Środa, 08 maja 202408/05/2024
690 680 960
690 680 960

Zmieniał pasy ruchu, zderzył się z nissanem. Choć miał pierwszeństwo, jest winien kolizji

Kierowca ciężarówki, choć znajdował się na drodze z pierwszeństwem przejazdu, zmienił pas ruchu w miejscu do tego zabronionym. Został winnym spowodowania kolizji, przyznał się do winy.

140 komentarzy

  1. A na zdjęciu jest MAN

  2. jak miał pierwszenstwo ? O_o

    • No wlasnie tez tego nie rozumiem :- przeciez to MAN zmienial pas wiec jak moze miec pierwszenstwo ?

    • Miał. Jadąc od Hutniczej masz znaki ustąp pierwszenstwa. Wiec wyjeżdżając od Witosa miał pierwszenstwo.

      • Miałby pierwszeństwo gdyby pozostał n swoim pasie ale gdy zmieniał z lewego na środkowy to już na zasadach ogólnych musi ustąpić każdemu poruszającemu się po pasie na który chciał wjechać

        • Doucz się nie ma znaczenia który pas tylko linia ciągła znaki obowiązują na całej drodzie nie na jednym pasie

        • Co Ty za bzdury wypisujesz ? To jest forma skrzyżowania tylko nie pod kątem 90 stopni i już macie z tym problem znawcy ruchu drogowego ? Zjazd z drogi LBN-ZAMOŚĆ pod Makro ma pierwszeństwo i samochód jadący od Hutniczej ma się zatrzymać nawet w skrajnym przypadku, żeby przepuścić tego, który chce sobie obrać pas prawy do skrętu w Krańcową. Tyle w temacie. Jak masz obiekcje jedź tam jutro i wal w tego co zmienia pas ruchu. Twoim tokiem rozumowania to ten co zjeżdża „od zamku” ma swój pas aż do ronda pod Makro więc po co znak A-7 od Hutniczej i znak D-1 „od zamku” ? Zauważasz te znaki czy jeździsz na „ogólne zasady” ?

          • Bzdura. Tir miał pierwszeństwo pozostając na swoim pasie. Zmieniając pas na prawy ma obowiązek ustąpić temu z prawej.

          • Tutaj maja zastosowanie normalne przepisy o zmianie pasa, w każdym przypadku TIR musiał ustąpić. Znak ustąp jest „na wszelki wypadek” – gdyby np. leżał śnieg i nie byłoby widać pasów.

          • A jak długo wg Ciebie trwa to skrzyżowanie? Aż do ronda przy makro może sobie zmieniać te pasy?

      • Czyli na miejscu tego MANa moge z zamknietymi oczami przejechac cala szerokosc jezdni i jak dojdzie do wypadku to nie bedzie moja wina, tak ? Musze jedynie uwazac zeby nie najechac na linie ciagla. Dobrze wiedziec 😉

      • Idac tym tokiem rozumowania to policjant popelnil blad poniewaz glowna przyczyna wypadku bylo wymuszenie pierwszenstwa przez osobowke. To ze kierowca MANa najechal na linie w zaden sposob nie przyczynilo sie do kolizji

        • Ciężarówka jechała nie od zamku tylko lewym pasem tą sama drogą co Nissan i sobie zmieniła pas na prawy. Tak zeznał kierujący ciężarówką.

  3. Normalnie, zjeżdżając z dwupasmówki masz pierwszeństwo, jadący na wprost maja znak ustąp. A że przejechał po ciągłej więc złamał przepisy

  4. Nie miał pierwszeństwa.

  5. Pierwszeństwo mógł mieć na swoim pasie, a nie na części jezdni wyłączonej z ruchu…

  6. Czyż nie mówiłam iż kierowcy ciężarówek są głupi? To ich zawód – od nich wymaga się znajomości przepisów – a kiedy doprowadzają do zdarzeń drogowych nagle społeczeństwo ich broni bo przecież jedzenie wiozą !!! A dlaczego nie jesteście tacy wyrozumiali dla lekarzy – jeśli któryś popełni błąd to od razu na szafot !!! Ludzka mentalność !!! Jeśli zawodowy kierowca popełnia błąd i jest tego winien to powinien oddać prawo jazdy i się doszkolić i zdać ponownie egzamin. Niestety mamy kierowców mało inteligentnych, bo każdy kto ma choć trochę pomyślunku w głowie ma inną, lepszą pracę.

    • Głupi są też kominiarze, ślusarze, sprzątaczki, ciecie, ochroniarze i cała reszta, która wykonuje jakiś zawód. Zobacz ilu kierowców amatorów powoduje wypadki. Ach, zapomniałbym. Ja też jestem głupi.

    • A dlaczego twierdzisz ze praca kierowcy jest gorsza?
      pomyślunku ?
      Jak bys mial/a choc troche tego pomyslunku nie pisal/a bys takich komentarzy

      Lepsza ? Jak to oceniasz nie doswiadczajac kazdego rodzaju pracy nie mozesz stwierdzic ze inna jest lepsza bo nie masz o tym pojecia czy rzeczywiscie jest lepsza

      Kazdy robi to co lubi

    • Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka. W twoim zawodzie (o ile w ogóle pracujesz) zapewne również pracują osoby nadające się do danej pracy i takie, które nigdy nie powinny zajmować się tym co robią. Tak jest w każdym zawodzie, więc nie ublizaj kierowcom.

    • Znalazła się przepisowa!

    • Tak lekarzy po ilu błędach postawią pod sąd bardzo trudno udowodnić większość jeździ na pałę nie patrzą na znaki pod Makro ilu na stopie się zatrzymuje

  7. Skoro kierujący MAN-em zmieniał pas ruchu, to nie mógł mieć pierwszeństwa. Jedno wyklucza drugie.

    • Skrzyżowanie to nie tylko przecięcie dróg, ale też ich rozwidlenie i POŁĄCZENIE (doczytaj art. 2 Prawa o Ruchu Drogowym zawierający definicje).
      Jak się Hutnicza z Witosa łączy, to też jest skrzyżowanie i ten jadący z Witosa ma pierwszeństwo przed tym jadącym z Hutniczej, niezależnie od tego, który pas wybierze sobie do dalszej jazdy… pod warunkiem rzecz jasna, że pas zmieni w miejscu dozwolonym znakami poziomymi.

  8. Dziwi mnie fakt że samochody od jadące od strony Hutniczej nie przepuszczają samochodów wjeżdżających od Witosa. Tam stoi jak wół znak ustąp pierwszeństwa przejazdu .. Kierowcy jadący od Hutniczej winni zwalniać i umożliwiać wjechanie na dowolny pas ruchu pojazdowi zjeżdzającemu z WItosa

  9. Miałby pierwszeństwo gdyby pozostał n swoim pasie ale gdy zmieniał z lewego na środkowy to już na zasadach ogólnych musi ustąpić każdemu poruszającemu się po pasie na który chciał wjechać.

    • Oddaj prawko a znak stop jest tylko dla samochodów ciężarowych Tak

    • Zasady ogólne według ciebie to co niby oznacza

      • Oznaczają w tym przypadku tyle że jadąc swoim pasem ruchu mam na nim pierwszeństwo przed kimś kto na niego ma zamiar wjechać… Zapraszam do lektury PRD bo cieniutko u ciebie z przepisami… Skończ najpierw podstawówkę, zrób chociaż kartę rowerową bo do zwykłego B dluuuuuga droga…

        • 8888 jako jeden z niewielu masz racje kolego, zawsze stosuję zasadę ograniczonego zaufania ale od jutra będę stosował podwójnie widząc jakie pojęcie o przepisach mają piszący tu na forum.

          • I ty masz rację;/ zasada ograniczonego zaufania dla tych niby-kierowców powinna być stosowana. Ale dziwi fakt, ze to oni nas zdominowali swoja niewiedzą…i nagle strach jeździć poprawnie…

        • Co ty wypisujesz!? Idąc twoim tokiem myślenia (albo nie myślenia), to te znaki są nie potrzebne, bo na swoim pasie zawsze masz pierwszeństwo. Zjeżdżając z Hutniczej masz znak „ustąp”, a nie „ustąp, ale tylko tym co jadą swoim pasem”. Najpierw doucz się, a potem pouczaj innych. A jak się masz zamiar upierać przy swoim, to oddaj prawko – wszystkim (kierowcom) będzie się żyło łatwiej.

          • No tak, jadąc swoim pasem ZAWSZE mam pierwszeństwo a znaki w tym miejscu konkretnie są zabezpieczeniem zarządcy drogi na wypadek np wytarcia sie linii poziomych lub śnieżycy

        • Przejeżdżając skrzyżowanie przy wyłączonej sygnalizacji i znaku A-7 dla twojego kierunku ruchu też walisz jak w masło bo jedziesz swoim pasem ?

        • Uwaga pytanie, z pozoru łatwe, ale 8888 uparty jest okropnie: komu mam ustąpić pierwszeństwa, podczas „tej śnieżycy”, zjeżdżając Hutniczą, skoro jadę swoim pasem?

        • Na swoim pasie masz zawsze pierwszeństwo.

          • To po co jest znak „ustąp” z Hutniczej?

          • @Rozsądny, no właśnie ten znak jest po to, by dotyczył całej szerokości drogi (a nie tylko skrajnego lewego pasa) i każdy, kto zjeżdża z Witosa mógł wjechać na dowolny pas ruchu. Ty to rozumiesz, ja to rozumiem. Ale należymy tutaj do mniejszości kumatych.

          • „Ustąp” jest na wypadek śnieżycy lub wytarcia się pasów, o matko, już nie mogę z Wami 😀

            8888 – gratuluję cierpliwości 🙂

            Już wiem gdzie w Lublinie można łatwo zrobić sobie klepanie samochodu.

  10. Codziennie tamtędy ganiam. Jest to zresztą jedna z tras egzaminacyjnych, i żaden kursant nie ma problemu ze zrozumieniem co oznacza znak ustąp pierwszeństwa. Również inni kierowcy też nie. Nawet artykuł wszystko wyjaśnia. A tutaj widzę kilku udowadnia swoje teorie. Ile wy ludzie macie lat te prawa jazdy ?

    • Codziennie tamtędy ganisz i nie wiesz jak się zachować. 8888 ma rację. Znak ustąp mówi tylko że jadąc od wiaduktu i chcąc zmienić pas na lewy musisz ustąpić pierwszeństwa zjeżdżającym z Witosa. Jeżeli pasa nie zmieniasz jesteś na pierwszeństwie. Jak spowodujesz kiedyś tam kolizję to policjant ci wytłumaczy kto tu błędnie myśli.

      • Widzisz … – tak się składa, że miałem tam kolizję i jakoś policja ukarała mandatem tego co jechał od Hutniczej. Też szedł w zaparte tak jak ty… zresztą jak widać po artykule policja ukarała kierowcę Nissana. Tam jest moment gdzie musisz jechać swoim pasem i dopiero możesz „na pierwszeństwie” zmieniać pasy aż do skrajnego prawego jak Ci tak pasuje. Na nauce jazdy pamiętam jak instruktor wyraźnie mówił, że w tym miejscu jak jest taka potrzeba samochody od strony Hutniczej mają się ZATRZYMAĆ, żeby przepuścić samochody od strony zamku. Dodatkowo znak D-1 wymusza zmianę ograniczenia prędkości. Na trasie W-Z masz 70 km/h. Za znakiem D-1 zjeżdżając z trasy W-Z na odcinek od Hutniczej zmienia Ci znak prędkość do zgodnej z obowiązującą dla terenu zabudowanego – 50km/h (lub 60km/h w nocy).

        • Ja prawo jazdy zdawałem jeszcze na Wojciechowskiej, ale jakoś podobnie interpretuję te D-1 od Witosa i A-7 od Hutniczej… inna sprawa, gdyby ktoś się zdecydował na zmianę pasa już za skrzyżowaniem, na szczycie wzniesienia. Ale jak ktoś tnie od Witosa z włączonym prawym kierunkiem i zmienia pas na skrzyżowaniu (w tym wypadku połączeniu dróg) w miejscu ich połączenia, tak szybko jak na to pozwalają znaki poziome, to obowiązkiem jadących Hutniczą (wynikającym ze znaku A-7) jest ich przepuścić.
          W przeciwnym wypadku całe oznakowanie tego skrzyżowania było by bez sensu, bo zastosowanie miałyby ogólne zasady (pierwszeństwo nadjeżdżających z prawej, czyli z Hutniczej) – ale najwyraźniej ZDiM miał akurat odwrotne zamiary co do tego pierwszeństwa na skrzyżowaniu, co wyraźnie znakami poparł. Niektórym jednak zakuty łeb i solidna porcja ignorancji nie pozwoli tego zrozumieć…

          • @Kuba, brawo. Jesteś jednym z nielicznych, którzy mają w tym sporze rację.

            Problem polega na tym, że prawo jazdy (chyba) mają wszyscy biorący w nim udział, co – powiem szczerze – trochę mnie przeraża. Bo jeśli tak rozumieją PoRD kierowcy, od których codziennie zależy czyjeś zdrowi i życie, to portal lublin112 jeszcze długo będzie miał „content” do swoich newsów…

        • Czytanie ze zrozumieniem Kolego. Kogo policja ukarała mandatem? Kierowcę Nissana??? Twierdzisz ze jadący od Hutniczej powinni się zatrzymywać przed znakiem ustąp pierwszeństwa? Ciekawa teoria. Nie życzę Ci tego żeby jakiś cymbał za którym będziesz tamtędy kiedyś jechał nagle „staną sobie”. Jadąc swoim pasem Ty masz tam pierwszeństwo, chyba że chcesz zmienić pas na lewy (skręt pod macro).

          • zaraz za miejscem wyłączonym z ruchu który ciężarówka przejechała są 3 pasy jezdni, gdyby nie było tych znaków i przy równoległej zmianie pasa aut z lewego i prawego pasa miałoby auto z prawego (zasada prawej ręki) więc dlatego są te znaki, jednak jadąc cały czas prawym pasem od hutniczej nie zmieniając go nie ustępujemy nikomu pierwszeństwa, JEST TO UŁATWIENIE DLA ZJEŻDŻAJĄCYCH Z WITOSA ABY W MIARĘ BEZPIECZNIE MOGLI ZAJĄĆ PAS DO SKRĘTU W KRAŃCOWĄ (oczywiście ze środkowego pasa nie ma pierwszeństwa na prawy pas), analogiczna sytuacja ze znakami i ilością pasów przy włączaniu się z hutniczej na witosa AMENT

          • …aha, gdyby znak ustąp pierwszeństwa miał tam obowiązywać dla obu pasów od hutniczej znak byłby po obu stronach oraz byłaby wymalowana LINIA WARUNKOWEGO ZATRZYMANIA a pod znakiem z pierwszeństwem byłby schemat ów skrzyżowania (WITOSA ->WJAZD NA WIADUKT POGRUBIONA LINIA, A DOLOT DWÓCH PASÓW OD HUTNICZEJ CIENKA)

          • ” JEST TO UŁATWIENIE DLA ZJEŻDŻAJĄCYCH Z WITOSA ABY W MIARĘ BEZPIECZNIE MOGLI ZAJĄĆ PAS DO SKRĘTU W KRAŃCOWĄ”

            Gdzie możemy przeczytać tego typu rewelacje o takim zastosowaniu znaku A-7 „ustąp pierwszeństwa”? W którym kodeksie drogowym? Tym obowiązującym na Marsie czy na Saturnie?

            Znak „ustąp pierwszeństwa” znaczy ustąp pierwszeństwa. A Ty w tym momencie wymyślasz własne z księżyca wzięte zasady, które przeczą chociażby temu, co jak byk stoi w newsie – kierowca TIR-a MIAŁ PIERWSZEŃSTWO.

        • Akurat mandat to dostał kierowca ciężarówki i nie jechał Witosa tylko lewym pasem od Hutniczej.

          • To zmienia postać rzeczy coś pogmatwane jedni że Witosa drudzy że od hutniczej jeszcze że pasie wyłączonym z tych

      • Irbin dobrze gada. A reszta bałwanów z Pawlem na czele niech odda prawko, bo zrobią krzywdę prawidłowo jadącym kierowcom.