Większość prac już wykonano. Część drogi ekspresowej do Warszawy na ukończeniu (zdjęcia)
18:13 15-12-2018
W piątek przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaprezentowali na jakim etapie są prace związane z budową drogi ekspresowej, która połączy Lublin z Warszawą. Pomimo połowy grudnia i niesprzyjających warunków atmosferycznych, na placu budowy dużo się dzieje. Wykonywane są bowiem prace, na które niska temperatura nie ma wpływu.
Obecnie na odcinku pomiędzy Garwolinem, a granicą województw zaawansowanie robót wynosi blisko 90 procent. Niemal ukończona jest już nawierzchnia przyszłej ekspresówki, która przypomnijmy nie będzie tradycyjna asfaltowa, lecz wykonano ją z betonu cementowego. Do położenia zostały ostatnie metry nawierzchni bitumicznej na trasie głównej i na obecnie użytkowanych drogach dojazdowych.
W trakcie budowy 25-km odcinka trasy od końca obwodnicy Garwolina do granicy z woj. lubelskim wykonano blisko 1,7 mln m sześciennych wykopów, blisko 2 mln m sześciennych nasypów i wymieniono ponad 155 tys. m sześciennych gruntów słabonośnych. Zbudowano 34 obiekty inżynierskie, w tym sześć podwójnych w ciągu trasy głównej, na dwóch trwają jeszcze prace związane z betonowaniem płyty ustroju nośnego, oraz 78 przepustów. Powstały także dwa miejsca obsługi podróżnych i kończone są prace przy budowie obwodu utrzymania drogi.
Do wykonania jest jeszcze ostatni przepust, który będzie zlokalizowany pod obecną DK17 za Trojanowem w kierunku Warszawy. Wykonawca rozpocznie przy nim prace po przełożeniu ruchu na fragment nowej trasy. Jadąc od strony Lublina na budowanym rondzie zjedziemy na węzeł Trojanów i dalej pojedziemy nitką trasy głównej. Kolejna zmiana w organizacji ruchu będzie miała miejsce na zjeździe z obwodnicy Garwolina w kierunku Lublina. Tu kierowcy będą korzystać z ok. 2,5 km odcinka jezdni prowadzącej do Warszawy a przełożenie ruchu umożliwi dokończenie łącznic węzła Górzno.
Oprócz trasy głównej zbudowano blisko 55 km dróg niższej kategorii: zbiorczych, lokalnych i dojazdowych, służących lokalnej społeczności. Wzdłuż trasy głównej do ustawienia jest blisko 100 km barier energochłonnych, a zamontowano już ok. 40 proc. z nich. Wymalowano także część oznakowania poziomego. Trwają jeszcze prace przy rozkładaniu nawierzchni betonowej na przejazdach awaryjnych i łączniach węzłów. Odcinek ten ma zostać oddany przez wykonawcę wiosną przyszłego roku. Samochodem osobowym pokonamy go w niecałe 13 minut.
Galeria zdjęć
(fot. GDDKiA)
No to super ale będziemy śmigać…
Tak 90 km/h. Albo lewopasowcy albo ciężarówki będą się wyprzedzać.
ciekaw jeste m jak śmiga sie po betonie. Beemki nieozankowane szybko sie zwrócą
Budujące ?
Śmiga się fajnie. Jechałem ostatnio z wawy z ciekawości tą trasą i 50 km/h przekroczyłem tylko na obwodnicy Garwolina. Postęp widać na każdym kroku. Niedługo nad Bałtyk będzie się jechać 6 godzin ?
Nie wiem którędy ty jeździsz, ale nad Bałtyk już się jedzie poniżej 6 godzin.
Gdyby bx i strabag no i mota realizowali wszystkie kontrakty nie byłoby obsuw jak w przypadku salini toto czy astaldi.
25 km expresowki a ciekawe ile kilometrów barier dzwiekochlonnych ?