Czwartek, 02 maja 202402/05/2024
690 680 960
690 680 960

Świdnik: Koniec z wypadkami na „rondzie z helikopterem”? Przebudują skrzyżowanie

Najniebezpieczniejsze skrzyżowanie w Świdniku niebawem zyska całkowicie nowe oblicze. By nauczyć kierowców bezpiecznej jazdy po rondzie, zostanie ono przerobione na turbinowe. Wiosną wypadki w tym miejscu mają być już przeszłością.

38 komentarzy

  1. W życiu nie widziałam chyba prostszego i lepiej oznakowanego ronda niż to z helikopterem, nauczcie się tłumoki jeździć a nie obwiniać infrastrukturę drogową.

    • zemsta_helikoptera

      dokładnie, rondo proste jak budowa cepa, ale widać dla niektórych i tak za skomplikowane.
      w tamtym miejscu widzę tylko dwa rozwiązania:
      – szlabany
      – „przeprowadzacz” samochodów na wzór tego co przeprowadza dzieci przy szkołach przez jezdnię

      🙂

    • W tym problem, że jest proste i da się pojechać prosto, a nie po łuku. I dlatego miszczowie prostej zap…ją na wprost. Dojeżdżasz do ronda, rzut oka w lewo – miszcz prostej jest 100 metrów przed rondem, wjeżdżasz na rondo i dostajesz strzała, bo miszcz zap..ł stówką.

      • Vc, Ty masz chyba jakis problem z rondami…. „nie-rondo” w lublinie chesz przerabiac na „pelnoprawne rondo”, mistrzowie prostej wjezdzajacy na rondo tez sa dla Ciebie problemem… co Ty, baba jestes ze takie proste skrzyzowania staly sie dla Ciebie tak problematyczne?

    • Skoro u nas rozwiazaniem jest „przebudowa” to nie lepiej pobudowac progi zwalniające ? Przeciez to dużo tańsze rozwiązanie a skuteczność będzie podobna. Skoro ktos nie potrafi jeździc to i na turbinowym sobie nie poradzi. Przyklad ronda przy zjezdzie z obwodnicy na turystyczna. Przeciez na turbinowym tez moze dochodzic do wypadkow jesli ludzie beda wymuszac pierwszenstwo !

    • JAKBYŚ MIAŁ REJESTRACJĘ LSW INACZEJ BYŚ PISAŁ – DLA LSW KAŻDE SKRZYŻOWANIE TO WALKA ZE ŚMIERCIĄ

  2. A co ze śmigłowcem , czy zostanie wymieniony na nowszy model ??

    • Woda brzozowa i dawaj za kioskiem. Pamiętacie?

      Ta fabryka jeszcze nie wyszła spod zaboru Rosjan i układu Warszawskiego albo jej potencjał jest tylko na eksport więc dobrych modeli raczej nie podarują. Noo chyba, że prywatni zbieracze-kolekcjonerzy coś podarują. Który śmigłowiec ty byś tam widział? Ja zawiesił bym jakąś anakondę i skrzyżowanie jakie by nie było będzie wypadkowe. Śmigłowiec trzeba przenieść 50 m przed pierwszym ustępem pierwszeństwa, jadąc od orlenu. Na środkowym pasie zieleni. Tam jest więcej miejsca i lepiej by się eksponował, hamując szybkich i nieuważnych kierowców. Nic nie trzeba przebudowywać wystarczy postawić sygnalizator i radar, który czerwonym światłem będzie hamował kierowców. Proste i tanie. Pozdro.

  3. Świdnik to taki drugi Sosnowiec

  4. jechać do zamościa się uczyć po rondach jechać tam dopiero się dzieje to rondo co na hrubieszów się jedzie miodek raz na okrążenie jest szansa na stuku puku

  5. rondo tubtinowe

    a przy okazji zapytam… czemu służą te krawężniki na jezdniach tych rond prowadzących do lotniska od strony Mełgiewskiej ? To rodzaj zasieków ?

    • anestaoloszkoczka

      Dla takich jak Pan, co by z koniecznych przyczyn spowodowanych nie do końca rozwiniętym mózgiem i brakiem wiedzy na temat zachowywania na drodze oraz dynamiki jazdy na takim skrzyżowaniu, wprowadza się zasieki by komfort, dynamika, bezpieczeństwo były zachowane na najwyższym poziomie. Takie skrzyżowanie pozwala wyprzedzić bezkolizyjnie pojazd, który wolno jedzie np.: autokar, furmanka, rowerzysta itd. Steruje ruchem zgodnie z logiką i instynktem co prowadzi do minimalnej ilości kolizji i 100% brakiem zakorkowania.

      • rondo tubtinowe

        Prośba taka, nie mierz wszystkich swoją miarą. Są jednak tacy co nie potrzebują wytyczania zasiekami drogi przejazdu przez rondo. Przyjmuję jednak z wyrozumiałością że niektórzy bez tego mają problemy z pokonaniem tego rodzaju skrzyżowania.

  6. Zlikwidować znaki. Dać prawo pierwszeństwa dl pojazdu z prawej i sprawa jasna.
    Będzie mniejsza prędkość, warsztatów blacharskich przybędzie, bezrobocie się zmniejszy. Może w tym kierunku pójść.

  7. A może Rondo Blacharzy w Lublinie też zrobić turbinowe?

  8. Borys (oryginał)

    A co powiecie na ronda w Łęcznej? Opuszczają rondo z wewnętrznego pasa nie patrząc czy ktoś nie jedzie zewnętrznym. Włos się jeży… Jeden w bmw to mnie o mało nie pobił.

    • To tak samo jak w Rzeszowie, z wewnętrznego w prawo. Co ciekawe co od czasu do czasu zdarzają się mistrzowie co zatrzymują się na środku ronda i się przypuszczają bądź też nie wiedzą jak zjechać 😉 istny cyrk 🙂

    • Odnośnie rond w Łęcznej, można jak najbardziej zjeżdżać z wewnętrznego pasa, ale TYLKO w kierunkach Lublin – Włodawa, czyli przecinając krajówką przez całą Łęczną. Natomiast NIE MOŻNA z wewnętrznego pasa zjeżdżać w kierunku WAMEX – NETIA (pierwsze rondo od świateł), oraz Ludwin – Milejów (drugie rondo od świateł). No ale niestety niektórzy o tym nie wiedzą, mimo iż jest wyraźnie oznakowane. Ja również kilka razy nie miałbym wypadku jadąc poprawnie.

  9. Świdniczanin z konieczności

    Odpowiedź brzmi: Świdnik. Dziękuję dobranoc

  10. A wracając do tytułu… „Koniec z wypadkami na “rondzie z helikopterem” – taka opcja jest najmniej prawdopodobna, bo jakby nie wiem jak przerobić to rondo to i tak znajdą się tępaki, które doprowadzą do wypadku.
    Pytanie: kto pierwszy? 😉

Z kraju