Wtorek, 07 maja 202407/05/2024
690 680 960
690 680 960

Zawodowi kierowcy w oku kamery. Wymuszenie i przejazd na czerwonym (wideo)

Każdy kierowca powinien stosować się do przepisów ruchu drogowego, zwłaszcza ten, który wiezie pasażerów autobusem lub jedzie ciężarówką. Dwa nagrania pokazują jednak co innego.

56 komentarzy

  1. Ale sie narobilo ohoho

    • No dziwne a tych nie zawodowych kierowców nie nagral?swoich wykroczeń tez nie udało się zarejestrować.. Czy próbuje sie dowartosciowac bo skoro zawodowi kierowcy łamią przepisy prd to i on jest usprawiedliwiony. Pan Mariusz i pan robert to chyba jakieś mocne kompleksy mają

    • Kiedyś na donosicieli co podpie…. li to się mówiło frajer , sprzedawczyk , konfident , gumowe ucho , a nawet się ubliżało i to ostrym językiem . Ciekawe jak teraz na takich się mówi ? Wiadomo , czasy się zmieniają to i kmina wobec takich . A swoją drogą , to można się z takich zachowań leczyć . Może żródło choroby leży w genach . Proponuję wizytę w IPN . Może ktoś z rodziny uprawiał ten ” zawód ” .

      • kierowca paleciaka

        a taki głupi to jesteś na co dzień czy tylko we wtorki? Złamali świadomie przepisy ruchu drogowego. To fakt. Pan bądź Pani „kierowiec” autobusu świadomie naraziła na śmierć pasażerów ignorując sygnalizację świetlna co w przypadku kierowców mpk jest niemal standardem. To już podlega pod usiłowanie zabójstwa z premedytacją. To teraz zadaj sobie pytanie „mondralo”: co by było gdyby to ktoś z Twojej rodziny jechał tym autobusem i doszłoby do wypadku a osoba Ci bliska zginęłaby w tym zdarzeniu? Kto by najgłośniej darł japę że to wina kierowcy? Dalej dla Ciebie osoby które zgłaszają to kapusie? Bo dla mnie to ludzie z prawidłowymi odruchami. No chyba że jedyny pojazd jakim kierujesz to sanki, i nie masz pojęcia o tym co się dzieje na drodze, albo sam zachowujesz się na drodze jak ci kierowcy. W takim przypadku to obyś jak najszybciej spotkał swoją ciężarówkę. Tylko że to wtedy selekcja naturalna.

        • ” Żeby – Gdyby ” do by w piz….ie rosły grzyby . Wizyta w IPN i zacząć terapię . A kamerki to służą jako polisa w razie dzwona by d… wybronić i świadków nie szukać .

          • … kamerki też służą na wszelkie piractwo i bandyctwo drogowe. I pewnie to cie najbardziej boli … Tu ma rację przysłowie, że „na złodzieju czapka gore”!

    • Patrz zdzisiu nakręcili Aferę a że i tak najwięcej wypadków powodują ci nie zawodowi w osobowkach to już nic. Tylko raz kogoś d… Zaboli i na internety wychlostac

    • Co to za j##@ne podp###alanie,
      Sie pytam, jeden z drugim

  2. Zjazdu z ronda z lewego pasa, po powierzchni wyłączonej z ruchu do idealnych manewrów bym także nie zaliczył. To, że inny uczestnik ruchu coś zrobił nie tak – do niczego nas nie upoważnia, i niczego nie usprawiedliwia.

    • Franiu , a co ciebie usprawiedliwia że tak teoretyzujesz ? Łeb ci wiedza rozsadza i dajesz jej upust . Może zmień portal i filozofuj tam gdzie można podpisać się swoim nazwiskiem . Polecam fb.

  3. to jest codzienność …bo kto dużemu przeszkodzi w manewrach….MPK nagminnie tak robi…bez kierunku ….jak potrzebne filmiki …zdjęcia…ale trzeba też powiedzieć ludzie nie rozumieją dwóch linii ciągłych….jednej ciągłej bo mi wolno….przed maskę się pchają…kaskaderzy…wymieniać można jeszcze wiele…ludzie śmierci szukają wchodząc pod auto i myślą, że w miejscu stanie…..słuchawki na uszach kaptur i azymut wybrany….potem dziwią się że już nie wstaną….i co napiszą im na płycie nagrobnej….zginął bo miał pierwszeństwo…..a gdzie zdrowy rozsądek?????

    • Pijany kierowca wjechał pod pociąg, a ty piszesz o rowerzystach, że jeżdżą bez kasków.
      Może to ty robisz za tego durnego pieszego? Skoro takie głupoty wypisujesz w necie, to takie same durnoty na ulicy robisz. Oby tylko pieszo, bo przy tym poziomie durnoty to strach ci nawet pozwolić na rower wsiąść.

    • Nie „zginął bo miał pierwszeństwo”, lecz dlatego, że sprawca wypadku zignorował przepisy i zasady ruchu drogowego.

    • Zapomniałeś jeszcze dodać o tym, że ŁAŻĄ ubrani na czarno. To jest przydatna informacja. ŁAJZA ubrana na czarno – Święta Krowa bez karty rowerowej/prawa jazdy/karty woźnicy i bez prawa do pędzenia zwierząt.
      Człowiek ubrany na żółto, różowo czy jaskrawo-pomarańczowo – Pan Kierowca.

      • franio…. bez kasku to ty chodzisz, durnym pieszym nie jestem, na rowerze nie jeżdzę zqa to ty popisujesz się inteligencją z poziomu podstawówki….wyjdz z tej piaskownicy jak najszybciej….bo twoje durnoty przerastają nawet gimnazjum

    • Podejrzewam, że To co Ty nazywasz „pchaniem się pod maskę” – jest (w większości przypadków) zupełnie prawidłowym przechodzeniem przez jednię, a nie podoba Ci się to tylko dlatego, że zmusza Cię to do zwolnienia/zatrzymania się. Masz wieczną sraczkę drogową i nie potrafisz jechać spokojnie, z poszanowaniem praw innych na drodze.

      Przed maskę to najczęściej pchają się pociągi i Ci co jadą „drogą z pierwszeństwem” w strefie skrzyżowań równorzędnych.
      Jak nie wiesz o co chodzi, to przejedź się np. starą BMC na Sławinku (przy Warszawskiej), albo udaj się pod Tesco/Obi. Teraz (po zamazaniu nieistotnych bez znaków pionowych) trójkątów P-13 panuje tam dzika Azja.

    • Aaron Fleischman

      No właśnie. Przecież osobówce łatwiej się zatrzymać niż TIR-owi. Poza tym, cmentarze są pełne tych, co mieli pierwszeństwo, więc zamiast robić aferę wysyłając swoje konfidenckie nagrania z konfidenckiej kamerki do lublin112, autor filmu powinien raczej podziękować kierowcy TIR-a za cenną życiową lekcję rozsądku i pokory, dzięki której teraz już będzie wiedział, że pierwszeństwo nie czyni ani nietykalnym, ani nieśmiertelnym, ciężarówka nie zatrzyma się w miejscu i, najważniejsze, TRZEBA SIĘ ROZGLĄDAĆ, A NIE JECHAĆ JAK ŚWIĘTA KROWA, BO „JA MAM ZIELONE”.

      • jesteś upośledzony od urodzenia, czy to skutek późniejszego urazu ?

      • Przesadzasz. Na wcześniejszym filmiku w materialr gdzie baba wymusza pierszenstwo na Tirze i jeszcze staje przed nim w miejscu nic jej się nie dzieje. Tylko ze to baba wiec coś i twego komentarza brak moja droga…. Z mizoandrii można wyjść! To choroba jak każda inna.

  4. Drogie 112 kiedy artykuł o handlarzach papierosów w dresach pod novą? Proceder trwa kilka lat i ani jednego materiału.

  5. Gdyby działały rejestratory (które są na co najmniej kilkunastu skrzyżowaniach w Lublinie) przejazdu na czerwonym świetle to sporo upłynniaczy ruchu by oddało prawo jazdy.
    Autobusy też by się łapały na wczesne czerwone, dlatego inteligentne sterowanie ruchem powinno dawać te kilka sekund zielonego dłużej komunikacji miejskiej, by te ni musiały „gwałtownie” hamować.
    Hamowanie postrzegane jako normalne (nie „gwałtowne”) osobówką, to zupełnie co innego niż hamowanie z takim samym przyspieszeniem autobusu ze stojącymi pasażerami.

    • pitolisz jak potłuczony
      każdy kierowca (w tym także kierowca autobusu MPK, śmieciarki, dźwigu, betoniarki, oraz pojazdu z mlekiem) ma poruszać się z taką prędkością, by bezpiecznie zatrzymać się przed sygnalizatorem emitującym czerwone światło.
      koniec wywodu

      czerwone światło na sygnalizatorze nie pojawia się złośliwie kierowcom MPK, nie czyha na nich, ono zapala się i gaśnie w cyklach (nawet te „inteligentne” są cykliczne)
      z praktyki wiadomo, że powtarzając tą samą trasę kilka(naście) razy dzień w dzień, tydzień w tydzień, miesiąc w miesiąc nawet kierowca MPK jest w stanie nauczyć się jak długo trwa sygnał zielony na danym skrzyżowaniu i kierunku przejazdu, oraz dostosować prędkość autobusu, tak by bezpiecznie go zatrzymać, a nie ZAPIER…ALAĆ na czerwonym i tłumaczyć się „bo bym ludzi poprzewracał”. kiedyś o takich „kierowcach” mówiło się, że umieją tylko kartofle wozić

      • „każdy kierowca (w tym także kierowca autobusu MPK, śmieciarki, dźwigu, betoniarki, oraz pojazdu z mlekiem) ma poruszać się z taką prędkością, by bezpiecznie zatrzymać się przed sygnalizatorem emitującym czerwone światło” – zgoda

        pitolisz jak potłuczony
        „z praktyki wiadomo, że powtarzając tą samą trasę kilka(naście) razy dzień w dzień, tydzień w tydzień, miesiąc w miesiąc nawet kierowca MPK jest w stanie nauczyć się jak długo trwa sygnał zielony na danym skrzyżowaniu i kierunku przejazdu, oraz dostosować prędkość autobusu, tak by bezpiecznie go zatrzymać”

        -jeden kierowca nie jeździ całe życie na 1 linii
        -CSR dynamicznie dostosowuje długości poszczególnych sygnałów na głównych skrzyżowaniach

        Zapytałem powyżej, czy wszyscy by chcieli, żeby autobusy dojeżdżały do skrzyżowania z prędkością rowerzysty, by w razie zapalenia się żółtego być w stanie się zatrzymać, czyli trwać w obecnym stanie, czyli niepisanym przyzwoleniu na przejazd na czerwonym przez autobusy (bo o mandatach za to nie słyszałem), czy też żeby to ucywilizować poprzez użycie inteligentnej sygnalizacji, która widząc autobus powinna przeciągnąć mu zielone, albo włączyć mu czerwone wcześniej – tak, żeby nie musiał hamować gwałtownie.

        • @Franio Jednak totalnie bredzisz jak i cała reszta!

          Czym innym jest wjazd na skrzyżowanie powiedzmy nawet na żółtym świetle, a czym innym na czerwonym, które świeci się już zanim autobus pojawił się przed sygnalizatorem!!! Przyjrzyj się chłopie dokładnie i zwróć uwagę i nie bredź jak na haju, bo kierowcy akurat MPK bardzo dobrze znają czasy świecenia się sygnalizatorów na skrzyżowaniach. Doskonale o tym wiedzą i tam gdzie mogą, to wykorzystują. Tyle w tym temacie.

          W tym przypadku jest to o tyle jeszcze bez konsekwencji do stworzenia niebezpiecznej sytuacji, gdyż dla jazdy na wprost akurat świeci się jeszcze zielone, gdzie przy skręcie w lewo jest już żółte, tak więc wszyscy to wykorzystują, nie tylko kierowcy MPK! I dlatego często są dzwony.

      • Blee a Ty jakim pojazdem jeździsz,że tak dobrze znasz taktykę i technikę
        prowadzenia pojazdów wielkogabarytowych.Z Twoich wywodów wnioskuję,że pokonujesz conajmniej 10 tyś km miesięcznie.Pełen szacun dla Ciebie.

  6. O kierowcach osobówek przejeżdżających na czerwonym i takie tam, to też by ciekawy film powstał!!!

  7. Bardzo dobrze jak najwięcej filmów za naruszenie przepisów, walić mocno po kieszeni !!!

  8. Zapytajcie Kierowców komunikacji miejskiej jakie są konsekwencje gwałtownego hamowania i sie ktoś się przewróci. Odpowiedź dlaczego czasem widać autobus na żółtym lub czerwonym będziecie mieli.

    • Tego nikt z tego forum nie pojmie, nie trudź się.

      • Są ludzie, którzy nigdy w życiu nie jechali autobusem i nie wiedzą one, że w autobusie znajdują się także miejsca stojące. A miejsca siedzące nie są wyposażone w pasy bezpieczeństwa.
        Zgodnie z prawem – to kierowca autobusu powinien dojeżdżać do skrzyżowania z taką prędkością, by móc zatrzymać się na żółtym.
        Chyba tego oczekują Ci wszyscy, którzy nagrywają „szalone autobusy”, które nie hamują z piskiem opon na skrzyżowaniu.

        • Franiu , za bardzo masz inteligentny i rozwinięty mózg . Nakręcasz się i pouczasz innych , ale wiec jedno że jesteś tylko teoretykiem , bo o większości tego co krytykujesz , to w praktyce nie masz zielonego pojęcia . A takim filozofem , to każdy potrafi być . Jesteś faktycznie tylko FRANIEM co pali głupa i w klawiaturę o teorii stuka .

    • tu nie chodzi o konsekwencje gwałtownego hamowania, tylko bezmyślność kierowców
      wiadomo, że sygnalizator ma fazę zielonego kiedy jedziemy i pozostałe dwie (żółte i czerwone) kiedy nie jedziemy
      bezmyślny kierowca nie potrafi przewidzieć, że zielone, które widzi może się zmienić na żółte i czerwone
      pozostali (ci inteligentni) potrafią zwolnić zawczasu, tak by nie hamować gwałtownie przed sygnalizatorem
      w obu grupach są kierowcy MPK
      o pierwszych czytamy i oglądamy filmiki z ich wyczynami
      drudzy pewnie się wstydzą za tych pierwszych i denerwuje ich wrzucanie do jednego wora z nimi

    • Lepiej pomyśl o tym jakie są konsekwencje wjechania autobusu pod koła większej osobówki.
      Jak to sobie porównasz to Ci wyjdzie, że jednak hamowanie jest mniej niebezpieczne.

  9. W cywilizowanych krajach są sekundniki lub mrugajace pomarańczowe, ogarnijcie w końcu że w Lublinie, nie buduje się infrastruktury pod obywatela , zwłaszcza w dużym pojeździe… znaki zasłaniają wszystko ciężko się wymanewrowac, ale skąd macie to wiedzieć biedne żuczki.

  10. Akurat u was w Lublinie bywam często służbowo. Muszę przyznać, ze bardzo dużo osób nie potrafi tutaj jeździć. Lewy pas rusza się wolniej od prawego. Ale wszyscy mistrzowie 🙂

    • Przy wyznaczonych pasach ruchu – wyprzedzanie z prawej strony jest dozwolone.
      Przeważnie w prawo jest łatwiej skręcić niż lewo (choćby dlatego, że jest zielona strzałka) więc co jest dziwnego w tym, że prawy pas porusza się szybciej?