Blisko 200 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych ma powstać w Lublinie. Trwają konsultacje

Ustawa o elektromobilności nakłada na miasta obowiązek posiadania określonej liczby ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. W Lublinie takich punktów ma powstać 192. Ruszyły związane z tym konsultacje społeczne.

W Lublinie prowadzone są konsultacje społeczne dotyczące planu budowy nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych na terenie miasta. Urzędnicy wskazali 96 lokalizacji, w których zaplanowano montaż 192 punktów ładowania. Posiadanie tylu ładowarek nakłada na samorządy ustawa. Zgodnie z jej wytycznymi, w gminach od 300 tys. mieszkańców, w których zarejestrowanych zostało co najmniej 200 tys. pojazdów samochodowych i na 1000 mieszkańców przypada co najmniej 500 takich pojazdów, do końca roku minimalna liczba ogólnodostępnych punktów ładowania powinna wynosić 210.

Tymczasem według danych Głównego Urzędu Statystycznego, na koniec grudnia 2018 r., w liczącym 340 tys. mieszkańców Lublinie, zarejestrowanych było prawie 240 tys. pojazdów samochodowych i ciągników. Statystycznie na 1000 mieszkańców Lublina przypadało więc 557 samochodów osobowych, 25 motocykli, 100 samochodów ciężarowych, 706 pojazdów samochodowych i ciągników.

Lokalizacje ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Lublinie zostały określone w oparciu o analizy dostępności infrastruktury elektroenergetycznej, obecności Centrów Usług Ponadlokalnych i miejsc parkingowych. Analizowano również obszary charakteryzujące się potencjałem wystąpienia popytu na usługę ładowania o charakterze wewnętrznym, wyznaczone na podstawie wskaźnika największej liczby użytkowników stacji transformatorowych. Mieszkańcy mogą brać udział w konsultacjach społecznych do poniedziałku 6 kwietnia. Uwagi można wysyłać elektronicznie: e-mailem [email protected] lub za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP.

Poniżej lista proponowanych lokalizacji nowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych na terenie Lublina:





(fot. pixabay – zdjęcie ilustracyjne)

Zobacz również

38 komentarzy

  1. Ciśnie mi się pytanie: ile aut elektrycznych jest na lubelszczyźnie i dlaczego nie mogą parkować za darmo w Lublinie?

    • 118 sztuk w Lublinie (pewnie jeszcze kilkadziesiąt w leasingu zarejestrowane w innych miastach).

      Parkować za darmo w strefie już mogą (a także jeździć po buspasach) – trzeba mieć albo zielone tablice, albo odpowiedni identyfikator za szybą.

    • Pierdołami się zajmują, jakąś elektromobilnością(fanaberia bogatych tęczowych), a maseczek nie ma i płynu odkażającego. Państwo z paździerzy.

      • …I z tektury i na trytkę! 3 tygodnie dzień w dzień zaglądam na Orlen po płyn i ģ…o ! Do apteki nawet już nie chadzam, nie mają nawet parafiny o płynie od miesiąca nie słyszeli… hahaaahaaa a epidemia hula 🙂 ważne, że w reklamach i w tvpis wszystko wspaniale i na czas 😉

        • A to jak ty wcześniej funkcjonowałeś brudasie?

          Nagle się okazało, że 3/4 społeczeństwa nie miało w domu zapasów środków higieny.

          Zgroza.

          • No tak parchu i brudasie… każdy miał zapas środków na bazie polipropylenu i etylenu! Ssij pałę śmieciu.

  2. Super.
    W Lublinie mamy zarejestrowane 118 samochodów elektrycznych, będą prawie dwa stanowiska dla każdego 🙂
    #słomianeinwestycje #jakwywalićmilionywbłoto

    • To jak darmowe całodobowe miejsce parkingowe 😉

    • Dziwne żeby było więcej skoro nie ma gdzie ładować. Jak by nie było stacji benzynowych też byś pisał że nie ma sensu budować bo i tak nikt nie ma takich samochodów.

    • Tak samo jak z 500+. 10tys biednych i zdolnych dzieci tak naprawdę potrzebuje tego wsparcia, a dostaje milion.
      #jakwywalićmiliardywbłoto

  3. zastanawiam się kto z tych plebejuszy z tbsów na willowej będzie ładował plug-in’a

  4. No to teraz tylko te milion elektrycznych aut obiecanych przez Mateuszka i bedzie super .Bo na razie to ani żadnej ulgi przy zakupie czy posiadaniu takiego ekologicznego auta ,ani nawet tysiaca aut z obiecanego miliona

  5. Zacofanienieboli

    To jest inwestycja przyszłościowa , nasze dzieci skorzystają, jest ustawa jest dopłatą.

    • wg mnie to ślepa gałąź motoryzacji

      • Rozwiń myśl, proszę

      • telefony na baterie też, przyszłość to telefony w wersji tdi, nalewasz setkę ropy i działa przez tydzień.

      • Janusz komentarzy

        I ja mam takie same zdanie.
        Osobiście uważam, że przyszłość ma jedynie wodór. Oczywiście w chwili obecnej ta technologia kuleje ale to kwestia czasu żeby ją dopracować i uczynić oczywiście bezpieczną.
        Elektryki miały by szanse jak by powstały na tyle wydajne panele fotowoltaiczne, które by wyeliminowały ładowanie sieciowe.

    • Jaka inwestycja?To,że auto kosztuje powyżej normalnego i można poruszać się z ograniczonym limitem?Ładowanie płatne.Ekologia?Masz tak samo pod czachą co Ci od koloratek.Kilkanaście lat temu”zmieniajmy na piece opalane olejem”wszyscy wiemy czym to się skończyło ,teraz przerzutka na gaz,który niby po spalaniu wytwarza tylko cholerną parę wodną idącą do atmosfery,no ale czysta twierdzą inni,choć przy kumulacji gorsza dla lodowców niż dym z kopciucha.Robienie takiego czyścioszka z własnej osoby to tylko brak nabierania odporności.Zapytasz czemu?Statystyk nie prowadzą pewnie,ale ja wciąż pytam na Covid 19 ilu zmarło bezdomnych?Tylko pytam?

    • Skorzystają jak ich koronawirus nie wykończy, albo kryzys gospodarczy, który za kilka miesięcy wstrząśnie krajem. Na opłatę za prąd nie będziecie mieli, a oni o elktrohalucynacjach debatują.

  6. Energia pobierana bedzie tylko z OZE czy ciągnięta z sieci zasilanej koniec koncow węglem?

  7. moc 11kW powala, od razu do kosztów ładowania można doliczyć opłatę dobową za postój

  8. Dobrze. Kozienice zbudują kolejny blok, a Bogdanka zwiększy wydobycie. Zatrudnią więcej ludzi, i super. Ekobullshit.

  9. Ciekawe ile drzew wytną pod te stacje… ile trawników przekopią pod instalację… itd…

  10. Ktoś zapomniał o całym osiedlu Choiny i o Sławinie (okolice ulic Zbożowej, Skowronkowej, Sławinkowskiej), a za to proponują 3 stacje na starym blokowisku w okolicy zamieszkania Tułajewa (Paderewskiego, Śliwińskiego, Szwajcarska). Brawo dla Super Urzędników. Jak zawsze mega wszystko przemyślane OMG🤪.

    • Janusz komentarzy

      Może powodem tego jest to, że to ulice domków jednorodzinnych. Jeśli ktoś z tamtej okolicy kupuje takie auto to ma jak go naładować „w domu”. Stacje ładujące są pomyślane raczej dla tych co nie mają gdzie ładować takich aut.

    • Zabierz je sobie w kibinimater 😉 nikt tych ładowarek na Szwajcarskiej i Paderewskiego nie potrzebuje ! Tam i tak jest kłopot z miejscami parkingowym, jeszcze zajmą dla ekoświrów… niech na Karpackiej i Gorczańskiej sobie stawiają.

  11. Dobrze, że hybrydy nie mogą już parkować za darmo, niedługo i bateryjkom się skończy wy pseudo Eko terroryści !

  12. …ekologiczne auta napedzane prądem … produkowanym z węgla ………

  13. najważniejsze,że głowny inspirator jest na językach. jaki to dobry(inaczej) gospodarz

  14. ! mam 14 paneli fotowoltaicznych i produkuja w czasie rzeczywistym do 4kw- w ciagu dnia ok 27kw -w ciagu roku niecałe 5000kw -otoz zbudowac mnifarmę ktora produkuje cos ok 40-60 kw w czasie rzeczywistym czesc idzie na ładowanie czesc wtłaczana do sieci by w nocy mozna było odebrać i …perpetum mobile!

  15. Teraz elektryków jest mało to nie ma problemu. Jak staną się popularne to bez budowy nowych elektrowni będzie problem z zasilaniem. I z całą pewnością ładowanie będzie droższe, bo rząd na pewno nałoży podatki które teraz są w zwykłym paliwie, a nie ma ich w cenie prądu.

  16. And ,fotowoltaika super sprawa ,tylko na razie cena takiej inwestycji gdzie inwestor musi wybulic kilkanascie tys jest malo zachęcajaca .Gdzie na zwrot tej inwestycji trzeba w wiekszosci przypadków czekać kilkanascie albo kilkadziesiat lat

  17. And ,a ile cię to perpetum mobile kosztowało ?

  18. No to teraz rodacy nic tylko kupować Tesle ,używki już od ok 200 tys zł ,taniocha .Tylko od razu trzeba zakupić drugie zwykłe auto i lawetę ,bo jak Tesla odmówi posłuszeństwa ,to najblizszy serwis w Niemczech .Elektryki w tej chwili ,to fanaberia dla bogatych ,bo sensu ekonomicznego w posiadaniu takiego auta nie ma i jeszcze dlugo nie będzie

  19. Tesla ,to auto dla ludzi z pasją ,mających nadmiar gotówki i lubiacych ja wydawać na kompletnie nie ekonomiczne bajery ,jakim jest własnie taka Tesla .Prosty przykład ,bateria do tesli uzywka koszt 85 tys .Fakt ze bateria zwykle pracuje kilkascie lat bez potrzeby jej wymiany .ALe w tych autach jakakolwiek awaria ,generuje tak duże koszty ,że nie może tu być mowy o jakiejkolwiek ekonomi .Po prostu zabawka dla bogatych ludzi nie liczących się z pieniedzmi

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9764zł 0.6%
    • GBP 4.956zł 0.12%
    • EUR 4.4671zł 0.03%
    • CHF 4.2018zł 0.23%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Potrzebna krew dla 8-letniego Tomka
      W Wojciechowie znów będzie wielkie kucie. Niebawem ruszają Ogólnopolskie Warsztaty Kowalskie
      Kiermasz Produktów Lokalnych w Kazimierzu Dolnym
      W niedzielę odbędzie się „Festiwal Młody Ziemniak”
      Pierwszy w sezonie zlot food trucków w Lublinie