Galopujące ceny energii elektrycznej sprawiają, że coraz więcej gmin szuka oszczędności. Jednym ze sposobów na dbałość o zasobność gminnej kasy jest wyłączanie światła.
Porada darmowa prawna dla kierowców. Jeżeli w tej gminie nieoświetlonej rozjedziecie pieszego, lub uszkodzicie samochód ze względu że na nieoswietloną ulicę nie mogliście zobaczyć przeszkody, to możecie taką gminę podać do sądu o odszkodowanie.
--
darmowa – to uczciwa cena za taką poradę prawną
Marian
Auto ma światła, kierowca oczy a pieszy zacznie się rozglądać a nie łazić jak święta krowa! Wszystko wróci do porządku a luksus jest zbędny.
Tumi daj ski
Dodam, że nadciągają tam ciężkie czasy dla leżakujących w środku nocy na środku jezdni.
Ale z braku pandemii to dla grabarzy i to wystarczyć musi…
warga
Tak, tak. Ostatnio babsko mi prawie pod koła wlazło, ubrana na czarno, słuchawki na uszach morda wlepiona w telefon. Nawet nie zauważyła, że zatrzymałem się centymetry od niej. Widzieć to można do przodu a nie jak ktoś ci wyskakuje z ciemności na skręcie.
alo
1. Droga powinna być oświetlona ze względów bezpieczeństwa ruchu, w szczególności:
1) gdy przebiega przez obszar oświetlony i występuje zagrożenie olśnienia uczestników ruchu;
2) w obrębie węzła lub skrzyżowania, jeżeli jedna z krzyżujących się dróg jest oświetlona;
3) na skrzyżowaniu z drogą klasy S;
4) na skrzyżowaniu typu rondo;
5) na skrzyżowaniu skanalizowanym z wyspami w krawężnikach – jeżeli jest to droga klasy GP;
6) między odcinkami oświetlonymi – jeżeli długość odcinka nie przekracza 500 m;
7) na odcinku przyległym do obiektu mostowego – jeżeli obiekt jest oświetlony;
8) w obrębie miejsca poboru opłat, zwanego dalej „MPO”;
9) na ulicy klasy S;
10) na jednojezdniowej ulicy o czterech i większej liczbie pasów ruchu;
11) na skrzyżowaniu na terenie zabudowy, przy którym znajdują się budynki użyteczności publicznej, przystanki komunikacji zbiorowej;
12) w obrębie przejścia dla pieszych, przejazdu dla rowerzystów i dojścia do przystanków komunikacji zbiorowej na terenie zabudowy.
2. Urządzenie obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek – miejsce obsługi podróżnych, o którym mowa w przepisach o drogach publicznych, zwane dalej „MOP”, parking dla pojazdów ciężarowych, stacja paliw powinny być oświetlone co najmniej w części dostępnej dla uczestników ruchu.
3. Światło oświetlenia nie może zmieniać barwy znaków drogowych.
4. Między oświetlonym a nie oświetlonym odcinkiem drogi powinna być wykonana strefa przejściowa o zmniejszającym się natężeniu światła i długości nie mniejszej niż:
1) 200 m – na drodze klasy A lub S;
2) 100 m – na drodze klasy GP i drogach niższych klas.
5. Słupy oświetleniowe powinny być tak usytuowane, aby nie powodowały zagrożenia bezpieczeństwa ruchu i nie ograniczały widoczności. Słupy oświetleniowe oraz oprawy oświetleniowe powinny być umieszczone poza skrajnią drogi, o której mowa w § 54.
6. Odległość lica słupa oświetleniowego nie powinna być mniejsza niż :
1) 1,0 m – od krawędzi jezdni nie ograniczonej krawężnikami;
2) 0,5 m – od krawędzi pasa awaryjnego, pasa postojowego, utwardzonego pobocza lub opaski;
3) 1,0 m – od lica krawężnika na drodze klasy S lub GP;
4) 0,5 m – od lica krawężnika na drodze klasy G i drogach niższych klas,
przy spełnieniu wymagań, o których mowa w § 130.
7. Wymagania dotyczące natężenia oświetlenia i rozmieszczenia punktów świetlnych określa Polska Norma.
alo
Dz.U.2016.0.124 t.j. – Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
1. Droga powinna być oświetlona ze względów bezpieczeństwa ruchu, w szczególności:
1) gdy przebiega przez obszar oświetlony i występuje zagrożenie olśnienia uczestników ruchu;
2) w obrębie węzła lub skrzyżowania, jeżeli jedna z krzyżujących się dróg jest oświetlona;
3) na skrzyżowaniu z drogą klasy S;
4) na skrzyżowaniu typu rondo;
..
..
Szatan
A zabrakło tylko parę ton rosyjskiego węgla..
?
A tak, poza tym, to z głową wszystko ok?
Dla pisu mówię Nie
Zaraz zaraz płacę podatki ,drogowe w paliwie,podatek rolny,leśny i za działkę z budynkami to do cholery jasnej chcę mieć widno na drodze w nocy. A jak wygasicie latarnie go obniżcie ludziom podatki. Tak oto jarek i mati rujnują nasz KRAJ
;)
ale podatku na oświetlenie nie płacisz (wkrótce nowe podatki)
Qqq
Jakoś w sąsiedniej gminie Nowodwór już od ładnych paru lat taki system obowiązuje i jakoś jest git
Rami
Rujnuja? Przeciez dopiero teraz piss naprawiaja po poprzednikach, ktorzy to zniszczyli doszczetnie Polske.
Bolo82
Płakali że nas pis cofa o 30 lat w rozwoju a tu lekko licząc jakieś -70 wychodzi bo prąd, ciepło i woda to luksusy.
??
to ironia, czy ty tak na poważnie??
Kemot
W Lublinie na odwrót o 5 rano są wyłączane gdzie zaczyna się ruch i każdy wychodzi do pracy a jest ciemno jak w dup
.. u mu
fdd
musisz szybciej mrugać
alo
Łysy oszczędza. Jego wożą do pracy o 10.00 a odwożą do domu o 15.00.
--
to chyba dobrze, że oszczędza, bo zaraz byś płakał, że opłaty podnosi, przecież z czegoś trzeba sfinansować wyższe rachunki, miasto tak jak i rząd nie posiada swoich pieniędzy, musi sięgać do kieszeni ludzi
alo
Tanio sprzedam noktowizję. Zdobyczna.
??
każdy wychodzi do pracy o 5-tej?? chyba raczej nieliczni
MKey
Brawo! Wszycy patrzący w niebo docenią, nie będzie tylu zakłuceń. Co do przejść dla pieszych, Ryki mają obwodnicę także ruch jest mniejszy. Na przejść można zamontować czujniki ruchu.
Ada
Gdy rzeczywiście Ryki są takie biedne ? Mają na swoim terenie jednego z większych producentów serów żółtych. Są tam też inne firmy. Może władze gminy powinny oszczędzać na czymś innym, a nie na bezpieczeństwie ludzi.
Porada darmowa prawna dla kierowców. Jeżeli w tej gminie nieoświetlonej rozjedziecie pieszego, lub uszkodzicie samochód ze względu że na nieoswietloną ulicę nie mogliście zobaczyć przeszkody, to możecie taką gminę podać do sądu o odszkodowanie.
darmowa – to uczciwa cena za taką poradę prawną
Auto ma światła, kierowca oczy a pieszy zacznie się rozglądać a nie łazić jak święta krowa! Wszystko wróci do porządku a luksus jest zbędny.
Dodam, że nadciągają tam ciężkie czasy dla leżakujących w środku nocy na środku jezdni.
Ale z braku pandemii to dla grabarzy i to wystarczyć musi…
Tak, tak. Ostatnio babsko mi prawie pod koła wlazło, ubrana na czarno, słuchawki na uszach morda wlepiona w telefon. Nawet nie zauważyła, że zatrzymałem się centymetry od niej. Widzieć to można do przodu a nie jak ktoś ci wyskakuje z ciemności na skręcie.
1. Droga powinna być oświetlona ze względów bezpieczeństwa ruchu, w szczególności:
1) gdy przebiega przez obszar oświetlony i występuje zagrożenie olśnienia uczestników ruchu;
2) w obrębie węzła lub skrzyżowania, jeżeli jedna z krzyżujących się dróg jest oświetlona;
3) na skrzyżowaniu z drogą klasy S;
4) na skrzyżowaniu typu rondo;
5) na skrzyżowaniu skanalizowanym z wyspami w krawężnikach – jeżeli jest to droga klasy GP;
6) między odcinkami oświetlonymi – jeżeli długość odcinka nie przekracza 500 m;
7) na odcinku przyległym do obiektu mostowego – jeżeli obiekt jest oświetlony;
8) w obrębie miejsca poboru opłat, zwanego dalej „MPO”;
9) na ulicy klasy S;
10) na jednojezdniowej ulicy o czterech i większej liczbie pasów ruchu;
11) na skrzyżowaniu na terenie zabudowy, przy którym znajdują się budynki użyteczności publicznej, przystanki komunikacji zbiorowej;
12) w obrębie przejścia dla pieszych, przejazdu dla rowerzystów i dojścia do przystanków komunikacji zbiorowej na terenie zabudowy.
2. Urządzenie obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek – miejsce obsługi podróżnych, o którym mowa w przepisach o drogach publicznych, zwane dalej „MOP”, parking dla pojazdów ciężarowych, stacja paliw powinny być oświetlone co najmniej w części dostępnej dla uczestników ruchu.
3. Światło oświetlenia nie może zmieniać barwy znaków drogowych.
4. Między oświetlonym a nie oświetlonym odcinkiem drogi powinna być wykonana strefa przejściowa o zmniejszającym się natężeniu światła i długości nie mniejszej niż:
1) 200 m – na drodze klasy A lub S;
2) 100 m – na drodze klasy GP i drogach niższych klas.
5. Słupy oświetleniowe powinny być tak usytuowane, aby nie powodowały zagrożenia bezpieczeństwa ruchu i nie ograniczały widoczności. Słupy oświetleniowe oraz oprawy oświetleniowe powinny być umieszczone poza skrajnią drogi, o której mowa w § 54.
6. Odległość lica słupa oświetleniowego nie powinna być mniejsza niż :
1) 1,0 m – od krawędzi jezdni nie ograniczonej krawężnikami;
2) 0,5 m – od krawędzi pasa awaryjnego, pasa postojowego, utwardzonego pobocza lub opaski;
3) 1,0 m – od lica krawężnika na drodze klasy S lub GP;
4) 0,5 m – od lica krawężnika na drodze klasy G i drogach niższych klas,
przy spełnieniu wymagań, o których mowa w § 130.
7. Wymagania dotyczące natężenia oświetlenia i rozmieszczenia punktów świetlnych określa Polska Norma.
Dz.U.2016.0.124 t.j. – Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
1. Droga powinna być oświetlona ze względów bezpieczeństwa ruchu, w szczególności:
1) gdy przebiega przez obszar oświetlony i występuje zagrożenie olśnienia uczestników ruchu;
2) w obrębie węzła lub skrzyżowania, jeżeli jedna z krzyżujących się dróg jest oświetlona;
3) na skrzyżowaniu z drogą klasy S;
4) na skrzyżowaniu typu rondo;
..
..
A zabrakło tylko parę ton rosyjskiego węgla..
A tak, poza tym, to z głową wszystko ok?
Zaraz zaraz płacę podatki ,drogowe w paliwie,podatek rolny,leśny i za działkę z budynkami to do cholery jasnej chcę mieć widno na drodze w nocy. A jak wygasicie latarnie go obniżcie ludziom podatki. Tak oto jarek i mati rujnują nasz KRAJ
ale podatku na oświetlenie nie płacisz (wkrótce nowe podatki)
Jakoś w sąsiedniej gminie Nowodwór już od ładnych paru lat taki system obowiązuje i jakoś jest git
Rujnuja? Przeciez dopiero teraz piss naprawiaja po poprzednikach, ktorzy to zniszczyli doszczetnie Polske.
Płakali że nas pis cofa o 30 lat w rozwoju a tu lekko licząc jakieś -70 wychodzi bo prąd, ciepło i woda to luksusy.
to ironia, czy ty tak na poważnie??
W Lublinie na odwrót o 5 rano są wyłączane gdzie zaczyna się ruch i każdy wychodzi do pracy a jest ciemno jak w dup
.. u mu
musisz szybciej mrugać
Łysy oszczędza. Jego wożą do pracy o 10.00 a odwożą do domu o 15.00.
to chyba dobrze, że oszczędza, bo zaraz byś płakał, że opłaty podnosi, przecież z czegoś trzeba sfinansować wyższe rachunki, miasto tak jak i rząd nie posiada swoich pieniędzy, musi sięgać do kieszeni ludzi
Tanio sprzedam noktowizję. Zdobyczna.
każdy wychodzi do pracy o 5-tej?? chyba raczej nieliczni
Brawo! Wszycy patrzący w niebo docenią, nie będzie tylu zakłuceń. Co do przejść dla pieszych, Ryki mają obwodnicę także ruch jest mniejszy. Na przejść można zamontować czujniki ruchu.
Gdy rzeczywiście Ryki są takie biedne ? Mają na swoim terenie jednego z większych producentów serów żółtych. Są tam też inne firmy. Może władze gminy powinny oszczędzać na czymś innym, a nie na bezpieczeństwie ludzi.