Szeroka, kilkupasmowa ulica, a prędkość ograniczona do 50 km/h. Jest propozycja uporządkowania ruchu w mieście

Jest kilka odcinków szerokich i kilkupasmowych ulic w Lublinie, gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h. Wystarczy kilka minut obserwacji, aby przekonać się, że mało który kierowca tego przestrzega. Dlatego też do prezydenta Lublina wpłynęła propozycja, aby uporządkować tą sytuację i podnieść dopuszczalną prędkość do 70 km/h.

Sporo emocji wywołał poruszony przez nas temat, dotyczący obowiązującego na wjeździe do Lublina od strony Warszawy ograniczenia prędkości do 50 km/h. Chodzi o al. Solidarności tuż za wiaduktem z al. Warszawską. Wielu kierowców nie zdaje sobie z tego sprawy, gdyż jadąc szeroką dwupasmową arterią, widzą jedynie znaki ograniczenia prędkości do 70 km/h. Tymczasem w tym przypadku obowiązuje jedna z zasad ruchu drogowego, mianowicie przepis dotyczący odwołanie ograniczenia prędkości przez skrzyżowanie.

Oznacza to, że kierowcy znajdując się w obszarze zabudowanym, mogą poruszać się maksymalnie 50 km/h. Problemem jest tutaj również fakt, iż skrzyżowanie z al. Warszawską, to tak naprawdę jedynie zjazd z tej drugiej ulicy, więc wiele osób go nawet nie zauważa. Jak już informowaliśmy, w ostatnich dniach, w ramach akcji obywatelskiej, na wiadukcie nad al. Solidarności zawieszony został baner. Ostrzega on kierowców o ograniczeniu prędkości do 50 km/h, policyjnych kontrolach oraz informuje, że za 300 m można stracić prawo jazdy.

Na sprawę tej ulicy, jak też kilku innych na terenie miasta, zwrócił uwagę miejski radny Bartosz Margul. Zwrócił się on do prezydenta Lublina Krzysztofa Żuka o wprowadzenie zmian oznakowania pionowego w tych miejscach. Zaproponował on, aby na całym odcinku al. Solidarności obowiązywał limit 70 km/h. Wskazał również, aby miasto przeanalizowało prawidłowość oznakowania dotyczącego ograniczenia prędkości za wjazdami z łącznic na pozostałych bezkolizyjnych skrzyżowaniach w Lublinie.

Kolejnym miejscem, gdzie powinna zostać podniesiona dopuszczalna prędkość z obecnych 50 km/h do 70 km/h, to zdaniem radnego al. Mazowieckiego. W tym przypadku, ze względów bezpieczeństwa, bez zmian powinien pozostać jedynie odcinek przed rondem 100-lecia KUL, gdzie często dochodzi do kolizji i wypadków. Takie same rozwiązanie Bartosz Margul proponuje na ul. Jana Pawła II na odcinku od skrzyżowana z ul. Jantarową i Roztocze do al. Kraśnickiej. Nie występują tam bowiem żadne miejsca niebezpieczne, a jedyne przejścia dla pieszych zlokalizowane są w obrębie skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Z większą prędkością, zdaniem radnego, powinni się kierowcy poruszać także na al. Kraśnickiej od skrzyżowana z ul. Orkana do al. Jana Pawła oraz na ul. Do Dysa i Wojtasa.

Radny chce również, aby na ul. Walecznych, na odcinku od ul. Wiejskiej do ul. Rudnickiej, zastosować odwrotne rozwiązanie. Tym razem zmniejszyć dopuszczalną prędkość z obecnych 50 km/h do 40 km/h. Ma to poprawić bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych.

(fot. lublin112)

44 komentarze

  1. Przede wszystkim należy dostosować oznakowanie do przepisów. Obszar zabudowany ma być tylko tam gdzie przewidują go przepisy. Nie powinno go być na al. Witosa, niektórych odcinkach Solidarności i kilku innych odcinkach!

    • na Witosa są przejścia dla pieszych i mnóstwo zabudowań po obydwu stronach ulicy. co jeszcze byś chciał, żeby to uznać za teren zabudowany?

      • Przeczytaj w rozporządzeniu kiedy może być teren zabudowany!

        • Zenek, przejdz się przy makro i na Witosa kilka razy w ciągu dnia przez przejscie dla pieszych to może zrozumiesz o co chodzi..inaczej wstawiaj sobie fantastyczne wykrzykniki.

      • Krowy powinny się paść i pastuch z patykiem.

      • Rozczulacie się nad jednym małym skrawkiem, które powinno zostać tak jak jest, a policja powinna trzepać równo. Kto tamtędy jedzie chociaż 60-70 km/h? Mało kto. Zajmijcie się lepiej torem wyścigowym na Kunickiego na odcinku od Wyścigowej do Mickiewicza. Tam codziennie są wyścigi, szczególnie w godzinach szczytu. W okolicy są szkoły i dwa bardzo niebezpieczne przejścia dla pieszych. Śmiech na sali z tym oświetleniem i migającymi żabimi oczkami. Tam powinny być regularne światła lub fotoradar. To samo na Waszym newralgicznym odcinku między Warszawską a Ducha. Niech Was policja trzepie równo to nauczycie się patrzeć na znaki i skrzyżowania. To są bardzo niebezpieczne skrzyżowania. Już dawno tamtędy przestałem jeździć.

  2. W końcu ktoś zwrócił uwagę na te bandyckie ograniczenia niemające nic wspólnego z bezpieczeństwem w ruchu drogowym. Jak najsYbciej należy się zająć ta sprawa.panie Prezydencie do dzieła!!

    • Prezydenta myślisz że to obchodzi?

    • Bandyckie? Ograniczenia są po to by właśnie nie było bandyckich rajdów po miejskich drogach. Co do słuszności artykułu nie mam wątpliwości, a co do bezpieczeństwa piesZych to na drogach dwupasmowych nie powinno być przejść dla pieszych tylko kładki albo przejścia podziemne.

      • Sprawdź najpierw o którym odcinku drogi jest ten art, a potem komentuj.. ograniczenie do 50 na dwujezdniowej drodze z trzema pasami ruchu w jedna stronę służy jedynie policji do wlepiania mandatów, a nie obywatelom w celu zapewnienie im bezpieczeństwa.. pozdrawiam serdecznie,
        -kierowca z Lublina, który przejeżdża tą drogą kilka razy dziennie

        • Racja!Sprobuj zjechac z Warszawskiej w Solidaenosci z predkoscia 50km/godz. To Cie strabia,ten zjazd powinien byc pasem rozbiegowym dla wlaczajacych sie do ruchu na solidarnosci.

  3. Franio dawaj swoje kompletnie idiotyczne komentarze raz raz!!!

    • Blogoslawiony ten , ktory nie majac nic do powiedzenib , nie ubiera tego faktu w slowa .
      Bezwzglednie 3maj sie tej zasady .
      I taka ciekawostka – wiesz kto ten tekst napisal w oryginale ?

      • „Blogoslawiony ten , ktory nie majac nic do powiedzenib , nie ubiera tego faktu w slowa .
        Bezwzglednie 3maj sie tej zasady .
        I taka ciekawostka – wiesz kto ten tekst napisal w oryginale ?”
        Z tyloma błędami? Nikt.

  4. Jednak jesteś cienias i oferma życiowa dalej żyj na tym swoim wózku mentalnego inwalidztwa !

  5. A ja proponuję jeszcze inne rozwiązanie. Wprowadzić 40 km/h na terenia całego miasta ale tylko dla pojazdów nieuprzywilejowanych. Kurcze ale jestem mądry. Może wystartuję jako kandydat w następnych wyborach. Tylko do jakiego klubu się zapisać ?

  6. Jestem przeciw – te zmiany mogą rozregulować inteligentny system zarządzania ruchem.
    Już tak niewiele brakowało żeby działał płynnie 😉

  7. Wzięli by się jeszcze za ustawienie świateł na wejdzie na ul Mełgiewskiej. Ni cholery nie da się przejechać płynie, żeby nie stanąć przy najmniej na jednym czerwonym świetle. Nie raz zdarzają się 3 czerwone światła pod rząd!

    • Około półtorej minuty na każdym skrzyżowaniu! Trzeba pojechać tam wieczorem kiedy jest mały ruch. Widać wtedy geniusz organizacji ruchu. Bezsensowne zapalanie się zielonego dla lewoskrętów, zielonego dla pieszych.

    • nie ma żadnej możliwości, żeby zrobić zieloną falę na kilku przecznicach jakiejś ulicy w obydwie strony. jak zrobisz np. rano do miasta, to w drugą stronę będziesz miał co chwile czerwone. nie można powiedzieć, że odrobina szybciej dla większości ruchu ma być okupowana zupełnym paraliżem dla mniejszości. wystarczy się trochę zastanowić, a sam byś doszedł do takich wniosków…

  8. Polecam przejechać się rano ok. 7 lub po 16-tej al. Witosa od skrzyżowania z Doświadczalną. Nawet bez różnicy w którą stronę; centrum czy na Świdnik. Prawy pas jakoś tam próbuje przestrzegać ograniczeń (albo musi), ale lewy… Walka na śmierć i życie. Nie da się jechać 70km/h bo każdy jedzie minimum 100km/h. MINIMUM!!!

  9. Oddajecie prawa jazdy złodzieje.

  10. I pieniądze za mandaty na tym odcinku.

  11. Nie no kierowcy jeżdzą tam nawet 100/godz to lepiej do 100/. Kopmletny idiotyzm w wykonaniu radnego . Dla niego bezpieczeństwo ruchu nie przewiduje bezpieczeństwa innych uczestników ruchu jak pieszych czy rowerzystów.

  12. Na kraśnickiej? Gdzie on tam się chce rozpędzać do 70? Jak co chwile łapie się czerwone światła na skrzyżowaniach? Zaraz byłby wysyp wypadków d*bili co nie wyrabiają z hamowaniem, albo przejeżdżają na późnym żółtym…
    Na na ulicy Do Dysa to przecież co chwilę są wypadki i po co on chce jeszcze podnosić tam prędkość?

    • Na kraśnickiej i tak większość jedzie 50 żeby nie zgubić zawieszenia. Cała krasnicka jak i Witosa powinna zostać wyremontowana bo to wstyd żeby główne arterie miasta były w tak ch……..ym Stanie.

      • Na Witosa to te dziury zostawiają chyba jako tor przeszkód dla zdających egzamin na prawo jazdy, jak im Męczenników Majdanka załatali to gdzieś się muszą uczyć jeździć po „polskich” drogach.

  13. Polska krajem z najmniejszą liczbą wypadków w Europie. Mamy super kierowców przestrzegających wszystkich przepisów. Nagradzamy ich możliwościami powodowania wypadków z potencjalnie większymi skutkami.

  14. Mazowieckiego ??
    łeeee, a gdzie będą łupić kierowców i podbijać statystyki ??

  15. krutko milicjant ktury tam pol€je i daje mandaty jest IDIOTO

  16. Ci co na Solidarności tracą prawka sami są sobie winni. Skoro dopadła ich ręka sprawiedliwości to znaczy, że przekroczyli prędkość powyżej 50km/h, a myśleli że jest tam 70km/h. Wniosek jest taki, że świadomie przekraczali prędkość o ponad 30 km/h. Podniesienie ograniczenia nic nie zmieni, po prostu więcej cymbałów zachowa PJ, albo co gorsza będą jeździć jeszcze szybciej.

    • Xyz, a ty dalej rozbijaj się mpkami i pisz o kierowcach, gratulacje prawilniaku, 100% wyborca pisu. karać mandat, jak najwięcej, a jak jemu wypiszą to panie władzo kochany ja nie chcący. dziwne że takich głąbów wybierają jak sami pod rękę kata chętnie wchodzą, a jak im pluje w twarz to cieszy się że grzyby będą rosły bo deszcz.

  17. No i wreszcie będzie można legalnie jeździć rowerem po chodnikach

  18. „Wystarczy kilka minut obserwacji, aby przekonać się, że mało który kierowca tego przestrzega.”

    Radny zatem chce usankcjonować prawnie bandytyzm drogowy. To tak jakby powiedzieć, że na Lubartowskiej i tak kradną, więc nie ścigajmy za kradzieże popełnione tamże.

    A wielopasmowa jezdnia jest po to, aby była większa przepustowość, a nie po to, by pędzić po niej jak po autostradzie. Poza tym, wszystko przecież zostaje bez zmian – są przejścia dla pieszych, skrzyżowania, światła.

    W miejscach, o których mówi radny trzeba raczej zainstalować radary, a nie fantazjować o zwiększaniu limitów prędkości.

  19. norma w polsce, robienie ograniczeń na potrzeby policji, żeby był ustalony budżet na przyszły rok i wpływy z mandatów, oni mają zaplanowane ile wypiszą mandatów w przyszłym roku, solidarności najczęściej kontrolowana ulica bo najłatwiej zabrać kwity, a na wąskich drogach gdzie naprawdę jest nie bezpiecznie nie ma policji bo tam większość jedzie w miarę zgodnie, to po co stać jak nie zarobią, kolejny przykład drogi gdzie przebudowa drogi wpływa na ograniczenia to droga DW 835, na odcinku piotrków- jabłonna na starej wąskiej dziurawe bez chodników drodze było 90 ograniczenie, po przebudowie i rozbudowie o szersze pasy pobocza rowy i ścieżki jest na tym odcinku 50 na godzinę, to ja pytam po co była ta rozbudowa?? wcześniej jak rowery i ludzie chodzili szosą było 90 teraz jak piesi i niechronieniu uczestnicy ruchu jak poruszają się ścieżkami jest 50, i tylko radiowozy w jedna i drugą. To jest polska tu nie ma być dobrze ma być przychód.
    Dalej droga Wojewódzka 835, odcinek frampol- korytków, stara droga 90 ze znakiem zwierzyna, nowa rozbudowana 60 z znakiem zwierzyna, ostatnio jadąc sobie tamtędy 80 insignia policyjna nieoznakowana nie na bombach tylko śmigneła koło mnie, mimo że według przepisów to ja już przekroczyłem o 20 prędkość, a kontrole na tym odcinku codziennie, staną na bocznej i jak tylko ktoś zacznie wyprzedzać od razu bomby i nawet nie patrzą że auta jadą. Kolejna sprawa, światła na skrzyżowaniu nowy świat-Kunickiego, całą dobą działają, jeżdżąc tamtędy o 3/4 w nocy, na 10 przejazdów 8 stałem na czerwonym mimo że nigdzie żadnego auta, po co one są włączone.

  20. Unia dała pieniadze, zbudowano ładna drogę do szybkiej jazdy by rozładować korki. Ale drogowcy zapomnieli postawić właściwe oznakowanie, policja drogowa natychmiast to wykorzystuje by wyciągać pieniądze od kierowcow-brawo panie komendancie, widać jak właściwie rozumie Pan swoje obowiązki…

  21. Poprawny kierowca

    Popieram działania Pana radnego. Mam nadzieję ,że przychyli się do tego wniosku Pan prezydent. Proponuję ,aby lublin 112 przekazał swoje poparcie w tym temacie. Jeśli tego nie zrobią ,to w dalszym ciągu policja będzie czyhała i bez końca tam właśnie robiła polowania na kierowców.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7625zł 0.02%
    • GBP 5.0283zł 0.02%
    • EUR 4.4714zł 0.08%
    • CHF 4.1297zł -0.02%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
    Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
    99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Spektakl słowno – muzyczny „Nasz papież” w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim
    Targi marki Festool w Lublinie. Przedstawią rozwiązania dla branży stolarskiej i budowlanej
    Nabór do drużyny cheerleaderek – Perełki Tytanów
    „Obieraczki kapuściane” w Muzeum Wsi Lubelskiej
    Uroczyste obchody 81 rocznicy masowego mordu w Szczuczkach