Uczeń z Lublina laureatem prestiżowego konkursu programistycznego Gigathon
11:47 10-02-2024
W sobotę, 3 lutego odbył się finał Gigathonu – największego konkursu programistycznego dla dzieci i młodzieży w Polsce. Rywalizacja między uczestnikami w kategoriach wiekowych 7-9, 10-12 i 13-18 wystartowała w kwietniu, a w 3 etapach zgromadziła ponad 8000 uczestników.
Wielki finał w Warszawie
Finałowe zmagania, które odbyły się na terenie Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, nie tylko dostarczyły emocji uczestnikom i ich rodzicom, ale stanowiły również inspirację dla wszystkich śledzących zmagania. W finale wzięło udział 90-ciu najlepszych uczestników, po 30-tu w każdej z grup. Najmłodsi programiści rywalizowali w świecie Minecrafta, uczestnicy w wieku 10-12 realizowali projekty w Scratchu, a najstarsi uczestnicy mogli wybrać zadanie spośród trzech programów: C#, C++ oraz Python.
W każdej z kategorii do wygrania były wyjątkowe nagrody – konsole PlayStation 5, Nintendo Switch, tablety Samsung, a także gamingowe słuchawki i mikrofony. Dodatkowo każdy z laureatów otrzymał paczkę książek dot. programowania od Wydawnictwa HarperCollins Polska i roczny voucher na kurs w szkole Gigantów Programowania.
Ogromne zainteresowanie konkursem
To dopiero pierwsza edycja, a w konkursie wzięło już udział ponad 8000 uczestników, co może świadczyć o rosnącym zainteresowaniu nauką programowania wśród dzieci i młodzieży. Skala konkursu pokazuje, że młode osoby coraz częściej w wolnych chwilach zajmują się tworzeniem własnych programów, aplikacji i gier komputerowych. Poziom zainteresowania przekroczył również oczekiwania organizatorów, o czym w kilku słowach podczas sobotniego wydarzenia opowiedział Dawid Leśniakiewicz, jeden z założycieli szkoły:
– To naprawde niesamowite widzieć w miejscu, w którym niedawno sam byłem, tak wielu młodych programistów. Jestem pod dużym wrażeniem, że tyle osób wzięło udział w pierwszej edycji Gigathonu. Inicjatywa powstała, aby młodzi programiści mogli wykorzystać wiedzę i umiejętności w sposób praktyczny. Poziom wykonanych przez nich projektów i zaangażowanie w akcję pokazują jak bardzo nauka programowania rozwinęła się na przestrzeni ostatnich lat. Duże zainteresowanie udowadnia nam, że warto realizować takie projekty, dlatego już teraz wiemy, że kolejna edycja na pewno się odbędzie.
Zwycięzcy pierwszej edycji Gigathonu
I miejsce wśród najmłodszych (kategoria Minecraft) zdobył Marek Kulczycki z Warszawy, tuż za nim uplasował się Tomasz Cwaliński z Kędzierzyna-Koźla, a trzecim najlepszym projektem pierwszej edycji Gigathonu okazało się dzieło Gniewosza Gwiazdowskiego z Łochowic.
Grupa średnia konkurowała w Scratchu, a najlepszy projekt zrealizował Tymon Czechowicz z Warszawy, na drugim miejscu znalazło się dzieło Jakuba Szymańskiego z Kobyłki, a brązowym medalistą został Rafał Sobolewski z Zielonej Góry.
Najstarsi programiści Gigathonu mogli wybrać spośród trzech języków programowania. I miejsce zajął Bartosz Bieniek z Gliwic, który zrealizował swój projekt w Pythonie, tuż za nim uplasował się Adam Szymaszkiewicz, który do Warszawy przyjechał ze Szczecina, a projekt realizował w C++. Na III miejscu podium znalazł się Dawid Rej z Lublina, który swoją pracę wykonał w Pythonie.
Giganci Programowania składają laureatom najszczersze gratulacje i życzą powodzenia w dalszym rozwijaniu kompetencji cyfrowych. Organizator wydarzenia już teraz zaprasza wszystkie szkoły i młodych programistów do wzięcia udziału w II edycji Gigathonu, której szczegóły zostaną przybliżone niebawem.
No i brawo!
To fajnie ale moja curka studiuje prawo
Pogratulować jak jest taka ogarnięta jak ty, że nawet nie wie że jest „córką” przez o z kreską. Tak ogarnia prawo jak ty ortografię.
Gratuluję cÓrki
Dla kogoś kto ogarnia Pythona, C Sharp albo C++ konsola PS5 to na bank rewelacyjna nagroda, warta jego/jej miesięcznych zarobków. 😆
To oni będą nam programować system kontroli totalnej
Moje gratulacje.
Powodzenia!