Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Dwa tysiące osób zaangażowanych w przebudowę linii kolejowej Lublin – Warszawa (zdjęcia)

Firma Budimex, która przebudowuje większość, gdyż 120 km szlaku kolejowego Lublin – Warszawa, przedstawiła poziom zaawansowania prac. Jeden z odcinków jest już zakończony, na kolejnym prace dobiegają końca.

Od niedzieli 14 grudnia rozkładowe pociągi pasażerskie kursują już pomiędzy Lublinem a Dęblinem. Jak na razie przejezdne jest ponad 70% długości trasy Lublin – Warszawa. O ile na niektórych odcinkach prace związane z modernizacją tego szlaku kolejowego już się zakończyły, na innych wciąż są prowadzone i potrwają jeszcze długo. Za większość prac prowadzonych w województwie lubelskim, jak też na całej trasie, odpowiada Budimex, który zajmuje się odcinkiem od Nałęczowa przez Dęblin i Puławy do Pilawy za Garwolinem i dalej do Otwocka. Z kolei odcinek od Nałęczowa do Lublina przebudowuje firma Track Tec Construction. Obaj wykonawcy kontynuują też prace po spółce Astaldi, która zerwała kontrakt z PKP.

Pomiędzy Pilawą a Dęblinem prace już się zakończyły. Powstało tam m.in. 120 km nowych torów, 156 km nowej sieci trakcyjnej, zamontowano 106 nowych rozjazdów, zbudowano 53 obiekty inżynieryjne, zmodernizowano 17 przejazdów kolejowo-drogowych oraz 8 przystanków kolejowych. Do tego doliczyć trzeba 74 km dróg technicznych. Z kolei na odcinku Otwock – Pilawa wykonano 90% robót w zakresie podtorowym, trwają roboty związane z budową obu torów. Ruch dwutorowy pociągów na tym odcinku uruchomiony zostanie w przyszłym roku. Zaawansowanie rzeczowe całego kontraktu wynosi obecnie 60%.

Jeżeli chodzi o odcinek Dęblin – Nałęczów Budimex oddał od eksploatacji 25 km toru wraz z podtorzem oraz odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej oraz 19 rozjazdów kolejowych. Pasażerowie będą korzystać z 7 nowych krawędzi peronowych wraz z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 7 przejazdów kolejowych w technologii bezpodsypkowej, wykonano 22 obiekty inżynieryjne. Prace zostały wykonane w ekspresowym tempie 6-ciu miesięcy.

– Dużym sukcesem jest zakończenie przed okresem zimowym robót ziemnych, podtorowych, torowych oraz prac związanych z zabudową konstrukcji sieci trakcyjnej w torze nr 1 pomiędzy odcinkami Puławy Miasto do końca zakresu naszej inwestycji. Zakończenie tych prac na tym odcinku miało nastąpić zgodnie z kontraktem dopiero w październiku 2020. Dodatkowo do eksploatacji został oddany tor nr 2 na odcinku Dęblin – Puławy, a jest to 19-kilometrowy odcinek toru wraz z podtorzem oraz odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej. Podróżni będą korzystać z 4 nowych krawędzi peronowych wraz z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 3 przejazdy kolejowe w technologii bezpodsypkowej. Uruchomienie tego odcinka było możliwe dzięki oddaniu do eksploatacji budynku Nastawni Zarzeka – mówi Artur Popko, Wiceprezes i Dyrektor Budownictwa w firmie Budimex.

Jak informuje firma, przy przebudowie linii kolejowej Lublin – Warszawa pracowało i pracuje prawie 2 000 pracowników i ponad 100 jednostek sprzętu.

(fot. Budimex/nadesłane)

11 komentarzy

  1. Droga redakcjo, jak to rozumieć? Bo nie rozumiem – „Firma Budimex, która przebudowuje większość, gdyż 120 km szlaku kolejowego Lublin – Warszawa, przedstawiła poziom zaawansowania prac.”

  2. „2 000 pracowników i ponad 100 jednostek sprzętu” – a wiadukt na Diamentowej jeszcze 2 lata będą budowali?

  3. Tylko niech sprzątają drogę w Stasinie przy szkole bo auto trzeba myc 2 razy dziennie

  4. Tomekkk czego tu nie rozumiesz? Cały szlak kolejowy jest dłuższy niż 120km, a te 120km stanowi większą część całego szlaku. Proste

  5. wszystko ładnie pieknie , tylko czemu przy w miejscach przecinania sie torów i dróg np, powiatowych pozostały tylko krzyze św. Andrzeja, usunieto rogatki i sygnalizację swietlną.. przykład :przejazd w miejscowości Drzewce.

  6. lublin zachód polna droga bez chodników parkingu

  7. I super. Szkoda tylko, że pociąg do Warszawy będzie, znając życie, jechał dłużej niż przed remontem…

  8. Budują pracę widać na diamentowej i Janowskiej i składowisko śmieci przy ulicy koło szybciej się już nie da

Z kraju