Dwa tysiące osób zaangażowanych w przebudowę linii kolejowej Lublin – Warszawa (zdjęcia)
20:07 17-12-2019
Od niedzieli 14 grudnia rozkładowe pociągi pasażerskie kursują już pomiędzy Lublinem a Dęblinem. Jak na razie przejezdne jest ponad 70% długości trasy Lublin – Warszawa. O ile na niektórych odcinkach prace związane z modernizacją tego szlaku kolejowego już się zakończyły, na innych wciąż są prowadzone i potrwają jeszcze długo. Za większość prac prowadzonych w województwie lubelskim, jak też na całej trasie, odpowiada Budimex, który zajmuje się odcinkiem od Nałęczowa przez Dęblin i Puławy do Pilawy za Garwolinem i dalej do Otwocka. Z kolei odcinek od Nałęczowa do Lublina przebudowuje firma Track Tec Construction. Obaj wykonawcy kontynuują też prace po spółce Astaldi, która zerwała kontrakt z PKP.
Pomiędzy Pilawą a Dęblinem prace już się zakończyły. Powstało tam m.in. 120 km nowych torów, 156 km nowej sieci trakcyjnej, zamontowano 106 nowych rozjazdów, zbudowano 53 obiekty inżynieryjne, zmodernizowano 17 przejazdów kolejowo-drogowych oraz 8 przystanków kolejowych. Do tego doliczyć trzeba 74 km dróg technicznych. Z kolei na odcinku Otwock – Pilawa wykonano 90% robót w zakresie podtorowym, trwają roboty związane z budową obu torów. Ruch dwutorowy pociągów na tym odcinku uruchomiony zostanie w przyszłym roku. Zaawansowanie rzeczowe całego kontraktu wynosi obecnie 60%.
Jeżeli chodzi o odcinek Dęblin – Nałęczów Budimex oddał od eksploatacji 25 km toru wraz z podtorzem oraz odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej oraz 19 rozjazdów kolejowych. Pasażerowie będą korzystać z 7 nowych krawędzi peronowych wraz z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 7 przejazdów kolejowych w technologii bezpodsypkowej, wykonano 22 obiekty inżynieryjne. Prace zostały wykonane w ekspresowym tempie 6-ciu miesięcy.
– Dużym sukcesem jest zakończenie przed okresem zimowym robót ziemnych, podtorowych, torowych oraz prac związanych z zabudową konstrukcji sieci trakcyjnej w torze nr 1 pomiędzy odcinkami Puławy Miasto do końca zakresu naszej inwestycji. Zakończenie tych prac na tym odcinku miało nastąpić zgodnie z kontraktem dopiero w październiku 2020. Dodatkowo do eksploatacji został oddany tor nr 2 na odcinku Dęblin – Puławy, a jest to 19-kilometrowy odcinek toru wraz z podtorzem oraz odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej. Podróżni będą korzystać z 4 nowych krawędzi peronowych wraz z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 3 przejazdy kolejowe w technologii bezpodsypkowej. Uruchomienie tego odcinka było możliwe dzięki oddaniu do eksploatacji budynku Nastawni Zarzeka – mówi Artur Popko, Wiceprezes i Dyrektor Budownictwa w firmie Budimex.
Jak informuje firma, przy przebudowie linii kolejowej Lublin – Warszawa pracowało i pracuje prawie 2 000 pracowników i ponad 100 jednostek sprzętu.
Galeria zdjęć
(fot. Budimex/nadesłane)
Droga redakcjo, jak to rozumieć? Bo nie rozumiem – „Firma Budimex, która przebudowuje większość, gdyż 120 km szlaku kolejowego Lublin – Warszawa, przedstawiła poziom zaawansowania prac.”
Miałem o to samo zapytać.
„2 000 pracowników i ponad 100 jednostek sprzętu” – a wiadukt na Diamentowej jeszcze 2 lata będą budowali?
Tylko niech sprzątają drogę w Stasinie przy szkole bo auto trzeba myc 2 razy dziennie
Tomekkk czego tu nie rozumiesz? Cały szlak kolejowy jest dłuższy niż 120km, a te 120km stanowi większą część całego szlaku. Proste
Nie tylko w Stasinie ale tez i w motyczu na droge nawieziono błoto, kamienie na placu budowy bałagan. Lokalne drogi traktują jako punkt przeładunkowy. Po okolicznych drogach jeżdżą przeładowane nie nadające się do ruchu ciężarówki i inny sprzęt. Ogólnie syf i deorganizacja
dokładnie tak i nowiuśki asfalt położony nie tak dawno temu
https://www.lublin112.pl/motycza-tomaszowic-koncu-rownym-zakonczono-przebudowe-drog-foto/
nadaje się w wielu miejscach do wymiany lub naprawy 🙁
kto za to odpowie i za to zapłaci ??
wszystko ładnie pieknie , tylko czemu przy w miejscach przecinania sie torów i dróg np, powiatowych pozostały tylko krzyze św. Andrzeja, usunieto rogatki i sygnalizację swietlną.. przykład :przejazd w miejscowości Drzewce.
lublin zachód polna droga bez chodników parkingu
I super. Szkoda tylko, że pociąg do Warszawy będzie, znając życie, jechał dłużej niż przed remontem…
Budują pracę widać na diamentowej i Janowskiej i składowisko śmieci przy ulicy koło szybciej się już nie da