Najniebezpieczniejsze skrzyżowanie w Świdniku niebawem zyska całkowicie nowe oblicze. By nauczyć kierowców bezpiecznej jazdy po rondzie, zostanie ono przerobione na turbinowe. Wiosną wypadki w tym miejscu mają być już przeszłością.
W życiu nie widziałam chyba prostszego i lepiej oznakowanego ronda niż to z helikopterem, nauczcie się tłumoki jeździć a nie obwiniać infrastrukturę drogową.
zemsta_helikoptera
dokładnie, rondo proste jak budowa cepa, ale widać dla niektórych i tak za skomplikowane.
w tamtym miejscu widzę tylko dwa rozwiązania:
– szlabany
– „przeprowadzacz” samochodów na wzór tego co przeprowadza dzieci przy szkołach przez jezdnię
W tym problem, że jest proste i da się pojechać prosto, a nie po łuku. I dlatego miszczowie prostej zap…ją na wprost. Dojeżdżasz do ronda, rzut oka w lewo – miszcz prostej jest 100 metrów przed rondem, wjeżdżasz na rondo i dostajesz strzała, bo miszcz zap..ł stówką.
eLeF
Vc, Ty masz chyba jakis problem z rondami…. „nie-rondo” w lublinie chesz przerabiac na „pelnoprawne rondo”, mistrzowie prostej wjezdzajacy na rondo tez sa dla Ciebie problemem… co Ty, baba jestes ze takie proste skrzyzowania staly sie dla Ciebie tak problematyczne?
Janusz
Skoro u nas rozwiazaniem jest „przebudowa” to nie lepiej pobudowac progi zwalniające ? Przeciez to dużo tańsze rozwiązanie a skuteczność będzie podobna. Skoro ktos nie potrafi jeździc to i na turbinowym sobie nie poradzi. Przyklad ronda przy zjezdzie z obwodnicy na turystyczna. Przeciez na turbinowym tez moze dochodzic do wypadkow jesli ludzie beda wymuszac pierwszenstwo !
ss
Od kiedy tamto rondo jest turbinowe 😀
123
JAKBYŚ MIAŁ REJESTRACJĘ LSW INACZEJ BYŚ PISAŁ – DLA LSW KAŻDE SKRZYŻOWANIE TO WALKA ZE ŚMIERCIĄ
kierowca1
A co ze śmigłowcem , czy zostanie wymieniony na nowszy model ??
Woda brzozowa i dawaj za kioskiem. Pamiętacie?
Ta fabryka jeszcze nie wyszła spod zaboru Rosjan i układu Warszawskiego albo jej potencjał jest tylko na eksport więc dobrych modeli raczej nie podarują. Noo chyba, że prywatni zbieracze-kolekcjonerzy coś podarują. Który śmigłowiec ty byś tam widział? Ja zawiesił bym jakąś anakondę i skrzyżowanie jakie by nie było będzie wypadkowe. Śmigłowiec trzeba przenieść 50 m przed pierwszym ustępem pierwszeństwa, jadąc od orlenu. Na środkowym pasie zieleni. Tam jest więcej miejsca i lepiej by się eksponował, hamując szybkich i nieuważnych kierowców. Nic nie trzeba przebudowywać wystarczy postawić sygnalizator i radar, który czerwonym światłem będzie hamował kierowców. Proste i tanie. Pozdro.
...
ja proponuję postawić H225M Caracal 😉
.. jako pewien symbol
patataj
Świdnik to taki drugi Sosnowiec
świder do kiślu
Nie żartuj. W Sosnowcu są ładniejsze kobiety.
heheszke
Jak się Lublin sprowadził to siadła jakość.
jarobot
Nie powtarzaj się. Nuuuuuda.
mrozik
jechać do zamościa się uczyć po rondach jechać tam dopiero się dzieje to rondo co na hrubieszów się jedzie miodek raz na okrążenie jest szansa na stuku puku
Frostek
Zgadza się. Tam to ronda grozy są. Każdy „miszcz” ma pierwszeństwo…
rondo tubtinowe
a przy okazji zapytam… czemu służą te krawężniki na jezdniach tych rond prowadzących do lotniska od strony Mełgiewskiej ? To rodzaj zasieków ?
anestaoloszkoczka
Dla takich jak Pan, co by z koniecznych przyczyn spowodowanych nie do końca rozwiniętym mózgiem i brakiem wiedzy na temat zachowywania na drodze oraz dynamiki jazdy na takim skrzyżowaniu, wprowadza się zasieki by komfort, dynamika, bezpieczeństwo były zachowane na najwyższym poziomie. Takie skrzyżowanie pozwala wyprzedzić bezkolizyjnie pojazd, który wolno jedzie np.: autokar, furmanka, rowerzysta itd. Steruje ruchem zgodnie z logiką i instynktem co prowadzi do minimalnej ilości kolizji i 100% brakiem zakorkowania.
rondo tubtinowe
Prośba taka, nie mierz wszystkich swoją miarą. Są jednak tacy co nie potrzebują wytyczania zasiekami drogi przejazdu przez rondo. Przyjmuję jednak z wyrozumiałością że niektórzy bez tego mają problemy z pokonaniem tego rodzaju skrzyżowania.
Jola
Zlikwidować znaki. Dać prawo pierwszeństwa dl pojazdu z prawej i sprawa jasna.
Będzie mniejsza prędkość, warsztatów blacharskich przybędzie, bezrobocie się zmniejszy. Może w tym kierunku pójść.
Zenyx
Tak już było, nie sprawdziło się.
BK z Lublina
A może Rondo Blacharzy w Lublinie też zrobić turbinowe?
Borys (oryginał)
A co powiecie na ronda w Łęcznej? Opuszczają rondo z wewnętrznego pasa nie patrząc czy ktoś nie jedzie zewnętrznym. Włos się jeży… Jeden w bmw to mnie o mało nie pobił.
kkm
To tak samo jak w Rzeszowie, z wewnętrznego w prawo. Co ciekawe co od czasu do czasu zdarzają się mistrzowie co zatrzymują się na środku ronda i się przypuszczają bądź też nie wiedzą jak zjechać 😉 istny cyrk 🙂
LLE
Odnośnie rond w Łęcznej, można jak najbardziej zjeżdżać z wewnętrznego pasa, ale TYLKO w kierunkach Lublin – Włodawa, czyli przecinając krajówką przez całą Łęczną. Natomiast NIE MOŻNA z wewnętrznego pasa zjeżdżać w kierunku WAMEX – NETIA (pierwsze rondo od świateł), oraz Ludwin – Milejów (drugie rondo od świateł). No ale niestety niektórzy o tym nie wiedzą, mimo iż jest wyraźnie oznakowane. Ja również kilka razy nie miałbym wypadku jadąc poprawnie.
Świdniczanin z konieczności
Odpowiedź brzmi: Świdnik. Dziękuję dobranoc
heheszke
Przenieś się, jak Ci nie pasuje.
Anal Fabeta
A wracając do tytułu… „Koniec z wypadkami na “rondzie z helikopterem” – taka opcja jest najmniej prawdopodobna, bo jakby nie wiem jak przerobić to rondo to i tak znajdą się tępaki, które doprowadzą do wypadku.
Pytanie: kto pierwszy? 😉
W życiu nie widziałam chyba prostszego i lepiej oznakowanego ronda niż to z helikopterem, nauczcie się tłumoki jeździć a nie obwiniać infrastrukturę drogową.
dokładnie, rondo proste jak budowa cepa, ale widać dla niektórych i tak za skomplikowane.
w tamtym miejscu widzę tylko dwa rozwiązania:
– szlabany
– „przeprowadzacz” samochodów na wzór tego co przeprowadza dzieci przy szkołach przez jezdnię
🙂
W tym problem, że jest proste i da się pojechać prosto, a nie po łuku. I dlatego miszczowie prostej zap…ją na wprost. Dojeżdżasz do ronda, rzut oka w lewo – miszcz prostej jest 100 metrów przed rondem, wjeżdżasz na rondo i dostajesz strzała, bo miszcz zap..ł stówką.
Vc, Ty masz chyba jakis problem z rondami…. „nie-rondo” w lublinie chesz przerabiac na „pelnoprawne rondo”, mistrzowie prostej wjezdzajacy na rondo tez sa dla Ciebie problemem… co Ty, baba jestes ze takie proste skrzyzowania staly sie dla Ciebie tak problematyczne?
Skoro u nas rozwiazaniem jest „przebudowa” to nie lepiej pobudowac progi zwalniające ? Przeciez to dużo tańsze rozwiązanie a skuteczność będzie podobna. Skoro ktos nie potrafi jeździc to i na turbinowym sobie nie poradzi. Przyklad ronda przy zjezdzie z obwodnicy na turystyczna. Przeciez na turbinowym tez moze dochodzic do wypadkow jesli ludzie beda wymuszac pierwszenstwo !
Od kiedy tamto rondo jest turbinowe 😀
JAKBYŚ MIAŁ REJESTRACJĘ LSW INACZEJ BYŚ PISAŁ – DLA LSW KAŻDE SKRZYŻOWANIE TO WALKA ZE ŚMIERCIĄ
A co ze śmigłowcem , czy zostanie wymieniony na nowszy model ??
Ta fabryka jeszcze nie wyszła spod zaboru Rosjan i układu Warszawskiego albo jej potencjał jest tylko na eksport więc dobrych modeli raczej nie podarują. Noo chyba, że prywatni zbieracze-kolekcjonerzy coś podarują. Który śmigłowiec ty byś tam widział? Ja zawiesił bym jakąś anakondę i skrzyżowanie jakie by nie było będzie wypadkowe. Śmigłowiec trzeba przenieść 50 m przed pierwszym ustępem pierwszeństwa, jadąc od orlenu. Na środkowym pasie zieleni. Tam jest więcej miejsca i lepiej by się eksponował, hamując szybkich i nieuważnych kierowców. Nic nie trzeba przebudowywać wystarczy postawić sygnalizator i radar, który czerwonym światłem będzie hamował kierowców. Proste i tanie. Pozdro.
ja proponuję postawić H225M Caracal 😉
.. jako pewien symbol
Świdnik to taki drugi Sosnowiec
Nie żartuj. W Sosnowcu są ładniejsze kobiety.
Jak się Lublin sprowadził to siadła jakość.
Nie powtarzaj się. Nuuuuuda.
jechać do zamościa się uczyć po rondach jechać tam dopiero się dzieje to rondo co na hrubieszów się jedzie miodek raz na okrążenie jest szansa na stuku puku
Zgadza się. Tam to ronda grozy są. Każdy „miszcz” ma pierwszeństwo…
a przy okazji zapytam… czemu służą te krawężniki na jezdniach tych rond prowadzących do lotniska od strony Mełgiewskiej ? To rodzaj zasieków ?
Dla takich jak Pan, co by z koniecznych przyczyn spowodowanych nie do końca rozwiniętym mózgiem i brakiem wiedzy na temat zachowywania na drodze oraz dynamiki jazdy na takim skrzyżowaniu, wprowadza się zasieki by komfort, dynamika, bezpieczeństwo były zachowane na najwyższym poziomie. Takie skrzyżowanie pozwala wyprzedzić bezkolizyjnie pojazd, który wolno jedzie np.: autokar, furmanka, rowerzysta itd. Steruje ruchem zgodnie z logiką i instynktem co prowadzi do minimalnej ilości kolizji i 100% brakiem zakorkowania.
Prośba taka, nie mierz wszystkich swoją miarą. Są jednak tacy co nie potrzebują wytyczania zasiekami drogi przejazdu przez rondo. Przyjmuję jednak z wyrozumiałością że niektórzy bez tego mają problemy z pokonaniem tego rodzaju skrzyżowania.
Zlikwidować znaki. Dać prawo pierwszeństwa dl pojazdu z prawej i sprawa jasna.
Będzie mniejsza prędkość, warsztatów blacharskich przybędzie, bezrobocie się zmniejszy. Może w tym kierunku pójść.
Tak już było, nie sprawdziło się.
A może Rondo Blacharzy w Lublinie też zrobić turbinowe?
A co powiecie na ronda w Łęcznej? Opuszczają rondo z wewnętrznego pasa nie patrząc czy ktoś nie jedzie zewnętrznym. Włos się jeży… Jeden w bmw to mnie o mało nie pobił.
To tak samo jak w Rzeszowie, z wewnętrznego w prawo. Co ciekawe co od czasu do czasu zdarzają się mistrzowie co zatrzymują się na środku ronda i się przypuszczają bądź też nie wiedzą jak zjechać 😉 istny cyrk 🙂
Odnośnie rond w Łęcznej, można jak najbardziej zjeżdżać z wewnętrznego pasa, ale TYLKO w kierunkach Lublin – Włodawa, czyli przecinając krajówką przez całą Łęczną. Natomiast NIE MOŻNA z wewnętrznego pasa zjeżdżać w kierunku WAMEX – NETIA (pierwsze rondo od świateł), oraz Ludwin – Milejów (drugie rondo od świateł). No ale niestety niektórzy o tym nie wiedzą, mimo iż jest wyraźnie oznakowane. Ja również kilka razy nie miałbym wypadku jadąc poprawnie.
Odpowiedź brzmi: Świdnik. Dziękuję dobranoc
Przenieś się, jak Ci nie pasuje.
A wracając do tytułu… „Koniec z wypadkami na “rondzie z helikopterem” – taka opcja jest najmniej prawdopodobna, bo jakby nie wiem jak przerobić to rondo to i tak znajdą się tępaki, które doprowadzą do wypadku.
Pytanie: kto pierwszy? 😉