W związku z planowanym zamknięciem ul. Fabrycznej w dniu 9 lutego Zarząd Transportu Miejskiego informuje o zmianach w kursowaniu komunikacji miejskiej.
Podstawowe pytanie będzie, czy z ulicy Męczenników Majdanku do skrętu w lewo będą dwa pasy czy tylko jeden?
abc
Po co dwa pasy jak i tak cała Wolska będzie stała 🙂
Kuba
Mogliby tymczasowo zrobić dwa pasy w Wolską z Placu Bychawskiego (wystarczyłoby przemalować i sygnalizator zmienić). Chociaż i tak nie wiem, czy cokolwiek by to dało.
Cynio
To wszystko było by do przeżycia tylko światła trzeba ustawić, a to w Lublinie jest niemożliwe z tą „inteligentną” sygnalizacja. Przykład: skręt w prawo z Lubelskiego Lipca w Piłsudskiego. Pan Kieliszek się wypowie,że się nie da.
abc
I. skrzyżowanie ul. Kunickiego – ul. Wolska – ul. 1 Maja – pl. Bychawski
1. pl. Bychawski
ze środkowego pasa ruchu dopuszczona zostanie relacja na wprost. Oznacza to, że pas będzie służył zarówno do skrętu w prawo w ul. Kunickiego (jak obecnie) jak i do jazdy w ul. Wolską.
2. ul. 1 Maja
otwarty zostanie wlot do ronda Lubelskiego Lipca ’80 (ogólnodostępny) oraz dopuszczony ruch pojazdów komunikacji miejskiej. Natomiast wyjazd na skrzyżowanie z ul. Wolską, ul. Kunickiego, pl. Bychawskim możliwy będzie wyłącznie z prawego skrajnego pasa ruchu, który to będzie pasem przeznaczonym do jazdy w prawo (w pl. Bychawski) i lewo (ul. Wolską) bez możliwości jazdy na wprost (w ul. Kunickiego). Takie rozwiązanie jest konieczne z uwagi na przestrzeń potrzebną pojazdom komunikacji miejskiej do wykonania manewru skrętu w ul. 1 Maja
3. ul. Wolska
z pasa znajdującego się przy osi jezdni (lewy pas ruchu) dopuszczona zostanie jazda na wprost. Tak więc będzie można z niego skręcić w lewo w ul. Kunickiego (jak obecnie), a także jechać na wprost w pl. Bychawski
II. skrzyżowanie ul. Fabryczna – ul. Droga Męczenników Majdanka – ul. Wolska – ul. Łęczyńska
1. ul. Wolska
zmieni się przeznaczenie pasów ruchu. Na czas zamknięcia ul. Fabrycznej wlot ul. Wolskiej będzie posiadał: pas do jazdy na wprost w ul. Łęczyńską (lewy skrajny) oraz dwa pasy do skrętu w prawo w ul. Droga Męczenników Majdanka.
2. ul. Łęczyńska
prawy skrajny pas będzie służył wyłącznie do skrętu w prawo i to wyłącznie dla mieszkańców ul. Kościelnej. Na wprost z tego pasa będą mogły pojechać tylko pojazdy komunikacji miejskiej
3. ul. Droga Męczenników Majdanka
zmieni się przeznaczenie pasów ruchu w sposób taki, że: prawy skrajny pas będzie przeznaczony wyłącznie do skrętu w prawo w ul. Łęczyńską; środkowy pas będzie służył do skrętu w lewo w ul. Wolską, ale będzie przeznaczony wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej; pas przy osi jezdni będzie (jak obecnie) ogólnodostępnym lewoskrętem
Kuba
No tak, ale korek będzie tworzył się tam gdzie zawsze, czyli 100 metrów dalej (Plac Bychawski/Lubelskiego Lipca/Piłsudskiego).
Do tej pory ktoś kto chciał jechać w stronę Krochmalnej z Bronowic jechał do ronda pod Galą i stamtąd prosto Lubelskiego Lipca. Teraz skręcających w lewo (zarówno z LL80 w Plac Bychawski, jak i z Placu Bychawskiego w LL80) przybędzie niepomiernie i zrobi się pat.
Roberto
Kurcze… w tym ZTM-ie jednak potrafią wymyślić coś sensownego. Moim zdaniem linie 152 i 154 powinny już na zawsze pozostać w tych wariantach. Pozostaje jeszcze tylko mieć nadzieję że czasy przejazdów między przystankami będą w miarę normalne… chociaż tutaj znając speców od rozkładów może być różnie.
Olgierd Jedlina
Powodzenia przy skręcaniu w prawo z Wolskiej w 1 maja. Dla autobusów i trolejbusów skręt w tym miejscu możliwy tylko z lewego pasa. Gratulacje pomysłu objazdu.
jaceko
Co u diabła znaczy, że będą jeździły przez 1 Maja? Otworzą ten kawałek do ronda? A będzie tam przystanek, czy spod Gali na Zamojską tylko?
Olgierd Jedlina
Właśnie tak. Tylko, że będzie problem ze skrętem w prawo z Wolskiej w 1 maja. Tam jest bardzo ciasny skręt, słup na wysepce i słupki sygnalizatorów. Objazd w kierunku Zamojskiej tylko przez Lubelskiego Lipca.
Kmk
Maja rozebrać chodnik przy tym skręcie, zlikwidować górkę z bilbordami i wysepkę na 1 Maja. No będzie ciekawie.
Olgierd Jedlina
Tak to jest jak się projektuje ulice tak wąskie, że nie mogą stać obok siebie np. dwa autobusy. Wąskie pasy ruchu, źle wyprofilowane skręty, a miejsca jest pod dostatkiem żeby były komfortowo szerokie jezdnie. To na przykładzie Wolska, Plac Bychawski, 1 Maja.
Kuba
Chwila, akurat tamten skręt (bo nie reszta skrzyżowania) to pamięta jeszcze czasy, jak się 1 Maja Foksal nazywała.
Wtedy wystarczyło, żeby się dorożka zmieściła.
XYZ
Nie takie były warunki przetargu.
Kuba
Otóż to.
Kto teraz mieszkańcom 5 czy 6 dzielnic zwróci za korki, za paliwo w nich spalone, za zmarnowany czas?
Warunkiem przyznania zamówienia było pozostawienie ruchu na Fabrycznej (tak jak to miało miejsce z remontem mostów na Krochmalnej przed Nadbystrzycką).
Zgoda na zmianę warunków umowy moim zdaniem powinna skończyć się pozwaniem miasta do sądu przez pozostałych uczestników przetargu.
Cynio
A do tego pół roku po remoncie będzie wymagany remont tak jak skrzyżowanie Narutowicza Lipowa czy Poczekajka.
Busdriver
A po remoncie BUS PAS od fabrycznej do Grabskiego ?
Xyz
A co linia nr 1 ??
sam
to się nie uda…
3/4 miasta zakorkują przez to jedno zamknięcie
Abramowice, stop.
Bronowice, stop.
Dziesiąta, stop.
Felin, stop.
Zapomniałbym:
Kośminek, stop.
Podstawowe pytanie będzie, czy z ulicy Męczenników Majdanku do skrętu w lewo będą dwa pasy czy tylko jeden?
Po co dwa pasy jak i tak cała Wolska będzie stała 🙂
Mogliby tymczasowo zrobić dwa pasy w Wolską z Placu Bychawskiego (wystarczyłoby przemalować i sygnalizator zmienić). Chociaż i tak nie wiem, czy cokolwiek by to dało.
To wszystko było by do przeżycia tylko światła trzeba ustawić, a to w Lublinie jest niemożliwe z tą „inteligentną” sygnalizacja. Przykład: skręt w prawo z Lubelskiego Lipca w Piłsudskiego. Pan Kieliszek się wypowie,że się nie da.
I. skrzyżowanie ul. Kunickiego – ul. Wolska – ul. 1 Maja – pl. Bychawski
1. pl. Bychawski
ze środkowego pasa ruchu dopuszczona zostanie relacja na wprost. Oznacza to, że pas będzie służył zarówno do skrętu w prawo w ul. Kunickiego (jak obecnie) jak i do jazdy w ul. Wolską.
2. ul. 1 Maja
otwarty zostanie wlot do ronda Lubelskiego Lipca ’80 (ogólnodostępny) oraz dopuszczony ruch pojazdów komunikacji miejskiej. Natomiast wyjazd na skrzyżowanie z ul. Wolską, ul. Kunickiego, pl. Bychawskim możliwy będzie wyłącznie z prawego skrajnego pasa ruchu, który to będzie pasem przeznaczonym do jazdy w prawo (w pl. Bychawski) i lewo (ul. Wolską) bez możliwości jazdy na wprost (w ul. Kunickiego). Takie rozwiązanie jest konieczne z uwagi na przestrzeń potrzebną pojazdom komunikacji miejskiej do wykonania manewru skrętu w ul. 1 Maja
3. ul. Wolska
z pasa znajdującego się przy osi jezdni (lewy pas ruchu) dopuszczona zostanie jazda na wprost. Tak więc będzie można z niego skręcić w lewo w ul. Kunickiego (jak obecnie), a także jechać na wprost w pl. Bychawski
II. skrzyżowanie ul. Fabryczna – ul. Droga Męczenników Majdanka – ul. Wolska – ul. Łęczyńska
1. ul. Wolska
zmieni się przeznaczenie pasów ruchu. Na czas zamknięcia ul. Fabrycznej wlot ul. Wolskiej będzie posiadał: pas do jazdy na wprost w ul. Łęczyńską (lewy skrajny) oraz dwa pasy do skrętu w prawo w ul. Droga Męczenników Majdanka.
2. ul. Łęczyńska
prawy skrajny pas będzie służył wyłącznie do skrętu w prawo i to wyłącznie dla mieszkańców ul. Kościelnej. Na wprost z tego pasa będą mogły pojechać tylko pojazdy komunikacji miejskiej
3. ul. Droga Męczenników Majdanka
zmieni się przeznaczenie pasów ruchu w sposób taki, że: prawy skrajny pas będzie przeznaczony wyłącznie do skrętu w prawo w ul. Łęczyńską; środkowy pas będzie służył do skrętu w lewo w ul. Wolską, ale będzie przeznaczony wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej; pas przy osi jezdni będzie (jak obecnie) ogólnodostępnym lewoskrętem
No tak, ale korek będzie tworzył się tam gdzie zawsze, czyli 100 metrów dalej (Plac Bychawski/Lubelskiego Lipca/Piłsudskiego).
Do tej pory ktoś kto chciał jechać w stronę Krochmalnej z Bronowic jechał do ronda pod Galą i stamtąd prosto Lubelskiego Lipca. Teraz skręcających w lewo (zarówno z LL80 w Plac Bychawski, jak i z Placu Bychawskiego w LL80) przybędzie niepomiernie i zrobi się pat.
Kurcze… w tym ZTM-ie jednak potrafią wymyślić coś sensownego. Moim zdaniem linie 152 i 154 powinny już na zawsze pozostać w tych wariantach. Pozostaje jeszcze tylko mieć nadzieję że czasy przejazdów między przystankami będą w miarę normalne… chociaż tutaj znając speców od rozkładów może być różnie.
Powodzenia przy skręcaniu w prawo z Wolskiej w 1 maja. Dla autobusów i trolejbusów skręt w tym miejscu możliwy tylko z lewego pasa. Gratulacje pomysłu objazdu.
Co u diabła znaczy, że będą jeździły przez 1 Maja? Otworzą ten kawałek do ronda? A będzie tam przystanek, czy spod Gali na Zamojską tylko?
Właśnie tak. Tylko, że będzie problem ze skrętem w prawo z Wolskiej w 1 maja. Tam jest bardzo ciasny skręt, słup na wysepce i słupki sygnalizatorów. Objazd w kierunku Zamojskiej tylko przez Lubelskiego Lipca.
Maja rozebrać chodnik przy tym skręcie, zlikwidować górkę z bilbordami i wysepkę na 1 Maja. No będzie ciekawie.
Tak to jest jak się projektuje ulice tak wąskie, że nie mogą stać obok siebie np. dwa autobusy. Wąskie pasy ruchu, źle wyprofilowane skręty, a miejsca jest pod dostatkiem żeby były komfortowo szerokie jezdnie. To na przykładzie Wolska, Plac Bychawski, 1 Maja.
Chwila, akurat tamten skręt (bo nie reszta skrzyżowania) to pamięta jeszcze czasy, jak się 1 Maja Foksal nazywała.
Wtedy wystarczyło, żeby się dorożka zmieściła.
Nie takie były warunki przetargu.
Otóż to.
Kto teraz mieszkańcom 5 czy 6 dzielnic zwróci za korki, za paliwo w nich spalone, za zmarnowany czas?
Warunkiem przyznania zamówienia było pozostawienie ruchu na Fabrycznej (tak jak to miało miejsce z remontem mostów na Krochmalnej przed Nadbystrzycką).
Zgoda na zmianę warunków umowy moim zdaniem powinna skończyć się pozwaniem miasta do sądu przez pozostałych uczestników przetargu.
A do tego pół roku po remoncie będzie wymagany remont tak jak skrzyżowanie Narutowicza Lipowa czy Poczekajka.
A po remoncie BUS PAS od fabrycznej do Grabskiego ?
A co linia nr 1 ??
to się nie uda…
3/4 miasta zakorkują przez to jedno zamknięcie