Wtorek, 16 kwietnia 202416/04/2024
690 680 960
690 680 960

Większość prac już wykonano. Część drogi ekspresowej do Warszawy na ukończeniu (zdjęcia)

Prace przy budowie ekspresówki do Warszawy nie ustają pomimo zimy. Nawierzchnia pomiędzy Garwolinem a granicą województw jest już gotowa.

W piątek przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaprezentowali na jakim etapie są prace związane z budową drogi ekspresowej, która połączy Lublin z Warszawą. Pomimo połowy grudnia i niesprzyjających warunków atmosferycznych, na placu budowy dużo się dzieje. Wykonywane są bowiem prace, na które niska temperatura nie ma wpływu.

Obecnie na odcinku pomiędzy Garwolinem, a granicą województw zaawansowanie robót wynosi blisko 90 procent. Niemal ukończona jest już nawierzchnia przyszłej ekspresówki, która przypomnijmy nie będzie tradycyjna asfaltowa, lecz wykonano ją z betonu cementowego. Do położenia zostały ostatnie metry nawierzchni bitumicznej na trasie głównej i na obecnie użytkowanych drogach dojazdowych.

W trakcie budowy 25-km odcinka trasy od końca obwodnicy Garwolina do granicy z woj. lubelskim wykonano blisko 1,7 mln m sześciennych wykopów, blisko 2 mln m sześciennych nasypów i wymieniono ponad 155 tys. m sześciennych gruntów słabonośnych. Zbudowano 34 obiekty inżynierskie, w tym sześć podwójnych w ciągu trasy głównej, na dwóch trwają jeszcze prace związane z betonowaniem płyty ustroju nośnego, oraz 78 przepustów. Powstały także dwa miejsca obsługi podróżnych i kończone są prace przy budowie obwodu utrzymania drogi.

Do wykonania jest jeszcze ostatni przepust, który będzie zlokalizowany pod obecną DK17 za Trojanowem w kierunku Warszawy. Wykonawca rozpocznie przy nim prace po przełożeniu ruchu na fragment nowej trasy. Jadąc od strony Lublina na budowanym rondzie zjedziemy na węzeł Trojanów i dalej pojedziemy nitką trasy głównej. Kolejna zmiana w organizacji ruchu będzie miała miejsce na zjeździe z obwodnicy Garwolina w kierunku Lublina. Tu kierowcy będą korzystać z ok. 2,5 km odcinka jezdni prowadzącej do Warszawy a przełożenie ruchu umożliwi dokończenie łącznic węzła Górzno.

Oprócz trasy głównej zbudowano blisko 55 km dróg niższej kategorii: zbiorczych, lokalnych i dojazdowych, służących lokalnej społeczności. Wzdłuż trasy głównej do ustawienia jest blisko 100 km barier energochłonnych, a zamontowano już ok. 40 proc. z nich. Wymalowano także część oznakowania poziomego. Trwają jeszcze prace przy rozkładaniu nawierzchni betonowej na przejazdach awaryjnych i łączniach węzłów. Odcinek ten ma zostać oddany przez wykonawcę wiosną przyszłego roku. Samochodem osobowym pokonamy go w niecałe 13 minut.

(fot. GDDKiA)

8 komentarzy

  1. No to super ale będziemy śmigać…

  2. ciekaw jeste m jak śmiga sie po betonie. Beemki nieozankowane szybko sie zwrócą

  3. Budujące ?

  4. Śmiga się fajnie. Jechałem ostatnio z wawy z ciekawości tą trasą i 50 km/h przekroczyłem tylko na obwodnicy Garwolina. Postęp widać na każdym kroku. Niedługo nad Bałtyk będzie się jechać 6 godzin ?

  5. Gdyby bx i strabag no i mota realizowali wszystkie kontrakty nie byłoby obsuw jak w przypadku salini toto czy astaldi.

  6. 25 km expresowki a ciekawe ile kilometrów barier dzwiekochlonnych ?

Z kraju