Czwartek, 30 maja 202430/05/2024
690 680 960
690 680 960

Otrzymała prośbę o pożyczkę, udostępniła kody BLIK. Ciocia o niczym nie wiedziała

27-latka zareagowała na przesłaną za pośrednictwem komunikatora prośbę o pożyczkę. Przekonana, że finansowego wsparcia potrzebuje jej ciocia, udostępniła 2 kody Blik na łączną kwotę 1 000 zł. Niestety nie zweryfikowała danych autora wiadomości.

Mieszkanka Szczebrzeszyna otrzymała komunikatorem wiadomość z prośbą o pożyczkę. Widomość miała napisać rzekomo jej ciocia. Krewna prosiła o pieniądze na zapłatę za zamówienie. Obiecywała również, że niezwłocznie odda całą kwotę. 27-latka nie zweryfikowała prośby i udostępniła dwa kody BLIK na kwoty po 500 złotych każdy.

– Po tym otrzymała wiadomość ze swojego banku z prośbą o zweryfikowanie wykonywanych transakcji, ponieważ zauważyli, że właścicielka konta znajduje się daleko od bankomatu, w którym wypłacane są pieniądze. 27-latka sprawdziła historię transakcji i zaniepokoiło ją, że pieniądze zostały wypłacone w innym mieście niż miejscowość, w której mieszka ciocia. Natychmiast zadzwoniła do krewnej, która zaprzeczyła, aby pisała do niej wiadomości prosząc o pieniądze. 27-latka zrozumiała, że została oszukana i powiadomiła o tym zamojskich policjantów. Również krewna złożyła w tej sprawie zawiadomienie w jednostce Policji właściwej dla jej miejsca zamieszkania – relacjonuje aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło z zamojskiej Policji.

Nie daj się oszukać metodą na BLIK-a

Schemat działania przestępców wykorzystujących płatności BLIK-iem jest podobny. Najpierw dochodzi do włamania na konto na portalu społecznościowym i do jego przejęcia. Następnie oszuści rozsyłają do znajomych właściciela takiego konta wiadomości z prośbą o pomoc finansową i przekazanie kodu BLIK. Aby nie wzbudzać podejrzeń, prowadzą luźną rozmowę z potencjalną ofiarą i zapewniają o szybkim zwrocie pieniędzy. Zazwyczaj zaraz po otrzymaniu kodu, szybko wypacają gotówkę z bankomatu w innym rejonie kraju.

Pamiętajmy, aby w przypadku podobnych zdarzeń, nie podawać wygenerowanego kodu Blik bez potwierdzenia danych osoby, która zwraca się do nas z prośbą o pomoc. Najprościej jest zadzwonić do niej i upewnić się, że faktycznie znalazła się w potrzebie.

8 komentarzy

  1. podobno bida

  2. Nie wiem co bardziej podziwiam – geniusz tych naciągaczy, czy tępotę niektórych użytkowników bankowości elektronicznej.

  3. balbinka w bezmyślnej akcji – nie szkoda !!!!

  4. miejmy nadzieje że się nie rozmnoży jak inni się martwią xD
    drugie to w prośbie potwierdzenia blika pisze adres bankomatu
    trzecie co za idiota dał taki krótki czas na potwierdzenie w bliku że się potwierdza na oślep że nie można przeczytać o c o chodzi

  5. A najgłupsze to jest że nie rozmawia się normalnie tylko przez komunikatory. Poza fejsem świata nie widzą.

  6. znowu zamojskie , cdn nastapi jutro

  7. Jak to mówiła moja sp babcia głupota nie boli bo głupim to trzeba się już urodzić

  8. Dobrze wybrali 27-letnia ofiarę. 87-latka nie dałaby się nabrać na „ciocię”🤣🤣🤣🤣🤣

Dodaj komentarz