Poniedziałek, 29 kwietnia 202429/04/2024
690 680 960
690 680 960

Bolt otworzył Punkt Obsługi Kierowców w Lublinie

Bolt uruchomił w ubiegłym tygodniu już piąty w Polsce Punkt Obsługi Kierowców, tym razem w Lublinie. To kolejna taka placówka Bolt z planowanych 28. Punkty mają za zadanie fizyczną weryfikację dokumentacji potwierdzającej tożsamość kierowców świadczących usługę przejazdów za pośrednictwem aplikacji Bolt, a w rezultacie poprawę jakości i bezpieczeństwa usługi. W lubelskim punkcie dziennie będzie mogło by weryfikowanych nawet 150 kierowców.

W lubelskim Punkcie Obsługi Kierowców wykwalifikowani pracownicy Bolt będą weryfikować tożsamość kierowców, sprawdzając dowód tożsamości, prawo jazdy oraz zaświadczenie o niekaralności. Ponadto, przed rozpoczęciem przejazdów z aplikacją Bolt, konieczne będzie również potwierdzenie przejścia badań medycznych i psychologicznych oraz dostarczenie wydawanego przez urząd miasta identyfikatora kierowcy taxi. Kierowcy muszą posiadać także odpowiednie oznakowanie na samochodzie, którym wykonywana jest usługa przejazdów za pośrednictwem aplikacji Bolt.

Zaostrzona kontrola kierowców

– W ubiegłym roku wprowadziliśmy zaostrzoną kontrolę kierowców wykonujących przejazdy za pośrednictwem aplikacją Bolt. Już dzisiaj widzimy, że nasze działania są skuteczne – według danych, liczba zgłoszeń spadła aż o 70%. Otwarcie lubelskiego Punktu Obsługi Kierowców, to kolejny krok, który zapewni, że każda kierowczyni i kierowca przewożący osoby za pośrednictwem naszej platformy będą świadczyć usługę na najwyższym poziomie – mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.

Pod koniec 2022 roku Bolt zapowiedział zainwestowanie łącznie 10 milionów złotych w poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu osób korzystających z przejazdów za pośrednictwem swojej platformy. Otwarcie punktu obsługi kierowców w Lublinie to kolejny element, będący częścią wdrażanego planu poprawy standardów bezpieczeństwa w przejazdach z aplikacją Bolt.

Zmiany na platformie Bolt

Bolt od dłuższego czasu wprowadza zmiany i dodaje dodatkowe funkcje na platformie, które podnoszą jakość przejazdów. Zaostrzenie weryfikacji tożsamości, obowiązujące od tego roku, zaowocowało usunięciem w styczniu z platformy Bolt 8000 kierowców. Odtąd ok. 30% z nich dostarczyło brakujące dokumenty, co pozwoliło na ponowne umożliwienie im współpracy z platformą Bolt. Pozostali kierowcy, którzy nie przedstawili obowiązkowych dokumentów, pozostają trwale zablokowani i nie mogą wykonywać przejazdów z aplikacją Bolt. Oprócz szczegółowego sprawdzania kompletu dokumentów, Bolt prowadzi również weryfikację tożsamości kierowców w czasie rzeczywistym, za pomocą sztucznej inteligencji. Podczas logowania się do platformy, kierowca może zostać wyrywkowo poproszony o zrobienie sobie zdjęcia selfie i przesłania go do weryfikacji.

Ponadto, wszystkie przejazdy w aplikacji Bolt są śledzone za pomocą sygnału GPS, a ich trasa jest zapisywana. Monitorowany jest również czas trwania przejazdów, co pozwala na wykrycie nieoczekiwanie długich przystanków podczas przejazdu. Również jako pierwsza platforma w Polsce Bolt wprowadził webinar szkoleniowy dla kierowców, którego treść została opracowana wspólnie z organizacją partnerską- fundacją Feminoteka, która na co dzień przeciwdziała przemocy. Bolt również jako jedyna aplikacja na rynku uruchomiła w Polsce na taką skalę kategorię Kobiety dla kobiet, która działa aktualnie w 9 miastach i miesięcznie odpowiada za nawet 30 tysięcy przejazdów.

Aby dodatkowo zapewnić bezpieczeństwo pasażerów, przeprowadzono szeroką kampanię na temat rozwiązań bezpieczeństwa dostępnych w aplikacji, takich jak: opcja udostępnienia przejazdu, przycisk łączący z numerem alarmowym 112, przycisk awaryjnie kończący przejazd.

(fot. Bolt\źródło mat. prasowe Bolt)

13 komentarzy

  1. doctor eL eM z osp

    Punkt Obsługi Kierowców… co tak skromnie ?
    Bardziej medialnie brzmiałoby: Centrum Obsługi Kierowców

  2. Skoro śledzicie przejazdy za pomocą GPS, to może warto reagować jak kierowca jedzie nocą z pasażerem 100 km/h w obszarze zabudowanym?

  3. I co? Należy bić pokłony, bo firma raczy sprawdzać kwalifikacje pracowników?

  4. Moze niech sprawdzaja PJ kierowcow.

  5. Jeszcze trochę i polskiego prawa jazdy zaczną wymagać. ?

  6. A jak można z nimi się skontaktować?
    W czwartek 29 czerwca około godziny 7.47na postój 3min. Brama Krakowska podjechał samochód marki AUDI o numerach rej. LU406NR bez oznaczeń (brak koziołka i żadnej informacji o tym że to przewóz osób). Kierowcą był ciemnoskóry mężczyzna. I co w tej sprawie mogą powiedzieć.

    • Bareja Wiecznie Żywy

      Mogą powiedzieć, że „nie mamy pańskiego płaszcza, i co pan nam zrobi”?

      „ZA WSZELKIE NIEPRZYJEMNOŚCI I OBRAŻENIA ODNIESIONE NA SKUTEK SKORZYSTANIA Z PRZEJAZDU NA APLIKACJĘ, KIEROWCA NIE ODPOWIADA”

    • aaaa to prywatnie ktoś nie mógł podjechać? skoro nie mial żadnych oznaczeń to skąd ta pewność że to był zarobkowy przewóz osób? tak na marginesie to taksówkarz nie może jeździć swoim samochodem prywatnie?

  7. oooo!!!! korporacje sie odezwały

  8. Jarek i Mateusz

    Platforma sprowadzi imigrantów!!! Będzie jak we Francji!!! Głosujcie na nas, bo my tylko 300 tysięcy rocznie sprowadzamy, a oni będą 8 tysięcy. 14, 15 i 16 emerytura dla Was! 800 plus już od jutra! Darmowe autostrady! Ale tylko w weekendy!

  9. I co dalej będzie woził nas przedstawiciel Zimbabwe, jaką weryfikacja kierowców, kpina

Dodaj komentarz

Z kraju