Niedziela, 28 kwietnia 202428/04/2024
690 680 960
690 680 960

Dużymi krokami zbliża się zmiana opłat w Strefie Płatnego Parkowania w Lublinie. Ile zapłacimy?

Od października nastąpi zmiana opłat za postój w Strefie Płatnego Parkowania w Lublinie. Nowe stawki obejmą zarówno opłaty jednorazowe jak i abonamentowe we wszystkich czterech Podstrefach.

– Korekta stawek jest związana ze wzrostem minimalnego wynagrodzenia za pracę, a tym samym rosnącymi kosztami obsługi. Obecne stawki obowiązują od wiosny 2020 roku, kiedy płaca minimalna wynosiła 2,6 tys. zł, teraz wzrosła do ponad 3 tys. zł. Dodatkowo wpływ na tę decyzję miały niekorzystne dla finansów samorządu zmiany w systemie podatkowym. Działania rządu w tym zakresie wpływają na kondycję finansów miasta, odczuwane są również negatywne skutki bardzo wysokiej inflacji oraz pandemii Covid-19. Zmiany stawek mają również na celu zwiększenie rotacji parkujących pojazdów, a tym samym ograniczenie długich okresów postoju – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

Nowe stawki wzrosną średnio o około 15% i obejmą zarówno opłaty jednorazowe jak i abonamentowe we wszystkich czterech Podstrefach. Za pierwszą godzinę w Podstrefie A kierowcy zapłacą 4,50 zł. Opłata za drugą godzinę wzrośnie do 5,40 zł, a za trzecią do 6,40 zł. Natomiast stawka za czwartą i każdą kolejną godzinę wyniesie 4,50 zł. W pozostałych podstrefach nowe ceny ustalono na poniższym poziomie.

w Podstrefie B
– pierwsza godzina postoju – 2,80 zł,
– druga godzina postoju – 3,30 zł,
– trzecia godzina postoju – 3,90 zł,
– czwarta i każda kolejna godzina postoju – 2,80 zł;

w Podstrefach C i D
– pierwsza godzina postoju – 2,30 zł,
– druga godzina postoju – 2,70 zł,
– trzecia godzina postoju – 3,20,
– czwarta i każda kolejna godzina postoju – 2,30 zł.

Zwykły miesięczny abonament na Podstrefę A wzrośnie do 250 zł, a posiadacze samochodów hybrydowych zapłacą 125 zł. W Podstrefie B cena zmieni się na 205 zł, za hybrydę będzie się płacić 100 zł. W Podstrefach C i D opłata za miesięczny abonament wzrośnie do 170 zł, a za hybrydę do 90 zł. O 20 złotych podniesie się również cena rocznego abonamentu dla mieszkańców strefy, z kolei cena rocznego abonamentu dla firm carsharingowych to 340 zł za pojazd. Pojazdy elektryczne parkują w SPP za darmo.

Wszystkie abonamenty wydane przed terminem wejścia w życie nowych opłat uchwały zachowują ważność do czasu upływu terminu na jaki zostały wydane. Zmiany opłat wejdą w życie od 1 października. Wówczas też do podstrefy D zostanie włączona ul. Prusa. Ponadto zmieni się również sposób wydawania abonamentów, poprzez uproszczenie tej procedury.

(fot. UM Lublin)

29 komentarzy

  1. Jak się cieszę, ale podwyżka za mala.
    Lenie by chcieli pod drzwiami parkować, do tego za darmo.
    Jeszcze czego, nie chcecie płacić to na rower zapraszam, komunikacją miejską też dostępna.

  2. Trzeba będzie przeprowadzić w Lublinie referendum w sprawie zmniejszenia ilości pracowników Urzędu Miejskiego o 50%, to i nie trzeba będzie podnośić cen parkowania.

  3. Znowu lament kierowców.
    Albo słabe drogi, albo drogie paliwo, albo mandaty za wysokie. Innym razem brak miejsca do parkowania, albo opłaty zbyt duże.
    To skoro kierowcom jest tak ciężko – to po co się męczą i są tymi umęczonymi kierowcami? Czy ktoś kogoś zmusza do jazdy własnym samochodem? Przecie to zawsze jest własny wybór.
    Nawet jeżeli ktoś mieszka za miastem i nie może dojechać autobusem, to wybór miejsca zamieszkania, to był jego wybór.

    Mnie nikt nie zmusza do tego bym czasem pojechał rowerem, innym razem autobusem, a jeszcze kiedy indziej samochodem. Jak nie mam gdzie zaparkować, albo nie stać mnie na paliwo – to idę na piechotę.
    Nie użalam się nikomu, że nie stać mnie na cumowanie jachtem na głównych marin Lazurowego Wybrzeża.

  4. A mnie to wali bo ja nie płacę i nie będę płacić bo jestem mieszkańcem a mieszkaniec nie musi płacić wystarczy pomyśleć

  5. Przerzedzić te chwasty z magistratu❗❗❗

    A gdzie parkują i dlaczego za darmo trutnie z UM⁉️
    Dlaczego działają tylko z myślą o korzyści dla siebie i zazwyczaj na szkodę mieszkańców ⁉️

Z kraju