Czwartek, 02 maja 202402/05/2024
690 680 960
690 680 960

Rośnie liczba pojazdów zasilanych energią elektryczną. W Lublinie powstanie Centrum Elektromobilności

Dzisiaj doszło do podpisania listu intencyjnego, na mocy którego wkrótce w Lublinie powstanie Centrum Elektromobilności. Sygnatariuszem porozumienia jest prezydent Lublina Krzysztof Żuk.

26 komentarzy

  1. Znowu sprowadzą do MPK jakieś prototypy , co po kilku m-cach będą ciągane na dyszlu , tak jak było i jest z autosanami .

  2. Kij z trolejbusami, ja czekam na stacje ładowania samochodów elektrycznych, ile takich jest w Lublinie, wie ktoś?

  3. jakiś kolega Pana prezydenta znów ma biznes do zrobienia w Lublinie ??

    • Spokojnie zazdrosny kolego ze wsi Świdnik. Takie coś na na pewno u ciebie nie powstanie a zazdrość o to, że miasto Lublin się rozwija schowaj do kieszeni i przeprowadź z tej dziury do prawdziwego miasta 😉 A i kup normalne auto a nie golfa 2 za 699 zł z komisu we wsi Świdnik 😉

      • masz jakiś kompleks wobec mieszkańców Świdnika..? Czy coś ci zrobili poza większym zadowoleniem z miejsca zamieszkania, że tak próbujesz im umniejszyć…? Czy należysz do ludzi którzy nie potrafią zbudować własnego poczucia wartości inaczej niż próby poniżania innych…? Może to będzie zaskoczenie dla ciebie ale niektórzy lubią mieszkać w spokojnych małych miasteczka lub na „wsi”…

      • Lublin się nie rozwija… Lublin jest sprzedawany w każdy sposób przez tego na zdjęciu I nie będzie takim fajnym miastem jakim było do niedawna… a jakieś przekomarzanie się czy Świdnik czy Lublin czy jeszcze inna miejscowość to już w ogóle dziecinada… aż starch myśleć co będzie dalej jak tacy ludzie będą głosowac na takiego cudo prezydenta który w dupie ma Lublin…

  4. dopóki nie zmienią w PL idiotycznych przepisów odnośnie opłat za moc przyłączeniową to można zapomnieć o stacjach ładowania samochodów. W Norwegii każda stacja benzynowa ma kilka stanowisk do ladowania Quick charge, a każda o mocy 50kW czyli 10 stanowisk ma 500kW. U nas opłata od takiej mocy zabije każdego inwestora. Jeszcze śmieszniej jest stacja Tesli gdzie jedno stanowisko może mieć 100kW. W PL jest podobno tylko jedna we Wrocku. Jedna na całą Polskę !!!

  5. Żuk to ogarnięty prezydent tylko co on ma pomóc tymi pojazdami elektrycznymi ?? Mam nadzieje ze to czyta i coś konkretnego odpowie. Jak ma się zmniejszyć zatrucie ziemi CO2 wprowadzając pojazdy elektryczne do których tak dąży ?? Może on nie wie jak w Polsce produkuje się prąd ?? Idea może dobra tylko ze w Polsce elektrownie są napędzane węglem i to nic nie zmienia zatrucie powietrza będzie takie samo tylko kopcenie będzie przy elektrowni większe bo samochód elektryczny żeby jeździł musi się naładować prądem i będzie spalany węgiel w elektrowni. Zanieczyszczenie będzie takie samo jak przy aucie spalinowym wiec o co chodzi ?? Niestety nie jest to jakaś super ekologiczna inwestycja. Na zachodzie to się sprawdza maja elektrownie atomowe a tu w Polsce to jest o dupę pomysł. Ale za to będą zakazy wjazdu dla samochodów spalinowych do centrum miasta i to już pewnie niedługo. Ciekawy jest tez fakt ze sieci energetyczne w kraju są w opłakanym stanie wystarczy ze latem utrzyma się temperatura powietrza plus trzydzieści stopni powietrza i już w marketach nie można używać klimatyzacji bo super siec energetyczna może się rozwalić i wtedy samochody będą stać ?? Robimy wszystko co nakazuje unia nawet jeśli to niema sensu. Jesteśmy w uni wszystko robione pod unie tylko posły darmozjady nie myślą o rozwoju gospodarki tylko żeby się nachapać i przyklepać co unia powie. I teraz pytanie kto zarobi na tych autach elektrycznych bo jakoś nie wiem czy ktoś je w Polsce produkuje??

  6. Miał rację minister Morawiecki. W tym tempie Polska będzie miała milion aut elektrycznych, ale za sto lat… Ile węgla będzie trzeba żeby je zasilić? Kto przebuduje infrastrukturę energetyczną?

  7. bulba nie przesadzaj z tymi stacjami w Norwegii aktualnie jestem w Norwegii i to co mwisz jest dalekie od prawdy nie powiem sa punkty do ladowania ale nie na kazdej stacji takze bez przesady

  8. Niestety nie ma się czym podniecać, auta elektryczne są „ekologiczne” ale tylko w miejscu gdzie się poruszają, zanieczyszczenia powstają za to gdzie indziej: elektrownie węglowe, produkcja i utylizacja akumulatorów itp. Ponadto wymagana jest potężna infrastruktura stacji ładowania i nie mogą to być jakieś małe stacyjki, bo tu potrzeba naprawdę wielkiej mocy. Tak jak kolega bulba napisał 10 stanowisk to 500kW mocy, ale to kropla w morzu wyobraźcie sobie np parking przy urzędzie miasta gdzie stoi kilkaset samochodów i każdy musi być podłączony do ładowania – 200x 50kW to daje 10 MW mocy, tyle mniej więcej zużywa prawie cały powiat świdnicki w szczycie wieczornym. Prąd niestety jak się większości wydaje nie powstaje w domu w gniazdku, muszą być elektrownie i cała sieć przesyłowa a to są potężne koszty i gdzieś to musi powstać. Nie jestem przeciwnikiem aut na prąd lecz realnie patrząc kilka może być „eco” ale wielkie ich ilości mogą stać się problemem

    • najbardziej merytoryczny wpis na końcu… niestety. Auto elektryczne to taka utopia dopuki nie wymyślą efektywnego a co za tym idzie ekonomicznego sposobu magazynowania energii

    • To może częsc smogu na wieś oddamy, w zamian za smog który wieś jezdząc dieslami zostawia w mieście.

      • tak się składa że lublinianie sami sobie z kominów w większości ten smog wypuszczają – wystarczy przejechać wieczorem np. Kunickiego, Długą, Krańcową a diesle to tylko ułamek procenta, jesteś jednym z wielu co dają się podpuszczać krzykaczom pseudoekologom

  9. Może w końcu dziennikarzyna zapyta i na pisze za ile? Bo to podstawowe pytanie. Na razie 1/3 taboru jest wypożyczana z Warbusa a 1/3 to trupy. Czyli na ponad miliardowe zadłużenie Lublin nie ma taboru. Koszt kilometra w MPK droższy niż w Warbusie. Za to 2 vie prezesów z pensją 20 tysi.

    • To już podwykonawcy z starymi autobusami im nie wystarczają i podnajmują od warbusa ? Ja rozumiem, że mpk nie jest w stanie wymienić samo 50 autobusów przez 5-6lat, ale aby aż tyle wynajmować.

      • precz z miasta z podwykonawcami ze starymi smierdziuchami . Nie ma czym oddychać jak taki przejedzie zostawiając kilkasetmetrowy ogon za sobą z czarnymi spalinami ze starego diesla

  10. Raczej zajmijcie sie problemem smogu bo ost w Lublinie bylo najgorzej w Europie !!! Ludzie w piecach pala syfem i pala tez oczywiscie weglem ale Lublin powinien stać na OZE bo za pare lat 90% z nas poumiera na raka

    • Jeśli smog jest z pieców, to dlaczego największy jest w dzień, a w nocy kilka razy mniejszy? Chyba ludzie więcej palą w nocy niż jak ich nie ma w domu? Smog produkują 20-letnie rzęchy z wymontowanymi katalizatorami, ot co.

      • W. Zgadzam się z Tobą w 100%. Mówi się o 20 % udziału smogu z samochodów , tak ale w dużych miastach ten udział szacowany jest na 50-60 %.. Także nie jest to smog tylko z pieców domowych. Dlaczego bardzo często jest pogorszenie jakości powietrza w piatki- wg mnie wzmożony ruch i korki powstające wpływają baaardzo na SMOG. W Lublinie jest Tragicznie . Polecam obsrewację również poza sezonem grzewczym.