Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Tą miejscowość od lat przeklinają kierowcy podróżujący trasą Lublin – Warszawa. Ruszyła budowa wyczekiwanej obwodnicy

Ruszyła budowa ostatniego odcinka przyszłej drogi ekspresowej, jaka połączy Lublin z Warszawą. Dla kierowców jest to jednak najważniejszy z odcinków, gdyż omijający zakorkowane rondo w Kołbieli.

Korki, jakie tworzą się przed rondem w Kołbieli, są znane wszystkim, którzy podróżują trasą Lublin – Warszawa. Są dni, że sznur aut ma kilka kilometrów długości. Niejednokrotnie dochodzi tam do zdarzeń drogowych, co jeszcze bardziej wydłuża czas przejazdu. Jak wyjaśniają mieszkańcy, o budowę obwodnicy, walczą od kilkunastu lat. Powstanie ona w ramach większej inwestycji, jaką jest budowana od węzła Lubelska w Zakręcie do Kurowa trasa S17.

O ile na większości odcinków prace trwają od dawna, w niektórych miejscach kierowcy korzystają już z nowej, betonowej nawierzchni, to w Kołbieli nic się nie działo. Jak wyjaśnia Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, powodem była konieczność przeprojektowania węzła Kołbiel, co przełożyło się na zamianę terminu zarówno rozpoczęcia prac, jak też oddania gotowej trasy. Ten ostatni, poznamy po tym, jak inwestor podpisze z wykonawcą aneks do umowy.

Pod koniec czerwca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekazała wykonawcy, firmie Strabag, wszystkie niezabudowane działki pod plac budowy. Jednocześnie rozpoczęto także przekazywanie działek zabudowanych. Rozpoczęła się wycinka drzew na terenach leśnych, zaś na całym odcinku pojawił się ciężki sprzęt. Jako pierwsze wykonywane są prace ziemne. Obwodnica Kołbieli będzie miała 8,7 km długości. Jest to ostatni z odcinków przyszłej drogi ekspresowej S17 Lublin – Warszawa, na którym nie były jeszcze wykonywane żadne prace.

(fot. Krzysztof Nalewajko)
2018-07-16 21:26:48

20 komentarzy

  1. bez rondka nie było korków

    • 1. Na drodze z pierwszeństwem nie było. Na tej drugiej nie wiem.
      2. Kilka razy do roku dochodziło na tym skrzyżowaniu do wypadków. Jeżeli dwie drogi krajowe (o dużym natężeniu) krzyżują się to trzeba odchodzić od takich niebezpiecznych skrzyżowań. Można budować skrzyżowania bezkolizyjne (i niebawem takie będzie) albo co tańsze i szybsze w budowie – przebudować zwykłego skrzyżowania na skrzyżowanie o ruchu okrężnym z małą wyspą).
      Od momentu powstania ronda wypadki się nie zdarzają.

  2. Tę miejscowość

  3. Góra Kalwaria też ma gorące godziny.

  4. To smutne zdjecie z bocianem pokazuje wlasnie co robi czlowiek ze wszystkim w okół.

    • Przecież go walcem nie przejechał. Bociek ma jeszcze dużo przestrzeni w naszym państwie, większość powieżchni to użytki i nieuzytki rolne, więc się nie fafluń.

    • Miastowy matołku, bociek to akurat korzysta na takich pracach, tak samo jak podczas orki chodzi za traktorem i wyłapuje myszy i ropuchy z odkrytych nor. Chcesz pomóc boćkom, to zaapeluj do ONZ o powstrzymanie polowań na bociany na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

  5. No nareszcie. Harry jara się z Balladyny, ale ta jego uliczka nie umywa sie do tej obwodnicy.

  6. Tę miejscowość, a nie tą…

    • Nie ma znaczenia. To nie dzięki humanistom ludzie są wstanie budować drogi.

      • Tak radykalnie to bym tego nie określał…

      • To tak jak byś powiedział że mózg to najważniejszy organ człowieka a serce jest zbędne…. A doskonale wiesz że do prawidłowego działania organizmu muszą być wszystkie organy..!!!

  7. a kiedy będzie to gotowe? całość drogi Warszawa – Lublin? I jeszcze jedno kiedy normalnie ruszą pociągi Warszawa- Lublin?

Z kraju