Niedziela, 28 kwietnia 202428/04/2024
690 680 960
690 680 960

Pasażerowie nie powinni odczuć problemów związanych z rozwiązaniem umowy z PKS Zielona Góra. Co się zmieni?

Wczoraj Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie rozwiązał umowę z PKS Zielona Góra. Przewoźnik ten obsługiwał część linii autobusowych kursujących po terenie miasta. Od dzisiaj kursy te przejęły dwie inne firmy.

33 komentarze

  1. Poprosimy o kolejna podwyzke cen biletów. Żeby byl komfort jazdy. Po co sprawne hamulce

    • Jaka to demokracja i sprawiedliwość społeczna ? . Z i do Konopnicy starymi gratami za 4 zł za bilet u kierowcy , a np. na linii 57 bilet z biletomatu za 3,20 i podróż w klimatyzowanym autobusie . Co na to pytanie odpowie ZTM ?

      • jak to jaka sprawiedliwość ? Płacisz podatki w gminie konopnica, twój wójt partycypuje w kosztach utrzymania linii tam jeżdżących na tyle na ile go stać. Także pretensje do wójta że tak mało dopłaca że nie będzie autobusów z klimą i tak drogo…

      • kto Ci każe kupować u kierowcy ? kup sobie miesięczny albo karnet w kiosku

  2. Borys (oryginał)

    Proszę podać dokładnie gdzie mogę się ubiegać o zwrot pieniędzy za taksówkę, którą jechałem do pracy, gdy autobus nie przyjechał?
    Rozumiem, że kasa będzie wypłacana od ręki?

  3. Warto sprawdzić, czy autobus, który jakiś czas temu rozbił się na Czechowie nie należał przypadkiem do PKS Zielona Góra. Może, to nie do końca była jednak wina kierowcy.

    • To był Autosan własność MPK lub ZTM mu bo i taka opcja istnieje

      • zaraz zaraz, zacznijmy od tego, skąd PSK zielona góra jeździ jako MPK? Co chwilę podwyżki biletów, a oni tabor wypożyczają z Zielonej? To co wyprawiają POwcy z Wspólnymi POwcami i gnojowniczkiem na czele to jakaś kpina

    • a co tam bede pisal

      Niestety mpk. Nikt inny w miescie autosanami nie jezdzi.

  4. Co to kurde ma byc kiedys tylko MPK lublin prowadzilo kursy a nie jak teraz jakies sosnowce i inne badziewia brawo dla bez”radnych” to sa jakies tluki najlepiej wynajac firme z innego miasta i jej dawac zarobic co za osly tam siedza

    • Poczytaj umowy o zamówieniach publicznych. Najtańszy wygrywa. Pretensje do rządu RP.

      • a o czym ja mowilem o bez”radnych” czytaj ze zrozumieniem kolejna sprawa ten przepis byl tez wczesniej i jakos MPK prowadzilo tylko kursy i zarzad prywatny ktroy nasze miasto nelegalnie puscilo z torbami i jakos takich afer nie bylo i nawet te MPK sie wyrabialo, tak samo kontrole dlaczego jakies firmy z radomia dla mnie jest to paranoja poprostu mamy uj nie radych i taka jest prawda pieniazki poszly pod stolem rozmumesz teraz wiem na czym te przetargii polegaja

      • i jezeli Tobie chodzi ze najtanszy wygrywa tak nie jest najtansza i najwyzsza oferta jest odrzucana wygrywa ta 2 zalezy czy ta najtansza posmaruje pod stolem Lublin sie wcale nie rozwija ze remontuja drogi kilkanascie miesiecy bez przesady a co niby buduja tak samo przekret z tym biurowcem malo tego dlaczego miasto sprzedalo kiedys teren gorek czechowskich pewnej firmie za grosze zeby odkupic go za 10x wiecej fajnie nie ja nie wiem kto tych baranow do rady wybiera ale to sa zwykli zlodzieje, malo tego trudno zalwe wyczyscic popatrz na to jakie by byly z tego pieniadze bo malo kto by jezdzil nad jeziora ale coz stado baranow tam siedzi dba o swoja kase i tyle a nie o nas

  5. dziadostwo i tyle wielki lubelski tabor chamstwo kierowców jeżdżą jak buraki

  6. W końcu miastem rządzi PO i PSL czego się można spodziewać. Chłop rządzi miastem śmiechu warte.

    • Cimcirymci Hu ha !

      Koks’ie – znaczna większość ludności Miasta Inspiracji, to ludność z dziada, pradziada napływowa z okolicznych wsi.
      Pewnie i Twoi szanowni Rodzice, albo dziadkowie sprzedali ileś tam ha, kupili za to mieszkanie w bloku i stali sie lubelakami. Dziwisz się że „swojak”, „ziomal” rządzi miastem?

      • Od dwóch pokoleń moja rodzina mieszka w Lublinie. Mój dziadek pochodzi z Wileńszczyzny i był tak zwanym pisarzem miejskim a babcia zajmowała się wychowaniem mojego ojca i jego dwóch siustr gdzie mój ojciec urodził się w Lublinie.

  7. Gaduła (prawdziwy)

    Kogoś w redakcji 112 wyraźnie pogięło…
    Przed chwilą w komentarzu użyłem słowa: c-i-p-ie (teraz rozdzieliłem litery żeby przeszło), ale nie w sensie części ciała przysłowiowej Maryni, a w sensie: jeszcze jakoś ciągnie.
    Jednak nadwrażliwa redakcyjna cenzura odrzuciła mi cały komentarz dotyczący MPK.
    Czy aby nie przesadzacie w trosce o przedszkolaków mogących to przeczytać?

    • Cimcirymci Hu ha !

      Myślę, że w tejże redakcyjnej nadwrażliwości, niedługo na cenzurowy indeks wciągną: „agentka towarzyska” będącą zastępczą nazwą dla polskich „niepokalanych panienek” (po staropolsku: K-ur-w-a)

    • http://sjp.pl/zipie

      Może to nie redakcyjna cenzura a dbanie o poprawność języka ojczystego?

  8. Problem pozostał nadal, pojazdy PKS Zielona Góra nie stały się złomem w kilka dni, ktoś świadomie i z premedytacją wysyłał te pojazdy na trasę mając świadomość ich stanu faktycznego, kierowcy na pewno też sygnalizowali usterki.
    W związku z tym wydaje mi się że prokuratura powinna się zainteresować poczynaniami firmy PKS Zielona Góra która świadomie narażała życie i zdrowie pasażerów

  9. Drzwi MPK stoją otworem przed zwalnianymi kierowcami. Za 11 zł brutto na godzinę? 😆

  10. Brawo ZTM-ie. Dobrze to sobie wymyśliliście. Od dawna wiadomo ze te autobusy nie nadają się do jazdy a dopiero teraz rozwiązaliście umowę. Dlaczego ? Dlatego że do tej pory mieliście łatwy zarobek. Nie dość że nie płaciliście firmie za nie wykonane kursy to jeszcze nakładaliście na nich kary (1000 zl za kurs czy więcej?). Pieniążki same wpływają na konto. Teraz kiedy umowa miała sie skończyć to raptem taka nagonka, wypowiedzenie i kara MILION złotych. Pieniędzy brakuje to trzeba sobie jakoś radzić. Najpierw podniesione ceny biletów a teraz to.

    • Nie no zlituj się. Twoim zdaniem mieli im płacić za nie wykonane kursy? Po drugie co chodzi o ten kontrakt to pół roku stanowi 1/4 długości całego kontraktu. Pogonili ich i bardzo dobrze. Irex swego czasu też miał problemy, ale kursy były wykonywane autobusami innych przewoźników i pasażerowie nawet tego nie odczuli. PKS Zielona Góra nie potrafił się wysilić nawet na to. Sami sobie zasłużyli na to co mają.

      • Chodzilo mi o to ze jesli nie wykonywali kursow to musieli placic olbrzymie kary wiec pieniazki do ZTMu wplywaly. Zgadzam sie z Toba ze dobrze ze juz nie jezdza ale dlaczego dopiero teraz zerwali z nimi umowe a nie pol roku temu. Otoz dlatego ze przez te pol roku PKS ZG placil duze kary. Po co wiec wywalac kogos kto co miesiac wplaca pieniazki na konto ?

Z kraju