Wtorek, 30 kwietnia 202430/04/2024
690 680 960
690 680 960

Jeździsz niebezpiecznie? Zapłacisz droższe OC. Od 17 czerwca kolejne zmiany

Zgodnie z nowelizacją ustawy Prawo o ruchu drogowym, która obowiązuje od od początku tego roku, już od 17 czerwca towarzystwa ubezpieczeniowe zyskają wgląd do informacji o kierowcach, które znajdują się w policyjnej bazie. Ubezpieczyciele przez system UFG będą widzieć, jakie wykroczenia popełnili kierowcy oraz ile mają punktów karnych.

36 komentarzy

  1. 80-90% kierowców nie ma swoim koncie, ani jednego punktu karnego, a i tak, zaraz usłyszymy, że to kolejny skok na kasę.
    Im na drogach robi się bezpieczniej – tym więcej biadolenie o byciu represjonowanym kierowcą.

    • Ale Janusze dalej nie ogarniają, jak zbliża się pieszy do przejścia, a już nie daj oj nie daj Najwyższy jak rower czy hulajnoga, to już w ogóle intruz wśród przemieszczających się.

  2. Przydałby się artykuł, pokazujący spadek liczby wypadków i ofiar od początku wprowadzenia nowego taryfikatora i zmian w przepisach z ostatniego okresu, bo inaczej będzie powtarzanie mitów o łupieniu kierowców.

  3. Szału nie ma ale za to budżet zyskuje… och, zyskuje…

  4. Tylko że wykroczenia drogowe popełnia kierowca a ubezpieczony jest samochód. Wiec może wytłumaczcie mądrale co te przepisy zmienią dla pirata drogowego który ma samochód zarejestrowany na swoją mamę która nie ma prawa jazdy.
    Bo właściciel samochodu nie musi mieć prawa jazdy.

    • Nic to nie zmieni. Jak mama będzie mieć mnóstwo punktów to może sprzedać swój samochód i z głowy. Jak ktoś ma firmowy i mnóstwo mandatów to nic więcej nie zapłaci. OC POWINNO BYĆ NA KIEROWCĘ.

      • Gdybyś miał w rodzinie jeden samochód i trzech członków rodziny z prawem jazdy to trzech członków miało by płacić OC.

        • Pokaż mi proszę rodzinę mieszkającą pod miastem gdzie jest 3 kierowców i jeden samochód. Raczej jest 2 kierowców i dwa samochody plus motocykl lub skuter, bo na transport publiczny nie masz co liczyć. Zgodzę się z Tobą, jak ktoś mieszka w centrum to jeden samochód wystarczy.

        • Kto łamie przepisy, kierowca, samochód czy właściciel samochodu?
          Samochód bez kierowcy nie jeździ, powinny być rózne pakiety ubezpieczeń na różne samochody. Jak chcesz jeździć sportowym samochodem masz OC ma siebie wyższej kategorii i zarazem droże. Jak masz OC tylko na rower to pomimo prawa jazdy nie masz prawa jeździć samochodem.

  5. To nie do pomyślenia.
    Ludzie kradną paliwo, albo narzekają, że za drogie, a tu pojawia się jakiś biedak na rowerze, który w kieszeni ma więcej niż wartość kilku podwórek zastawionych aŁdicami.

  6. Faktycznie świadomość wysokich mandatów działa lepiej na wyobraźnię.

    • Mandat to takie lepsze pouczenie. I to nawet nie wszystko. Taki mandat potrafi sprawić, że przestaje się na spieszyć. Albo nawet, że możemy wyjść 5 minut wcześniej z domu.

  7. Tylko obecny ustawodawca jak zwykle wymyślił coś, czego do końca nie przewidział.
    Zgodnie z prawem każdy zarejestrowany pojazd mechaniczny musi być objęty obowiązkowym ubezpieczeniem OC.
    Każdy pojazd – bo to jest właśnie bardzo ważne, że pojazd a nie osoba.
    A właścicielem pojazdu może być również osoba, która nie posiada uprawnień do kierowania (prawa jazdy).
    I taka osoba ubezpieczając pojazd będzie miała czyste konto.

    • I pytanie dalej – co z pojazdami firmowymi, flotowymi. Co z pojazdami w leasingu gdzie to leasing opłaca ubezpieczenie?
      A jak właścicielem samochodu jest mąż posiadający prawo jazdy a wykroczenia popełniła żona.
      Jednym słowem będzie wysyp babć będących właścicielami samochodów a ci co babć nie mają będą łupieni.

      • Wzrośnie rata leasingu, Ot co.

        • Na jakiej podstawie wzrośnie rata leasingu. Przecież firma leasingowa nie dostanie mandatu tylko kierowca. Ale to firma leasingowa zgłasza pojazd do ubezpieczenia i opłaca ubezpieczenie. Natomiast nie zgłasza kto pojazd używa bo używać może każdy kto ma odpowiednie uprawnienia.
          A jeszcze może być: 1. firma leasingowa – 2. firma leasingująca auto – 3 pracownik firmy leasingującej auto albo 4. grupa pracowników użytkujących auto.
          Tylko 3 i 4 dostają mandaty. 2 płaci ratę leasingu a 1 ubezpiecza.

  8. A może by tak zamiast podwyżek dla piratów, zniżki dla jeżdżących przepisowo?…
    A nie… czekaj… to sie nie będzie opłacać ubezpieczycielom…

  9. Jak można porównać rok 2021 do 2022 jak się jeszcze nie skończył

    • Porównanie konkretnych miesięcy, a nie całego roku.
      Pozdrawiamy

      • porównanie jest od Dudy bo rok tamu były pandemie i mniej osób się przemieszczało.

        • Więc, jeżeli pomimo wzrostu mobilności o powiedzmy 300%, liczba wypadków wzrosła „tylko” o 50% to, czy można na tej podstawie coś powiedzieć?

  10. Coś takiego obowiązuje od dawna, na trochę innych zasadach, przy każdej kolizji traci się zniżki. W nowych przepisach karani w szczególności będą kierowcy zawodowi, ewentualnie Ci którzy jeżdżą dużo. Jak ktoś zna i rozumie przepisy o ruchu drogowym to doskonale zdaje sobie sprawę że nie da się poruszać w Polsce samochodem, nie łamiąc przepisy o ruchu drogowym – większość naruszeń jakie powodują kierowcy nie ma najmniejszego wpływu na bezpieczeństwo na drogach, a bardzo upłynnia ruch.

    • tak, jasne, szybko ale bezpiecznie – żeby nie tworzyć korków

      • Myślę, że w przeciętnym mieście w kilkadziesiąt minut, 90% kierowców straciłoby prawko gdyby za nimi jechał nieoznakowany radiowóz i rejestrował wszystkie wykroczenia drogowe i niekoniecznie z powodu przekraczania dopuszczalnej prędkości.