Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

W tym miejscu wciąż dochodzi do kolizji i wypadków. Powstanie sygnalizacja świetlna

Poprawi się bezpieczeństwo w ruchu na węźle Węglin, który słynie z licznych wypadków i kolizji. Zapadła decyzja o budowie sygnalizacji świetlnej.

Spośród ośmiu węzłów, jakie znajdują się w ciągu obwodnicy Lublina, jeden wyróżnia się wyjątkowo dużą liczbą zdarzeń drogowych. Chodzi o węzeł Węglin w Maryninie, czyli skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 747 Lublin – Opole Lubelskie. Za każdym razem kolizje i wypadki, do jakich dochodzi w tym miejscu, powodują kierowcy wyjeżdżający z obwodnicy. Zdarzeń zanotowano tak dużo, że drogowcy postanowili podjąć działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu.

Ponieważ nie ma mowy o zmianie organizacji ruchu poprzez np. przebudowę skrzyżowania, zapadła decyzja o montażu sygnalizacji świetlnej. Podobne rozwiązanie zastosowano w 2017 roku na węźle Felin, czyli wyjeździe z obwodnicy na al. Jana Pawła II w Świdniku. Tam duży ruch pojazdów pomiędzy Lublinem a Świdnikiem sprawiał, że często dochodziło do niebezpiecznych sytuacji. Wielu kierowców łamało też przepisy, stwarzając zagrożenie dla innych użytkowników ruchu. Światła skutecznie rozwiązały ten problem.

Przetarg na wykonanie prac został już ogłoszony. Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka na oferty firm zainteresowanych wykonaniem inwestycji. Wykonawca będzie musiał zaprojektować, wykonać a następnie uruchomić sygnalizację świetlną. Na realizację zadania będzie miał 8 miesięcy.

59 komentarzy

  1. Zamiast inwestować w światła za 4 bańki, zrobić trochę dołków w zbyt dobrej jezdni, będzie wolniej i bezpieczniej, choć przyznam, że niekomfortowo, ale taniej.

  2. tam sa wypadki bo jakiś idiota a raczej 3 jeden zaprojektował skżyżowanie zaraz za wzniesieniem drugi postawił znak do 60 którego nikt nie przestrzega a trzeci zgodził się i zapłącił za wszystko kretyni i tyle w temacie

  3. POchowali go już

  4. Sugeruję aby ktoś wpływowy z redakcji zaproponował w zarządzie dróg aby od razu zdemontować światła przy kościele w konopnicy które tylko i wyłącznie tamują wjazd i wyjazd z Lublina. Te światła miały sens gdy stary ciąg 737 łączył się w tamtym miejscu z dk19. Na tą chwilę cały ruch od Opola wpuszczony jest od kierunku obwodnicy. Nawet jesli ktos z konopnicy będzie chcial plynniej dostać się do Lublina to przetnie tory pkp i wjedzie nowym szlakiem nie czekając na włączenie się do ruchu.

  5. Bo kretyn projektując wiadukt zamiast zrobić płaski to zrobił półkolisty i często nie widać aut nadjeżdżających. Poza tym za granicą zjeżdżając z autostrady nie zjeżdża się na skrzyżowanie z możliwością przecięcia dwupasmowej drogi.

  6. Witam.narzekacie na rondo swiatla czy krzyzowki a czy ktos z was zauwazyl.jak.w luinie traktuje sie karetki ktore jada na sygnale ? Ja tego doswiadczylem.w tyg 3razy i za kazdym.nikt nie raczyl.zrobic korytarza zycia .kierowcy z przeciwleglego.pasa zjezdzali by karetka pod prad mogla pojechac dalej bo mosci panstwo mieli w d… karetke na sygnale wiec widac jakich mamy kierowcow geniuszy a potem lublin112pisze bo karetka nie dojechala na czas i ktos zmarl jak tak kierwocy beda robic to zgonow bedzie duzo wiecej bo karetka nie dojedzie na czas

  7. !!! NA ŚWIATŁACH TEŻ SIĘ NIE ZATRZYMUJĄ !!! CO WTEDY WYBUDUJECIE ??? MOŻE BEZPIECZNIEJ POZABIERAĆ IGNORANTOM DOŻYWOTNIO ?!?! BO TO CO TERAZ DZIEJE SIĘ NA DROGACH TO POKŁOSIE BEZPRAWNIE WYDAWANYCH UPRAWNIEŃ OSOBOM KTÓRE NAWET PSA NA SPACER NIE POWINNY WYPROWADZAĆ !!!

  8. miało być – zrobić tanio i zarobić. i tak jest. projekt powinien robić kto inny niż będzie budował. A tak jest co jest. zjazd na Rzeszów /Kraśnik jest fatalny. Zjeżdżasz z ronda, widzisz kilometr prostej drogi przez pola przed sobą i zanim wrzucisz czwórkę ostre hamowanie nawet bez kawałka zjazdówki.Wyjazd z 19 na Opole zrobiony tak jakby szwagier projektanta miał zakład blacharski. Dodam, że nie miałem tam żadnej kolizji ale rozwiązanie przyjazne użytkownikom to nie jest.

Z kraju