Czwartek, 02 maja 202402/05/2024
690 680 960
690 680 960

Wziął kredyt, a pieniądze przekazał oszustom we wpłatomatach

Mieszkaniec Chełma stracił 50 tysięcy złotych po tym, jak uwierzył fałszywemu doradcy bankowemu. Oszust przekonał 66-latka, że ktoś próbuje wziąć kredyt na jego dane. Zmanipulowany chełmianin zaciągnął kredyt i gotówkę wpłacił w kilkunastu transzach w różnych wpłatomatach w mieście.

66-letni mieszkaniec Chełma zgłosił się na komendę policji, aby powiadomić o oszustwie, którego padł ofiarą. Według jego relacji, otrzymał telefon od osoby podającej się za „konsultanta bankowego”, który powiadomił go, że ktoś złożył wniosek kredytowy na jego rachunek bankowy.

Aby uniknąć niepożądanych skutków, konsultant nakazał mężczyźnie udać się do swojego banku i wziąć pożyczkę w wysokości 50 tysięcy złotych w gotówce. Mężczyzna postanowił postępować zgodnie z wytycznymi i wpłacił całą uzyskaną kwotę w kilkunastu transakcjach na kody BLIK, korzystając z różnych wpłatomatów na terenie Chełma. Dopiero później zdał sobie sprawę, że został oszukany.

W trakcie rozmowy telefonicznej, do której doszło z dwoma mężczyznami, jeden z nich mówił z wschodnim akcentem. Sprawą zajmują się policjanci.

Oszustwo na konsultanta bankowego

Oszustwo na konsultanta bankowego to rodzaj przestępstwa, w którym osoba podszywa się pod pracownika banku lub doradcę finansowego i namawia ofiarę do ujawnienia swoich danych finansowych lub dokonania transakcji, które zwykle kończą się utratą oszczędności. Często oszust działa poprzez telefon lub e-mail, a ofiarami są zwykle osoby starsze.

Typowe metody oszustów polegają na informowaniu ofiary o fałszywych transakcjach na jej koncie bankowym lub innych problemach finansowych i przekonaniu jej do podania swoich danych osobowych lub dokonania przelewu lub wypłaty gotówki. Często oszust udaje pracownika banku lub wysyła fałszywe wiadomości e-mail lub SMS z podobnymi treściami.

Aby uchronić się przed oszustwem na konsultanta bankowego, należy zachować ostrożność i nie ujawniać swoich danych finansowych, ani nie dokonywać transakcji na żądanie nieznajomych osób. W przypadku otrzymania podejrzanej wiadomości lub telefonu, należy skontaktować się z bankiem i zweryfikować, czy informacje są prawdziwe.

(fot. pixabay.com)

9 komentarzy

  1. Czasem jedyne wyjście to ubezwłasnowolnienie, dla dobra własnego i rodziny.

  2. Pozytywny aspektem całej sprawy jest to, że dał bardziej potrzebującym niż on sam.
    Bóg u to jako dobry uczynek odfajkuje.

  3. Wstyd już to czytać, te ubeki i powce rozumu za grosz nie mają.

  4. Witam tydzień beż oszustwa na l 112 to tydzień stracony nóż ale jest w lubelskim cymbałów

  5. US od razu musi się zająć podatkiem od darowizny.Kwoty są określone komu i ile.

  6. Kolejny idiota

  7. Teraz zgłoszą się do niego funkcjonariusz CBŚP i prokurator?

    • Ale w celu odzyskania pieniędzy będzie potrzebny zastaw w takiej samej wysokości do analizy porównawczej banknotów… Też na Blika…

Z kraju