Wtorek, 21 stycznia 202521/01/2025
690 680 960
690 680 960

Oszustwo na „pracownika banku”. 64-latka straciła 94 tysiące złotych

Mieszkanka powiatu ryckiego padła ofiarą oszustów, którzy podszyli się pod pracowników banku. W wyniku manipulacji kobieta przelała na wskazane konta blisko 94 tysiące złotych, wierząc, że chroni swoje oszczędności.

Jak doszło do oszustwa?

Do 64-latki zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku. Poinformował, że jej pieniądze są zagrożone, a w sprawę rzekomo zamieszani są pracownicy oddziału, w którym kobieta obsługuje swoje konto.

Aby „zabezpieczyć środki”, oszuści polecili jej udać się do placówki w innym mieście, by uniknąć rozpoznania przez lokalny personel. W trakcie podróży kobieta pozostawała w stałym kontakcie telefonicznym z fałszywym konsultantem. Po dotarciu na miejsce otrzymała dane do przelewu i zleciła dwa priorytetowe przelewy na rachunki osób prywatnych – obcokrajowców.

W tytułach przelewów wpisano fikcyjne uzasadnienia, takie jak „opłata za usługi remontowe” oraz „płatność za zakupione produkty”. Łącznie kobieta straciła blisko 94 tysiące złotych.

Gdy oszuści zażądali kolejnych przelewów, 64-latka zaczęła podejrzewać, że padła ofiarą oszustwa. Przestała odbierać ich telefony i sama skontaktowała się z infolinią swojego banku. Niestety, okazało się, że pieniądze zostały już wypłacone z konta, a transakcji nie można było cofnąć.

Jak się chronić przed oszustami?

Oszuści stale modyfikują swoje metody, dlatego warto pamiętać o kilku zasadach bezpieczeństwa:

  1. Pracownicy banków nigdy nie proszą o przelewanie pieniędzy na wskazane konta w celu ich zabezpieczenia.
  2. Jeśli ktoś informuje o zagrożeniu dla naszych oszczędności, rozłączmy połączenie i sami skontaktujmy się z bankiem, korzystając z oficjalnej infolinii.
  3. Nie wykonujmy żadnych transakcji na podstawie telefonicznych instrukcji od nieznanych osób.
  4. W przypadku podejrzeń zawsze zweryfikujmy przekazane informacje u źródła – w banku lub na policji.

Apel o ostrożność

Policja apeluje o rozwagę i ostrożność w kontaktach z osobami podającymi się za pracowników banków lub innych instytucji finansowych. Każda próba wyłudzenia pieniędzy powinna być natychmiast zgłoszona odpowiednim służbom.

Pamiętajmy – nasze bezpieczeństwo finansowe zależy od naszej czujności!

5 komentarzy

  1. Większy dzban od tego co machał na pociąg relacji Bydgoszcz Lublin

  2. Pewnie staruszka, z nudów, wypełniła coś na fejsbuniu, a potem już łatwo poszło. Zadzwonił konsultant, a ona, w dalekim jakimś mieście, z radością przepuściła swoje pieniążki. Gwoli wyjaśnienia, kawałek „w dalekim jakimś mieście” to nie moje, tylko wybitnej poetki, której wybitny cenzor podobno kazał zmienić „i w dalekim jakimś mieście, za te polskie tysiąc dwieście” na „i tak wiążą koniec z końcem za te polskie dwa tysiące”. Ile w tym prawdy – nie wiem, ale wtedy mówiono, że cenzura nie jest taka zła, bo podniosła płace absolwentów wyższych uczelni😁

  3. Dlatego warto sprawdzać kto dzwoni, jest dużo stronek ale ostatnio znalazłem fajną i prostą w obsłudze kto-dzwonil(kropka)info – prowadzą statystyki wyświetleń i opinie, warto też dodawać swoje żeby budować wzajemnie bazę i wiedzieć czy dzwoni jakiś oszust 🙂

  4. a co z oszustwem na PIS ? 8lat rządów nieudaczników

Dodaj komentarz

Z kraju

Biznes i handel

Polityka i społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia