Dodatkowe 16 mln zł na rozbiórkę i budowę mostu na ul. Żeglarskiej (wideo, zdjęcia)
14:17 28-04-2022

Dzisiaj (28 kwietnia) Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski i Prezydent Miasta Lublin Krzysztof Żuk uroczyście podpisali aneks do trwającej umowy. Całkowita wartość projektu wynosi obecnie ponad 103 mln zł.
Podjęte przez zarząd województwa działania, tj. realokacja środków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, a także różnice kursowe, umożliwiły kolejne zwiększenie kwoty dofinansowania w projekcie stanowiącym Zintegrowaną Inwestycję Terytorialną.
Pierwotnie projekt opiewał na kwotę ponad 63 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosiło około 36 mln zł. Zarząd województwa tym razem zwiększył dofinansowanie unijne o 16 mln zł – co obecnie daje ponad 77 mln zł dofinansowania UE w projekcie. Całkowita wartość projektu wynosi obecnie ponad 103 mln zł. Zakończenie realizacji projektu zaplanowane jest do końca br.
– Potrzeby mieszkańców są dla nas najważniejsze. Zwiększenie dofinansowania, które pozwoli na rozbiórkę i budowę nowego mostu umożliwi bezpieczniejsze poruszanie się przechodniom, rowerzystom oraz kierowcom w tym rejonie. Wszystkim nam zależy, aby Lublin spełniał oczekiwania mieszkańców i ten projekt przyczynia się do tego. Całe przedsięwzięcie będzie także dobrą promocją ekologicznego transportu w Lubelskiem. Pozwoli na udoskonalenie sieci połączeń pieszych i rowerowych oraz integrację z transportem publicznym – tłumaczył Jarosław Stawiarski, marszałek województwa lubelskiego.
– Dostępność oraz łatwość w użytkowaniu komunikacji zbiorowej jest jednym z priorytetów dobrze funkcjonującego miasta. Dlatego od lat stawiamy na rozwój oraz usprawnienie systemu komunikacji w Lublinie. Pozyskanie dodatkowego dofinansowania do projektu unijnego, pozwoli na realizację ważnej miejskiej inwestycji, długo oczekiwanej przez mieszkańców, jaką jest budowa mostu w ciągu ul. Żeglarskiej. Z nowej infrastruktury skorzystamy jeszcze w tym roku. Obiekt dopełni funkcjonalność istniejącego węzła przesiadkowego, który integruje rożne formy transportu – dodał Prezydent Miasta Lublin Krzysztof Żuk.
Transport zbiorowy nad indywidualnym
Gmina Lublin projekt realizuje od 2017 roku, a jego celem jest przede wszystkim rozwój i usprawnienie systemu komunikacji w przestrzeni Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego* (LOF). Chodzi o osiągnięcie przewagi transportu zbiorowego nad indywidualnym, dzięki usprawnieniu sieci połączeń pieszych i rowerowych, oraz ich integrację z transportem publicznym. Projekt polega na budowie / przebudowie / rozbudowie zespołów przystanków i węzłów przesiadkowych zintegrowanych z innymi rodzajami transportu dla potrzeb LOF. W projekcie zaplanowano także przebudowę / rozbudowę ul. Żeglarskiej wraz z mostem, a także ul. Franczaka „Lalka” w zakresie budowy chodnika i ścieżki rowerowej.
Dotychczas udało się już zrealizować: budowę lub przebudowę zespołu przystanków przesiadkowych przy ulicach: Związkowej, Mickiewicza, Turystycznej oraz przy Dworcu PKP, przy Rondzie Dmowskiego i przy Poczekajce, budowę węzłów przesiadkowych przy: ul. Abramowickiej, ul. Józefa Franczaka „Lalka”, ul. Żeglarskiej, ul. Zbożowej, al. Kraśnickiej, ul. Granitowej i przy ul. Osmolickiej oraz przebudowę ul. Wygodnej,
Do wykonania pozostała jeszcze m.in. budowa parkingu przy ul. Grenadierów oraz budowa chodnika i ścieżki rowerowej wraz z oświetleniem wzdłuż ul. Józefa Franczaka „Lalka”, a także przebudowa/rozbudowa ul. Żeglarskiej wraz z mostem na rzece Bystrzycy.
Z tej inwestycji skorzystają wszyscy
Przedsięwzięcie jest jedną z ważniejszych inwestycji w zakresie infrastruktury miejskiej i poprawy warunków korzystania z transportu zbiorowego. To także jedna z większych strategicznych inwestycji realizowanych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Zadania w projekcie są ważne nie tylko dla mieszkańców miasta, ale dla całego Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego (LOF).
Szacuje się, że ponad 24 tys. pojazdów rocznie skorzysta z miejsc postojowych w wybudowanych obiektach „parkuj i jedź”, a blisko 5 tys. rowerzystów skorzysta rocznie z nowo wybudowanych miejsc postojowych „Bike&Ride”. W projekcie stosuje się także rozwiązania wpływające na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, łagodzenie skutków zmian klimatu i odporności infrastruktury na skutki tychże zmian.
Galeria zdjęć





(fot. lublin112.pl)
Brawo łysy 2 miliardy długu ma Lublin w tej chwili wnuki i prawnuki całe życie będą musieli spłacać ten dług .
A dzięki PiS-owi Polska jest już zadłużona na 1 467 057 052 232 PLN
Dług na mieszkańca: 38 770 PLN
Chyba coś ci się pomieszło z peło
W styczniu 2017 roku dług przekroczył 1 bilion złotych (1 000 000 000 000). Matematykę zostawiam Tobie, ale skoro bronisz PiS-u to możesz nie dać rady…
To ile ten most ma kosztować ?????? Pierwotnie miasto wyceniło na 16 mln , oczywiście kwota zaniżona . Budimex wycenił na 36 , dołożyć trzeba było 20 mln . To ile wkoncu będzie to kosztować ??????
Więcej niż bubel roku czyli park.
Most na Żeglarskiej hahahah po miesicie nie da się jeździć !!!!! Głęboka,Zana ,fragmenty Kraśnickiej katastrofa,o Popiełuszki i Sowińskiego nie wspomną.Kompleks skrzyżowań koło Grafa i Łęczyńskiej to armagedon,Unii Lubelskiej ,Orkana,Kunickiego,a i jeszcze Staszica wizytówka miasta .A on most na wsi będzie robił,ludzie prokuratura za ro powinna się wziość !!!!!!! Rusałka i wielle innych ulic masakra !!!!!
Mościk musi być żuczek pewnie deweloperom jakiś teren obok obiecał i dojazd….no musi być to i $ się znalazły….gorsza plzga ta deweloperka niż…komary😂będę łaskawy…
A głupi lublinianie na niego głosują
Przypomnieć ci jak lubelskie pisory przed wyborami obiecały w ciągu 2 lat oczyścić zalew dla mieszkańców?
Gdzie peło tam dno.
Czytam te komentarze i nie wierzę, że mieszkańcy Lublina są tak ograniczeni myślowo, krótkowzroczni i upolitycznieni.