Wjechał busem pod pociąg pośpieszny. Szlak kolejowy jest zablokowany (zdjęcia)

Wjechał na przejazd kolejowy tuż przed nadjeżdżający pociąg. Lokomotywa uderzyła w przód busa. Jedna osoba trafiła do szpitala.

Do wypadku doszło w czwartek około godziny 9:40 w miejscowości Gródek Szlachecki w gminie Siemień w powiecie parczewskim. Na przejeździe kolejowym samochód typu bus zderzył się z pociągiem osobowym. Na miejscu interweniowała straż pożarna, zespół ratownictwa medycznego, policja oraz straż ochrony kolei.

Jak wstępnie ustalono, kierujący pojazdem mężczyzna jechał lokalną drogą. Wjeżdżając na niestrzeżony przejazd kolejowy nie zachował szczególnej ostrożności. W wyniku tego doprowadził do zderzenia z pociągiem TLK „Zamoyski” jadącym z Lublina do Kołobrzegu.

Samochodem podróżowały dwie osoby. Jedną z nich, kierowcę, przetransportowano do szpitala. Pasażerowi udzielono pomocy na miejscu. Nie odniósł on poważniejszych obrażeń ciała. Pasażerom pociągu nic się nie stało.

Na miejscu pracują policjanci oraz pracownicy PKP, którzy ustalają szczegółowe okoliczności zdarzenia. Ruch na szlaku kolejowym pomiędzy Lublinem a Parczewem jest całkowicie wstrzymany.

AKTUALIZACJA

Jeden z pasażerów pociągu trafił do szpitala, ale jego obrażenia okazały się powierzchowne.

(fot. Policja Parczew)

21 komentarzy

  1. To tylko potwierdza że rowerzyści* na nic nie zwracają uwagi. I mają wszystko głęboko w d… dla nich liczy się aby jazda i oni sami.

    * zastąpić dowolnym uczestnikiem ruchu

  2. Pewnie kierowca z kategorii którzy głupieją nie wiedząc co robić gdy nie ma zapór przed przejazdem i świateł na skrzyżowaniach .

  3. jak mozna wjechac pod komotywe, jakis glupek czy co

    • Jest kilka możliwości.
      a) Żywopłot.
      b) Pociąg wjechał bezmyślnie z prędkością rowerzysty (albo nawet jeszcze szybciej) na przejazd.
      c) Nie zachowanie ostrożności przez maszynistę, albo brak kamizelki na maszyniście.
      d) Samochód nie zatrzyma się w miejscu.

      W grę wchodzi jeszcze chęć uniknięcia spowodowania zagrożenia poprzez nieuzasadnione zatrzymanie się przez przejazdem. Już nie raz zdarzało się, że przez uprzejmego kierowcę zapraszającego na przejazd pociąg dochodziło do tragedii. Podstawowa zasada – nie zapraszaj. Nie ma zezwolenia na wjazd – niech czeka.

  4. To była tylko kwestia czasu aby ktoś na tym rzejeździe został. Kierowcy nie zwracają uwagi na stóp i sygnały jakie daje maszynista, którego pozdrawiam i współczuję stania.

  5. To się udało kolesiowi odciąć kolejową ścianę wschodnią od reszty świata.

  6. Ktoś zapomniał o regule prawej ręki ?

    • Nie wiem jakie to ma znaczenie na przejeździe rowerowym czy kolejowym, ale większość kierujących nawet gdyby o czymś takim pamiętała, to nie wie, gdzie to ma zastosowanie.
      To tak jak białe BMWu przy przewróconym krzyżem. Kilka osób uznało, że samochód był zaparkowany nieprawidłowo, tylko nie potrafili powiedzieć dlaczego.

  7. Facet nie tyle wpadł pod lokomotywę co uderzył w jej tylną część, uszkadzając przy okazji cztery kolejne wagony. Przez naszego bohatera staliśmy ponad trzy godziny w polu, a duża część pasażerów rezygnuje z dalszej podróży i wracamy właśnie zastępczym autobusem do Lublina. Mam nadzieję że sprawca straci prawo jazdy, na zawsze.

  8. Najlepsze jest to że nie wjechał pod pociąg ale bezczelnie wbił się w bok lokomotywy uszkadzając przy okazji kolejne wagony. W busie jechały dwie osoby i żadna z nich nie widziała nadciągającego pociągu? Wygląda na to że francuski TGV może zazdrościć prędkości naszym rodzimym pospiesznym TLK.

  9. Kierowca nie miał zamiaru zatrzymać się na stopie a gdy pociąg urusł mu przed oczami było za późno. Też jestem zdania że powinien stracić prawko.

    • Utrata PJ powinna być w takich przypadkach standardem. I na pewno na dłużej niż kilka miesięcy. To nie stłuczka, należy to potraktować jako próbę doprowadzenia do katastrofy w ruchu lądowym czy czyn terrorystyczny. Głupotę ludzi trzeba piętnować i tępić. Kierujesz? – bądź odpowiedzialny i ponoś konsekwencje swoich czynów. Mam wrażenie, że polscy kierowcy w znacznej niestety części hamować zaczną przed pociągami dopiero wówczas gdy za uszkodzenia będą bulić z własnej kieszeni, a nie z OC. Jak dostanie taki rachunek na kwotę pięciocyfrową to przesiądzie się na trampki lub co najwyżej rower.

  10. 0.1 s wczesniej i byłby uderzony centralnie.

  11. Gostek naoglądał się Top Gear a tam Clarkson ciągle powtarza: nie opłaca sie hamować, to strata paliwa.

  12. ja nie rozumiem , maszynista miał go po prawej stronie czyli powinien mu ustąpić a oberwał mu zderzak a co gorsza chłodnicę to nie była wina kierowcy busa tylko pociąg wymusił pierwszeństwo !!!

  13. Widoczność do Chin , znak STOP a ten wjeżdza pod pociąg — zero mózgu !

    Tak może być ?

  14. Stanisław ,jak faktycznie jest tak jak piszesz ,czyli gosciu wjechał w „bok ” lokomotywy ,to ja nie mam wiecej pytań …prawo jazdy powinno być zabrane ,a gosciu skierowany do okulisty …bo jeszcze zrozumiem ze ktoś nie zauważył ,bo nie patrzył ..ale wjechac centralnie w bok ? …to trzeba być niewidomym

    • Skierowanie do okulisty zamieniłbym na psychiatrę. W busie jechały dwie osoby i żaden nie zauważył nadciągającego pociągu? Przed uderzeniem maszynista widział busa i dawał w klakson ile sił, ale to nie pomogło. Po uszkodzeniach busa i lokomotywy widać, że to bus uderzył w bok pociągu.

  15. Lakierujcie lokomotywy na moro będą mniej widoczne dla kierowcy ,Szary tłuczeń , pogoda i lokomotywa ,
    sygnalizacji świetlnej brak bo po co -oszczędności , o zaporach nie wspomnę .Wszystko w temacie
    Współczuje temu kierowcy jak i osobom podróżującym w pociągu ,zbieg czasu i miejsca .

  16. Lokomotywa ma włączone trzy światła na czole i świecą jak drogowe w aucie albo i lepiej. Znak stóp to chyba do czegoś zobowiązuje. Niektórym to i rogatek nie przeszkadzają żeby wjechać pod pociąg.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9281zł 1.01%
    • GBP 4.7713zł 1.68%
    • EUR 4.3543zł 0.18%
    • CHF 4.0093zł 0.42%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)
      Jechał ciężarówką całą szerokością drogi, miał blisko 6 promili. Zobacz nagranie (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Berberys Klezmer Band – koncert Hava Nagila
      Obchody Święta Wojska Polskiego w Lublinie
      Europejskie Dni Dobrosąsiedztwa Granica 835 Kordon Kryłów – Krecziv
      Festiwal na Trójstyku na błoniach w Orchówku
      Jarmark Królewski – Urodziny Jana III Sobieskiego w Rybczewicach
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.