Jedna osoba została ranna w wypadku, jaki miał miejsce minionej nocy na wjeździe do Lublina od strony Warszawy. Ciężarówka uderzyła w stojące na jezdni nieoświetlone auto osobowe.
Tamten odcinek drogi jest oświetlony. Droga jest tam przez kilka km prosta jak drut. Trzeba stawiać klocka do kuwety z zamkniętymi oczami, żeby nie zobaczyć przeszkody na swojej drodze.
ja
ja bym postawił na ciebie 😉
Bławat
To masz miękkie zawory 😉 . Nie przeszkadza Ci to?
kierowiec
Franiu. Ten z audi miał obowiązek zabezpieczyć pojazd, jeśli tego nie rozumiesz to sam klockiem jesteś. Przez takich jak Ty i on giną na drogach ludzie. Może na drugi raz pomyślisz o tym co robisz i co piszesz, pod warunkiem, że cię coś nie rozboli.
Franio
Tak miał obowiązek wystawić trójkąt i migać światłami.
Za to kierujący TIRem miał obowiązek ominąć przeszkodę na swojej drodze.
Dlatego ten pierwszy powinien dostać mandat, a ten drugi odpowiedzieć za spowodowanie wypadku.
Zawsze mocno czepiam się kierujących, aŁdi, ale tym razem nie nie kierujący aŁdi jest winien najechania.
Marco
Nic się nie stało laweta już w drodze była A z autem tez ma spokój bo nie musi naprawiać.
Franio
No i co z tego, że auto było nie oświetlone? Stało w miejscu oświetlonym i każdy kierujący powinien to auto dostrzec i je ominąć.
Tutaj jedynym winnym jest kierujący TIRem. Kierujący osobówką może jedynie dostać mandat za parkowanie na zakazie. Bo tam jest zakaz zatrzymywania się wynikający ze znaku.
Ludzki pan
Ty Franiu jesteś współwinny za talie głupie komentarze.
Franio
Twoim zdaniem głupi. Ale każdy głupi myśli, że jest mądry.
Bermud
Ziomie, sam sobie zaprzeczasz, czytasz swój komentarz przed opublikowaniem?
Franio
Nie zaprzeczam sobie.
Kierujący osobówką powinien dostać mandat za brak świateł awaryjnych i trójkąta.
Za to winnym najechania jest kierujący TIRem.
Wcześniej faktycznie nie doczytałem i nie znałem powodu z jakiego osobówka tam się zatrzymała.
Franio
Kierujący osobówką powinien dostać mandat za niewłaściwe sygnalizowanie zatrzymania w miejscu niedozwolonym.
Za to winnym najechania jest kierujący TIRem.
Wcześniej faktycznie nie doczytałem i nie znałem powodu z jakiego osobówka tam się zatrzymała.
abc
Jeśli kierowca Audi nie wykonał czynności aby stać się bardziej widocznym to tym samym jest współwinny bo nikt się nie spodziewa stojacego i do tego nieoświetlonego samochodu na PASIE RUCHU. W tym miejscu obowiazująca predkośc to chyba 90 lub 100 to dalej dużo aby w nocy wszystko co nieoswietlone widzieć. A już skrajną głupotą jest siedzieć w aucie nieoswietlonym w nocy na pasie ruchu na drodze która przed chwilą była ekspresową i wielu kierowców jedzie tam pomimo ograniczeń powyzej 100/godz, kierowca dla własnego bezpieczeństwa powinien stać za barierami energochłonnymi ale który to robi.
Bermud
Dusił komara
abc
Pojazd może i nie oświetlony, ale latarnie świeciły…
Franio
I to jest podstawowa okoliczność przesądzająca o tym, że winnym jest TIRowiec. Za to mandat powinien też dostać kierujący osobówką za niewłaściwe oznakowanie pojazdu, który zatrzymał się na zakazie zatrzymywania się.
Ludzki pan
Co za dzban. Kto by pomyślał, że nocy na nieoświetlonym odcinku drogi nie będzie widać nieoświetlonego samochodu. Przecież takie ładne audi wszystkie somsiady siem zachwycali.
Franio
ten odcinek drogi jest oświetlony
Bławat
Nawet na zdjęciach widać świecące lampy.
to ja
traktur też stawiał na środku pola i nic się nie działo, łałdi to jednak stan umysłu i nie jest to komplement…
Franio
Jeżeli nastąpiła awaria, to gdzie miał stanąć? Powinien zjechać maksymalnie do prawej.
abc
Tzn 20cm pobocza asfaltowego tam moze jest a dalej się nie da bo bariery energochłonne
Bławat
Niektóre auta, gdy dojdzie do awarii nie wypuszczą kierowcy. Zamek centralny (nie zawsze można ręcznie otworzyć), elektrycznie podnoszone szyby, kaplica. Można jedynie wybić szybę. Wystarczy awaria zasilania elektrycznego. Dobrze gdy tylne szyby są na korbkę.
Jas
Kolejny siower za kierownicą ciężarówki.
Fryta
A gdzie instynkt samozachowawczy kierowcy czterech zer? Gdzie on się szkolił na PJ? Nie wiedział, że w przypadku awarii na drodze ekspresowej włączamy światła awaryjne, wystawiamy trójkąt ostrzegawczy i przechodzimy za barierkę? Nie wolno czekać w samochodzie!!! Jak nie wie dlaczego to już teraz powinien się domyśleć.
Ten naród nie dorósł jeszcze do jazdy ekspresówkami i autostradami.
Franio
to nie jest droga ekspresowa
Franio
„przechodzimy za barierkę? Nie wolno czekać w samochodzie!” – takie przepisy w Polsce nie obowiązują. W innych krajach owszem.
Fryta
Nie powoływałem się na przepis tylko na instynkt samozachowawczy kierowcy. Jak by nie patrzeć nie pomyślał i poniósł tego skutki.
Tamten odcinek drogi jest oświetlony. Droga jest tam przez kilka km prosta jak drut. Trzeba stawiać klocka do kuwety z zamkniętymi oczami, żeby nie zobaczyć przeszkody na swojej drodze.
ja bym postawił na ciebie 😉
To masz miękkie zawory 😉 . Nie przeszkadza Ci to?
Franiu. Ten z audi miał obowiązek zabezpieczyć pojazd, jeśli tego nie rozumiesz to sam klockiem jesteś. Przez takich jak Ty i on giną na drogach ludzie. Może na drugi raz pomyślisz o tym co robisz i co piszesz, pod warunkiem, że cię coś nie rozboli.
Tak miał obowiązek wystawić trójkąt i migać światłami.
Za to kierujący TIRem miał obowiązek ominąć przeszkodę na swojej drodze.
Dlatego ten pierwszy powinien dostać mandat, a ten drugi odpowiedzieć za spowodowanie wypadku.
Zawsze mocno czepiam się kierujących, aŁdi, ale tym razem nie nie kierujący aŁdi jest winien najechania.
Nic się nie stało laweta już w drodze była A z autem tez ma spokój bo nie musi naprawiać.
No i co z tego, że auto było nie oświetlone? Stało w miejscu oświetlonym i każdy kierujący powinien to auto dostrzec i je ominąć.
Tutaj jedynym winnym jest kierujący TIRem. Kierujący osobówką może jedynie dostać mandat za parkowanie na zakazie. Bo tam jest zakaz zatrzymywania się wynikający ze znaku.
Ty Franiu jesteś współwinny za talie głupie komentarze.
Twoim zdaniem głupi. Ale każdy głupi myśli, że jest mądry.
Ziomie, sam sobie zaprzeczasz, czytasz swój komentarz przed opublikowaniem?
Nie zaprzeczam sobie.
Kierujący osobówką powinien dostać mandat za brak świateł awaryjnych i trójkąta.
Za to winnym najechania jest kierujący TIRem.
Wcześniej faktycznie nie doczytałem i nie znałem powodu z jakiego osobówka tam się zatrzymała.
Kierujący osobówką powinien dostać mandat za niewłaściwe sygnalizowanie zatrzymania w miejscu niedozwolonym.
Za to winnym najechania jest kierujący TIRem.
Wcześniej faktycznie nie doczytałem i nie znałem powodu z jakiego osobówka tam się zatrzymała.
Jeśli kierowca Audi nie wykonał czynności aby stać się bardziej widocznym to tym samym jest współwinny bo nikt się nie spodziewa stojacego i do tego nieoświetlonego samochodu na PASIE RUCHU. W tym miejscu obowiazująca predkośc to chyba 90 lub 100 to dalej dużo aby w nocy wszystko co nieoswietlone widzieć. A już skrajną głupotą jest siedzieć w aucie nieoswietlonym w nocy na pasie ruchu na drodze która przed chwilą była ekspresową i wielu kierowców jedzie tam pomimo ograniczeń powyzej 100/godz, kierowca dla własnego bezpieczeństwa powinien stać za barierami energochłonnymi ale który to robi.
Dusił komara
Pojazd może i nie oświetlony, ale latarnie świeciły…
I to jest podstawowa okoliczność przesądzająca o tym, że winnym jest TIRowiec. Za to mandat powinien też dostać kierujący osobówką za niewłaściwe oznakowanie pojazdu, który zatrzymał się na zakazie zatrzymywania się.
Co za dzban. Kto by pomyślał, że nocy na nieoświetlonym odcinku drogi nie będzie widać nieoświetlonego samochodu. Przecież takie ładne audi wszystkie somsiady siem zachwycali.
ten odcinek drogi jest oświetlony
Nawet na zdjęciach widać świecące lampy.
traktur też stawiał na środku pola i nic się nie działo, łałdi to jednak stan umysłu i nie jest to komplement…
Jeżeli nastąpiła awaria, to gdzie miał stanąć? Powinien zjechać maksymalnie do prawej.
Tzn 20cm pobocza asfaltowego tam moze jest a dalej się nie da bo bariery energochłonne
Niektóre auta, gdy dojdzie do awarii nie wypuszczą kierowcy. Zamek centralny (nie zawsze można ręcznie otworzyć), elektrycznie podnoszone szyby, kaplica. Można jedynie wybić szybę. Wystarczy awaria zasilania elektrycznego. Dobrze gdy tylne szyby są na korbkę.
Kolejny siower za kierownicą ciężarówki.
A gdzie instynkt samozachowawczy kierowcy czterech zer? Gdzie on się szkolił na PJ? Nie wiedział, że w przypadku awarii na drodze ekspresowej włączamy światła awaryjne, wystawiamy trójkąt ostrzegawczy i przechodzimy za barierkę? Nie wolno czekać w samochodzie!!! Jak nie wie dlaczego to już teraz powinien się domyśleć.
Ten naród nie dorósł jeszcze do jazdy ekspresówkami i autostradami.
to nie jest droga ekspresowa
„przechodzimy za barierkę? Nie wolno czekać w samochodzie!” – takie przepisy w Polsce nie obowiązują. W innych krajach owszem.
Nie powoływałem się na przepis tylko na instynkt samozachowawczy kierowcy. Jak by nie patrzeć nie pomyślał i poniósł tego skutki.