Sobota, 04 maja 202404/05/2024
690 680 960
690 680 960

Nowe przepisy wywołują kontrowersje. Policjanci wyjaśniają, jakie obowiązki ma pieszy, a jakie kierowca

Lubelscy policjanci postanowili dokładniej wyjaśnić obowiązujące od dzisiaj nowe przepisy związane z pierwszeństwem pieszych oraz zakazem korzystania przez nich z telefonów na przejściu. Zapowiadają też, że w pierwszym okresie zamierzają przypominać o wprowadzonych zmianach, a nie od razu karać.

108 komentarzy

  1. Zniszczą ten kraj do spodu.

    • Zniszczą kraj, bo trzeba jeździć trochę wolniej i ostrożniej.
      Kraj się niszczy od tego, że samochodem trzeba się dziennie kilka razy więcej zatrzymać?
      Będziesz stać na kolejnych światłach o minutę której i nie zdążysz podłubać w nosi? Rozwiń myśl?

  2. Русский тролл

    Cywilizacyjnie się cofamy.

  3. Русский тролл

    Ciekawe czy da się przejechać przez przejście pod Bramą Krakowską?

    • Wojsko dowozi prowiant. Ale też ma problemy z dotarciem do celu. Wszędzie korki. Piesi rzucają się pod koła, a kierowcy boją się wrzucić 2. bieg.

  4. totalna_opozycja

    Od pieszych nic się nie wymaga,a od kierowców i owszem.Dziś pieszy wchodzi na przejście bez przepisowego zachowania (KD) czyli rozglądania i odpowiedniego przemarszu przez pasy (KD). Czy czasem nakrycie głowy funkcjonariusza policji nie jest częścią umundurowania ?

    • Kierowca to wróg systemu numer 1. Czego nie rozumiesz?

      • Tak się składa, że dla przechodzącej przez jezdnię osoby to jest jedyny wróg. Wrogiem numer dwa są motocykliści (de facto to też kierowcy), a na trzecim miejscu są rowerzyści.
        Ci pierwsi zabijają 99%, motocykliści 1%, rowerzyści 0,0001%.
        Ze statystyką nie można się nie zdadzać.

      • albo koło ratunkowe budżetu

      • To w bardzo sprzyjających warunkach ten żołnierz musi prowadzić swoją wojnę. Z dnia na dzień coraz więcej tych ciemiężonych kierowców. Ile dzisiaj setek czy tysięcy lawet wjechało do kraju ze złomem od Niemca?

    • Dlaczego w ten sposób PRZEŁAZISZ ? O kim piszesz?

      • totalna_opozycja

        o większości pieszych szczególnie małoletnich

        • Zdajesz sobie sprawę, że Ci nastolatkowie, za kilka lat będą kierować samochodami?

        • I o ile teraz (poruszając się pieszo, rowerem, hulajnoga, itp) są mało groźni, to za te kilka lat, będą mogli w kilka chwil zniszczyć życie całej rodzinie.

    • Cały ten artykuł jest poświęcony obowiązkom pieszych.

  5. Klasyka.
    90% procent teksu poświęconego jest obowiązkom pieszych, natomiast nigdzie nawet da się doszukać informacji, kto komu jest zobowiązany ustąpić pierwszeństwa. Jest natomiast podany przykład, kiedy nie trzeba się zatrzymywać: „W praktyce kierowcy widząc pieszego idącego w stronę przejścia dla pieszych, czy też stojącego w jego pobliżu, nie muszą od razu się zatrzymywać. Zdarzają się bowiem sytuacje, że osoby te nie zamierzają przechodzić przez jezdnię, tylko np. na kogoś czekają.”

    • Najlepsze jest to, że podano przykład kiedy można się nie zatrzymać, ale nie podano kiedy należy się zatrzymać.

      • totalna_opozycja

        bo tego tak naprawdę nikt nie wie….nawet ci co te przepisy płodzą

        • Te przepisy mają ponad pół wieku. Tylko w Polsce, wprowadzając konwencję Wiedeńską, 32 lata temu, zrobiono kilka wyjątków, bo wtedy ruch samochodowy był tak niewielki, że przejazd samochodu był tak rzadkim widokiem, że można było raz w tygodniu się zatrzymać i przepuścić ten autobus.

  6. pieszych będą przez pierwsze tygodnie pouczać i wyjaśniać, a kierowcom jeszcze przed zatrzymaniem pojazdu wyjmą bloczek z mandatami.

    • Jeżeli ktoś dopuszcza się wykroczenia – to mandat (w najlepszym wypadku) jest normalną sprawą. Przy tych bardziej niebezpiecznych wykroczeniach powinno się zabierać Prawo Jazdy i nakładać grzywny.

  7. „W praktyce kierowcy widząc…” W praktyce to prokurator i sąd będą sobie decydować czy pieszy wykonał ten jednoznaczny gest czy nie wykonał. Tak to jest jak się tworzy nieostre przepisy, rozmyte tak, że każdy zinterpretuje jak będzie chciał

    • totalna_opozycja

      w samo sedno

    • A co mają robić prokuratorzy, sędziowie policjanci itp. kierujący z ciężką nogą? Bycie skazanym to pożegnanie się z takim zawodem.
      W takich sprawach bardzo przydaje się jakiś wyjątek w przepisach i np. okoliczność to, że 80-letnia denatka, w młodości sprint, albo skok w dal.

  8. Oj coś mi się wydaje że firmy ubezpieczeniowe nie będą zadowolone z tego przepisu.

  9. niejestemcebulakiem

    większa ilość stłuczek, wyższe składki ubezpieczenia, a zatem i podatki płacone przez towarzystwa, więcej mandatów – zbieramy na nowy polski ład

    • Jak ktoś nie umie kierować – niech nie kieruje, albo niech płaci. Im szybciej pozbędziemy się patałachów z naszych dróg – tym lepiej dla wszystkich. Nie ma przymusu kierowania samochodem.

      • Jak ktoś nie umie przechodzić przez jezdnię to niech nie wychodzi na ulicę.

        • To powiedz to osobie na wózku, z zepołem downa, niewidomemu czy innymi zaburzeniami. Tacy ludzie są wsród nas. Oni nie kierują nie zdobyli uprawnien, dlatego to KIEROWCY z urawnieniami muszą w końcu ponosić odpowiedzialnosc za swoje zachowanie na drodze, bo jak dotąd to chyba bardziej się na niej bawią i popisują bez zadnych konsekwencji a tak dalej być nie może.

          • Ile % jest takich osób wśród pieszych 1-2%. Myślisz, że to niepełnosprawni głównie wpadają pod samochody. Obóz nie są to zdrowi i zdolni do oceny sytuacji ludzie. Najłatwiej uprzywilejować jednych kosztem drugich. Wniosek z tego taki, że to piesi nie są w stanie zadbać o swoje bezpieczeństwo dlatego rząd postanowił obarczyć tym kierowców bo tak najłatwiej a zarazem najtaniej dla rządu oczywiście.

  10. W innych krajach jest tak od lat.

    Ulica Kalinowszyzna kilka mięsięcy temu ,zatrzymują się pięknie samochody kobieta przechodzi i tylko czujność uratowała jej życie bo na drugim pasie koleś jechał jak szalony.
    Gdyby to był senior to raczej bez szans.
    To samo Choiny,tak by zginął mój Tata,więc nie ma co jęczeć,kultura jazda jest bardzo kiepska.
    Przechodząc na pasach ul. Abramowicka zostałam strąbiona przez panią emerytkę,żenada.
    Są miejsca w Lublinie gdzie sie stoi bez końca i czeka na łaske kierowcy.
    I ta intrpretacja ,że niby takie to trudne…?
    Widziś przejście to wcześniej zwolnij.
    Niech każdy pomyśli,że jego dziecko przechodzi przez ulice albo starsi rodzice z ograniczoną sprawnością ruchową.
    Jako kierowca owszem widzę pieszych totalnie bez braku myślenia,ale to działa w obie strony.

    • Jeśli piesi nie szanują kierowców to dlaczego kierowcy mają szanować pieszych?

      • Dlaczego jako pieszy, nie szanujesz kierowców?
        I dlaczego, już jako kierujący, miałbyś nie szanować pieszych, którymi wszyscy jesteśmy?

    • odsyłam na Ruską i przejście k/Bramy Krakowskiej. Na Ruskiej przejścia co 30m i korek samochodów do Lubartowskiej