Na ul. Wojtasa i Do Dysa będzie można jeździć szybciej. Podniosą dopuszczalną prędkość do 70 km/h

Miasto przeanalizowało propozycję podniesienia dopuszczalnej prędkości do 70 km/h na kilku odcinkach dwupasmowych ulic w Lublinie. W większości przypadków zmiany zostały zaopiniowane negatywnie. Jednak na dwóch ulicach mają być wprowadzone.

Przed dwoma tygodniami informowaliśmy o apelu jednego z lubelskich radnych, związanej z podniesienie dopuszczalnej prędkości na kilku lubelskich ulicach. Chodzi o odcinki dróg, które są dwupasmowe, nie ma na nich niebezpiecznych miejsc, zaś kierowców obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h. Tymczasem wystarczy kilka minut obserwacji, aby przekonać się, że mało który kierowca tego przestrzega. Radny Bartosz Margul zwrócił się do prezydenta Lublina Krzysztofa Żuka o wprowadzenie zmian oznakowania pionowego w tych miejscach.

Chodziło o al. Solidarności, Mazowieckiego, ul. Jana Pawła II od skrzyżowana z ul. Jantarową i Roztocze, Do Dysa i Wojtasa, oraz na al. Kraśnickiej pomiędzy ul. Orkana a ul. Jana Pawła. Radny chce również, aby na ul. Walecznych, na odcinku od ul. Wiejskiej do ul. Rudnickiej, zastosować odwrotne rozwiązanie. Tym razem zmniejszyć dopuszczalną prędkość z obecnych 50 km/h do 40 km/h. Ma to poprawić bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych.

Jak wyjaśnia Zastępca Prezydenta Miasta Lublin Artur Szymczyk, dokonano analizy zaproponowanego rozwiązania, jedna w większości przypadków nie ma możliwości wprowadzenia postulowanych zmian. Jeżeli chodzi o zmianę dopuszczalnej prędkości z 50 do 70 km/h na al. Mazowieckiego, będzie to skutkowało przekroczeniem emisji hałasu pochodzącego od ruchu pojazdów. Podobna sytuacja jest również na ul. Jana Pawła, gdzie już teraz Wydział Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością dostaje sygnały od mieszkańców pobliskich zabudowań o hałasie pochodzącym od pojazdów jadących ulicą. Wprowadzenie zmian doprowadzi do pogorszenia tej sytuacji.

W przypadku al. Kraśnickiej podniesienie dopuszczalnej prędkości do 70 km/h doprowadzi do pogorszenia się bezpieczeństwa w ruchu. Znajdują się tam bowiem liczne skrzyżowania, zjazdy publiczne i przystanki komunikacji publicznej. Zmian nie będzie także na ul. Walecznych, gdyż jak dodaje Artur Szymczyk, dalsze ograniczanie prędkości na tej ulicy nie powinno mieć miejsca, ponieważ nie istnieją przesłanki związane z geometrią drogi lub innymi okolicznościami technicznymi. Przejścia dla pieszych, które są stałym elementem organizacji ruchu, nie stanowią kryterium do wprowadzenia dodatkowego ograniczenia prędkości. Co więcej, każdy kierowca jest zobowiązany do prowadzenia pojazdów z prędkością dostosowaną do sytuacji na drodze.

Pozytywnie za to zaopiniowano podniesienie dopuszczalnej prędkości do 70 km/h na ul. Wojtasa i ul. Do Dysa. W tym przypadku nie ma przeciwwskazań do wprowadzenia proponowanych zmian. Miasto w najbliższym czasie zajmie się przygotowaniem projektu stałej organizacji ruchu na tych ulicach. Następnie zostanie on przekazany do policji. Po uzyskaniu pozytywnych opinii funkcjonariuszy Ruchu Drogowego, zarządcy drogi, a następnie zatwierdzeniu dokumentacji, projekt będzie skierowany do realizacji. Zmiany mogą zostać wprowadzone dopiero za kilka miesięcy.

(fot. lublin112)

33 komentarze

  1. Szok. Gdzie teraz będą zabierać prawo jazdy ? Nie będą się już chować na Stewczyka albo wylocie z ulicy Bursaki ?

    • OMG! To tam było 50?! Szok.

      • Tylko pamiętajcie, żeby nie było później biadolenia. Jeżeli po każdej krzyżówce nie postawią kolejnej 70 to mus jechać 50km/h.

        • To nic nie da, bo ograniczenie 70 będzie obowiązywało do skrzyżowania. Na skrzyżowaniu jest znowu 50 i za skrzyżowaniem jak będzie drugi znak, to dopiero będzie 70. Nie mniej i tak trzeba będzie przed skrzyżowaniem zwolnić do 50.

    • Dzisiaj około godziny 11 się chowali

  2. Franiu spokojnie. Franiu uspokój sie. Oddychaj głęboko. Tylko się nie ***!

    • Jeżeli są warunki do tego by podnieść prędkość dopuszczalną – to niech będzie ona podniesiona. Ja ze sraką nie jeżdżę, więc tak samo pasuje mi 50 czy 70 (w mieście). To, że dany odcinek ulicy przejadę w 2 minuty, czy 2 minuty + 10 sekund nie robi mi absolutnie żadnej różnicy.
      Ale jeżeli bezkolizyjne drogi 2×2 mają być argumentem do tego, że obowiązujące ograniczenia są bezsensowne – to lepiej, żeby ograniczenia prędkości podnieść. Różnica niewielka, ale przynajmniej będzie mniej biadolenia poganiaczy, że bułki czerstwe muszą jeść (choć pojazdów ciężarowych, w obszarze zabudowanym podniesienia prędkości nie dotyczą).
      Co do ostatniego -nie mam z tym problemu. Twoje takie obawa kieruj do tych, którzy jeżdżą tak, jakby mieli się zaraz ***.

  3. Bimmer teraz poszaleje swoim gruzem.

  4. Tam jest w tym zarządzie co myśli normalnie
    Tu są przejścia dla pieszych i będzie można jeździć szybciej
    A na Solidarności tam gdzie są dwa pasy i nie ma przejść będzie wolniej – gdzie tu jakaś logika ??

    • W tym kraju logiki nie ma i nie będzie.

      • Nie mieszaj logiki z żukiem bo to się zawsze ,,POgryzie”.
        Ja POstuluję aby zmniejszyć prędkość na obwodnicy bo mi hałas przeszkadza, tylko wrrrr wrrr wrrrr nie da się okna otworzyć trzeba klimę włączać.

    • Tusk by tam postawił fotoradar tak jak to już było w Lublinie np na Unii Lubelskiej, Nadbystrzyckiej, Lipowej

  5. To na otarcie łez po zmniejszeniu dopuszczalnej prędkości na wylotówce w kierunku Warszawy?

  6. A dlaczego na ul. Trzesniowskiej dopuszczalna jest tylko 30 km/godz

  7. Na Do Dysa, jak na tym zdjęciu pieszy musi pokonać 4 pasy. Wyobraźcie sobie starszego człowieka co szybko nie chodzi. Jak ma przejść przez 4 pasy jak ktoś będzie jechał np. 79km/h ? Musi zaufac kierowcy, że się zatrzyma, albo nigdy nie przejdzie.

    • Od tego jest właśnie kierowca, żeby takiego pieszego przepuścić, jest tam bardzo dobra widoczność i pieszego widać z daleka. Ale to, że na Al. Solidarności zwiększą tylko do 60 km/h to jest żart.

  8. Na Mazowieckiego większy hałas? Gdzie są tam jakieś zabudowania?

  9. Każde przejście dla pieszych na drodze o dwóch lub więcej pasach ruchu w jednym kierunku powinno być wyposażone w sygnalizację.

  10. Niech zgaszą w nocy światła, na przejściu dla pieszych do galerii vivo na unii lubelskiej galeria działa od 9 do 21, a jadąc o 6 rano codziennie tam się stoi, a nikt nie przechodzi. Niech działają w czasie kiedy przychodzą pracownicy i klienci 7/8 – 22/23.

  11. Miasto inspiracji, hihihi

  12. Z tym podnoszeniem prędkości nie chodzi o to by kierowcy mogli jeździć szybciej a tylko by posiadacze samochodów jadąc z dotychczasową prędkością nie tracili praw jazdy.

  13. Przejścia dla pieszych przez 4 pasy, bez świateł i ograniczenie do 70? Dodatkowo dużo firm, gdzie poruszają się pojazdy dostawcze.
    podniesienie ograniczenia spowoduje, że ludzie będą jeździć jeszcze szybciej – „ja tylko trochę przekroczyłem dozwoloną prędkość”

    Brawo 🙂

  14. Są takie miejsca, gdzie i 50 km/h to za głośno dla mieszkańców – może by ograniczyć do 30? Mam kilka propozycji 😉

  15. Tak jakby na takich ulicach jak Wojtasa, Dysa, czy Mazowieckiego ktoś jeździł 50 km/h. Na oko 90% kierowców przekracza prędkość w terenie zabudowanym, a kwestia ograniczeń odnosi się tylko do tego, przy jakiej prędkości grozi urata uprawnień.

  16. Podnoszą? hehe wole żary tak każdy wali ponad 100 km …

  17. Chciałbym by moje posty były widoczne

    Niesamowite jest to, że zdecydowana większość ludzi jeździ tam z prędkością 70km/h+ i zarząd miasta obawia się jak podniesienie dopuszczalnej prędkości do tej którą już auta jeżdżą wpłynie na zwiększenie hałasu. Przecież to tłumaczenie jak dla idioty oderwanego od rzeczywistości.

  18. Jakaż to wybiórczość w publikowaniu komentarzy przez redakcję. Jedne się ukazują, inne nie. Gdybyście tak sumiennie tępili głupotę na portalu, co byłoby wskazane…

  19. Na solidarnosci ograniczenie do 50km/h to jest czysta skarbonka dla miasta. Glupota i robienie obywatali w…kaktusa. a te misiaczki co drugi dzien stoja i strzelaja zamiast zajac sie czyms pozytecznym.

  20. a ja powiem taką ciekawostke….tam od zawsze nikt nie jeździ poniżej 70km/h.

  21. Właśnie przed chwilą jechałem tamtędy i przy Stefczyka suszą

  22. „będzie to skutkowało przekroczeniem emisji hałasu pochodzącego od ruchu pojazdów.”

    Przecież nikt tam teraz nie jedzie 50, oni są oderwani od rzeczywistości. Zwiększenie do 70, niczego by nie zmieniło, bo kierowcy i tak jeźdżą szybciej. więc w tej chwili już ten hałas jest.

  23. nowobogaccy z dysowa będą szybciej walić na ojcowiznę i testować swoje paserati w leasingu

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7625zł 0.02%
    • GBP 5.0283zł 0.02%
    • EUR 4.4714zł 0.08%
    • CHF 4.1297zł -0.02%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
    Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
    99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Spektakl słowno – muzyczny „Nasz papież” w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim
    Targi marki Festool w Lublinie. Przedstawią rozwiązania dla branży stolarskiej i budowlanej
    Nabór do drużyny cheerleaderek – Perełki Tytanów
    „Obieraczki kapuściane” w Muzeum Wsi Lubelskiej
    Uroczyste obchody 81 rocznicy masowego mordu w Szczuczkach