Poniedziałek, 29 kwietnia 202429/04/2024
690 680 960
690 680 960

Na buspasy w Lublinie wjedzie większa liczba pojazdów

Z lubelskich buspasów może już korzystać większa liczba pojazdów. Jak informuje Miasto Lublin, dzięki wprowadzonej zmianie organizacji ruchu i nowemu oznakowaniu, zgodę na poruszanie się po buspasach otrzymali dodatkowi użytkownicy, czyli motocykliści, oznakowane i nieoznakowane pojazdy policji oraz oznakowane pojazdy straży miejskiej.

47 komentarzy

  1. „nieoznakowane pojazdy policji” – nieoznakowane pojazdy policją są nieoznakowane, właśnie po to, żeby nie wyróżniały się w tłumie. Jazda buspasem trochę „zmniejsza” to nieoznakowanie.
    Po za tym, widok nieoznakowanych pojazdów na buspasie denerwuje tych, którzy cierpliwie stoją na zwykłym pasie. Skąd zwykły człowiek może wiedzieć, że to nieoznakowany radiowóz, czy buspasowy cwaniak?

  2. Straż Miejska na pewno nie cieszy się z tego pomysłu. Zawsze to lepiej w pracy stać w korku niż udawać, że się coś robi.
    No i gdy Straży Miejskiej uda się dojechać szybciej, to może im być świadkiem jakiegoś wykroczenia, a wtedy nie da się zamknąć interwencji z powodu: nie wykrycia sprawcy, czy braku zaistnienia wykroczenia.

  3. Wzięli hajs z Unii to musieli zrobić to g….o zwane buspasami, minie gwarancja to będą likwidować bo Lublin dostanie zatwardzenia a kierowcòw szlag trafi. No ale Unia, kasa i środowisko number one, takie to teraz modne

    • 1. „kierowców szlag trafi” – to niech jadą autobusem.

      2. „kierowców szlag trafi” – bo pasażerów komunikacji stojącej w korkach to szlag trafiać może

      3. „kierowców szlag trafi” – pasażerowie komunikacji to też kierowcy, nie każdy kierowca zawsze kieruje samochodem. Kierowca może poruszać się pieszo, rowerem, hulajnogą czy autobusem.

      4. „kierowców szlag trafi” – dlaczego bierzesz pod uwagę tylko jednego z uczestników ruchu drogowego?

    • Ciesz się, że samochodem można jeszcze po mieście jeździć. Każdy widzi, że na samochody nie ma miejsca. Ani do ich ruchu (korki), ani tym bardziej do ich postoju. Ostateczny paraliż komunikacyjny miasta to kwestia kilku lat. Obwodnica miasta, wybudowanie Mazowieckiego oraz covid tylko przesunęły tę zapaść o kilka lat.
      Tak więc sprzedaj samochód, dołóż trochę i kup sobie rower, hulajnogę, itp.

    • Bardzo „miły” komentarz taki polski, katolicki.

  4. Które pojazdy elektryczne są dopuszczone do ruchu pasem (buspasem) z oznaczeniem EV.
    -samochody elektryczne
    -motocykle elektryczne
    -motorowery elektryczne
    -rowery elektryczne
    -hulajnogi elektryczne
    -czy jeszcze jakieś inne ?

    • Wszystkie pojazdy mechaniczne zasilane energią elektryczną.

    • Niezbyt ciekawa sytuacja dla kierwców zwłaszcza wystąpi na Lipowej , gdzie bus pasy są, motocykle mogą po nich jechać a rowerzyści już nie. W konteście braku na Lipowej DDR rowerzyście pozostaje do jazdy ten jedyny pas ruchu razem z samochodami tzn dokładnie rowerzysta jadąc środkowym pasem będzie rowniez dla swojego bezpieczeństwa zmuszony jechać srodkiem tego pasa i dzięki temu skutecznie zakorkuje Lipową zwłaszcza jadąc pod górę w kierunku Al Racławickich. Kierowcy to wy sami odczujecie to że jednak nie znaleziono miejsca na DDR czy pas rowerowy. A ja tu i teraz wzywam WSZYSTKICH rowerzystów do jazdy zgodnej z przepisami czyli JEZDNIĄ!!!!

  5. Jeszcze dospać HULAJNOGI I ROWERY MIEJSKIE.

  6. Debilizmów ciąg dalszy.

  7. EV mogą a spalinowe nie, po to aby truć bardziej ludzi mieszkających w pobliżu.

    EV powinne stać w korkach bo są tzw. nieemisyjne.

    • Każdy może sobie kupić EV. Kup i jeździj. Z czym masz problem? Zawsze czytam, że kierowcy to ta elita użytkowników ruchów drogowego, bo ich właśnie stać na auto. A inni, tj. biedota jeździ autobusami czy rowerami.

      • A ja rowerzysta i pieszy wchodząc do garażu popatrzę z nichęcią na moje autko całkiem jeszcze nowe i wyciagam rowerek mój ulubiony i pomykam na zamianę to jezdnią to chodnikiem to ddr i jestem szybciej na miejscu niż wy w samochodach i nie mam problemu z zaparkowaniem jak chcę zjeśc pyszne lody w czekoladowym

    • Czyli chce mieć dostęp do dobra, na które się nie stać. Ja też bym chciał mieć helikopter na własność, albo jacht wypożyczony na wakacje. Nie będę się obrażał i biadolił, że nie mnie na to nie stać.

  8. Zapomnieli o wózkach inwalidzkich, wrotkarzach, łóżkach szpitalnych (też mają koła), karetkach pogotowia (tych co nie jadą na sygnale), pojazdach inspekcji drogowej i mojej teściowej o lasce.

  9. A pogotowie niech dalej w korkach stoi xD
    Straży pożarnej też nie wolno 🙂

    • A dlaczego nie jeszcze: śmieciarki, kurierzy, listonosze, karawany, gruszki z betonem, ci co wiozą małe dzieci albo przewożą zwierzęta, dostawcy pizzy itd.
      Tylko, że zaraz to się miejsce na autobus skończy na tym buspasie, albo będzie i tak stał w korku za innymi uprzywilejowanymi do jazdy buspasem.
      Może o to właśnie chodzi? Żeby autobusy znowu stały w korkach, żeby wykazać nieskuteczność buspasów.

      We wszystkich dużych i średnich miastach Europy/Świata są buspasy, ale w Lublinie one są bez sensu.

      • Tak. Masz rację. Ze względu na specyfikę Lublina BUS-pasy SĄ BEZ SENSU!

        • Moze gdzieś daleko poza centrum to był niewypał ten skrawek, ale w centrum na Al Racławickich nie liczcie na to że je kiedyś zlikwidują, tutaj jest bardzo duzy ruch autobusów i przede wszystkim to autobusy mają nie stać w korkach w przeciwieństwie do was w osobówkach. Nie chcecie korków to przesiądźcie się do autobusu, na rower, idźcie pieszo. Za duzo was w tych blachosmrodach, nie chcemy was w takiej ilosci w centru bo je szpecicie, psujecie powietrze i tworzycie hałas który nie sprzyja turystom i odwiedzającym centrum mieszkancom.

          • Ilu tych „was” jest, że piszesz w liczbie mnogiej?
            Mówisz, że autobus jest taki cacy? Poczekam, jak będziesz szczekał, jak kolejna fala przetoczy się przez Polskę.
            Kiedyś zrobiłem eksperyment i wybrałem się autobusem do pracy. Zajęło mi to 45 minut. Rowerem dojeżdżam w 10 minut, ale nie zabiorę dziecka na ramę i nie podrzucę do przedszkola. Piechotą zajęło mi to 30 minut, ale nie zawsze mam ochotę i siłę na spacery.
            Własnym pojazdem jadę do pracy 20 minut, zostawiając w dwóch różnych miejscach wszystkich domowników. Autobus? Dziękuję.

            • Ok tacy z dziecmi , chorymi może nie zrezygnują, ale duzo jest jeszcze młodych i starszych jeżdzących pojednczo samochodem i to oni w znacznej częsci powinni zrezygnować z dojazdu samochodem a pomogą w tym wyższe ceny za parkowanie i nieuchronnośc mandatu za parkowanie poza wyznaczonymi miejscami plus oczywiście koreczki. Jeśli ktoś nie wie to w strefie płatnego parkowania legalnie mozna parkowac tylko na płatnych WYZNACZONYCH miejscach reszta jest nielegalna i nie musi stać znak zakazu parkowania

      • Najlepsze są te bus pasy na ulicach po których nie jeżdżą żadne autobusy, albo tam gdzie jeżdżą one tak często że jeszcze nigdy tam autobusu nie widziałęm (Muzyczna, Grygowej i tam za Abramowicami.
        Jeszcze mam pytanie czy tworzenie bus pasów jest EKO? jak to się ma do stojących w dwa razy dłuższych korkach samochodów?

        • No własnie stoisz korku to smrodzisz i to eko nie jest, przesiadź się do mpk, na rower itp i bedzie eko

  10. czyli segregacja finansowa ludzi – bogaci w elektrykach stać w korkach nie muszą!!!!

Z kraju