Poniedziałek, 29 kwietnia 202429/04/2024
690 680 960
690 680 960

W tym miejscu wciąż dochodzi do kolizji i wypadków. Powstanie sygnalizacja świetlna

Poprawi się bezpieczeństwo w ruchu na węźle Węglin, który słynie z licznych wypadków i kolizji. Zapadła decyzja o budowie sygnalizacji świetlnej.

59 komentarzy

  1. A rondo przy Marko kiedy? Tam jeszcze więcej kolizji.

    • Rondo przy Makro jest dla twardzieli i mięczaki nie powinni tam jeździć.

      • Ludzie się gubią
        Myślą że jak już mineli rondo w Konopnicy to już są na obwodnicy i można pędzić ile fabryka dała
        A tu zdziwko
        Za wzniesienie trzeba zwolnić i skręcić na Rzeszów.

        • @Stefanek jeszcze raz, ale ze zrozumieniem: „Za każdym razem kolizje i wypadki, do jakich dochodzi w tym miejscu, powodują kierowcy wyjeżdżający z obwodnicy. ”
          ” wyjeżdżający z obwodnicy”
          ” wyjeżdżający z obwodnicy”
          ” wyjeżdżający z obwodnicy”
          ” wyjeżdżający z obwodnicy”
          ” wyjeżdżający z obwodnicy”

          teraz już wiesz którzy ?
          to nie ci, co jadą od Lublina, czyli od ronda

      • Dlatego jeżdżę tamtędy parę razy dziennie, dodam bezkolizyzjnie…

    • Jakiś problem z jazdą bez sygnalizacji? W domu sobie zamontuj. ?.

    • Chcesz lublin112 puścić z torbami?! Już wiadukt na Diamentowej wypadł.

    • rondo przy makro służy do eliminacji tumanów drogowych

    • kierowca bombowca

      Ja pitole przez nieudaczników za kierownicą kolejne światła , co za idiotyzm.

      • Zauważ, że światła nie mają robić dobrze nieudacznikom, tylko chronić przed nimi pozostałych kierowców.

    • Rondo i przejście dla pieszych na Witosa????

    • Rondo przy makro akurat czasami przemierzam kilka razy dziennie. Zawsze się zastanawiam jak na tak prostym rondzie ludzie mogą się gubić. Jeszcze tam sygnalizacji brakuje…jak ktoś ma prawo jazdy za jajka to niech nie wsiada do auta, wtedy może skończą się stłuczki. I matki jak chcą przewozić dzieci to niech nie zagrażają ich życiu…lewy pas służy do wyprzedzania bądź omijania a nie jechania 40km/h.

    • Nigdy ! rozbij się tam pachole !

  2. Kiedy bedzie sygnzlizacja na rondzie przy makro.. kto odpowiada za wszystkie te kolizje ?

  3. Taki pomyślunek to tylko u nas – zamiast od razu zrobić dodatkowy, bezkolizyjny zjazd z obwodnicy to budują światła na drodze 2 pasmowej – może jeszcze przejście dla pieszych przez obwodnicę ???

    • Dobrze napisane, tyle razy tamtędy jeżdżę i nigdy nie było żadnego problemu a tutaj światła, zaraz kolejny wiadukt – bezkolizyjny i najlepiej PILOTA postawić lub kilku żeby pokazywał jak pokonywać skrzyżowanie.

  4. Fotoradar skuteczniej by sprawę załatwił.

    • Może w końcu ktoś zrozumie że budowanie skrzyżowań w ten sposób stwarza niebezpieczne sytuacje.

    • ale po co fotoradar na zjeździe z obwodnicy ?
      tam potrzebne oznakowanie, które przypomni zjeżdżającym z S-ki, że już z niej zjechali i skończyło się im pierwszeństwo przejazdu
      jak pisałem wyżej – STOP i kilka progów zwalniających przed nim załatwi sprawę skutecznie

  5. Jadąc od zachodu (np. W-wy,Białegostoku czy choćby Czechowa) obwodnicą pod Świdnikiem mamy LEWOzjazd na Lublin (Felin). Dodatkowo
    lekkie „wybrzuszenie” na wiadukcie i bariery energochłonne skutecznie ograniczały widoczność. Jakby tego było mało na ograniczenie do 50 km/h mało kto zwracał uwagę -w końcu nowy, „nowoczesny” węzeł. Więc kraksy tam były ± co tydzień.
    Zamiast zrobić od razu pełny węzeł z prawozjazdami pozwalającymi bezkolizyjnie i sprawnie włączać się do ruchu zainstalowano kosztem setek tysięcy złotych światła, które skutecznie tamują ruch. Światła kosztują, prąd kosztuje, czas tysięcy kierowców kosztuje ale projektanci drugi raz biorą kasę za coś co zostało spierniczone i jeszcze podaje się to za sukces.

  6. a kto Ty rob jestes ? czemu jestes taki przeciw sygnalizacji na rondzie przy makro ? pewnie tam chodzisz na piechote albo rowerem jezdzisz ale uwazaj

  7. rondo przy makro normalne rondo, jeżdżę tam na okrągło 😀 i nie rozumiem w jaki sposób można spowodować kolizję… podobnie na węglinie, w ogóle generalnie 90% zdarzeń to jest brak podstawowych umiejętności jazdy, za szybko itp. i czy wtedy światła pomogą? jeżeli się nie umie jeździć? a ile jest wypadków kiedy na czerwonym wjeżdżają… i kto winny? zbyt małe światła? za mało lampek?

  8. Od początku wskazywałem błąd w założeniach projektowych – tam kolizje były po prostu wpisane w projekt. Jakiś mędrzec nie przewidział bezkolizyjnych wjazdów/zjazdów na etapie projektowania (dodatkowy koszt wykonawcy to max. 5 mln), a za światła okaże się, że zapłacimy 4 miliony (3 miliony kosztowały ustawione przy kościele w Konopnicy)

  9. To ze jezdzisz dobrze nie oznacza ze unikniesz kolizji to tak odnosnie ronda przy Makro. Komentarze w stylu lemingi czy montowanie swiatel w domu nia ma sensu. Jezdze tam dosc czesto i na przestrzeni kilku lat mialem pare sytuacji w ktorych ktos wymuszal pierwszenstwo na mnie. Obylo sie bez kolizji ale uwazam to rondo za potencjalnie malo bezpieczne. Drugim miejscemgdzie dochodzi do czestych kolizji jest skrzyzowanie z doswiadczalna na felinie

  10. Rondo na węglinie z obwodnicą na opole jest super i nie widzę potrzeby montarzu świateł kture wydłużają przejazd

Z kraju