Ulica Popiełuszki otwarta już dla ruchu, komunikacja miejska wraca na podstawowe trasy (zdjęcia)
14:24 07-11-2023
– Zakończyliśmy przebudowę ul. Popiełuszki i tym samym zrealizowaliśmy postulat zgłoszony przez mieszkanki i mieszkańców w czasie spotkania z cyklu „Plan dla Dzielnic”. Zmiany w tej części miasta poprawią komfort i bezpieczeństwo zarówno pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, jak i kierowców. Zadanie zrealizowaliśmy przy dofinansowaniu środków unijnych – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
Nowa nawierzchnia, nowe chodniki
W ramach realizowanej inwestycji ul. Popiełuszki na odcinku od ul. Junoszy do ul. Legionowej otrzymała nową nawierzchnię, przebudowano także skrzyżowanie ul. Popiełuszki z ul. Głowackiego, a odnowioną sygnalizację świetlną włączono do Systemu Zarządzania Ruchem. Ulica zyskała nowoczesne oświetlenie dostosowane do obecnych wymogów technicznych. Drogowcy wykonali także chodniki z kostki brukowej na fragmentach dotychczas nieremontowanych oraz wybudowali kanał technologiczny.
Zmiany objęły również infrastrukturę przystankową. Istniejący przystanek na wysokości Domu Pomocy Społecznej im. Matki Teresy z Kalkuty zmienił swoje miejsce i docelowo znajduje się za skrzyżowaniem z ul. Junoszy. Na przystankach pojawiły się również nowe wiaty oraz punkty dynamicznej informacji pasażerskiej. Z uwagi na zakończeniem prac, od dnia 8 listopada br. (środa), linie nr 2, 4 i 13 powracają na swoje podstawowe trasy.
Kolejny komponent projektu unijnego
Przebudowa ul. Popiełuszki, zgodnie z podpisanym aneksem trwała do końca października. Zadanie zrealizowało Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z siedzibą w Lublinie, a ich koszt to ponad 4,7 mln zł. Prace drogowe w rejonie ul. Popiełuszki to kolejny komponent projektu unijnego „Przebudowa strategicznego korytarza transportu zbiorowego wraz z zakupem taboru w centralnej części obszaru LOF” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Trasa 2 mogłaby zostać.
Funkcjonowanie komunikacji miejskiej organizują ludzie, którzy autobusem ostatni raz jechali w XX wieku. Czyli działa ona tak jak drogi rowerowe, projektowane przez osoby, które rowerem ostatni raz jeździły zaraz po swojej komunii. Ewentualnie, to jeszcze kilka razy do roku, ale rekreacyjnie, a nie traktują to jako powszechny dojazd gdzieś.
Tobie pasuje tamta trasa, a mnie poprzednia przed zmianą. Zależy komu gdzie bliżej
Warto pamiętać, że nawierzchnia ul. Róży Luksemburg została zniszczona, kiedy skierowano tam objazdy podczas zadania p/t budowa kanalizacji burzowej na potrzeby 2-ch deweloburaków a.k.a : 'remont Racławickech’
Nie ma takiej ulicy ani takich alei.
Za komuny była i bylo takie powiedzenie „kto mieszka na róży ten komunie służy „.
Było było, ale się skończyło.
I dobrze, aby nigdy nie wróciło. Amen
A co z Zana,Kunickiego,Staszica,Witosa,Kraśnicką,kompleksem skrzyżowań koło Turystycznej,i na Tatarach,Głęboka,słynna Sowińskiego !!! To tak tylko jednym tchem wymieniłem !!!! LUBLIN DROGI ROZPACZY
Szanowna redakcjo, a co się dzieje z przebudową Wojciechowskiej? Miała się skończyć do września, potem do końca października, a w tej chwili wygląda to jak jakiś ponury żart – nawet połowa nie jest zrobiona, autobusy jeżdżą po chodniku, trzech robotników stoi i patrzy na wykopy, a jeden opiera się o szpadel i ogląda przejeżdżające samochody.