Ursus zaprezentował najnowszy autobus. To City Smile Fuel Cell Electric Bus o napędzie wodorowym (foto)

Choć wytrawni obserwatorzy mieli już okazję dostrzec ten autobus, gdyż m.in. na ulicach Lublina odbywały się jazdy testowe, to jego oficjalna prezentacja odbyła się dopiero teraz podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Hanowerze.

 

Zaprezentowany najpierw podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Hanowerze a następnie przed Kancelarią Premiera RP najnowszy autobus lubelskiego producenta to Ursus City Smile Fuel Cell Electric Bus. Pojazd powstał we współpracy z kilkoma zarówno polskimi jak i zagranicznymi firmami. Linia nadwozia nawiązuje do autobusów powstających w AMZ Kutno, z którym spółka w ostatnim czasie zawiązało konsorcjum. Silniki w piastach są produkcji niemieckiej firmy Ziehl-Abegg, a napęd wodorowy powstał w HyMove.

Zaprezentowany autobus jest pierwszym, wystawowym egzemplarzem. Wnętrze, a zwłaszcza układ siedzeń, ma być dostosowywany pod konkretne zamówienia. Deklarowana pojemność pojazdu to minimum 75 osób, z czego 28 na miejscach siedzących. Pojazd jest całkowicie niskopodłogowy, drzwi posobne jak w innych autobusach tej długości mają układ 1-2-2. Napęd wodorowy pozwala na przejechanie 450 km na jednym tankowaniu. City Smile Fuel Cell Electric Bus powstał z myślą o zagranicznych rynkach, gdzie wodór jest popularnym paliwem. Jak informuje producent, cena pojazdu wynosi ok. 800 tys. euro.

Lubelski Ursus w ostatnich dniach wygrał dwa przetargi na dostawy autobusów. Konsorcjum Ursus BUS, w skład którego wchodzi Ursus S.A., AMZ Kutno S.A. oraz Ursus BUS S.A., dostarczy 10 fabrycznie nowych autobusów o napędzie elektrycznym dla Miejskiego Zakładu Autobusowego w Warszawie. Spółka zwyciężyła także w przetargu na dostawę niskopodłogowych autobusów dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu. W obu przypadkach złożone przez lubelską firmę oferty, okazały się lepsze niż przedstawione przez Solarisa.

(fot. Ursus)
2016-10-01 13:40:06