Sobota, 14 grudnia 202414/12/2024
690 680 960
690 680 960

Nowe trolejbusy wyjeżdżają na lubelskie ulice. „Zakończyła się pewna epoka”

Dzisiaj po południu plac Zamkowy w Lublinie zamienił się w parking dla trolejbusów. Zainaugurowano bowiem ich wyjazd na trasy. Pierwsze już wożą pasażerów.

W piątkowe popołudnie na lubelskie ulice wyjechało pierwszych pięć nowych trolejbusów przegubowych wyprodukowanych przez firmę Ursus. Wcześniej na placu Zamkowym odbyła się prezentacja pojazdów. Wzięli w niej udział m.in. prezydent Lublina Krzysztof Żuk, Grzegorz Malec dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego i Tomasz Fulara prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. To właśnie MPK będzie użytkownikiem kupionych przez miasto pojazdów.

Wszystkie są fabrycznie nowe, niskopodłogowe, mają na wyposażeniu klimatyzację i monitoring. Posiadają biletomaty przyjmujące płatność monetami jak również kartą płatniczą. Dodatkowo gniazda USB do ładowania telefonów komórkowych oraz bramki liczące pasażerów. Lublin jako jedyne miasto w kraju posiada trolejbusy o długości 18 metrów. Obecnie w taborze lubelskiej komunikacji miejskiej jest ich już 27.

Pojazdy wyjeżdżają na ulice znacznie później niż zapowiadano. To wynik opóźnienia lubelskiego producenta w dostawach. Do 21 maja w zajezdni MPK miały być wszystkie trolejbusy, tymczasem tego dnia dostarczono dopiero pierwszy. Później okazało się, że pojazdy mają szereg niedociągnięć. Producent musiał je usuwać, co spowodowało kolejne opóźnienia. Jednak jak wyjaśniali przedstawiciele lubelskiego ZTM-u, obecnie każdy producent autobusów ma problemy z terminowymi dostawami. To efekt dużego zapotrzebowania samorządów na nowoczesne pojazdy, których zakup jest dotowany z unijnych środków. W tym przypadku za opóźnienia miasto naliczyło Ursusowi ponad 1,6 mln złotych kar umownych.

Trolejbusy, które dzisiaj wyjechały na ulice miasta, kursują na liniach nr 151 i 159. Kolejne wyjadą w poniedziałek, również na te same linie. Dodatkowo trwają odbiory dostarczonych przez lubelskiego producenta autobusów. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to procedury te zakończą się w przyszłym tygodniu. Wtedy też będzie możliwe ich skierowanie na trasy. Tym samym wycofane zostaną z ruchu najstarsze pojazdy. Jak tłumaczył Tomasz Fulara, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, tym samym zakończyła się pewna epoka. Każdy z pojazdów komunikacji miejskiej będzie niskopodłogowy.

(fot. lublin112)
2018-09-21 16:51:24

24 komentarze

  1. Halo trolle można komentować.

  2. serio?! co to światła.. Po to wypuścili najpierw koncept auta ala polonez truck, aby teraz nie śmiać się z autobusów?

  3. Sylwka nie było hehe? Nie chciał się „ogrzać”??

  4. Ocena: 0

    Ale brzydal .

  5. Czego tylko mpk moze dzierżawić pojazdy ztm-u.

  6. Brawo dla pięknej trójki.Ładnie wyglądają na tle nowych pojazdów. Przewiduje +5% w wyborach dla obecnie miłościwie nam panującego. Niech się panowie jeszcze pochwalą jak często będą pasażerami tych trolejbusów.

  7. Nie wiem czy jest się z czego cieszyc?…włąsciwie wszystkie jelcze są niskopodłogowe, oprócz 2253,2254,2255 i 2256. Stare mercedesy również są niskopodłogowe:)chyba że wielmożny pan prezes zdecyduje się wycofać stare jelcze…w co wątpie poki co…już obiecują skasować od 8 lat i zero działania..pożyjemy,zobaczymy.

  8. Ocena: 0

    Juz sie chce wymiotowac od tej mortadeli wyborcowej.

  9. „Jednak jak wyjaśniali przedstawiciele lubelskiego ZTM-u, obecnie każdy producent autobusów ma problemy z terminowymi dostawami. To efekt dużego zapotrzebowania samorządów na nowoczesne pojazdy, których zakup jest dotowany z unijnych środków.”
    Uśmiałem się do łez po prostu. Zrzygać się można tą propagandą. Gadanie takich głupot świadczy tylko o: 1) niekompetencji pracowników ZTM; 2) chęci robienia z ludzi idiotów.
    Otóż szanownym państwu polecam zorientować się jakie to opóźnienia miał mało znany producent o nazwie „Mercedes” przy kontrakcie na 86 sztuk dla Krakowa (dostarczył kilka tygodni przed terminem).

    Poza tym jestem ciekaw jaki ZTM wraz z MPK mają plan na zalegające w zajezdni ok 30 sztuk nadprogramowych trolejbusów. Zwiększyć częstotliwości się nie da bo nie ma rąk do pracy… no to chyba pozostaje tylko zacząć złomować te 7-8 letnie w najgorszym stanie :D.

  10. całe szczęście już emeryt
    Ocena: 0

    21 maja data dostawy ( a i tak chyba były nie wszystkie ?? ) A wyjeżdżają 21 września na linię… czyli 4 miesiące nowe pojazdy były niesprawne ? Nie kompletne ? Nie spełniały wymagań ?? To ile będzie trwała w nich naprawa byle pierdółki ?

    • Tradycja musi być podtrzymana . Niby firma już inna , ale teren zakładu ten sam co FSC . Tam było tak samo jak teraz – wypchnąć w terminie za bramę do odbiorcy , a potem będziemy się martwić .

Z kraju

Polityka i społeczeństwo

Nauka i technologia