Środa, 19 marca 202519/03/2025
690 680 960
690 680 960

Kurz, pył i hałas, czyli uciążliwe prace na stacji Lublin Główny. Mieszkańcy piszą w tej sprawie do PKP PLK

Mieszkańcy budynków znajdujących się w sąsiedztwie stacji PKP Lublin Główny zaalarmowali nas o problemie dotyczącym przeprowadzanych prac przy remoncie linii kolejowej. Ja mówią, kurz, pył i hałas nie pozwalają im normalnie funkcjonować.

Za ogrodzeniem hałda kamieni, cały dzień hałas i wszędzie unoszący się pył, na to skarżą się do PKP PLK S.A. mieszkańcy bloków w rejonie ul. Nowy Świat, sąsiadujących ze stacją Lublin Główny.

Jak przekazali nam mieszkańcy, uciążliwe dla nich prace prowadzone były także po godzinie 22, co uniemożliwiało normalne funkcjonowanie, przede wszystkim z powodu hałasu. Do tego dochodzi pył i kurz wdzierający się do mieszkań i co chwilę pokrywający zaparkowane pojazdy, a także gromadzący się na oknach i balkonach.

– Nie można otworzyć okna, samochody i mieszkania są całe zakurzone, a co najgorsze w powietrzu czuć jakiś dziwny zapach i ciężko się oddycha. W nocy ponownie były wykonywane prace zakłócające cisze nocną. Kilku sąsiadów wezwało policję, ale nic oni nie zrobili. Wcześniej taka sytuacja też się powtarzała. Nasz zarządca wystosowała pismo o ustawienie kurtyn wodnych na czas prowadzenia prac przez PKP oraz o szanowanie ciszy nocnej, ale nie ma odzewu. Szukamy pomocy. Mamy już dość budzenia się o 1-2 w nocy i słuchania ogromnego hałasu. To młode osiedle, gdzie w większości są młodzi ludzie z małymi dziećmi i paranoja polega na tym, że plac zabaw jest obok hałdy kamieni. Dzieci się bawią i musza uciekać z placu zabaw, bo chmara kurzu leci na nie – czytamy w przesłanej do nas wiadomości.

Mieszkańcy skarżą się, że prace zaczynają się po godzinie 5 i prowadzone są także w dni wolne. Hałas jest tak duży, że nie można normalnie korzystać z placu zabaw. Jak twierdzą przedstawiciele Wspólnoty Mieszkaniowej składowane materiały mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie mieszkańców okolicznych budynków.

O sprawie poinformowaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz przedstawiliśmy problemy z jakimi borykają się mieszkańcy bloków przy ul. Nowy Świat.

– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zobowiązały wykonawcę do realizacji robót w sąsiedztwie bloków mieszkalnych wyłącznie w godzinach 6-22. Szeroki zakres prac wymaga zgromadzenia na placu budowy niezbędnych materiałów, takich jak nowy tłuczeń (kamienie), który po ułożeniu nie tylko będzie absorbował wibracje podczas przejazdu pociągu, ale i ograniczy hałas generowany przez pociągi. Modernizacja stacji obejmuje również wymianę wyeksploatowanych podkładów kolejowych. Do czasu ich utylizacji wykonawca składuje je tymczasowo na terenie stacji. W celu zminimalizowania uciążliwości dla okolicznych mieszkańców, utylizacja materiałów pochodzących z rozbiórki torów nastąpi w możliwie najkrótszym czasie. Ze względu na krótkotrwały i przejściowy charakter wskazanych niedogodności nie przewidujemy budowy ekranów akustycznych, kurtyn wodnych lub innych urządzeń ochrony przed hałasem lub zanieczyszczeniami – poinformowała nas Magdalena Janus rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Prace na stacji w Lublinie są realizowane w ramach największego projektu z Krajowego Programu Kolejowego o wartości ponad 3,5 mld zł. Linia nr 7 między Lublinem a Warszawą to strategiczny szlak kolejowy dla województwa lubelskiego.

– W ramach inwestycji powstaną nowe perony, przejście podziemne, tory i urządzenia sterowania ruchem. Po modernizacji podróż najszybszym pociągiem między Warszawą i Lublinem zajmie około 1,5 godziny. Szybkie połączenie Lublina z Warszawą zwiększa szanse na przyciągnięcie nowych inwestorów i przyśpieszenie rozwoju lokalnej gospodarki. Lepiej wyposażone stacje z dodatkowymi torami zagwarantują sprawną obsługę składów towarowych i punktualny przejazd pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych – wyjaśnia Magdalena Janus.

Kurz, pył i hałas, czyli uciążliwe prace na stacji Lublin Główny. Mieszkańcy piszą w tej sprawie do PKP PLK

Kurz, pył i hałas, czyli uciążliwe prace na stacji Lublin Główny. Mieszkańcy piszą w tej sprawie do PKP PLK

(fot. nadesłane)

38 komentarzy

  1. Przeprowadzi sie taki ze wsi do miasta i nagle wszystko przeszkadza

    • Ocena: 0

      Tyż prawda . Na wiochach jak kumbajny im kurzyły pod chałupami i to tyż w godzinach nocnych to im to nie przeszkadzało .

      • trace już siłkę
        Ocena: 0

        A tyle się mówi, że kolej taka ekologiczna, nie emituje pyłów i hałasu, a wszelkie zuo to samochody. No własnie widać…
        Dlaczego na hałas i pył nie narzekają osoby co mieszkają przy np. obwodnicy Lublina lub Kraśnika? Hę?

  2. A ja myślałem, że tam pierwsze był tory, a potem bloki – ale może się mylę.

    I znowu to samo. Najpierw się milenials wprowadza do nowego getta, a potem marudzi, że mu obok coś hałasuje.

    Co jest z wami nie tak? Skąd wy się ludzie bierzecie? Z kosmosu?

  3. Ocena: 0

    hahahahaha…. „krótkotrwały i przejściowy charakter wskazanych niedogodności” – planowane zakończenie robót w okolicach dworca PKP, a więc i wspomnianego osiedla, to koniec czerwca 2020r. Życzę autorowi tego pisma ze strony PKP, aby sam „krótkotrwale” pomieszkał w takich warunkach. Bandytyzm i tyle. Czy w jakikolwiek sposób spełnione są warunki dotyczące składowania materiałów pylnych??? Gdzie jest Inspektor Ochrony Środowiska???

    • Zadzwoń do niego, zgłoś problem, niech im zrobią nalot. W czym problem?

    • Ale ktoś komuś nakazał tam mieszkać? To jakieś areszty domowe czy co?
      Nie chcesz hałasu, nie kupujesz mieszkania w dzielnicy przemysłowej obok dworca, ludzie.

  4. Kupując mieszkanko koło dworca kolejowego czego ci ludzie się spodziewali ciszy ja na wsi ?Teraz przeszkadza kamień a po remoncie będą przeszkadzać jeżdżące pociągi w nocy albo pani mówiąca przez megafon.Bloki stoją tuż obok bocznicy kolejowej kupując tam mieszkanie trzeba było się z tym liczyć ze będzie głośniej jak na wsi.

  5. Czy któryś z mieszkańców wspomnianych w artykule bloków/apartamentowców może odpowiedzieć na pytanie: co kieruje ludźmi, kupującymi mieszkanie w takim miejscu, biorąc pod uwagę relatywnie duży wybór w Lublinie (w każdym przedziale cenowym).

  6. przecież wiedzieli gdzie powstają bloki, a teraz to pewnie by chcieli żeby dworzec przenieść

  7. Ocena: 0

    Kto normalny buduje bloki, domy lub kupuje mieszkania koło linii kolejowej? W dzisiejszych czasach zegarek można nastawić przez internet, nie trzeba obserwować pociągów.

    • Miałeś okazje kiedykolwiek spać w domu w bliskim sąsiedztwie torów kolejowych? Zapewniam Cię, że przejeżdżające pociągi to nie jest problem, po 2-3 dniach idzie sie przyzwyczaić, nie słyszy się nawet tych najcięzszych towarowych, nawet tego jak trąbią.
      Mało tego, dla przykładu za granicą, głównie na nowym kontynencie i w Azji komunikacja miejska opiera się na pociągach, które jeżdżą nad ziemią pomiedzy budynkami, a jednak jakoś ludzie tam mieszkają i żyją.

      • Mieszkałem w takich mieszkaniach w 3 krajach: Polsce, Anglii (okno 10m od torów, wyjazd z tunelu dworca) i wynajmowałem krótko taki apartament koło torów nad Balatonem na Węgrzech. Ani razu nie obudziłem, gdy przejeżdżał pociąg, a mam bardzo lekki sen.

  8. Łahahaha łahahaha aaaahahahaha, ciężko przestać się śmiać, kupili mieszkania przy torach i skarżą się na hałas łaaaaahahahah ?? małpy w dżungli trzymają się z dala od hałasu a Ci z własnej woli tam się osiedlili aaahahahahah

    • stacho z długą lachą
      Ocena: 0

      Napalili się na kolorowe szybki w balkonach . he he
      Teraz szukają kolorowych snów . he he

  9. Będzie nakaz rozbiórki dworca – tor tez przeszkadzał – osiedle się rozbuduje

  10. Normalnie staram się powstrzymać od takich komentarzy, ale zapewne cena mieszkania była niższa, ofert jest wiele, chyba każdy wiedział na co się pisze kupując mieszkanie w centrum miasta w remontowanej dzielnicy.. tam jeszcze nie dawno nie było nic…

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Polityka

Społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia