Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Pojedzie dalej w trasę, jak naprawi ciężarówkę. Kierowca dostał mandat, kara czeka też przewoźnika

Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie dzięki przeprowadzonej kontroli wyeliminowali z ruchu ciągnik siodłowy, ze skrajnie zużytymi i popękanymi tarczami hamulcowymi. W każdej chwili mogło dojść do rozpadnięcia się tarcz i np. zablokowania przedniego koła, a nie była to jedyna stwierdzona podczas kontroli usterka.

Wczoraj na drodze krajowej nr 19 w miejscowości Tchórzew w powiecie radzyńskim inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie skontrolowali stan techniczny pojazdu jadącego z Polski na Białoruś, a należącego do białoruskiego przedsiębiorcy.

Po dokonaniu oględzin układu hamulcowego ciągnika siodłowego stwierdzono, że tarcze hamulcowe, na pierwszej osi, są w fatalnym stanie technicznym tzn. są tak mocno zużyte i popękane, że w każdej chwili mogą się rozpaść i np. zablokować koło, a przez to doprowadzić do zmiany kierunku jazdy, stanowiąc śmiertelne zagrożenie dla innych uczestników ruchu.

Co więcej, w naczepie ujawniono kolejne usterki m.in. pękniętą obejmę zbiornika na sprężone powietrze (element układu hamulcowego) i wyciek z jednego z amortyzatorów.

Funkcjonariusze zatrzymali dwa dowody rejestracyjne i zabronili dalszej jazdy do czasu wykonania naprawy. Kierowcę ukarano mandatem karnym, a wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie administracyjne za wykonywanie przewozu drogowego niesprawnym pojazdem, za co grodzi kara pieniężna w kwocie 2000 złotych.

Pojedzie dalej w trasę, jak naprawi ciężarówkę. Kierowca dostał mandat, kara czeka też przewoźnika

Pojedzie dalej w trasę, jak naprawi ciężarówkę. Kierowca dostał mandat, kara czeka też przewoźnika

Pojedzie dalej w trasę, jak naprawi ciężarówkę. Kierowca dostał mandat, kara czeka też przewoźnika

Pojedzie dalej w trasę, jak naprawi ciężarówkę. Kierowca dostał mandat, kara czeka też przewoźnika

(fot. WITD)

5 komentarzy

  1. Jeżeli przed kontrolą kierujący zdecydował się na jazdę niesprawnym pojazdem, to dlaczego miałby to zmienić po kontroli?

  2. No i weźmy teraz sytuację, że na skutek wykrytej awarii technicznej dochodzi do wypadku. Co napiszą na forum? Że to nie wina kierowcy/przewoźnika? Że to był wypadek? Że nie ma w tym niczyjej winy? Czy, że jeżeli jednak nic by się złego nie stało, tu chodzi znowu o łupienie kierowców?

  3. Ktoś widział kiedyś żeby tarcza pękła?

Z kraju