To będzie najbardziej niebezpieczne skrzyżowanie w Lublinie? -Parodia z umiejscowieniem sygnalizacji (LIST OD CZYTELNIKA)

Od czasu oddania do użytku ulicy Poligonowej w Lublinie, kierowcy, którzy poruszają się tą arterią, zwracają uwagę na nieprzemyślane umiejscowienie sygnalizacji świetlnej. Wielu z nich twierdzi, że to właśnie tutaj, będzie teraz dochodziło do największej ilości wypadków w mieście.

Przede wszystkim chodzi o umiejscowienie sygnalizacji świetlnych. Powstały one bowiem na skrzyżowaniach, gdzie nie ma żadnego ruchu, zaś tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna, nikt o niej nie pomyślał. Co więcej, ul. Zelwerowicza jest częścią tzw. wewnętrznej obwodnicy miasta, gdzie wprost zachęca się kierowców, by korzystali z tej drogi, zamiast przejeżdżać przez centrum. O tym jak jest tam niebezpiecznie świadczą liczne sygnały od czytelników, którzy w ostatniej chwili, uniknęli groźnego zdarzenia. Jeden z nich, w obszerny sposób postanowił opisać, jak on widzi to miejsce. Trudno się z nim nie zgodzić.

– Od kilkunastu dni mam okazję korzystać z nowo powstałych dróg ul.Zelwerowicza oraz ul.Poligonowej. Rano oraz w godzinach popołudniowych jest na niej bardzo wzmożony ruch, osoby jadące do pracy, ludzie wiozący dzieci do szkoły itp. Największym problemem, jaki występuje na skrzyżowaniu obu tych ulic, jest brak świateł. Cała ulica Zelwerowicza, od trasy na Lubartów, posiada kolejno światła na skrzyżowaniach, ul.Choiny, ul Koncertowa, są nawet światła na skrzyżowaniu z ul.Konrada Staczyńskego, która to ulica prowadzi donikąd. Niestety duże skrzyżowanie z ul.Poligonową nie posiada świateł, ale jak stwierdził to jeden z policjantów „posiada oznakowanie i znaki drogowe!”.

Duże skrzyżowanie z trasą wylotową na obwodnicę Lublina, jezdnia wielopasmowa, długa prosta i ograniczeniem widoczności od wyjazdu od ul.Zelwerowicza opiera swoje bezpieczeństwo na „oznakowaniu”. Ciekawostką projektanta jest to, że liche i „ślepe” skrzyżowanie z polem ornym oraz droga gruntową ok. 800 m przed w.w. skrzyżowaniem od strony Choin, czyli ul.Zelwerowicza i ul.Konrada Staczyńskego posiada światła. Na potwierdzenie „artyzmu” projektanta i może żartem jest, że nieopodal ok. 2 km dalej mknąc ul.Poligonową w stronę zjazdu na obwodnicę została wyposażona w światła na skrzyżowaniu z ul.Akacjową!. Ul.Akacjowa prowadząca od wschodu – kilka zabudowań domków jednorodzinnych – jednojezdniowa, o znikomym ruchu. Od zachodu zjazd – droga techniczna.

Fakt zgłosiłem Policji podczas ich interwencji – ale otrzymałem odpowiedź, cyt. „zgłosimy to przełożonemu”. Jeśli czekamy na kolejna tragedią, wypadek, kraksę, śmierć, możemy czekać na kolejne zdarzenia. Myślę, że pilnie należy podjąć działania dla stworzenia świateł w tym miejscu (choć szkoda, że projektant, wykonawca, inwestor, wkładając pracę w nie dokonał tego w trakcie i nie zapewnił kierowania ruchem). Jeśli wydarzy się tam jakikolwiek wypadek (co jest jedynie kwestią czasu), może wspólne działania pozwolą nam uratować choć jednego kierowcę, człowieka od tragedii.

Na potwierdzenie kilka sytuacji, jakie dostrzegłem w ostatnich dniach w tym miejscu:

1. Dwa dni temu (07.10.2015r. ok. godz. 8:00) byłem świadkiem bardzo niebezpiecznego zdarzenia na skrzyżowaniu ww. ulic samochód jadący nową trasą ul.Poligonowej od strony węzła (obwodnicy Lublina) poruszał się z dużą prędkością, wprost mknął. Kobieta z dziećmi, prawdopodobnie źle oceniwszy prędkość pojazdu, wyjechała od ulicy Zelwerowicza (od kierunku Choiny) i skręciła na skrzyżowaniu w ul.Poligonową. Tylko cud uratował oba samochody od zderzenia i tragedii na tej drodze. I kierowca jechał ze zbyt dużą prędkością (sama ulica do tego zachęca, długa – prosta, pusta, doskonała nawierzchnia), a i kobieta nie zachowała uwagi na skrzyżowaniu podporządkowanym. Całe zdarzenie mogło być jednym z wielu jakie Państwo publikują, tragedia murowana, opis wypadku i ustalenie okoliczności + zdjęcia.

2. W dniu wczorajszym tj. 08.10.2015 po raz kolejny, byłem świadkiem zdarzenia. Prędkość, skrzyżowanie, długa prosta, szybkość – i na szczęście nieoznakowany samochód policyjny, natychmiast zatrzymał kierowcę.

3. W dniu 2.10.2015 na środku ww skrzyżowania (nieoświetlonego), osobiście jadąc od strony węzła obwodnicy ok. godz. 20:00 natknąłem się na stojącego szarego mercedesa – zepsuł się – stał unieruchomiony na środku skrzyżowania!. Jedynie to, że świadomi ludzie wystawili trójkąt ostrzegawczy (brawo), pozwalało na czas dojrzeć zarys samochodu. Chwila nieuwagi – kraksa.

Na dołączonych zdjęciach postarałem się pokazać te miejsca.

Z ukłonami:
kierowca

List ten otrzymaliśmy tuż przed tragicznym w skutkach wypadkiem, jaki wydarzył się wczoraj na opisanym przez naszego czytelnika skrzyżowaniu. Jak wy widzicie występującą tam sytuację? Czy skrzyżowanie to jest bezpieczne? czekamy na wasze opinie.

(fot. nadesłane)
2015-10-14 18:32:55

Zobacz również

42 komentarze

  1. Tam na sporym fragmencie drogi w stronę węzła zapomniano chyba postawić znaki – droga dwujezdniowa, tabliczka koniec terenu zabudowanego, więc można lecieć stówą ? A ta sygnalizacja na tych nowo oddanych odcinkach to faktycznie kpina – osoba, która to zaprojektowała i druga, która to zaakceptowała powinny zostać wysłane na badania pod kątem posiadania właściwych kwalifikacji.

    • I jeszcze jedno – światła na skrzyżowaniu z Koncertową ustawiał chyba jakiś praktykant, na dodatek chyba w środku nocy. Cykle zmiany nijak się nie mają do faktycznego natężenia ruchu – na wykonanie lewoskrętu czeka się nieraz i po kilka minut – bardzo krótka zmiana.

  2. A co policjant miał zrobić? Osobiście założyć światła? Do urzędasów to trzeba zgłosić a nie do policji…

  3. Na efekt nie trzeba było długo czekać : jedna z ofiar wczorajszego wypadku już nie żyje. Co dalej?

    • Co dalej? A to, że trzeba się nauczyć jeździć. Tylko tyle.

      • No właśnie tsza sie naumić jezdzići na znaki paczeć, zrobili na wsi droge i burak z buraczką nie może pojąć że im dłuższa droga na wiesi to nie koniecznie ma pierwszeństwo jak to do tej pory było.

      • Tylko że w Polsce za zabójstwo najwyższą karą jest dożywocie a tutaj za niezauważenie jednego znaku ustąp pierwszeństwa od razu kara śmierci ?
        Ludzie opamiętajcie się, jeden mały znak ustąp to może przy przy wyjedzie z posesji na drogę o dopuszczalnej prędkości 50km/h a nie na dwupasmówce, na której ludzie jadą 80km/h i nagle pierwszeństwo się kończy.
        W takich sytuacjach na całym świecie są duże znaki uwaga zmiana pierwszeństwa, a na samym skrzyżowaniu stoi STOP.
        W ogóle w lepszym świecie to robią wielkie rondo w takim miejscu.
        Celowo napisałem 80km/h bo te drogi będą kiedyś miały dopuszczalne 70km/h a +-10km/h jest tolerowane nawet w przepisach.

  4. niech sie wielmozny pan(stwo) czytelnik(cy) nauczy(ą) przepisow a przede wszystkim zachowa(ją) szczegolna ostroznosc na skrzyzowaniu i bedzie ok, a nie gorzkie zale wypisywac mo roznego rodzaju mediach, jak nie pasuje to niech za****dala przez ducha i solidarnosci

  5. Światła w tym miejscu faktycznie są potrzebne, ale zwracam uwagę na pewien szczegół – ludzie zostali rozleniwieni i ogłupieni ilością skrzyżowań z sygnalizacją. Jak trafi się jakieś bez, albo sygnalizacja nie działa, to zaczynają się problemy – nie zwracanie uwagi na znaki i brak znajomości zasad pierwszeństwa…

  6. Popieram skrzyżowanie powinno mieć sygnalizację

  7. na ruch ze strony zarządcy drogi będziemy czekali miesiącami a i tak co najwyżej namalują czerwone pasy i postawią znak stop jak na Krochmalnej i Diamentowej, a tym czasie może (oby nie) zginąć wiele osób (wczorajszy wypadek).

    Może by tak zrobić samowole budowlaną i postawić żółte budki i duże tablice z napisem fotoradar ? Może to przynajmniej spowolni tych pędzących poligonową.

    Chyba faktycznie tam projektował jakiś praktykant, bo tam od razu po winno być skrzyżowanie o ruchu okrężnym.

  8. Nie ma w ogóle dyskusji – jeden jedzie ostrożnie i patrzy na znaki, a inny ma to daleko gdzieś i jedzie jak wariat. Przy tak dużym skrzyżowaniu i docelowo pewnie wzmożonym ruchu na Poligonowej (bo przecież dojazd do obwodnicy), to bez wątpienia należą się światła w tym miejscu. Projektant sygnalizacji świetlnej to chyba ktoś bez wyobraźni, bo zgadzam się, że światła do podrzędnych uliczek bez ruchu to pieniądze wyrzucone w błoto. Poza tym, to jest jednak teren, gdzie powstają bloki, są domki jednorodzinne i to nie jest obwodnica, żeby jechać 120 km/h, a jednak miasto i droga dojazdowa do obwodnicy, prawda?!

  9. Dodam tylko, że ul Zelwerowicza w – mam nadzieje – niedługim czasie zostanie przedłużona aż do skrzyżowania (bedzie rondo) Zbożowa / Sławinkowska. I wtedy dopiero się zacznie ruch…

  10. Sygnalizacja sygnalizacją, ale przecież każdy kierowca teoretycznie zna przepisy. Dużo jeżdżę w nocy i jak tylko sygnalizacja zostanie wyłączona od razu są problemy. A jeśli wciągu dnia coś padnie – dramat. Ludzie stoją i się gapią, klaksony w ruch. Przecież nie może tak być że jak nie ma bata nad głową to już koniec… Już były propozycje, żeby na rondzie przy Makro sygnalizację montować. Po co? ruch tam jest płynny, widoczność bardzo dobra. Ale co jakiś czas trafia się pajac co „się zagapiłem” albo „to ja nie mam pierwszeństwa?”…

  11. W miejscach szczególnie niebezpiecznych, a takim jest to skrzyżowanie, musi być sygnalizacja świetlna.

    Osoby, które piszą, że wystarczy przecież tylko przestrzegać przepisów, że trzeba mieć olej w głowie, że z kartą woźnicy po mieście się nie jeździ, etc. mają pewnie albo za małe doświadczenie, albo za mało rozumu i co za tym idzie – za dużą pewność co do swoich umiejętności. Czasem niestety trzeba wymuszać porządek, organizację ruchu światłami.
    Przykładem może być rondo pod zamkiem, na którym kiedyś w porze nocnej światła przełączały na żółte. I wtedy w nocy dochodziło tam często do groźnych wypadków. Od czasu, gdy sygnalizacja pracuje tam całą dobę w cyklu czerwone-zółte-zielone groźnych wypadków jest znacznie mniej. A przecież, jak niektórzy piszą, wystarczyło stosować się do znaków… Co ciekawe – wypadkom ulegali tam także zawodowi kierowcy, jadący od granicy ciągle na pierwszeństwie przejazdu, a dopiero tu, pod zamkiem, spotykając rondo z ‚ustąp pierwszeństwa’ i wymuszając pierwszeństwo… I proszę nie pisać głupot, że to ruscy, bo takich przykładów mam znacznie więcej – także z młodymi z miasta, którzy przez roztargnienie, zmęczenie, zbytni pośpiech aktualnie niestety nie są już tak zdrowi/żywi, jak kiedyś. Czasem światła na skrzyżowaniu po prostu muszą być.

    PS: Nie lubię teorii spiskowych, ale może przy Akacjowej mieszka jakiś lokalny vip i światła pomagają mu włączać się rano bezpiecznie do ruchu. Dlatego światła są właśnie tam, a nie przy Zelwerowicza…

    • no to jeszcze zginie z 5 osob i dopiero ustawia swiatla. nie mozna z gory zakladac ze kazde budowane skrzyzowanie bedzie miejscem „szczegolnie niebezpiecznym” cokolwiek by to mialo znaczyc. bo skrzyzowan mijasz codziennie kilkadziesiat i nic nie dzieje tylko trzeba patrzec na znaki albo usunac znaki wszystkie pierwszenstwa i zrobic rownorzedne skrzyzowania to kazdy imbecyl bedzie sie zatrzymywal bo nie wiedzial by kto ma pierwszenstwo:)

  12. To jest parodia. Zelwerowicza od dawna polecana jako odciążenie dla całej dzielnicy kończy się jednym z potencjalnie najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w mieście z prawie ekspresową Poligonową. Zobaczymy statystyki za kilka tygodni. A kilkaset metrów dalej nowiutkie światła na najmniej uczęszczanym skrzyżowaniu w Lublinie. Jak w filmach Barei….

  13. W Lublinie się nie da. Ile ofiar trzeba było, by lepiej oznaczyć niby rondo Krochmalna/ Diamentowa.

    • Krochmalna/diamentowa to nie rondo tylko zwykle skrzyzowanie i dopoki do kierowcow to nie dotrze to niestety wypadki beda sie zdarzaly.
      Ja niestety mam wrazenie ze jak gdzies swiatla nie dzialaja to czesc kierowcow glupieje, nie wiedza co maja ze soba zrobic. Ci bardziej ogarnieci zaczynaja sie wtedy denerwowac. Nie wiem jak jest na poligonowej, ale np na jp2/filaretow ruch odbywa sie plynniej gdy te swiatla nie dzialaja – nawet w porannym i popoludniowym szczycie.

  14. Co się czepiacie sygnalizacji przy Staczyńskiego, skoro i tak nie działa…
    Poza tym wymieniona ulica Akacjowa nie jest w Lublinie, tylko Jakubowicach Konińskich, ale to szczegół.
    Swoją drogą, jak by tu zbudowali nawet duże rondo, to i tak znalazłby się ktoś nieznający przepisów, jak pod makro.

  15. Jechałem tam ostatnio 1 raz w nocy, i skręcając w lewo wjechałem pod prąd… w tym miejscu co był ostatnio ten wypadek…

  16. może czas nauczyć się jeździć, ćwiczyć refleks i skupiać się na jeździe a nie na tym co do garka włożyć i czy wyłączyłem żelazko.

    I kolizji nie będzie, niezależnie od świateł i natężenia ruchu.

  17. krochmalna i diamentowa znaki stop po 20tej bo o tej jade nikt oprocz mnie nie zatrzymuje sie tak samo na wrotkowskiej z diamentowa nie ma innej rady jak nauczyc sie przepisow i je stosowac a bedzie ok zapewniam

  18. Pozamieniali wszyscy mózgi i oczy na sygnalizacje, GPS-y, ABS-y, „Jaśki”, ASR-y i inne takie.
    Tam nie powinno być żadnej sygnalizacji.
    A jak ktoś A-7 nie widzi, to do okulisty a nie na miasto naskakiwać, że kolejnych kilkuset tysięcy żałuje na powodujące korki sygnalizacje.

    Dwa tygodnie nie było świateł na skrzyżowaniach Wieniawskiej z Krakowskim i Krakowskiego z Lipową i Racławickimi. I co? Wypadków nie było, po skrzyżowaniach wiatr hulał (i kierowcy). Włączyli sygnalizację i korki są aż od Kompozytorów Polskich (na Lubomelskiej/Wieniawskiej) i Dolnej 3-Maja (na 3-Maja/Krakowskim).
    No, ale rację mają – jak wszyscy stoją i nikt nie jedzie, to na pewno jest bezpieczniej, bo nikt na pewno prędkości nie przekroczy 😛

  19. Najważniejsze, że Poligonową oddano do użytku przed wyborami. A to ,że tam jest niebezpiecznie to już nieważne. Wystarczyło rondo wybudować ale znak STOP-u taniej kosztuje i przez rondo z terminem by się nie wyrobili. Tak oszczędza się na bezpieczeństwie obywateli. Aby było taniej Arenę tez pozbawiono bieżni. Każda inwestycja zostaje okrojona kosztem bezpieczeństwa i funkcjonalności. Gdzie rozpływa się ta kasa skoro zadłużenie miasta wzrasta niebotycznie? @Krzysztof-może wnuki doczekają. Jeszcze chwila a zawał finansowy miasta gotowy.

  20. Pięknie opisany materiał i nic by mnie tak nie zdziwiło gdyby nie fakt że ul.Akacjowa znajduje się dzielnicy Kośminek czyli w drugiej części lublina niż ul.Zelwerowicza.

    Może tak przed opublikowaniem warto było by przeczytać i po sprawdzać ulice gdzie się znajdują

    • Szanowny k49, owszem ulica Akacjowa znajduje się w dzielnicy Kośminek. Jednak ul. Akacjowa jest również właśnie w rejonie ulicy Poligonowej, a dokładnie jej przedłużenia do Jakubowic, czyli ul. Bohaterów Września.

      Pozdr

    • A może byś tak przed napisaniem komentarza sprawdził czy masz rację? Gdyż właśnie wyszedłeś na debi*a. Tam jest ulica Akacjowa.

    • Nie jednemu psu na imię Burek. Ul.Akacjowa, poza granicami miasta Lublina. Czytać tekst ze zrozumieniem i wyciągnąć swój nos dalej niż sąsiedztwo pobliskich ulic…

  21. Układy i układziki, Debile zarządzają naszym miastem i tyle, przykład: skrzyżowanie Diamentowa – Krochmalna min. 2 kolizje/tyg. – świateł brak. Skrzyżowanie Kruczkowskiego – Przybylskiego brak kolizji czy potrąceń – światła się właśnie budują !!! Ktoś komuś smaruje i tyle.

  22. W poprzednią sobotę jechałem Poligonową od strony węzła, jechałem ~50, bo obszar zabudowany. Z Zelwerowicza, bez zatrzymywania się śmignął samochód jadąc na wprost (w kierunku przyszłego skrzyżowania ze Zbożową). Nie wiem ile metrów brakowało – 40? 30? W każdym razie zrobiło mi się ciepło, bo jechałem z dwójką dzieciaków.

    Tak, niezależnie od komentujących że są znaki – skrzyżowanie jest niebezpieczne – jadąc Poligonową do węzła nie widać skrzyżowania do momentu wyjazdu zza zakrętu. Tym samym wyjeżdżając z Zelwerowicza w lewo w Poligonową również widoczność nie jest idealna. Do tego mamy do przeskoczenia 4 pasy, praktycznie bez możliwości zatrzymania się na środku, bo to koliduje (będzie kolidować) z lewoskrętami. Gdyby na przedłużeniu lewoskrętów były za skrzyżowanie pasy rozpędzające, to może byłoby bezpieczniej. Niemniej skrzyżowanie wygląda jakby było projektowane wyłącznie pod kątem sygnalizacji.

    Co z tego, ze ja jadę uważnie i zgodnie z przepisami – niestety wystarczy również chwila nieuwagi kogoś innego (a ja może dam radę się wybronić a może nie).

  23. Trzeba postawić duży znak STOP na Zelwerowicza przed tym skrzyżowanie. t nie za miesiąc tylko jutro !!!!!!

  24. zgłosic do TVN Turbo do programu Absurdy Drogowe (byli kilka dni temu na mełgiewskiej)

  25. Moim zdaniem najlepsze byłoby na tę chwilę przerzucenie pierwszeństwa z północnego odcinka Poligonowej na Zelwerowicza, zgodnie z natężeniem ruchu i widocznością. To pomogłoby uniknąć wielu wypadków do czasu postawienia świateł.

  26. moim zdaniem, to komuś się z tymi światłami pomyliło, po co światła do „dróżki” w Jakubowicach? Po prostu napili się i na kacu źle je ustawili!!!! Powinny być na Zelwerowicza!!!

    • W tych światłach widzę sens. „Poligonowa” przebiega tam poza obszarem zabudowanym i można jechać 100. Bez tego ewentualne kolizje mogły być tragiczne w skutkach za każdym razem.

  27. Nikomu się nie pomyliło, małpy tak narysowały i już … No tak, małpy, bo jeżdżąc już po tym mieście od ładnych kilkunastu lat, już daaaawno doszłam do takiego wniosku, że w tym mieście wszelkie rozwiązania komunikacyjne planuje się w następujący sposób: władze miejskie wysyłaja swojego, zapewne zaufanego człowieka do zoo do Zamościa. Tam człowiek podrzuca małpom do klatki blok rysunkowy i świecowe kredki. Małpy „coś” rysują, następnie blok wyciągają, targają z powrotem do Lublina i budują kolejną drogę (skrzyzowanie), ściśle według projektu … Podobnie jest z ustawianiem faz sygnalizacyjnych (świateł) na skrzyżowaniach. Przywożą z Zamościa małpy, wpuszczaja na skrzyżowanie i małpy ustawiaja światła, a potem je odwożą z powrotem do Zamościa. Za każdym razem jednak przywożą inne, przypadkowe, bo gdyby przywozili te same, to te same już by wiedziały o co chodzi … Ludziska, troszkę więcej wyrozumiałości !!! Przecież w końcu małpa to człowiek któremu się nie powiodło …

  28. No to mamy kolejne inteligentne sygnalizatory na skrzyżowaniach w ramach inteligentnych pomysłodawców co prośby mieszkańców mają za nic. Tak ma być i koniec. A że droga w pole… to nic …może kiedyś będzie autostrada to sygnalizacja już jest. Pozdrawiam planistów od ruchu drogowego.

  29. ja wszędzie i cały czas piszę, że nawet zamiast świateł powinny być po prostu ronda, ronda ronda i jeszcze raz RONDA koniecznie BEZ ŚWIATEŁ!!! na takich rondach jest najmniej wypadków, nie spowalniają zbytnio ruchu tak jak światła, zapewniają płynny ruch i zwiększają bezpieczeństwo, bo na czerwonym da się przejechać, ale przez rondo bez choćby zwolnienia raczej nie…

    • Pod wpływem to rondo przejechać żaden problem. A tak na poważnie. Ronda nie zawsze można wybudować ze względu na brak miejsca – wtedy światła. W tym konkretnym przypadku miejsca na duże rondo pod dostatkiem. Ruch odbywał by się płynnie i na dzień dzisiejszy rozwiązanie w zupełności sensowne. Obecnie światła tylko ograniczą przepustowość. Do Kołbieli z natężeniem ruchu jeszcze nam daleko by tworzyły się korki. Ciekawe komu zawdzięczamy takie rozwiązanie, który debil to zatwierdził; zapewne specjalista z POwołania.

  30. Chciałbym wiedzieć w jakim celu na ul.Lubartoskiej,gdzie można parkować na chodniku,ktoś wymyślił jakieś dziwaczne „plotki” ?

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8114zł -0.4%
    • GBP 4.9424zł 0.2%
    • EUR 4.2954zł -0.09%
    • CHF 3.7747zł -0.3%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Tak budowali Maszt Niepodległości. Zobacz timelapse z prac na rondzie im. Romana Dmowskiego
    Lublin/Zamość. Obchody 100. rocznicy odzyskania niepodległości (wideo)
    Kolizja dwóch aut na ul. Głębokiej. Jednemu kierowcy się śpieszyło, drugi nie zachował ostrożności (wideo)
    Przejeżdżał rowerem po przejściu, potrącił go samochód. Zobacz moment wypadku (wideo)
    Było kilkudziesięciu kierowców dookoła, pomógł tylko jeden (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    W dniach 13-15 listopada odbędą się Targi Energetyczne ENERGETICS i Wschodnie Dni Kooperacji (PROGRAM)
    Co robić w weekend w Lublinie? Sprawdź!
    Masz dość piwnej nudy? Odwiedź Lubelskie Targi Piw Rzemieślniczych (23-24 listopada)
    Konferencja i bezpłatne porady prawne dla poszkodowanych przez banki
    Planujesz wesele, bal, studniówkę? To wydarzenie jest dla Ciebie!
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.