Poniedziałek, 22 kwietnia 202422/04/2024
690 680 960
690 680 960

Lubelscy urzędnicy będą jeździć na hulajnogach (zdjęcia)

O pięć elektrycznych hulajnóg zwiększyła się flota ekologicznych pojazdów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie. Obok trzech aut elektrycznych są one proekologiczną alternatywą dla popularnych samochodów spalinowych. Hulajnogi pozwolą urzędnikom, bez pozostawiania śladu węglowego, szybko i ekonomicznie przemieszczać się pomiędzy budynkami, które znajdują się w różnych lokalizacjach Lublina. Koszt zakupu wyniósł blisko 20 tysięcy złotych.

Jednym z największych atutów hulajnogi elektrycznej jest możliwość dostania się w każde miejsce w stosunkowo szybkim czasie. To jeden z bezpieczniejszych środków komunikacji, a koszt eksploatacji hulajnogi elektrycznej w porównaniu do kosztów zakupu paliwa jest nieduży.

– Hulajnogi elektryczne to bardzo popularny środek transportu, również wśród naszych pracowników. Gwarantuje sprawne poruszanie się w warunkach miejskich i zmniejsza emisję spalin. Chcemy usprawnić komunikację pomiędzy budynkami urzędu, korzystając z nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań. Elektromobliność to przyszłość – mówił marszałek Jarosław Stawiarski.

Pracownicy urzędu marszałkowskiego w Lublinie, którzy realizują zadania w terenie, będą mieli możliwość sprawnego przemieszczania się pomiędzy oddalonymi od siebie budynkami znajdującymi się przy ul. Stefczyka, Wojciechowskiej, Czechowskiej, Grottgera czy Skłodowskiej. Zakupione hulajnogi będą wykorzystywane wyłącznie do celów służbowych.

Koszt zakupu pięciu urządzeń marki Motus Scooty wyniósł prawie 20 tysięcy złotych i został w pełni pokryty z budżetu województwa lubelskiego. Minimalny zasięg przejazdu na jednym ładowaniu wynosi 60 km. Akumulator ładuje się do pełna w ciągu 5 godzin. Poruszając się z prędkością 20 km/h, daje to 3 godziny ciągłej i nieprzerwanej jazdy. Do wyboru są trzy tryby: ECO do 5 km/h, DRIVE do 15 km/h (najczęściej wykorzystywany podczas codziennej jazdy po mieście i przy dużym natężeniu pieszych) oraz tryb SPORT do 20 km/h, który maksymalnie wykorzystuje moc silnika.

Idąc z duchem czasu i ideą ekorozwoju, urząd marszałkowski już w 2020 roku nabył trzy samochody elektryczne marki KIA, których zakup był dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie oraz wiązał się z realizacją zapisów ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.

Lubelscy urzędnicy będą jeździć na hulajnogach (zdjęcia)

Lubelscy urzędnicy będą jeździć na hulajnogach (zdjęcia)

Lubelscy urzędnicy będą jeździć na hulajnogach (zdjęcia)

Lubelscy urzędnicy będą jeździć na hulajnogach (zdjęcia)

(źródło UMWL)

39 komentarzy

  1. Dlaczego to my mamy sponsorować środki lokomocji dla urzędników. Ja jak pracuje to pracodawca nie kupuje mi środka lokomocji na dojazd do pracy

  2. Stanisław Paluch Czosnkowy

    „Wie Pan co? I to jest k***a skandal!”, cytując klasyka.

  3. Nie potrafią zdać praktycznego na prawko to jest eozwiązanie tej zagadki!!!

    • Jest jeszcze jedno rozwiązanie zagadki – może stracili prawko i teraz trzeba odwrócić kota ogonem i powiedzieć, że są eko. A do tego aby być bardziej EKO i jeździć bezpiecznie będą używać trybu EKO – jeździć w tempie pieszych zamiast iść pieszo to będą płacić za hulajnogę (emitującą dużo CO2 prze produkcji, przy utylizacji), prąd bo przecież nie jest z wiatraków tylko węgla – to się nazywa ekologia.

  4. Panstwo to dobrze dba o swoich pracownikow 🙂

  5. Już to widzę – Towarzysz SZYMANEK będzie bujał się hulajnogą po Lublinie !

  6. Niezły przekręt. To są hulajnogi Motus Scooty 10 które kosztują w pierwszym lepszym sklepie 2249 złotych. 5×2249 daje nam 20 tyś. złotych.

  7. Śladu węglowego . Wstrętna globalistyczna nazwa stworzona pod pozorem pseudo ekologii robiąca ludziom wodę z mózgu . I tak większość nie wie o co chodzi

  8. Lublin112, wiecie co to jest ślad węglowy? Te hulajnogi generują ślad węglowy już w komputerze inżyniera, który je projektuje…

Dodaj komentarz

Z kraju