Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Z rozkładu jazdy zniknie linia nr 10. Pojawią się za to trolejbusy linii nr 150

Linia nr 10, która jest obsługiwana przez trolejbusy zostanie przyporządkowana do numeracji trolejbusowej. Pasażerowie zadecydowali, że będzie nosić ona nr 150.

Wraz z początkiem października lubelska linia komunikacji miejskiej nr 10 zmieni się w 150. W sierpniu Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie otworzył dyskusję w której poprosił pasażerów o opinię w sprawie zmiany numeracji. Miało to związek z zastąpieniem autobusów obsługujących tą trasę przez trolejbusy. Jednocześnie zmianie uległa sama trasa, co wynikało z konieczności zapewnienia dostępu do ładowania baterii dla trolejbusów hybrydowych na przystanku końcowym na Węglinie, oraz przejazd bez wykorzystania napędu hybrydowego do końca trasy.

Od 5 sierpnia wiedzie z Węglina przez al. Kraśnicką, ul. Bohaterów Monte Cassino, Wileńską, Głęboką, Sowińskiego, Al. Racławickimi, Krakowskim Przedmieściem, ul. 3 Maja, al. Solidarności, Tysiąclecia, przez Plac Singera, ul. Lwowską, al. Andersa, ul. Mełgiewską do przystanku Mełgiewska WSEI. Z uwagi na elektryfikację linii musiała zostać ona przyporządkowana do numeracji trolejbusowej, czyli od 150 wzwyż. W ankiecie udział wzięło 737 osób. Większość, gdyż 43% ankietowanych opowiedziało się za numerem 150, 40% za pozostawieniem obecnego numeru, zaś 17% osób wskazało własne propozycje nowego numeru linii 10.

Jednak to nie koniec tego typu zmian w lubelskiej komunikacji miejskiej. To samo czeka linię nr 19, która również jest obsługiwana przez trolejbusy. W najbliższym czasie Zarząd Transportu Miejskiego zamierza ogłosić podobną ankietę.

(fot. Mikołaj Panasiuk/archiwum)

9 komentarzy

  1. Miasto sie wyludnia, nawet studentów .mało bo niż, a autobusów coraz więcej chyba do wożenia powietrza, nie lepiej za to postawic biurowiec korpo dla absolwentów studiów??

    • Studentów akurat sporo, bo dziadowskich uczelni narobili – ale każdy student to teraz pan/pani z własnym autem.

    • operatorka latającej miotły

      W październiku znowu się zaludni a za dziewięć miesięcy…

  2. trzeba było mu nadać numer sto pięćdziesiąt dziesięć, teraz się ludzie będą mylić 🙂

  3. Oj tam, oj tam… rowerów Ci u nas dostatek :))

  4. ZTM zabrał 10,54 z Gęsiej,a zamiast tego dał linię turystyczną do zwiedzenia połowy Lublina czyli 26.Teraz żeby dojechać na PKS trzeba jechać z przesiadkami.Kogo oni tam zatrudniają?Jak trzeba być tępym,żeby z takiego dużego osiedla zabrać autobusy?A w sobotę zdublowali linię 23,dzisiaj uruchomili linię Gaj.To nadaje się do Barei,nagrać komedię o tej niepotrzebnej instytucji.

    • Zgadzam się, zabrano mieszkańcom osiedla Świt jedyne w miarę sprawne połączenie z dentrum. 57 i 26 jadą bardzo naokoło a poza tym autobusy są jednak rzadziej.

      • 26 i 57 odkąd pamiętam (a jestem po 30.) służyły do zwiedzania miasta. Trasy tych linii już dawno powinny być zmienione. Kilka lat temu potrafili zmienić trasę 17. Pomysł na komunikację w Lublinie jest prosty. Ale go nie zdradzę, bo za konsulting płaci się niemałe pieniądze.

  5. Ta komunikacja nigdy nie będzie sensowna do puki rozkłady będą stadnie układane. 156 i 160 z Chodźki zawsze razem jedzie a później czekaj Tadku na sradku.

Z kraju