Ważył ponad 5,5 tony. Mógł jechać dalej po przeładunku nadwyżki
11:48 09-05-2023
W miniony piątek w Worońcu na drodze krajowej nr 2, inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, wytypowali do ważenia pojazd dostawczy.
Okazało się, że samochód z ładunkiem, zamiast dopuszczalnych 3500 kg, ważył aż 5600 kg, czyli o 2100 kg ponad limit. Na kierującego nałożono mandat karny w kwocie 1500 złotych. Dodatkowo, do czasu przeładunku, zakazano mu dalszej jazdy.
Przeciążone samochody dostawcze to dość powszechne zjawisko. Stwarzają zagrożenie w ruchu drogowym, ponieważ zwiększona masa przekłada się m.in. na dłuższą drogę hamowania. Przeładowywanie pojazdów dostawczych to także przejaw nieuczciwej konkurencji w stosunku do innych przewoźników.
(fot. ITD)
Kiedy w polszy 6-tonowe półciężarówki z bliźniaczą osią przestaną być rejestrowane na 3,5t ??
Kiedy przepisy przestaną na to pozwalać.
… szofer powinien stracić PJ i odpocząć od jazdy jakiś czas za świadome stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym tak samo jak za przekroczenie prędkości
Kolego, tu nie ma żadnego zagrożenia, ponieważ konstrukcyjnie ta samochody są dostosowane do 7t DMC. Tylko, że rejestrowane są do 3,5t. Czyli jakby był zarejestrowany na kat.C to mógłby ważyć i 7 ton i wtedy nie widziałbyś problemu? Unia Europejska się za to wzięła, jak również za jazdę po alkoholu i we wszystkich krajach członkowskich na kat. B będzie można jeździć do 4,5t, jak i do 0,5 promila. Na Malcie dla przykładu można mieć 0,8 promila to coś jak po trzech browarach i nikt tam nie widzi problemu społeczniaku.
… ok. nie widzę problemu , wróć na Maltę i jeździj z 0,8 %o
A badania kiedy przechodził?
a kierowca miał szkolenie do takiej masy?
A czasu pracy przestrzegał?
Kontroli takich jest stanowczo za mało . Wiele pojazdów IVECO z bliźniaczą osią ma wpisane w dowód ładowność nawet poniżej jednej tony ( ! ) a wożą ładunki od 4 do nawet 6 ton. Mógłbym podać odpowiednie namiary.
Każdy taki powinien być kontrolowany 2x dziennie.
Te samochody często są przystosowane technicznie do większej masy całkowitej, mają wzmocnioną konstrukcję, zawieszenie, hamulce, ale w naszym komunistycznym kraju ktoś kiedyś wymyślił, że na na PJ B można jeździć tylko do 3,5 tony. Podobno elektrycznym dostawczakiem będzie można jeździć do 4,5 tony. Czyli się da.
… zrób komuś krzywdę takim przeładowanym autem , to już prokurator wytłumaczy ci jaka jest różnica i możesz do końca życia płacić ofiarom
Nie rozumiesz, to auto jest „przeładowane” ale tylko wg zapisu w papierach. W rzeczywistości konstrukcyjnie jest przeznaczone nawet do 6000 kg DMC. To tylko wybieg prawny, rejestracja na 3500 kg DMC aby mogła kierować osoba z kategorią B, no i oczywiście tacho nie trzeba
… może inaczej … ten „wybieg prawny” to unikanie opodatkowania w e-toll jakiemu podlega każde auto pow. 3.5dmc a to już przestępstwo … kierowcy kat. B nie wolno kierować autem którego masa przekracza 3.5t …
Będą jeździć elektryki po 4 tony a pozostali będą płacić podatek drogowy w paliwie na budowę dróg po których będą jeździć wszyscy.
Te 3,5t to czysty wymysł, zgadzam się z przedmówcą są dostawczaki na bliźniakach które spokojnie 5 t woza i nic się nie dzieje bo ich konstrukcja i układy są do tego przystosowane. Taka sama rama jeździ na 3,5 t jak i na 5t. Ktoś sobie wymyślił że PJ na „B” może być do takiej masy.
Zrób sobie c1 i jeździj! Po co te pretensje.
pewnie, zrób sobie, prawko C do tego przewóz rzeczy i wywal kilkanaście tys. PLN
No wywal !! Skoro masz ambicję jeździć ciężarówką to jaki masz problem ? A jak zdać nie możesz to sorry… zostaw transport zawodowcom.
Amator gabaryty i waga tylko nocą ?
Rejestrujmy 40 tonowe tiry na kat. B 😉 przecież to tylko po to, żeby mogli nimi jeździć osoby nie mające CE
TIRy na tory!