Sobota, 04 maja 202404/05/2024
690 680 960
690 680 960

Lublin: Wzrosną ceny biletów za przejazd komunikacją miejską

Na czwartkowej sesji Rady Miasta, radni zgodzili się z wnioskiem ZTM-u o wprowadzenie zmian w cenniku opłat za przejazd autobusami i trolejbusami. Od 1 lutego ceny biletów wzrosną, wprowadzonych zostanie także wiele zmian.

59 komentarzy

  1. Już od wakacji przesiadłem się do auta. Do pracy mam stosunkowo blisko, połączenie MPK fatalne a cena za bilet jednorazowy wysoka. Współczuję komuś kto nie ma auta i chce gdzieś z rodziną nie daj boże z przesiadkami gdzieś pojechać. Taxi wyjdzie taniej.

  2. Dlaczego Pan Prezydent Żuk z (PO) zabrał się teraz za podwyżki jak władze przejęło PiS?

    • musi ukarać mieszkańców, ze nie głosowali na PO

    • Czytaj uważnie.podwyżki zatwierdzili miejscy radni, gdzie rządzi PiS.

      • Zastanów się co piszesz.w Lublinie nie zadzi PiS. PiS wygrał wybory parlamentarne nie samorządowe. Rozruzniaj te dwie rzeczy!!!

        • „zastanów się co piszesz” .haha . jednak to ty nie umiesz czytać ze zrozumieniem, Greg stwierdził fakt: w radzie miasta Lublin większość to radni z PiSu… Natomiast niezależnie kto jest w radzie, podwyżki cen biletów to dopiero początek sięgania do kieszeni obywateli… Arene, Akł,a Centrum Spotkania Kultur itp „inwestycje” z czegoś trzeba będzie utrzymać a pieniążków już nikt nie chce pożyczyć bo trzeba zacząć oddawać już te pożyczone… Brawo dla dla władz za „gospodarzenie”…

        • Widzę, że kolega nieprzygotowany do wypowiedzi. Otóż dla Twojej informacji. W radzie miasta mamy 16 radnych z PISu, 14 z PO oraz 3 ze Wspólnego Lublina. Więc kto ma większość?Wykonaj prostą matematyczną operację porównania dwóch liczb i sam sobie odpowiedz kto wygrał wybory samorządowe w 2014 roku w Lublinie. Zanim następnym razem coś powiesz to dokładnie przemyśl co piszesz. To nie boli. Zwracam Ci także uwagę na ortografię. Słowo „rozróżniaj” piszemy przez o z kreską czyli „ó”, a nie przez „u” jak napisałeś. Niestety nie zmienia to postaci rzeczy, że i tak zapłacimy więcej za bilety.

          • ale to PO z zielonymi, Kowalczykami co na plakatach manifestowali, że „bez polityki” mają koalicję i stanowią większość, więc większością przepychają podwyżki

    • I nie jest ważne, że w radzie miasta rządzi PIS, bo nic nas nie przekona, że białe jest białe a czarne jest czarne ! (Jak twierdzi Klasyk)

      • nie kłam mara w radzie miasta rządzi PO i Wspólny Lublin i to dzięki nim te podwyżki ale sami sobie ich wybraliśmy robili dokładnie to samo w poprzedniej kadencji

        • Jest 13 radnych z PO i 14 z PIS oraz trzech niezrzeszonych. Zanim zarzucisz mi kłamstwo, poczekajmy na protokół z głosowania. Pozdrawiam

          • dolicz do PO „Wspólnych”, bo to ta sama partia, tylko przemalowani i w końcu sam Kowalczyk nawoływał do głosowania za ekonomistą Żukiem

    • Żuk tak zadłużył Lublin, że teraz szuka kasy u mieszkańca w kieszeni

  3. Podwyżki cen spowodują, to że bardziej się będzie opłacało jeździć własnym autem, a część pewnie wybierze jazdę „gapę”.

    • @Lublin dokładnie, w tym momencie mam prawie ta sama cenę jak za bilet, po podwyżce bardziej będzie mi się opłacało jeździć autem samemu niż autobusem. A komunikacja miejska powinna być przecież promowana aby odkorkować miasto…

      • wszystko jest dobrze przemyślane, mianowicie – buduje się całkiem sporo nowych dróg, wszyscy się cieszą, ale na tych nowych drogach, czy też tych remontowanych zaraz po jednym pasie zabiorą na buspas (muzyczna, narutowicza, racławickie, a wkrótce pewnie i kraśnicka). Efektem tego będą masakryczne korki, a poprawy stanu nawierzchni nie odczujemy (stojąc w korkach). Tym sposobem mieszkańcy zostaną zmuszeni przesiąść się na mpk. Żeby jednak na raz nie było wielkiego oburzenia i więcej kasy do miasta wpłynęło, podwyżka następuje już dziś.
        Tak mi się to składa w całość.

        • zawsze możemy doprowadzić do wcześniejszych wyborów i wybrać nową rade miasta

        • człeniu a wiesz na czym polega istota bus-pasa??? doczytaj… nie będzie żadnych korków -no chyba że jakaś sierota nie będzie umiała czytać znaków poziomych,.. 🙂

    • Zapomniałeś, że parkingi te ż nie mało kosztują….. A i strefę mają rozdmuchać….

  4. Ciekawe jaka cena za ulgowe….

  5. a czemu nie przywrócą biletów 10 minutowych? 10 min w dobrej cenie, np 1 i 1,50. Często wolałbym podjechać 2 przystanki i skasować niż gonić jak teraz z buta.

    • No właśnie to byłoby dobre rozwiązanie, często jest potrzeba przejechania jednego czy dwóch przystanków, a 10 min. byłby ok.

    • boże jacy wy naiwni… przecież nie chodzi o nasze dobro tylko żeby więcej kasy wydrzeć od nas… nie załapaliście jeszcze że każde „zmiany” oznaczają większe wydatki dla nas…?

  6. 40 groszy to dużo zwłaszcza, że cena paliwa jest taka, a nie inna:(
    I jak tu się przesiąść na autobus kiedy bilet będzie kosztował 3,20 jeśli musisz kupić u kierowcy to 3,60! Masakra….

  7. łoś super ktoś

    Już dawno przesiadłem sie do samochodu. Komunikacja jest po prostu za droga, kiepskie połączenia – tj całkowity czas przejazdu… a aby chodzić piechota nie muszę kupować biletu. Utrzymujcie dalej tego bankruta jakim jest mpk.

  8. Oczywiście, że taniej samochodem 😉 Mi pali 6,5 litra w mieście. Więc w cenie biletu 2,4 zł przejadę prawie 10 km 😉 Do pracy mam 5 km

    • Spalanie to nie wszystko: amortyzacja ubezpieczenie itp itd…

      • Jesli masz samochod to i tak musisz zaplacic oc jesli cos ssie zepsuje tez musisz naprawic
        Jesli samochod stoi nieuzywany tez sie zuzywa nawet bardzien niz eksploatowany

    • ja jeżdżę codziennie z żoną, więc można powiedzieć że zarabiam na tym że jeżdżę samochodem zamiast autobusem. Najlepiej jednak byłoby mimo wszystko przesiąść się na motocykl, skuter elektryczny, albo boosted board 🙂

  9. Bez sensu… Jezdze MPK codziennie i taka podwyzka jednak bedzie.odczuwalna. Wiecej ludzi przesiadzie sie w swoje auta i beda jeszcze wieksze korki niz sa :-/ takze przejazd 5ciu przystankow bedzie trwal okolo godziny. Paranoja!!! Panie Zuk niech sie Pan zastanowi

  10. Nie opłaca się jeździć już MPK. Wolę przejść się z buta niż wydawać pieniądze na te słabe i zatłoczone miejskie.