Piątek, 03 maja 202403/05/2024
690 680 960
690 680 960

Kierowco ciężarówki, lód na naczepie to poważne zagrożenie

Dzisiaj na ulicach Lublina można było zauważyć leżące kawałki lodu, które spadły z naczep przejeżdżających ciężarówek. Przypominamy kierowcom o obowiązku odpowiedniego przygotowania pojazdu do drogi.

35 komentarzy

  1. niech spada ….a co ich to …taki któremu spadł i rozbił szybę przecież go nie dogoni

    • Naczepa jest dużo wyższa od twojego auta osobowego. Kierowca nie jest ptakiem

      • To nie jezdzij w zimie ciezarowla tylko poczekaj do wiosny jak juz woda nie bedzie zamarzac i problem madz z glowy z usuwaniem lodu ???

    • A jak by tobie spadl taki lód na auto i.nie daj boże bys mial wypadek . Ciekawe czy by ci bylo tak do smiechu . Przecież jak odlamek sie urywa to.jest nie bezpieczny dla zycia

  2. A drogówki na obwodnicy dzisiaj ni widu ni slychu. A lód leciał z naczep. Masakra. ITD też miało w d…pie. Jeździli w kółko na 2 auta i nic. Tropili tylko tych z Viatolami co nie płacą. Śmiech…

  3. Panowie w mundurach lubią lód ale chyba tylko w drinkach… Bo na ten z ciężarówek byli ślepi i glusi.

  4. Kierowca ryzykuje albo mandat, albo własne zdrowie. Ustawodawca nałożył obowiązek, jak zwykle zapominając o zapewnieniu warunków i możliwości…
    Czy w tym kraju będzie kiedyś normalnie?

  5. A 1/2 glowki z osobowek jadą zaraz za tirami i poluja na darmowy lod ….. Moj kolega wszedl na naczepe i jest teraz na wozku. Ja tam pierd…

    • To jak pier….. to Stój aż ci odmarznie i wycenie tak jak twój mózg

    • Dokladnie, spasc z 4 m nic przyjemnego.

    • Nie trzeba jechać zaraz za ciężarówką- płat lodu zachowuje się jak skrzydło. A po drugie jadąc z naprzeciwka może stać się to samo- miałem kiedyś taką sytuację nieopodal janowa lubelskiego. Ale ty jesteś kierowcą ciężarówki, a wy wszystko pierd…

    • Ja pier ….. używajcie trochę tego co macie pod kopułą .Nie trzeba wchodzić na firankę ,wystarczy długą deska,poza tym trzeba słuchać pogody,chyba łatwiej pozbyć się wody niż lodu.

  6. Nie mam kursy wyskokościowego czy jak to tam zwią w każdym razie nie mam prawa wejść na dach naczepy, a więc lód to już nie mój problem. Ramy do odśnieżania albo jakieś dmuchawy przy wyjezdzie z parkingu.

  7. Naczepa ma 4 metry wysokości. Nie ma tam drabiny aby wejść na dach. To jakie autorze tekstu masz propozycje przygotowania naczepy do jazdy?

    • Zmień pracę, weź kredyt? Jak kogoś zabijesz kilka osób, to się może jełopie zastanowisz nad swoim tokiem myślenia. Skądś wyjeżdżasz więc fajnie jakby była rampa do tego… jeśli nie umiecie jej załatwić sobie w Januszpolu, czy innym Januszexie to już nie nasz problem. Trzeba wnieść aby tirowiec, który zostanie złapany na nie oczyszczeniu przyczepy po wyjeździe z bazy firmy dostał minimum 100k mandatu ale nie nie na kierowcę tylko na właściciela pojazdu. Wtedy Janusze z transpolów szybko zorganizują rampy.

    • Kup drabine w Obi, 300 zł, mniej niż mandat lub rozbita szyba

  8. Jak żyć ?

  9. Pabloo(oryginał)

    Coś wam świta w lepetynach ale nie wiecie jak to ugryźć. Wejdź jeden z drugim na plandeki a potem komentuj. A bezpieczna odległość od pojazdu to o dooope potluc przepis? Daleko nam.do krajów skandynawskich. U Niemca na tankstellach prawie nie ma pomostów. A też pada i śnieg, i deszcz. Tylko na kilku autohofach widziałem
    Reasumując pokaż mi parking w Lublinie z prawdziwego zdarzenia. Najbliższy na.S12/17 Bp. A pomostu też niema. Brak infrastruktury oznacza tylko pouczenie. Pomost jest na.myjące MPWiK. 70 zeta.

    • Podaję rozwiązanie: aluminiowa, rozkładana drabina z ewentualnymi zaczepami (macie przecież gdzie schować) i aluminiowa listew na 3 metrowym drzewcu lub rurce aluminiowej. Czas realizacji z wyjęciem, usunięciem lodu i złożeniem: do 30-40 minut. Synek a jaka ma być ta bezpieczna odległość, pół kilometra, kilometr? Może w ogóle niech w takie dni jeżdżą same pojazdy z naczepami i większe auta dostawcze? Nie wyskakuj z bezpieczną odległością bo miałem sytuację gdy jechałem około 60 m za takim zestawem, poderwało płytę lodu którą kręciło jak latawcem – nad całą szerokością jezdni. Więc może pojazdy jadące z naprzeciwka widząc „tir-a” powninny się zatrzymywać?
      Skoro już wywołałeś „niemca” nie miałem u „niemca” sytuacji w której z cieżarówki na zachodnich blachach zerwałoby lód, nie widziałem aby zestawy na „zachodnich” numerach wyprzedzały się przez kilka kilometrów, etc…

      • W sumie masz rację, aczkolwiek z tym wyprzedzeniem przesadziłem, Niemiec ewentualnie francuz nie odpuści i ma w d…. ile osobowek za nim jedzie,i czy mrugaja światłami.

  10. Kierowca ciężarówki

    Na zachodzie Europy są rampy dla ciężarówek żeby zimą lód posprzątać z ciężarówki a u nas najlepiej niech wszyscy tylko narzekają włącznie z policją jacy ci kierowcy są leniwi i źli z lodem jeżdżą a co oni skrzydła maja żeby tam wejść na górę to jest 4metry wysokości!!!