Niedziela, 28 kwietnia 202428/04/2024
690 680 960
690 680 960

Biorą się za ostatni odcinek drogi wojewódzkiej nr 747. Powstanie zupełnie nowa trasa

Za trzy lata cała droga wojewódzka nr 747 będzie posiadała nową, równą nawierzchnię. Obecnie przebudowany został odcinek od Lublina do Lipska. Niebawem prace ruszą na ostatnich 30 km do Iłży.

Samorząd Województwa Mazowieckiego ogłosił, iż rozpoczyna inwestycję związaną z ostatnim, nieprzebudowanym jeszcze odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 747. Prowadząca z Lublina przez Bełżyce, Opole Lubelskie i Lipsko do Iłży trasa stanowi jedną z ważniejszych dróg regionalnych zarówno dla Lubelszczyzny, jak też dla Mazowsza. Łączy ona szereg miast powiatowych oraz drogi krajowe nr 9, 79 i drogę ekspresową S19.

Przed laty, a dokładnie w 2007 roku, samorządy województw mazowieckiego i lubelskiego zawarły porozumienie w sprawie przebudowy tej trasy, co miało poprawić spójność terytorialną obu regionów. W ramach współpracy powstał most na Wiśle w Kamieniu. Przebudowano też cały lubelski odcinek, później powstał też fragment od mostu do Lipska. Pozostało jeszcze 30 km trasy od drogi krajowej nr 79 w Lipsku do skrzyżowania z drogą krajową nr 9 na terenie Iłży, za które właśnie bierze się Mazowsze.

Droga w większości poprowadzona zostanie nowym śladem, jedynie na odcinku około 5 km przebiegać będzie już istniejącym. Na potrzeby inwestycji wykupionych zostało już 1865 działek o łącznej powierzchni 125,2 ha. Jak wskazuje projekt, w celu poprawy bezpieczeństwa oraz płynności powstaną ronda w Pawliczce i w Iłży, do tego 19 skrzyżowań, 29 obiektów inżynierskich oraz 26 przepustów i przejść dla zwierząt. Koszt inwestycji to 277 mln złotych, wykonawcą będzie firma Strabag Sp. z o. o.

Inwestycja ma jeszcze bardziej poprawić dostępność komunikacyjną regionu, jak i atrakcyjność inwestycyjną przyległych terenów. Od samego początku przebudowy tej trasy władze obu województw zaznaczały, że po powstaniu mostu w Kamieniu droga ta otworzyła Mazowsze na Lubelszczyznę i odwrotnie. Mieszkańcom naszego regionu zapewniła zaś znacznie szybsze połączenie z miastami zarówno na Mazowszu, jak też w województwie świętokrzyskim lub łódzkim.

20 komentarzy

  1. A tymczasem obiecana z roku na rok, od ponad dziesięciu lat, (za pisu najbardziej) obwodnica Niemiec coraz bardziej zakopuje się pod zwałami przygotowanego ongiś na ten cel piachu, żwiru i ziemi, który zdążył już porosnąć krzakami i drzewami…

Dodaj komentarz

Z kraju