Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Na buspasy w Lublinie wjedzie większa liczba pojazdów

Z lubelskich buspasów może już korzystać większa liczba pojazdów. Jak informuje Miasto Lublin, dzięki wprowadzonej zmianie organizacji ruchu i nowemu oznakowaniu, zgodę na poruszanie się po buspasach otrzymali dodatkowi użytkownicy, czyli motocykliści, oznakowane i nieoznakowane pojazdy policji oraz oznakowane pojazdy straży miejskiej.

Do tej pory po buspasach, oprócz komunikacji miejskiej, mogły poruszać się pojazdy uprzywilejowane oraz taxi. Przepisy ustawy o elektromobilności taką możliwość dają również pojazdom elektrycznym typu BEV. Nowa opracowana przez Miasto organizacja ruchu dopuszcza korzystanie z buspasów także przez motocyklistów oraz nieoznakowane i oznakowane pojazdy policji i oznakowane straży miejskiej.

– Zakończyliśmy prace nad wdrożeniem na lubelskich ulicach projektu stałej organizacji ruchu, który umożliwił dodatkowym użytkownikom poruszanie się po buspasach. Na drogach są już nowe znaki. To nasza odpowiedź na społeczne postulaty. Wdrożone nowe oznakowanie porządkuje całą obecną sytuację – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

W Lublinie jest ponad 10 km dróg, na których funkcjonują buspasy. Projekt zmiany organizacji ruchu został wdrożony na ul. Grygowej, Fabrycznej, Lubelskiego Lipca ’80, Muzycznej oraz Drodze Męczenników Majdanka. Natomiast z uwagi na trwającą inwestycję przebudowy Al. Racławickich, po jej zakończeniu, zostanie opracowany projekt, który na buspasach dopuści większą liczbę użytkowników.

Z kolei na rondzie im. Kowcza został wdrożony projekt zmiany organizacji ruchu, który przekształcił buspasy w wydzielone pasy ruchu dla relacji w prawo. Zmiany są wynikiem przeprowadzonych analiz, a zarazem odpowiedzią na oczekiwania mieszkańców dotyczące poprawy warunków ruchu na rondzie, szczególnie w godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego.

(fot. nadesłane Magda)

47 komentarzy

  1. Dlaczego nieoznakowane policyjne samochody mogą korzystać. ??? Jakiś specjalny przywilej maja czy jak ??? A gdzie kierowcy karetek, straży pożarnej , albo chociażby kierowcy przewożący ludzi niepełnosprawnych ???? Tym ostatnim się by to przydało , a nie nieoznakowanym radiowozom ,…….. Nie są uprzywilejowani w żaden sposób …..

  2. Karetka czy straż pożarna jadąc na akcję może nie stosować się do przepisów ruchu drogowego bo jadą na sygnałach oni nie jeżdżą na patrol czy tak sobie pojeździć Koksu dokształć się.

    • Właśnie policja przede wszystkim tak sobie jeździ albo czają się gdzieś w bocznych uliczkach ewentualnie pod barem. Patrolować to mogą na piechotę i wtedy ma to jakiś sens np. prewencyjny. Tego społeczeństwo oczekuje żeby Milicjanci byli widoczni!!!

  3. Zabrakło najważniejszych służb mianowicie Karetki Pogotowia Ratunkowego ZRM (bez prywaciarzy wykonujących transporty) oraz Straż Pożarna! To oni powinni mieć zawsze możliwość korzystania z Bus pasów a policja tylko i wyłącznie gdy poruszają się jako uprzywilejowane !!!

  4. Pan Piotr vel Franio

    Dobrze że ten na rondzie Kowcza już zlikwidowali.

    • Cóż tego. Przemalowali pas, ale wielką dziurę na początku pasa zostawili. Prawie koło urwałem.

  5. Podziękujmy UE za korki a urzędasom wyrazy współczucia, że nie mają własnych mózgów tylko białą maź między uszami.

  6. W zasadzie to czemu taxi jest uprzywilejowane? Czym różni się taxi z jednym klientem od samochodu z tylko kierowcą? Takie taxi musi dojechać po klienta, zawieźć go na miejsce i wrócić do lepszego punktu. To raczej bardziej korkuje ulicę niż zwykły przejazd samochodem z A do B. Dlaczego taxi z jednym klientem jest uprzywilejowane, a ja z żoną i trójką dzieci mam stać w korku? Czy to chodzi o to żebym zamówił taxi i niektórymi ulicami przejechał szybciej?

    • Na zachodzie popularne jest że buspaseem może poruszać się auto kiedy jest kierowcą + min 2 pasażerów. Na wschód jeszcze to nie doszł. Chociaż w Rzeszowie tak jest…

  7. Niech ktoś mi wytłumaczy ten idiotyzm, zmniejszono przepustowość i auta stoją w korkach emitując spaliny i co2, brawo.

  8. Franio ma nową pracę .. komentarze do każdego artykułu na 112. Ciekawe czy to się opłaca czy tylko z braku zajęcia Franio siedzi nonstop na necie. Chłopie czy jak tam się zwiesz jesteś uzależniony ale o tym nie wiesz. Lekarze przyjmują bo pisać komentarze do swoich komentarzy to już chyba jakieś zalążki frustracji

  9. I jeszcze jedno powinno być: dla zaszczepionych!

    • @Marek ale tylko przeciw wściekliźnie, a i proponuję BUSpas dla jeżdżących w krawatach, bo wiadomo że taki kierowca jest mniej awanturujący się ?

  10. Gdzie ja jestem

    Mam pytanie: Jak odróżnić nieoznakowaną od „zwykłego” śmiertelnika. W takiej Wawie, to kierowcy musieli choćby zainwestować w koguty z napisem TAXI, u nas będzie już bardziej światowo, bo będą po Lublinie jeździć tylko nieoznakowane służby ?

Z kraju