Tomaszów Lubelski: Zbudowali najmniejsze rondo w regionie

Na jednym ze skrzyżowań w Tomaszowie Lubelskim drogowcy zbudowali rondo. Ma zaledwie 3 metry średnicy i ma zapewnić większe bezpieczeństwo w tym miejscu.

To jedno z najmniejszych w naszym regionie rond, powstało na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Żwirki i Wigury w Tomaszowie Lubelskim. Skrzyżowanie to, wielu kierowcom sprawiało problem, w wyniku czego często dochodziło w tym miejscu do kolizji. Szeroka prosta ulica, do tego ograniczona widoczność powodowała, że kierowcy nie zwracali uwagi na znaki drogowe. W wyniku tego zapominali, że nie mają pierwszeństwa przejazdu.

Władze miasta od dłuższego czasu zastanawiały się, jak rozwiązać ten problem. Ze względu na ograniczone fundusze, budowa sygnalizacji świetlnej nie wchodziła w grę, tak samo jak kompleksowa przebudowa skrzyżowania. Ponieważ znajduje się ono w ciągu tzw. małej obwodnicy miasta, również montaż na jezdni spowalniaczy nie był możliwy. Dlatego też zadecydowano o budowie ronda. Jednak z racji małej ilości miejsca ściągnięto przykład z zachodu i powstało rondo o średnicy zaledwie 3 metrów.

Podobne rozwiązania stosowane są w zachodniej Europie, można je również coraz częściej spotykać na polskich drogach. Są to tzw ronda najazdowe, krawędzie zostały zrównane z nawierzchnią, by duże pojazdy bez problemu mogły po nich przejechać na wprost. Ponieważ koszt budowy tego ronda zamknął się w kwocie kilku tysięcy złotych, władze Tomaszowa zastanawiają się nad wprowadzeniem podobnego rozwiązania na innych skrzyżowaniach w mieście. Na razie obserwowane jest, jak kierowcy radzą sobie z nową organizacją ruchu.

2015-09-03 11:11:44
(fot. lublin112)

Zobacz również

28 komentarzy

  1. ahahahaha nie mogę lepsze to od kabaretów

  2. 3 metry średnicy A może promienia? Niech sie redaktor douczy.

    • średnicy…

    • potwierdzam średnicy

    • NIedorzecznik prasowy służb niespecjalnych.

      Średnicy, średnicy wyspy środkowej (najmniejszej dopuszczonej normami dla rond z przejezdną wyspą środkową). Przecież gdyby to rondo na zdjęciu miało średnicę zewnętrzną trzech metrów, to pasy dróg dochodzących do ronda miałyby grubo poniżej półtora metra i ten dostawczy zajmowałby obydwa pasy a przez wyspę środkową musiałby przejeżdżać każdy samochód, nawet maluch. Czytanie norm i oglądanie zdjęć podobno nie boli.

  3. nie rozumiem po co takie rądo 😛
    Mieszkam w pięknym mieście Lublinie i tu miłościwie panująca władza wszędzie gdzie to tylko możliwe serwuje nam (mimo protestów nawiedzonych oszołomów) sygnalizację świetlną.
    Dzięki temu wszędzie gdzie pojawiają się światła zaraz jest korek-co znakomicie poprawia bezpieczeństwo.
    Pozdrawiam z tego miejsca Prezydenta i Dyrektora Zarządu Dróg i Mostów życząc zdrowia i rozumu.

    • Wracaj przed komputer głąbie…dalej grać w GTA jak nie wiesz po co jest sygnalizacja świetlna…w tysiącach miast jest sygnalizacja i są korki….a temu baranowi zachciało się życie bez korków….

      • „Tutaj pływasz jak w kisielu
        zamiast prostej drogi – schody
        to normalne jest dla wielu
        nie dla tych co wskoczyli chociaż raz do wody”
        [Hans 52]

        Światła, światła! Wiincyj świateł.

    • przyjedź do chełma – to zobaczysz korki na „rądzie”

  4. w niemczech jest ich pełno i sa też bardzo małe mnie to nie śmieszy

  5. Mucha nafajdała to zrobili rondo

  6. Całe rondo ma od końca do końca 3m średnicy?
    Znaczy pas ruchu w jedną stronę 1m. pas ruchu w drugą stronę 1m. i wysepka na środku 1m. ?
    To może to rondo jest na ścieżce rowerowej ?

    Dla jasności minimalna szerokość pasa ruchu zgodnie z „Dz.U.1999.43.430 – Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie” wynosi 2,5m

    http://www.arslege.pl/szerokosc-pasow-ruchu/k360/a37708/

    2,5m x 2 = 5m

    Jeśli doliczyć średnicę wysepki na środku ronda wg. mnie jednak istnieje możliwość że to będzie więcej niż 3m.

  7. nie umieli jeździć przez skrzyżowanie, to przez rondo tym bardziej będą mieli problem 😉

  8. Co za kraj…. u mnie na trasie Lublin- Łęczna własnie budują system odcinkowego pomiaru prędkości który przebiega przez same pola i las, brak mi słów do tego kraju…

    • Kraj do tego nic nie ma tylko osły z wiejskiej i inne barany przy korycie.

    • No to już nie pociśniesz… brak mi słów… 🙁

    • To prawie jedyne miejsce w którym można było legalnie wyprzedzać, a teraz już się nie da bo zaraz za szybko będzie… I dodaj jeszcze do tego te dwa fotoradary… Niezłe „łby” to wymyśliły

      • A legalnie to jak?

        • Na przerywanej linii, teraz 3/4 tej trasy to linie ciągłe nawet na prostych długich odcinkach, jeszcze parę lat temu wszędzie tam była przerywana albo nie było wcale linii i każdy wyprzedzał i nie było żadnego zagrożenia, a teraz nagle jest? Nie wiem kto te kreski malował ale widać że bez pojęcia

          • NIedorzecznik prasowy służb niespecjalnych.

            A w dokumentacji w urzędzie jak jest? Może chłopakom maszyna się zacięła, gdy malowali pasy? 😉

          • To jest oczywiste, ale „legalnie” w kontekście „bo zaraz za szybko będzie” .

      • Faktycznie wygląda to tak, jakby maszyna do malowania pasów chłopakom się zacięła. Trasa zaczyna przypominać dawną „warszawską” od Lublina do Kurowa. Na razie są dwie fotobudki i jeden odcinkowy w szczerym polu. Słabo – gdyby się bardziej postarali, to na trasie 23 km mogli jeszcze ze 2-3 żółte budki lęgowe wetknąć. 😉
        Wszystko oczywiście dla bezpieczeństwa szanownych obywateli…

  9. aby poprawić bezpieczeństwo na lokalnych skrzyżowaniach trzeba pozdejmować wszystkie znaki i postawić jeden informujący o skrzyżowaniach równorzędnych. Taniej i bezpieczniej

    • Żartujesz, a może ironii nie wyłapałem. Bo na równorzędnych zawsze ma ten pierwszeństwo co jedzie prosto. PORD ma w 4upie.

  10. Tzw. „mini ronda” a na prawdę „mini skrzyżowania o ruchu okrężnym” buduje się tylko na drogach o bardzo małym natężeniu ruchu. Przejezdna wyspa jest wyłączoną z ruchu częścią wspólnej powierzchni krzyżujących się dróg. Wcale nie ma przyzwolenia na jazdę przez taką wysepkę na wprost po niej przez długie pojazdy. Jest ona przejezdna tylko dla tylnych osi długich pojazdów, tak jak jest przejezdny pierścień na małych skrzyżowaniach typu rondo. Każdy kierujący, nawet jak to niewygodne i trudne, ma ustawowy obowiązek jazdy przednią osią po okalającej ją jezdni. O mini rondach http://mrerdek1.blogspot.com/2015/02/23-mini-rondo.html

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9281zł 1.01%
    • GBP 4.7713zł 1.68%
    • EUR 4.3543zł 0.18%
    • CHF 4.0093zł 0.42%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)
      Jechał ciężarówką całą szerokością drogi, miał blisko 6 promili. Zobacz nagranie (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Berberys Klezmer Band – koncert Hava Nagila
      Obchody Święta Wojska Polskiego w Lublinie
      Europejskie Dni Dobrosąsiedztwa Granica 835 Kordon Kryłów – Krecziv
      Festiwal na Trójstyku na błoniach w Orchówku
      Jarmark Królewski – Urodziny Jana III Sobieskiego w Rybczewicach
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.