Piątek, 03 maja 202403/05/2024
690 680 960
690 680 960

Osobówką na czerwonym ze środkowego w lewo i autobusem z prawego w lewo

W ciągu ostatnich dni otrzymaliśmy od naszych Czytelników nagrania prezentujące „wyczyny” lubelskich kierowców. Tym razem mamy kierującego osobówką, który ze środkowego pasa skręca w lewo, pomimo czerwonego światła i kierowcę pojazdu komunikacji miejskiej skręcającego z pasa prawego w lewo.

72 komentarze

  1. Z tym autobusem to szukanie sensacji na siłę. Wyjeżdżał z przystanku a na lewym pasie był korek. Oczywiście zgodnie z przepisami powinien poczekać, aż kierowcy z osobówek łaskawie wpuszczą go na lewy pas, ale znając życzliwość lubelskich kierowców czekałby długo i tylko blokowałby prawy pas, na którym pewnie już czekały inne autobusy aby wjechać w zatokę przystankową.

    • Nie, po prostu kierowcy MPK powinni od nowa zdac egzamin na prawo jazdy,

      • A dlaczego akurat kierowcy MPK?

        • Tak potocznie się mówi na autobusy miejskie. A że MPK nic sobie z tego nie robi i wyraźnie rządzi (nie, nie ZTM – to są ich pionki wykonawcze) to czemu się dziwić ? Skoro nawet akcję busbonus organizowało mpk i ztm, a nie na odwrót ?

          • Szczepan , masz rację . Drugi raz zdawanie egzaminu to wyrok łagodzący , bo w Chinach już by za to wisiał . A jeszcze jak by się trafił taki sędzia 'jak ” Szczepan” , to pewnie przed powieszeniem kierowcy by krajani i soleni .

      • Ponowny egzamin ty powinieneś zdawać. Nie wiesz po co są kierunkowskazy w samochodzie? Nie wiesz jak zachować się gdy włącza się żółte i czerwone światło? Nie wiesz jaka jest dopuszczalna prędkość w cywilizowanym miejscu? Wszyscy widzą jak jeździsz!

    • Dokładnie to samo chciałem napisać.

      • tak, masz rację blokował by prawy pas a tak pięknie zablokował oba… Przepisy ruchu drogowego to nie Savoir-vivre, że mają być oparte na uprzejmości. Kierowcy aut zepchnięci na jeden pas przez buspasy nie mają obowiązku być uprzejmi dla kogokolwiek..!!!

    • Tam jest ciasny skręt a jakby skręcać normalnie z lewego pasa to trzeba też czekać aż na prawym nic nie będzie bo tył autobusu dużo zachodzi na prawy pas.

      • hyba na ostatnich kursach tak ,,uczą” w mpk ? Kiedyś skręt ten nerwoplanem można było spokojnie wykonać z lewego… Ale tak to jest jak się pozatrudniało zbieraninę kręcikółek co ich przepisy nie obowiązują, oni mają rozkład !!

        • Oj Janie Janie . Czyżby zapomniał wół jak cieleńciem był . Czyżby geriatria już dawała znać o sobie na emeryturze .

        • To że Ty jesteś idiotą to nie znaczy że wszyscy tutaj piszący też są, ta sama zasada jest w mpk, że jeden coś odwali nie znaczy że wszyscy. A na tym nagraniu kierowca autobusu brzydko sie zachował, bo w tym miejscu nie zmienia sie pasa, wstyd mi za takich.

      • Co ty wiesz o ciasnych skrzyżowaniach… tam to luksus dla autobusu i nic nie zajdzie. Wowie-le gorsze wjeżdżam …

    • Krótko i na temat

    • Ręce się poplątały ?

    • dokładnie – szukacie sensacji na siłę, komunikacja miejska ma większy priorytet, wiele razy spotkałem się z sytuacją jak na Sikorskiego na dole autobusy do jazdy w północną ustawiały się na lewym pasie (jeszcze przed zrobieniem wiaduktu) bo środkowy był zajęty, zwykle autobus potem zmieniał pas przed samymi światłami na środkowy i wszystko było OK, chociaż mogło się to nie spodobać części czekających a mimo to zawsze autobus był przepuszczany na środkowy pas.

      W tym konkretnym przypadku lewy pas jest przeważnie zakorkowany, być może kierowcy z lewego nie chcieli go przepuścić przez jakiś czas to kierowca zwlekał jadąc do końca sygnalizując chęć skrętu w lewo. Autobusy mają chyba trochę wyższy priorytet i wypadało by ich przepuszczać. Kierowca nie popełnił żadnego wykroczenia – to kierowcy którzy go nie przepuścili są winni.

  2. Ten autobus nie należy do MPK tylko do firmy Irex. Autor filmu nie posiada podstawowej wiedzy na temat komunikacji miejskiej i niech nie wprowadza w błąd pisząc manewr mpk.

  3. Film z autobusem kaszana straszna sensacja na siłę. Chłop wyjeżdżał z zatoki nikt nie dał mu szansy na zmianę pasa ruchu jechał z kierunkiem lewym zaraz zaczęło brakować miejsca do skrętu to wyszło że z prawego skręca a on zmieniał pas na który już zaczęło brakować miejsca. Urywek filmiku wyrwany z kontekstu i juz jest artykuł brawo redakcja.

    • wiesz ja też wyjeżdżałem z Długosza w prawo i też mnie nikt nie chciał wpuścić. Ale ja nie wjeżdżam ten na przejazd kolejowy przed jadący pociąg autobusem pełnym ludzi zmuszając pociąg do hamowania.

  4. Henryk co się porusza po mieście chodnikiem tudzież pojazdem

    I zebrali się specjaliści od komunikacji miejskiej. Widać potem to na ulicach, te wasze tłumaczenia, że przecież nic się nie stało, gość dobrze pojechał z prawego w lewo, tak? Od kiedy to tak można? Jakaś zmiana była przepisów, że autobusy mogą z prawego w lewo walić na al. Racławickich? Jakoś nie rozumiem waszego toku myślenia, skoro jadę autobusem to mogę wszystko tak ? I tłumaczenie, bo pas zajęty, bo mnie nikt nie chciał wpuścić, bo przecież nic się nie stało. To zlikwidujmy przepisy ruchu drogowego dla autobusów niech jeżdżą jak chcą.

    Co jest wyrwane z kontekstu człowieku? Do czego ci kontekst? Jak tłumaczysz policjantowi swoje wykroczenie też szukasz kontekstu? Proste, klarowne złamanie przepisów ruchu drogowego. Skoro ktoś uważa inaczej to niech lepiej odda prawo jazdy. Zebrała się ferajna obrońców łamiących przepisy. Wy tak poważnie z tym, że nic się nie stało ? Gość odwala manewr autobusem z prawego, na skrzyżowaniu gdzie dochodzi często do wypadków, a wy piszecie, że przecież spoko przecież on tak może bo coś tam. W sumie pieszy na czerwonym tez może wejść, bo przecież mu się spieszy – o taki kontekst. Albo rowerzysta może przecież jeździć po przejściach bo kontekst taki, że nie chce mu się zsiadać z roweru. A może kontekst do motocyklisty, przecież on taki szybki to powinien jeździć po mieście 200 km/h, bo może.

    Biedny chłop z zatoki wyjeżdżał nikt go nie puścił, to pojechał z prawego w lewo. Kurcze to jak się nie wyrobię na skrzyżowaniu na zielonym to polecę chodnikiem , przecież kontekst jest taki, że chodnik pusty a mi się spieszy.

    A ten gość z komentarzem o tym jest najlepszy ” Autor filmu nie posiada podstawowej wiedzy na temat komunikacji miejskiej ” to mnie rozbawiłeś człowieku, ale ma wiedzę o przepisach ruchu drogowego i widzi kto robi źle na ulicy, a kto dobrze. To trzeb posiąść tajemną wiedzę o poruszaniu się autobusem zapisana w czarnej księdze zasad? Zasada 1 – jak nie możemy wyjechać z zatoczki na właściwy pas, to lecimy prawym a potem hyc w lewo – tak o tę wiedzę chodziło? A może zasada nr 2 wyjeżdżamy z zatoki autobusowej bez kierunkowskazu, bo przecież zawsze tam jeździmy i inni powinni nas uważać. Czy może chodzi o zasadę, że jak wjadę na skrzyżowanie to mogę stać na środku bo mam długi pojazd i nie mogę zjechać na czas. To jest wiedz podstawowa na temat komunikacji miejskiej?

    A co do ludzi i tego ich mylenia się ciągle jak firma jest jaka, to nie dziwcie się narobiło się spółek spółeczek, firm świadczących usługi przewozowe, ludzie mają prawo się pogubić w tym bałaganie. Kiedyś była jedna firma i ludzie wiedzieli że to jest to, a teraz namnożone ZTM, MPK, IREX, WARBUS i co jeszcze? Ludzie się mylą nie dziwcie się.

    • Już lepiej wylałeś swoje żale i smutki,człowieku prawy i sprawiedliwy świecący przykładem wzorze do naśladowania gwiazdo zaranna co wszystko wie najlepiej.

      • Piotrze , czy aż tak bardzo wkur…ją cię logicznie pisane komentarze , czy podniecasz się tylko czytając wywody jak jeden drugiemu wbija bolca po same wory . Czy tacy są dla Ciebie idolami i „znajomymi ” na ” Lublin 112″ .

      • A może jakiś argument..? Panie Piotrze…? Świetny inteligentny wpis Henryka ujmujący wszystko! Ktoś poświęca czas aby podsumować takie „manewry” i ich „usprawiedliwienia” a takiego ignoranta jak ty stać tylko na tyle.. żenujące…

    • Tu racja – kierowca autobusu stworzył zagrożenie.

      Ale pieszy na czerwonym? Poczekaj sobie przy przejściu dla pieszych przez „niezwykle ruchliwą arterię pt. ulica Cicha”. Sam tam łażę na czerwonym, a ten kto zdecydował się prywatnej firmie dać pieniądze za tą sygnalizację powinien na goły zad kilka batów przyjąć. Nie ma tam ona najmniejszego sensu.

      • oddaj prawko jak masz:P

        • Mam, nie oddam.
          Na Racławickich wolno że środkowego pasa pojechać też prosto. Tak więc skręcanie w lewo z prawego jest skrajnie nieodpowiedzialne.

          • Też tak sądzę . Kierowca autobusu zmusił pozostałych kierowców do dłuższego stania w korku , co stworzyło zagrożenie że nie dojadą na czas obiadu i może to być pretekstem do ” za słonej zupy „.

    • Chyba przyszła pora żeby nagrywać tych, którzy uniemożliwiają włączenie się do ruchu pojazdom komunikacji miejskiej. Co, zaczynamy serial?
      Tak się rozpędziłeś, że nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj to może dojdziesz o co chodzi.

      • Dokładnie! Poza tym kierowcy z mpk w ciagu godziny jazdy widzą o wiele wiecej glupich i bezmyslnych zachowań osobowek, niż ci wszechwiedzacy prawi kierowcy osobowek w ciągu roku. Przeslijcie swoje nagrania z kamer, o ile szacowna redakcja zechce opublikowac…

    • Musisz mieć wielkie kompleksy… I bardzo smutne życie.

      • Zapomniałam dodać… O tym smutnym Życiu…Henryku.. Poruszaj się wyłącznie chodnikiem…
        Będziesz szczęśliwy.
        My , Kierowcy, także. Pozdrawiam.

    • Ale ty jesteś tępy człowieku obejrzyj film!!! Po pierwsze to nie mpk po drugie gość jechał autobusem i sygnalizował chęć zmiany pasa ruchu na co ty powinieneś mu pozwolić ma ci walić artykułami ulągu ?? Nie umożliwianie autobusowi zmiany pasa ruchu w terenie zabudowanym jest np karane mandatem. Po drugie pajacu autobus jak nie może wykonać manewr z lewego pasa w lewo może to zrobić z prawego tam niema lini ciągłej nawet widać na filmie. Po trzecie on nie wymusił tylko inny kierowca pozwoli mu zmienić ten pas ruch ale jako ze to bylo przed skrzyżowaniem kierowca podją manewr skrętu w lewo co jest mu porostu dozwolone. Lublin112 po prostu schodzi na psy robią artykuły nie mając pojęcia o przepisach zresztą tak jak ten autor komentarza to ty powinieneś oddać prawko. Niestety na kta B o tym nie uczyli wiem bo jestem kierowca kat D tez

      • Henryk co się porusza po mieście chodnikiem tudzież pojazdem

        Przejdź się tam przyjacielu i zobacz oznaczenie poziome na skrzyżowaniu, a potem szybko do okulisty. Ujrzysz tam znak poziomy strzałkę kierunkową.

        • Art. 22.
          1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

          2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

          do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
          do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.
          3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.

          znajdź artykuł zabraniający będziemy gadać!!!!!!!!

          • Przeczytałeś to co napisałeś?
            ad.1. Z zachowaniem szczególnej ostrożności trzeba robić wszystko
            ad.2 na lewo do lewej na prawo to do prawe a nie ze ŚRODKA!!! bo gabaryt pojazdu umożliwia w tym przypadku skręt w lewo z lewego pasa.

            Jesteś kolejnym kierowcą bydłowozu broniącym „swoich” i usprawiedliwiającym siebie.

      • Cyt.: „Nie umożliwianie autobusowi zmiany pasa ruchu w terenie zabudowanym” to jaki artykuł PoRD o tym stanowi??? Znaffco.

    • Tyle płaczu twojego a jak by kierowca prosto z zatoki wbijal się odrazu na lewy pas i zablokowal prawy to też byś pierwszy wrzucal filmik i płakał jak to kierowcy mpk blokują ruch. Tyle w temacie. Się chlopina naprodukowal na darmo :d

    • cyt. ,,Co jest wyrwane z kontekstu człowieku? Do czego ci kontekst? Jak tłumaczysz policjantowi swoje wykroczenie też szukasz kontekstu? Proste, klarowne złamanie przepisów ruchu drogowego. Skoro ktoś uważa inaczej to niech lepiej odda prawo jazdy. Zebrała się ferajna obrońców łamiących przepisy. ”’

      Co więcej, sporo z nich uważa się za kierowców zawodowych i ponoć kręci kółka w tych 18metrowych smokach !!

    • Niech mądrale z komentarzy i redaktor przejdą się na skrzyżowanie Sowińskiego / Racławickie i zobaczą jak wygląda w praktyce manewr skrętu w lewo z lewego pasa przez autobus przegubowy. W niektórych sytuacjach, jak na Sowińskiego pod górkę ktoś wyjedzie za daleko (za linię zatrzymania) to są przejazdy na żyletki. Na tym skrzyżowaniu przedstawiona sytuacja w ogóle nie dziwi, a kwestia wyjazdu z zatoczki i braku uprzejmości jest drugorzędna.

      • kiepskiej baletnicy to i rabek u spudnicy

        • Zacznij przygodę z motoryzacją od rowerka na trzech kółkach. Jak zrobisz postępy w manewrowaniu takim pojazdem to przesiądź się na dwa kółka ale koniecznie z jednym bocznym kółkiem. I tak stopniowo może kiedyś dojdziesz na najwyższy poziom – zostaniesz kierowcą zawodowym. Zaprezentujesz jak skręcić w Sowińskiego. Patrząc na błędy ortograficzne jakie robisz będzie trudno. Powodzenia.

          • „I tak stopniowo może kiedyś dojdziesz na najwyższy poziom – zostaniesz kierowcą zawodowym.” Ten najwyższy poziom zawodowstwa codziennie widzimy i czytamy na112. Szczególny popis jazdy kierowców zawodowych mieliśmy 18 marca po opadach śniegu, albo w leżenie w rowie albo blokada drogi pod byle górkę. Brawo, naprawdę jesteście solą tej ziemi bez was byśmy zgineli.

    • Art. 22.
      1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

      2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

      do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
      do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.
      3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.

      Masz dokształć się!!!!!

    • Henryk zgadzam się z tobą w 100%. ale jako rowerzysta jeżdżę po przejściach rowerem, nie chce mi się schodzić, ale nie wjeżdżam dopóki samochód się wyraźnie nie zatrzyma i widzę, że mnie puszcza, nawet jak mam zielone to puszczam gościa, a jak widzę, że się zatrzymał to wjeżdżam

    • Prawdę piszesz.

    • Henryk specjalista a co powiesz na tego super kierowce co pojechał na czerwonym zaraz za autobusem?? Widzę jakoś nikt tego nie komentuje. Zapomniałem najlepsi kierowcy przecież tak mogą hehe

    • Henryku na chodniku… Chcesz merytorycznie? Bardzo proszę.

      Art. 18.
      1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
      2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

      Art. 22.
      1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
      2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
      do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
      do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.
      3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.

      I teraz przeanalizujmy zaistniałą sytuację.
      Kierujący autobusem włącza się do ruchu i sygnalizuje zamiar zmiany pasa ruchu. Kierujący osobówkami nie stosują się do zapisu Art 18 i nie umożliwiają kierującemu autobusem zmiany pasa. – Na filmie wyraźnie widać, jak kierowcy osobówek pilnują swojego miejsca w kolejce i cisną do przodu, by nie zostawić choć odrobiny luki, którą mógłby wykorzystać kierowca autobusu i „wymusić” prawo, do zmiany pasa ruchu.

      Ponieważ kierujący autobusem nie ma możliwości zbliżyć się do środka jezdni, zgodnie z Art 22 p.3 wykonuje manewr skrętu z pasa prawego.

      Kierujący autobusem mógł próbować wciskać się na siłę między kierowców osobówek pilnie strzegących swego miejsca i urojonego pierwszeństwa, a niestety nie znających lub co gorsze świadomie nie chcących stosować obowiązujących przepisów, egzekwując swoje prawo i blokując dwa pasy, lub płynnie, zgodnie z Art. 22 p.3 przejechać skrzyżowanie. Nie spowodował wypadku, ani kolizji, więc należy domniemywać, że zachował szczególną ostrożność i że upewnił się, że skręt niezgodny z zasadą określoną w punkcie 2, a dopuszczony przez p. 3 Art. 22 nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

      Tak więc kto jest bardziej winien? Kierowca, który być może zastosował lekką nadinterpretację przepisu, czy szereg kierowców, którzy najprawdopodobniej świadomie i z pełną premedytacją łamią inny przepis?

  5. wiecej pieszych na czerwonych jak kierowcy autobusów robią zagrożenie

  6. Przy okazji zamieściło by się filmiki kilku orłów lubelskich kierowców jak to przyciskają gaz żeby tylko pieszy na przejście im nie wyszedł i przejeżdżają prawie po nogach , jazdę po pasie dla rowerów na Nowym Świecie itd. Na obie wymienione wcześniej nacje (piesi, rowerzyści) też można by było na szybko coś nagrać, a policja raczki tylko będzie zacierać bo na tacy podane.

  7. Sygnalista. Jakby jełop zrobił lukę i wpuścił to by korona mu z pustego łba nie spadła. Po drugie nie smarujcie na MPK tylko durniu jeden z drugim zobacz na numer boczny pojazdu. Nie przypominam sobie żeby numer na pojazdach MPK zaczynał się 51…..

    • Dlatego za każdym razem gdy pojawią się komentarze czy film, że to MPK a tak nie jest, należy pisać, tłumaczyć do skutku. Irex-pierwsza cyfra nr bocznego 5
      Warbus-pierwsza cyfra nr bocznego 9
      MPK-pierwsza cyfra nr bocznego dla autobusów 2, dla trolejbusów 3
      Przynajmniej autor nagrania poprawił tytuł filmu, bo było manewr mpk, a jest manewr Irexu. Czyli jednak da się.

      • A czy ten IREX czt tam WARBUS nie jeździ w Lublinie jako miejski przewoźnik, tylko jako kto firma wożąca kartofle i czasami ludzi. Czy nie jedne bilety obowiązują w tych autobusach. Pasażerów g.. obchodzi jaki to przewoźnik wygrał przetarg idzie na przystanek MPK i wsiada do autobusu komunikacji miejskiej. Może dla ciebie rozróżnianie tych pojazdów to sprawa życia i śmieci ale dla 99% nie i maja to w poważaniu kto podjeżdża na przystanek. Tyle, bo już się tego bicia piany czytać nie da, znaleźli najważniejszy problem z rozróżnianiem autobusów we wszechświecie.

        • Słuchaj no nauczycielu. Podałem przykład z ul. Turystycznej gdy na przejazd kolejowy pod zamykające się szlabany wjechał autobus. Większość komentujących zrównała z błotem MPK i jakie to głąby tam jeżdżą. Co się okazuje? To nie był autobus z MPK tylko z Warbusa. Dlaczego przypisuje się to zdarzenie do kogoś kto tego nie zrobił?

          • Słuchaj no, dalej nie zrozumiałeś i swoje. Czy ten autobus linii 2 to nie jechał jako miejski przewoźnik? Tylko jako co, powóz królowej?

          • Jaśnie Wielmożny Panie Lub. Niestety jesteś Pan, jakby to delikatnie ująć… Ty po prostu nie rozumiesz tego co czytasz.

        • Jeżeli Twoj dom został wybudowany przez firmę ABC, a Ty publicznie będziesz szkalował firmę budowlaną XYZ, bo dach Ci przecieka, to uważasz, że jest to w porządku? Jeżeli Ty jeździsz bezpiecznie, a ja przejadę po pijaku staruszkę na przejściu, a wszyscy w internecie będą pisać „Ach ten Lu moczymorda i bandyta babcię przejechał” to będzie OK? Wg Ciebie chyba tak, bo przecież obaj jeździmy po Lublinie, a samej babci raczej nie robi różnicy kto ją przejechał.
          Organizatorem i zarządcą komunikacji miejskiej jest Zarząd Transportu Miejskiego powołany Uchwałą Rady Miasta. Tenże ZTM organizuje przetargi, zleca i nadzoruje przewozy różnym firmom. Obecnie linie komunikacyjne w Lublinie obsługują MPK, IREX i Warbus. Bilety kupujesz od ZTMu, przystanki są własnością gminy i w przypadku gminy Lublin zarządzane przez ZTM, a konkretnie ich bezpośrednią obsługę ZTM również zleca (i dla jasności: MPK nie obsługuje przystanków). W innych gminach przystanki są własnością odpowiednich gmin i obsługiwane są przez te gminy. Wrzucanie więc wszystkich autobusów, trolejbusów, przystanków i biletów do jednego wora pod tytułem MPK jest więc chyba niezasadne. Już bliższy prawdy byś był, gdybyś uogólniał i zamiast MPK pisał Radni Lublina.

          • Wpadłem tu znowu żeby przeczytać co napisał Lu. Niestety zamilkł w tajemniczych okolicznościach. Już bardziej zrozumiale nie da się chyba napisać i wyjaśnić.

    • To nie ma znaczenia na jakie cyfry zaczyna się nr boczny, bo każdemu chodzi o autobusy komunikacji miejskiej.

      • Przeczytaj komentarze pod artykułem jak to autobus wjechał na przejazd kolejowy na ul. Turystycznej. Wszyscy jechali równo po MPK, a to nie był autobus tej firmy. Dalej będziesz się upierał, że to nie ma znaczenia?

      • Każdemu chodzi o mpk z tego co tu wszyscy piszą ” MPK MPK MPK „

    • a kogo obchodzi numer duuuuuurrrrrrrnnnniiiiiuuuuuuuuu

  8. Bez sensacji. Autobus z konieczności czyli jak zwykle korki ale dał radę. Osobówka na mełgiewskiej trochę harakiri ale pusto było więc pomysł niezły. I nie spinajcie się tak meduzy prawidłowego jeżdżenia i ambasadorzy uczciwych postaw.

  9. Załóżcie jakiś zbiorczy artykuł, gdzie każdy będzie mógł wrzucić swoje nagrania, bo takich jak tu to ja mam dziesiątki, już dawno przestało mnie to dziwić. Ale za to znalazło by się kilka perełek.

  10. Co tu dużo pisać i wzajemnie sie obrażać. Kierowca autobusu musi w jakis cudowny sposob skrecić tam w lewo. Raczej nie wskoczy jak sarenka na odpowiedni pas. Wszyscy to powinniscie wiedzieć. I mu to umożliwic. Zrobił to co mógł zrobiç bo widać nikt wcześniej nie był dla niego łaskawy. Zagroźenie jest bo to teź pas do jazdy prosto no ale ludzie…litości.