Piątek, 03 maja 202403/05/2024
690 680 960
690 680 960

Skargi i apele kierowców zostały wysłuchane. W Lublinie złagodzono przepisy dotyczące zakazu wjazdu ciężarówek

Wprowadzony w Lublinie od początku stycznia zakaz wjazdu samochodów ciężarowych o masie powyżej 16 ton okazał się najbardziej rygorystycznym w Polsce. Po licznych skargach kierowców i apelach firm przewozowych, ratusz wprowadza zmiany.

27 komentarzy

  1. Co z samochodami jadącymi DW835, np. Przemyśl-Warszawa?

    • Ale z jakiej racji złagodzono przepis?? Nie po to płacę podatki i buduje się obwodnicę, by ciężarówki niszczyły miasto!! 16t to i tak wg. mnie o 6t za dużo. Problem, jaki problem, Lublin powinien pierwszy pokazać jak się rządzi!! Wstawić zakaz wjazdu i koniec, ktoś chce odebrać towar, ustawianie się na parkingu przed miastem, przeładunek i niech jedzie dalej obwodnicą!! No chyba że wiezie całą naczepę, OK, ale chyba przewoźnik wie gdzie jedzie, więc może takie pozwolenie sobie wtedy załatwić wcześniej. Pewnie , bo on wiezie jedną paletę tutaj z 500kg. towaru, to niech ciągnie przez miasto całe 50t ?? Po co mi ta obwodnica, jak wszystkie Ciężarówki pakują nadal przez miasto!! Pierdzielenie o szopenie. Jedzie od W-wy czy Rzeszowa , wjeżdża do miasta bo ma rozładunek , a wiecie gdzie Felin, Mełgiewska itp. , bo szkoda km, po obwodnicy robić, ciule jedne!! Kolejne z płytami i meblami w zagłębie meblowe okolice Zęborzyckiej czy Diamentowej. Trzeba to skończyć i niech sobie odbierają mniejszymi samochodami a jak nie to niech transport idzie na Tory a w tych okolicach mają akurat możliwość odbioru z wagonu!!

      • Zastanawiające jest to w jaki sposób przewoźnicy mieli by dostarczać towar do takich placówek jak Biedronka czy Lidl, które znajdują się praktycznie na każdym osiedlu w mieście. Jak nie raz widziałem że dostawy są realizowane w nocy jak i w dzień. Myślę, że pracownicy nie są specjalnie zadowoleni gdy muszę spędzić nockę w pracy bo akurat wtedy przychodzi towar. Z drugiej strony jak nie będzie dostawy to zacznie się narzekanie klientów, których wcale tak mało nie jest. W tym wypadku takie firmy powinny stworzyć bazy przerzutowe na obrzeżach miasta, to jednak wiązało by się z dodatkowymi kosztami. Nie mówię tu już o postawieniu hali, ale o zakupie floty mniejszych pojazdów do dystrubucji towaru po mieście, utzymaniu jej, dodatkowymi kosztami paliwa oraz zatrudnieniu pracowników, na których jak nie od dziś wiadomo oszczędza się najbardziej.

      • Idiota jesteś, a twój lublin powinni odgrodzić murem i przyłączyć do Białorusi

      • Nie chcesz ciężarówek w mieście? To zapomnij o nim – transport to krew miasta i nic tego nie zmieni.

    • Z Przemyśla do Warszawy nie jedzie się przez Lublin tylko DK77/79.

      • Przez DW 835 jest o ponad 30 km krócej. To nie jest odpowiedź, na moje pytanie, bo można zamiast Przemyśla podać inne miasto, np. Biłgoraj. O ile samochodem osobowym można jechać przez Bychawę, o tyle puszczanie tą drogą ciężarówek jest bez sensu.

  2. Łożeszty,a wiz Kielunio nie wprowadził???

  3. pisalem o tym zakazie ale oczywiscie cenzor go nie opublikowal bo bylo o policji i urzednikach c.d.n.

  4. W końcu kurw…a w końcu brawo przedsiębiorcy te tempaki nigdy by na to nie wpadli.

  5. Jak dorosnę będę tirem. :-)

    Brawo dla przewoźników za pokazanie jak głupi przepis mogą wymyślić urzędnicy pijąc kawę za biurkiem.Kto przy zdrowych zmysłach zostawił by samochód na granicy miasta i jechał po głupi identyfikator na Krochmalną?A kto by odpowiadał za zostawiony towar na naczepie?Miasto Inspiracji?

  6. Skoro urzędnicze głąby wprowadziły taki przepis to niech zwracają kierowcom za taksówkę. W tym kraju lepiej już nie będzie.

  7. Wreszcie byla pierwsza dobra decyzja żuka. Teraz znowu beda tiry jezdzic po lublinie. Bylo super jak zawsze lipa. To prosze stworzyc wiecej parkingow dla aut osobowych i usuniecie pedałowego lublina i ścieżek.

    • Decyzja była i jest nadal. Zniesiono tylko upierdliwość dla kierowców, którzy i tak do Lublina by wjechali. Ilość tirów od tej zmiany nie wzrośnie. Oczywiście pod warunkiem, że służby będą konsekwentnie kontrolować i walić mandaty tym, którzy nie mają pozwolenia na wjazd do miasta.

  8. Marian Kowalski

    a gdzie na granicy miasta jest parking?! nie ma żadnego miejsca do postoju dla samochodów osobowych i ciężarowych! znaki stoją w miejscach gdzie nie ma możliwości aby przed nimi zawrócić trzeba i tak złamać zakaz! głupi pomysł, jeszcze gorsze wykonanie i aż trudno uwierzyć, że ktoś go wprowadził …a teraz brak im odwagi cywilnej do zapłaty za błąd utratą premii, stanowiska, etatu, posady, dożywotniego zakazu sprawowania funkcji w administracji publicznej. Żenada i wstyd na całą Polskę za takich zarządzających miastem – gdzie protesty i żądanie dymisji?! Gdzie komitet zwalczania głupoty?!

  9. popieram kolegę komuś kawa w biurze szkodzi

  10. Lublin rezygnuje
    Po miesiącu obowiązywania zakazu wjazdu samochodom ciężarowym pow 16 t miasto rezygnuje i zmienia rozporządzenie z ograniczeniami . Nie dostosowano jeszcze oznakowań (jak zwykle).Każdy kto ma w Lublinie załadunek ,rozładunek ,odprawę celną ,serwis itp może wjechać do Lublina bez zbędnej biurokracji i konsekwencji prawnych .
    Pytanie : po co to było ?
    Czyżby miasta nie stać na oznakowanie zgodne z prawem wszystkich zjazdów z obwodnicy, bo GDDKiA chętnie znajdzie wykonawcę ale rachunek wystawi dla Lublina.

    • Miasto oznakowało to co miasto oznakować mogło. Oznakowaniem obwodnicy zarządza GDDKiA i to ona nie stawia znaków nie ze względu na rachunek, którego i tak Lublinowi wystawić nie może tylko ze względu na konflikt PiS z samorządem Lublina. Łatwo wstrzymać podwładnych a potem wysłać do internetu trolla, który napisze że to wina władz miasta choć wiadomo że te nie mają na to żadnego wpływu poza wystąpieniem o ustawienie znaków (co zrobiono), prawda?

      • może i oznaczyło co mogło ale jakim trzeba być debilem żeby znaki zakazu stawiać w miejscu z którego pojazd ciężarowy nie ma żadnej opcji wyjechać/zawrócić np. od Kraśnika wystarczyło znak postawić za pierwszymi światłami światłami od strony kraśnika(umożliwiło by to zjazd w stronę opola i zawrócenie np.),od strony Bychawy postawiony też w bezmyślny sposób a wystarczyłby przesunąć na wysokość pętli mpk