W tym miejscu wciąż dochodzi do kolizji i wypadków. Powstanie sygnalizacja świetlna

Poprawi się bezpieczeństwo w ruchu na węźle Węglin, który słynie z licznych wypadków i kolizji. Zapadła decyzja o budowie sygnalizacji świetlnej.

Spośród ośmiu węzłów, jakie znajdują się w ciągu obwodnicy Lublina, jeden wyróżnia się wyjątkowo dużą liczbą zdarzeń drogowych. Chodzi o węzeł Węglin w Maryninie, czyli skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 747 Lublin – Opole Lubelskie. Za każdym razem kolizje i wypadki, do jakich dochodzi w tym miejscu, powodują kierowcy wyjeżdżający z obwodnicy. Zdarzeń zanotowano tak dużo, że drogowcy postanowili podjąć działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu.

Ponieważ nie ma mowy o zmianie organizacji ruchu poprzez np. przebudowę skrzyżowania, zapadła decyzja o montażu sygnalizacji świetlnej. Podobne rozwiązanie zastosowano w 2017 roku na węźle Felin, czyli wyjeździe z obwodnicy na al. Jana Pawła II w Świdniku. Tam duży ruch pojazdów pomiędzy Lublinem a Świdnikiem sprawiał, że często dochodziło do niebezpiecznych sytuacji. Wielu kierowców łamało też przepisy, stwarzając zagrożenie dla innych użytkowników ruchu. Światła skutecznie rozwiązały ten problem.

Przetarg na wykonanie prac został już ogłoszony. Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka na oferty firm zainteresowanych wykonaniem inwestycji. Wykonawca będzie musiał zaprojektować, wykonać a następnie uruchomić sygnalizację świetlną. Na realizację zadania będzie miał 8 miesięcy.

59 komentarzy

  1. A rondo przy Marko kiedy? Tam jeszcze więcej kolizji.

    • Rondo przy Makro jest dla twardzieli i mięczaki nie powinni tam jeździć.

      • Ludzie się gubią
        Myślą że jak już mineli rondo w Konopnicy to już są na obwodnicy i można pędzić ile fabryka dała
        A tu zdziwko
        Za wzniesienie trzeba zwolnić i skręcić na Rzeszów.

        • @Stefanek jeszcze raz, ale ze zrozumieniem: „Za każdym razem kolizje i wypadki, do jakich dochodzi w tym miejscu, powodują kierowcy wyjeżdżający z obwodnicy. ”
          ” wyjeżdżający z obwodnicy”
          ” wyjeżdżający z obwodnicy”
          ” wyjeżdżający z obwodnicy”
          ” wyjeżdżający z obwodnicy”
          ” wyjeżdżający z obwodnicy”

          teraz już wiesz którzy ?
          to nie ci, co jadą od Lublina, czyli od ronda

      • Dlatego jeżdżę tamtędy parę razy dziennie, dodam bezkolizyzjnie…

    • Jakiś problem z jazdą bez sygnalizacji? W domu sobie zamontuj. ?.

    • Chcesz lublin112 puścić z torbami?! Już wiadukt na Diamentowej wypadł.

    • rondo przy makro służy do eliminacji tumanów drogowych

    • kierowca bombowca

      Ja pitole przez nieudaczników za kierownicą kolejne światła , co za idiotyzm.

      • Zauważ, że światła nie mają robić dobrze nieudacznikom, tylko chronić przed nimi pozostałych kierowców.

    • Rondo i przejście dla pieszych na Witosa????

    • Rondo przy makro akurat czasami przemierzam kilka razy dziennie. Zawsze się zastanawiam jak na tak prostym rondzie ludzie mogą się gubić. Jeszcze tam sygnalizacji brakuje…jak ktoś ma prawo jazdy za jajka to niech nie wsiada do auta, wtedy może skończą się stłuczki. I matki jak chcą przewozić dzieci to niech nie zagrażają ich życiu…lewy pas służy do wyprzedzania bądź omijania a nie jechania 40km/h.

    • Nigdy ! rozbij się tam pachole !

  2. Kiedy bedzie sygnzlizacja na rondzie przy makro.. kto odpowiada za wszystkie te kolizje ?

  3. Taki pomyślunek to tylko u nas – zamiast od razu zrobić dodatkowy, bezkolizyjny zjazd z obwodnicy to budują światła na drodze 2 pasmowej – może jeszcze przejście dla pieszych przez obwodnicę ???

    • Dobrze napisane, tyle razy tamtędy jeżdżę i nigdy nie było żadnego problemu a tutaj światła, zaraz kolejny wiadukt – bezkolizyjny i najlepiej PILOTA postawić lub kilku żeby pokazywał jak pokonywać skrzyżowanie.

  4. Fotoradar skuteczniej by sprawę załatwił.

    • Może w końcu ktoś zrozumie że budowanie skrzyżowań w ten sposób stwarza niebezpieczne sytuacje.

    • ale po co fotoradar na zjeździe z obwodnicy ?
      tam potrzebne oznakowanie, które przypomni zjeżdżającym z S-ki, że już z niej zjechali i skończyło się im pierwszeństwo przejazdu
      jak pisałem wyżej – STOP i kilka progów zwalniających przed nim załatwi sprawę skutecznie

  5. Jadąc od zachodu (np. W-wy,Białegostoku czy choćby Czechowa) obwodnicą pod Świdnikiem mamy LEWOzjazd na Lublin (Felin). Dodatkowo
    lekkie „wybrzuszenie” na wiadukcie i bariery energochłonne skutecznie ograniczały widoczność. Jakby tego było mało na ograniczenie do 50 km/h mało kto zwracał uwagę -w końcu nowy, „nowoczesny” węzeł. Więc kraksy tam były ± co tydzień.
    Zamiast zrobić od razu pełny węzeł z prawozjazdami pozwalającymi bezkolizyjnie i sprawnie włączać się do ruchu zainstalowano kosztem setek tysięcy złotych światła, które skutecznie tamują ruch. Światła kosztują, prąd kosztuje, czas tysięcy kierowców kosztuje ale projektanci drugi raz biorą kasę za coś co zostało spierniczone i jeszcze podaje się to za sukces.

  6. a kto Ty rob jestes ? czemu jestes taki przeciw sygnalizacji na rondzie przy makro ? pewnie tam chodzisz na piechote albo rowerem jezdzisz ale uwazaj

  7. rondo przy makro normalne rondo, jeżdżę tam na okrągło 😀 i nie rozumiem w jaki sposób można spowodować kolizję… podobnie na węglinie, w ogóle generalnie 90% zdarzeń to jest brak podstawowych umiejętności jazdy, za szybko itp. i czy wtedy światła pomogą? jeżeli się nie umie jeździć? a ile jest wypadków kiedy na czerwonym wjeżdżają… i kto winny? zbyt małe światła? za mało lampek?

  8. Od początku wskazywałem błąd w założeniach projektowych – tam kolizje były po prostu wpisane w projekt. Jakiś mędrzec nie przewidział bezkolizyjnych wjazdów/zjazdów na etapie projektowania (dodatkowy koszt wykonawcy to max. 5 mln), a za światła okaże się, że zapłacimy 4 miliony (3 miliony kosztowały ustawione przy kościele w Konopnicy)

  9. To ze jezdzisz dobrze nie oznacza ze unikniesz kolizji to tak odnosnie ronda przy Makro. Komentarze w stylu lemingi czy montowanie swiatel w domu nia ma sensu. Jezdze tam dosc czesto i na przestrzeni kilku lat mialem pare sytuacji w ktorych ktos wymuszal pierwszenstwo na mnie. Obylo sie bez kolizji ale uwazam to rondo za potencjalnie malo bezpieczne. Drugim miejscemgdzie dochodzi do czestych kolizji jest skrzyzowanie z doswiadczalna na felinie

  10. Rondo na węglinie z obwodnicą na opole jest super i nie widzę potrzeby montarzu świateł kture wydłużają przejazd

  11. brechta światła na rondzie bo jeździć nie umieją hahah Wola światła żeby korki były większe. A tak swoja droga ile to pieszych zginęło już na witosa na przejściu tam sary niema na sygnalizacje !!!!

  12. Kiepski pomysł tak jak kiepski projekt tego węzła. Ale w tym miejscu świata się niestety przydadzą jeżdżę codziennie na Opole i nie zazdroszczę wyjeżdżającym z obwodnicy w lewo. Inaczej by było gdyby był pas zjazdowy na LKR a inni jadący stosowali się do ograniczenia.

  13. Wystarczy wyeliminować LKR i po problemie , już zrobili światła przy kościele w Konopnicy i trzeba stać bezsensowne w korkach a jak dalej zrobią światła to porażka.

    • I LSW

    • LU , LUB i wszytko na W jak się wyeliminuje to już w ogóle będzie się fajnie jeździło. A najlepiej to zakazać jazdy wszystkim samochodom i zamiast dróg wybudować tory. Wtedy skończyły by się problemy z korkami i wypadkami.

  14. Jak ktoś nie radzi sobie bez sygnalizacji to nie powinien mieć prawa jazdy :]

  15. Tak ja też jestem tego samego zdania. Ale samochód w dzisiejszych zabieganych czasach, to wiesz co. A do jazdy smykałkę ma co trzeci. Jeden się za jazdę nie zabiera bo jest mądry i wie że niumi. Drogi musi bo dzisiaj bez samochodu…
    Lublin jak każda Wieś.
    Londyn czy Rzym,np to są duże wsie!

  16. Trzeba się tolerować pomagać we współżyciu i takie tam miłosierdzie boskie. Ale teraz Boga to nikt nie widzi, wierzy tylko w swoje. Ale każdy w swoich złych czasach sobie o nim przypomni, że on z dziada pradziada. Jak to mówią głupi Polak przed szkodą. Chodź powinno być człowiek, bo się tylko tym człowiekiem jest.
    Gorzej jak się ktoś zachowuje inaczej… Ale to już temat rzeka
    Pozdrawiam wszystkich czytających komentarze, dajcie lajka, łapkę w górę, buźkę lub zamilknij na wieki! 🙂

  17. Wszystko przez nie dostosowanie się do ograniczenia prędkości przed wiaduktem, zapier… jeden z drugim ile fabryka dała od ronda i wyjeżdżając zza wzniesienia robi wielkie oczy że coś tam wypełzło z prawa .

  18. Wiesniakom to najlepiej na osiedlu postawić sygnalizator żeby wiedzieli jak do plaży jechać

  19. I kto za zapłaci za światła miasto Lublin czy gmina Konopnica ? W gminie są takie miejsca co ludzie na nowe drogi czekają już ponad 10 lat a tu jak dołożą znòw na sygnalizację to będzie jeszcze dłużej się czekać na te inwestycje

    • Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapłaci. Wiedziałbyś gdybyś przeczytał artykuł.

  20. „Idiokracja” film. To sie dzieje na naszych oczach.

  21. Zamiast inwestować w światła za 4 bańki, zrobić trochę dołków w zbyt dobrej jezdni, będzie wolniej i bezpieczniej, choć przyznam, że niekomfortowo, ale taniej.

  22. tam sa wypadki bo jakiś idiota a raczej 3 jeden zaprojektował skżyżowanie zaraz za wzniesieniem drugi postawił znak do 60 którego nikt nie przestrzega a trzeci zgodził się i zapłącił za wszystko kretyni i tyle w temacie

  23. POchowali go już

  24. Sugeruję aby ktoś wpływowy z redakcji zaproponował w zarządzie dróg aby od razu zdemontować światła przy kościele w konopnicy które tylko i wyłącznie tamują wjazd i wyjazd z Lublina. Te światła miały sens gdy stary ciąg 737 łączył się w tamtym miejscu z dk19. Na tą chwilę cały ruch od Opola wpuszczony jest od kierunku obwodnicy. Nawet jesli ktos z konopnicy będzie chcial plynniej dostać się do Lublina to przetnie tory pkp i wjedzie nowym szlakiem nie czekając na włączenie się do ruchu.

  25. Bo kretyn projektując wiadukt zamiast zrobić płaski to zrobił półkolisty i często nie widać aut nadjeżdżających. Poza tym za granicą zjeżdżając z autostrady nie zjeżdża się na skrzyżowanie z możliwością przecięcia dwupasmowej drogi.

  26. Witam.narzekacie na rondo swiatla czy krzyzowki a czy ktos z was zauwazyl.jak.w luinie traktuje sie karetki ktore jada na sygnale ? Ja tego doswiadczylem.w tyg 3razy i za kazdym.nikt nie raczyl.zrobic korytarza zycia .kierowcy z przeciwleglego.pasa zjezdzali by karetka pod prad mogla pojechac dalej bo mosci panstwo mieli w d… karetke na sygnale wiec widac jakich mamy kierowcow geniuszy a potem lublin112pisze bo karetka nie dojechala na czas i ktos zmarl jak tak kierwocy beda robic to zgonow bedzie duzo wiecej bo karetka nie dojedzie na czas

  27. !!! NA ŚWIATŁACH TEŻ SIĘ NIE ZATRZYMUJĄ !!! CO WTEDY WYBUDUJECIE ??? MOŻE BEZPIECZNIEJ POZABIERAĆ IGNORANTOM DOŻYWOTNIO ?!?! BO TO CO TERAZ DZIEJE SIĘ NA DROGACH TO POKŁOSIE BEZPRAWNIE WYDAWANYCH UPRAWNIEŃ OSOBOM KTÓRE NAWET PSA NA SPACER NIE POWINNY WYPROWADZAĆ !!!

  28. miało być – zrobić tanio i zarobić. i tak jest. projekt powinien robić kto inny niż będzie budował. A tak jest co jest. zjazd na Rzeszów /Kraśnik jest fatalny. Zjeżdżasz z ronda, widzisz kilometr prostej drogi przez pola przed sobą i zanim wrzucisz czwórkę ostre hamowanie nawet bez kawałka zjazdówki.Wyjazd z 19 na Opole zrobiony tak jakby szwagier projektanta miał zakład blacharski. Dodam, że nie miałem tam żadnej kolizji ale rozwiązanie przyjazne użytkownikom to nie jest.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.6765zł -0.58%
    • GBP 4.9565zł 0.01%
    • EUR 4.4732zł -0.13%
    • CHF 4.1241zł -0.29%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
    Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
    99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    W sobotę rusza cykl treningów i biegów indywidualnych CITY TRAIL
    Spektakl słowno – muzyczny „Nasz papież” w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim
    Targi marki Festool w Lublinie. Przedstawią rozwiązania dla branży stolarskiej i budowlanej
    Nabór do drużyny cheerleaderek – Perełki Tytanów
    „Obieraczki kapuściane” w Muzeum Wsi Lubelskiej