Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Estakada na skrzyżowaniu al. Solidarności i Sikorskiego. Za trzy miesiące mają ruszyć prace

Za kilka dni ogłoszony zostanie przetarg na przebudowę skrzyżowania al. Solidarności i Sikorskiego w Lublinie. Według planów, ma być ono dwupoziomowe co sprawi, że upłynni się ruch w tym miejscu. Prace mają potrwać dwa lata.

Planowana od wielu lat przebudowa skrzyżowania al. Solidarności i Sikorskiego wchodzi w decydującą fazę. Jeszcze w tym tygodniu, maksymalnie w najbliższy poniedziałek, Zarząd Dróg i Mostów ogłosi przetarg, w którym wyłoniony ma być wykonawca prac. Według projektu, skrzyżowanie ma być dwupoziomowe. Estakada, jaka powstanie w tym miejscu, będzie przebiegała al. Solidarności, na dole zaś powstanie rondo. Połączy ono wszystkie dotychczasowe ulice jakie krzyżują się w tym miejscu a ruchem będzie sterowała sygnalizacja świetlna. Zlikwidowane zostanie także niebezpieczne przejście dla pieszych na wysokości ul. Kosmowskiej. Powstanie tam kładka.

-Skrzyżowanie zostało zaprojektowane w taki sposób, by płynnie przeprowadzić przez skrzyżowanie ruch na kierunku Warszawa – Zamość i uporządkować pozostałe relacje. Nie bez znaczenia jest także poprawa bezpieczeństwa, szczególnie pieszych. Dziś piesi mają w tym rejonie do pokonania dwie jezdnie i w sumie 8 pasów ruch na przejściu wyznaczonym w poziomie bez sygnalizacji świetlnej. Po przebudowie zaś będzie kładka pieszo-rowerowa poprowadzona nad jezdnią. Pozwoli ona bezpiecznie pokonać arterię z rejonu ul. Puławskiej na ul. Północną w rejonie skrzyżowania z ul. Kosmowskiej – wyjaśnia Kazimierz Pidek, Dyrektor Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie.

Prace mają ruszyć najpóźniej w lutym. Konieczne będzie wycięcie drzew w tym rejonie i zgodnie z przepisami, musi to zostać wykonane do końca lutego. W tym czasie rozpoczną się także prace ziemne. W zakres zadania wchodzi przebudowa al. Solidarności na odcinku o długości blisko 900 m, przebudowa 425 m ul. Generała Ducha wraz z budową 898 m drogi serwisowej oraz modernizacja al. Sikorskiego na odcinku 160 m. Ponadto, inwestycja obejmuje budowę obiektów inżynieryjnych m.in. dwóch równoległych estakad wzdłuż al. Solidarności, o długości 100 m każda, które podbiegną nad skrzyżowaniem oraz kładki dla pieszych i rowerzystów o długości 172 m na wysokości ul. Kosmowskiej.

Wszystkie roboty mają być wykonywane bez zamykania dla ruchu którejkolwiek z ulic. Jednak kierowców i tak czekają spore utrudnienia. Przez dwa lata, gdyż prace mają się zakończyć w 2017 roku, z pewnością przepustowość skrzyżowania zostanie znacznie ograniczona. Wyznaczone będą objazdy dla kierowców, pozwalające ominąć to miejsce. Według szacunków, całość inwestycji ma kosztować blisko 86 mln zł.

– Długo przygotowywaliśmy się do uruchomienia tego zadania inwestycyjnego, ponieważ jest trudne ze względu na montaż finansowy jak i realizację. Dodatkowo, z wcześniejszych deklaracji realizacji tej przebudowy wycofał się prywatny inwestor. Bierzemy sprawy w swojej ręce i ruszamy z przebudową jednego z najważniejszych skrzyżowań w mieście – powiedział Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin. Wykonawcy mają zostać poznani w połowie grudnia.

(fot. lublin112)
2015-11-05 20:36:53

19 komentarzy

  1. Tyle lat na to czekałem 🙂 w sumie jeszcze nic nie wiadomo więc moge następne kilka poczekac 😛

  2. Nie wiem co za matoł zezwolił na remont tego skrzyżowania zanim zostanie ukończona budowa węzła obwodnicy w kierunku na kraśnik. Jeżeli ograniczą przepustowość tego skrzyżowania to kraśnicka będzie zakorkowana do konopnicy, a nawet dalej.

  3. Problem jest taki że największe nateżenie jest na lewoskręcie w sikorskiego i od gen duch. Estakada na warszawe nie wiele poprawi sytuację. Ronod które ma powstać i tak będzie wąskim gardłem dla każdego kierunku i jak korki były tak będą.

  4. Głupotą jest budowanie estakady wzdłuż Al. Solidarności. Naturalne ukształtowanie terenu aż się prosi o to by estakada powstała nad Al. Solidarności w ciągu Sikorskiego i Generała Ducha.
    Innym rozsądnym wariantem jest budowa łukowej estakady jednokierunkowej w ciągu Solidarności (od Centrum) w Sikorskiego – to tam jest największy problem ze skrętem i wyeliminowanie tego wąskiego gardła usprawni ruch na całej reszcie skrzyżowania. Czy nikt z rządzących w tym mieście nie widzi, że największe korki są generowane przy skręcie w lewo z Solidarności w Sikorskiego oraz w ciągu Solidarności i Gen. Ducha.
    To co proponuje Ratusz totalnie nic nie zmieni – rondo ze światłami w tym miejscu to totalna porażka – dalej będą gigantyczne korki podobnie jak to ma miejsce po „fenomenalnej” przebudowie skrzyżowania w Konopnicy – tu są teraz o wiele dłuższe korki niż przed zabudową sygnalizacji.
    Niestety, jak większość tego typu pseudoinwestycji w Lublinie, to i ta jest projektowana/ planowana przez firmy z obcych miast nie mające zielonego pojęcia o tym co naprawdę jest potrzebne w Kozim Grodzie.

    • LuCID na prezydenta

    • Twoja propozycja estakady solidarności /Sikorskiego sprawi, że korek przeniesie się na Sikorskiego. Wszyscy jadący na kraśnik będą to robić bez zatrzymania się na skrzyżowaniu i zakorkują od ronda do samego dołu.

    • Nie jest to idealne rozwiązanie, ale jeżeli od Warszawy pojadą estakadą to skręcający w lewo będą mieli wolną drogę, więc to pomoże. Jakby całą Solidarności zrobić estakadą, czyli i lewoskręt, a resztę na dolne rondo.

  5. Estakada zmieni dużo, ponieważ lewoskręt z Solidarności na Sikorskiego teraz „musi puszczać” auta jadące od strony Warszawy i tutaj kierowcy tracą czas na swoim zielonym. Gdyby to odeszło (Estakada równoległa do trasy WZ) to szybciej byśmy ten zakręt mijali i ruch by się usprawnił, bo kierowcy jadący od Warszawy jechaliby górą. Światła byłyby wtedy potrzebne jedynie po to, by co jakiś czas puszczać ruch na trasie z Sikorskiego na Sławinek. Pozostaje więc pytanie o słuszność ronda w tym miejscu.

    • A ile to samochodów przejeżdza od strony W-Wy w porównaniu do ilości aut z ul. Ducha? Osiedle rozbudowuje się bardzo szybko i samochodów przybywa więc i korki będą dalej mimo ronda. A oszczędni i tak będą skracać drogę przez miasto kierując się od Piask Na Rzeszów. Jaki sens ma budowa estakady na Solidarności skoro tranzyt z w-wy na Piaski poszedł na obwodnicę północną a na Rzeszów pójdzie, po oddaniu, obwodnicą zachodnią. Ale takich geniuszy mamy w Ratuszu na prominentnych stołkach.

  6. Pan Prezydent Żuk PO raz kolejny szykuje inwestycyjny bubel, który to ma być jego biletem do Ratusza na kolejną kadencję. Ciekawe kiedy ruszy przebudowa Sowińskiego? Przed kolejnymi wyborami? Co to za gospodarz, który ma w czterech literach bezpieczeństwo w centrum Miasteczka Akademickiego? Kiedy ruszy wstrzymana przebudowa ul. Głębokiej do 4 pasów i przedłużenie jej do połączenia z Solidarności mini rondem na Sławinie? Skarabeuszem ten Pan raczej nie będzie, ma zbyt lekką rękę do wydawania nie swoich pieniędzy na wątpliwe inwestycje. Ale w gronie osób doprowadzających miasta na skraj bankructwa, zajmie zaszczytne, wysokie miejsce. Arena-pomnik już sobie wystawił.

    • Lepszy był Pruszkowski, który zasłynął tylko sprzedażą toru na Zembrzyckiej i brakiem jakichkolwiek inwestycji drogowych lub gospodarczych?

  7. to i tak bez sensu bo najwiekszy problem teraz zrobił sie na skrzyzowanie krasnickiej z nałeczowska po ulepszeniach w wakacje i co z tego że w lewo teraz skręcisz jak sikorskiego cala stoi

  8. A kiedy racławickie i sowińskiego ???????????????????????????????

  9. Czy to jest projekt pod tytułem – jak jeszcze bardziej zakorkować Kraśnicką ??!

  10. pewnie budimex

Z kraju