Na jednym ze skrzyżowań w Tomaszowie Lubelskim drogowcy zbudowali rondo. Ma zaledwie 3 metry średnicy i ma zapewnić większe bezpieczeństwo w tym miejscu.
3 metry średnicy A może promienia? Niech sie redaktor douczy.
lublin112
średnicy…
buli torba
potwierdzam średnicy
NIedorzecznik prasowy służb niespecjalnych.
Średnicy, średnicy wyspy środkowej (najmniejszej dopuszczonej normami dla rond z przejezdną wyspą środkową). Przecież gdyby to rondo na zdjęciu miało średnicę zewnętrzną trzech metrów, to pasy dróg dochodzących do ronda miałyby grubo poniżej półtora metra i ten dostawczy zajmowałby obydwa pasy a przez wyspę środkową musiałby przejeżdżać każdy samochód, nawet maluch. Czytanie norm i oglądanie zdjęć podobno nie boli.
m
nie rozumiem po co takie rądo 😛
Mieszkam w pięknym mieście Lublinie i tu miłościwie panująca władza wszędzie gdzie to tylko możliwe serwuje nam (mimo protestów nawiedzonych oszołomów) sygnalizację świetlną.
Dzięki temu wszędzie gdzie pojawiają się światła zaraz jest korek-co znakomicie poprawia bezpieczeństwo.
Pozdrawiam z tego miejsca Prezydenta i Dyrektora Zarządu Dróg i Mostów życząc zdrowia i rozumu.
Ostatni PRAWY
Wracaj przed komputer głąbie…dalej grać w GTA jak nie wiesz po co jest sygnalizacja świetlna…w tysiącach miast jest sygnalizacja i są korki….a temu baranowi zachciało się życie bez korków….
I. Pawłow
„Tutaj pływasz jak w kisielu
zamiast prostej drogi – schody
to normalne jest dla wielu
nie dla tych co wskoczyli chociaż raz do wody”
[Hans 52]
Światła, światła! Wiincyj świateł.
elo
przyjedź do chełma – to zobaczysz korki na „rądzie”
ja
w niemczech jest ich pełno i sa też bardzo małe mnie to nie śmieszy
lolek
Mucha nafajdała to zrobili rondo
WParkęUbrany
Całe rondo ma od końca do końca 3m średnicy?
Znaczy pas ruchu w jedną stronę 1m. pas ruchu w drugą stronę 1m. i wysepka na środku 1m. ?
To może to rondo jest na ścieżce rowerowej ?
Dla jasności minimalna szerokość pasa ruchu zgodnie z „Dz.U.1999.43.430 – Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie” wynosi 2,5m
nie umieli jeździć przez skrzyżowanie, to przez rondo tym bardziej będą mieli problem 😉
lex
Co za kraj…. u mnie na trasie Lublin- Łęczna własnie budują system odcinkowego pomiaru prędkości który przebiega przez same pola i las, brak mi słów do tego kraju…
buli torba
Kraj do tego nic nie ma tylko osły z wiejskiej i inne barany przy korycie.
lubex
No to już nie pociśniesz… brak mi słów… 🙁
JSJC
To prawie jedyne miejsce w którym można było legalnie wyprzedzać, a teraz już się nie da bo zaraz za szybko będzie… I dodaj jeszcze do tego te dwa fotoradary… Niezłe „łby” to wymyśliły
lubex
A legalnie to jak?
JSJC
Na przerywanej linii, teraz 3/4 tej trasy to linie ciągłe nawet na prostych długich odcinkach, jeszcze parę lat temu wszędzie tam była przerywana albo nie było wcale linii i każdy wyprzedzał i nie było żadnego zagrożenia, a teraz nagle jest? Nie wiem kto te kreski malował ale widać że bez pojęcia
NIedorzecznik prasowy służb niespecjalnych.
A w dokumentacji w urzędzie jak jest? Może chłopakom maszyna się zacięła, gdy malowali pasy? 😉
lubex
To jest oczywiste, ale „legalnie” w kontekście „bo zaraz za szybko będzie” .
Ździsek
Faktycznie wygląda to tak, jakby maszyna do malowania pasów chłopakom się zacięła. Trasa zaczyna przypominać dawną „warszawską” od Lublina do Kurowa. Na razie są dwie fotobudki i jeden odcinkowy w szczerym polu. Słabo – gdyby się bardziej postarali, to na trasie 23 km mogli jeszcze ze 2-3 żółte budki lęgowe wetknąć. 😉
Wszystko oczywiście dla bezpieczeństwa szanownych obywateli…
razdwatrzy
aby poprawić bezpieczeństwo na lokalnych skrzyżowaniach trzeba pozdejmować wszystkie znaki i postawić jeden informujący o skrzyżowaniach równorzędnych. Taniej i bezpieczniej
lubex
Żartujesz, a może ironii nie wyłapałem. Bo na równorzędnych zawsze ma ten pierwszeństwo co jedzie prosto. PORD ma w 4upie.
ahahahaha nie mogę lepsze to od kabaretów
Śmieszą nas rzeczy których nie znamy. Wyjedź chociaż raz poza granice swojej wioski.
Tu przynajmniej zbudowali. W Siedlcach tylko namalowali : https://www.google.pl/maps/@52.165555,22.2980308,3a,54.3y,136.63h,77.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKT7jSV3uQ84JM6aXt0cZeA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
3 metry średnicy A może promienia? Niech sie redaktor douczy.
średnicy…
potwierdzam średnicy
Średnicy, średnicy wyspy środkowej (najmniejszej dopuszczonej normami dla rond z przejezdną wyspą środkową). Przecież gdyby to rondo na zdjęciu miało średnicę zewnętrzną trzech metrów, to pasy dróg dochodzących do ronda miałyby grubo poniżej półtora metra i ten dostawczy zajmowałby obydwa pasy a przez wyspę środkową musiałby przejeżdżać każdy samochód, nawet maluch. Czytanie norm i oglądanie zdjęć podobno nie boli.
nie rozumiem po co takie rądo 😛
Mieszkam w pięknym mieście Lublinie i tu miłościwie panująca władza wszędzie gdzie to tylko możliwe serwuje nam (mimo protestów nawiedzonych oszołomów) sygnalizację świetlną.
Dzięki temu wszędzie gdzie pojawiają się światła zaraz jest korek-co znakomicie poprawia bezpieczeństwo.
Pozdrawiam z tego miejsca Prezydenta i Dyrektora Zarządu Dróg i Mostów życząc zdrowia i rozumu.
Wracaj przed komputer głąbie…dalej grać w GTA jak nie wiesz po co jest sygnalizacja świetlna…w tysiącach miast jest sygnalizacja i są korki….a temu baranowi zachciało się życie bez korków….
„Tutaj pływasz jak w kisielu
zamiast prostej drogi – schody
to normalne jest dla wielu
nie dla tych co wskoczyli chociaż raz do wody”
[Hans 52]
Światła, światła! Wiincyj świateł.
przyjedź do chełma – to zobaczysz korki na „rądzie”
w niemczech jest ich pełno i sa też bardzo małe mnie to nie śmieszy
Mucha nafajdała to zrobili rondo
Całe rondo ma od końca do końca 3m średnicy?
Znaczy pas ruchu w jedną stronę 1m. pas ruchu w drugą stronę 1m. i wysepka na środku 1m. ?
To może to rondo jest na ścieżce rowerowej ?
Dla jasności minimalna szerokość pasa ruchu zgodnie z „Dz.U.1999.43.430 – Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie” wynosi 2,5m
http://www.arslege.pl/szerokosc-pasow-ruchu/k360/a37708/
2,5m x 2 = 5m
Jeśli doliczyć średnicę wysepki na środku ronda wg. mnie jednak istnieje możliwość że to będzie więcej niż 3m.
A kto tam napisał, że rondo ma trzy metry średnicy zewnętrznej? Trzy metry to średnica wyspy środkowej (bo mniej być nie może wg norm http://www.arslege.pl/wymiary-i-zakres-stosowania-rond/k360/a37768/)
nie umieli jeździć przez skrzyżowanie, to przez rondo tym bardziej będą mieli problem 😉
Co za kraj…. u mnie na trasie Lublin- Łęczna własnie budują system odcinkowego pomiaru prędkości który przebiega przez same pola i las, brak mi słów do tego kraju…
Kraj do tego nic nie ma tylko osły z wiejskiej i inne barany przy korycie.
No to już nie pociśniesz… brak mi słów… 🙁
To prawie jedyne miejsce w którym można było legalnie wyprzedzać, a teraz już się nie da bo zaraz za szybko będzie… I dodaj jeszcze do tego te dwa fotoradary… Niezłe „łby” to wymyśliły
A legalnie to jak?
Na przerywanej linii, teraz 3/4 tej trasy to linie ciągłe nawet na prostych długich odcinkach, jeszcze parę lat temu wszędzie tam była przerywana albo nie było wcale linii i każdy wyprzedzał i nie było żadnego zagrożenia, a teraz nagle jest? Nie wiem kto te kreski malował ale widać że bez pojęcia
A w dokumentacji w urzędzie jak jest? Może chłopakom maszyna się zacięła, gdy malowali pasy? 😉
To jest oczywiste, ale „legalnie” w kontekście „bo zaraz za szybko będzie” .
Faktycznie wygląda to tak, jakby maszyna do malowania pasów chłopakom się zacięła. Trasa zaczyna przypominać dawną „warszawską” od Lublina do Kurowa. Na razie są dwie fotobudki i jeden odcinkowy w szczerym polu. Słabo – gdyby się bardziej postarali, to na trasie 23 km mogli jeszcze ze 2-3 żółte budki lęgowe wetknąć. 😉
Wszystko oczywiście dla bezpieczeństwa szanownych obywateli…
aby poprawić bezpieczeństwo na lokalnych skrzyżowaniach trzeba pozdejmować wszystkie znaki i postawić jeden informujący o skrzyżowaniach równorzędnych. Taniej i bezpieczniej
Żartujesz, a może ironii nie wyłapałem. Bo na równorzędnych zawsze ma ten pierwszeństwo co jedzie prosto. PORD ma w 4upie.