Niedziela, 28 kwietnia 202428/04/2024
690 680 960
690 680 960

Znaczny wzrost ruchu na prowadzącym na Ukrainę szerokim torze. LHS notuje rekordowe zyski

Od początku stycznia do końca czerwca szerokim torem przewieziono 4,8 miliona ton ładunków. To wszystko przekłada się na wyniki finansowe. Te znów są rekordowe.

Mająca swoją siedzibę w Zamościu spółka PKP LHS, która zarządza Linią Hutniczą Szerokotorową, osiągnęła kolejne rekordy, jeżeli chodzi o zakres zrealizowanych przewozów. Już ubiegły rok był najlepszy w całej historii spółki patrząc na zakres zrealizowanych przewozów.

Wyniki za pierwsze półrocze b.r. wskazują, że wzrost przewozów intermodalnych, a więc wykorzystujących więcej niż jedna gałąź transportu, w imporcie wzrósł o 122 proc. a w eksporcie o 235 proc. względem roku ubiegłego. Od początku stycznia do końca czerwca szerokim torem przewieziono 4,8 miliona ton ładunków.

To wszystko przekłada się na wyniki finansowe. Te znów są rekordowe. W ciągu pierwszego półrocza spółka osiągnęła ok. 49,5 mln zł, z czego odprowadziła do Skarbu Państwa podatek w kwocie ok. 11,6 mln zł.

Dzięki temu PKP LHS bez problemu realizuje program remontowy i inwestycyjny. Mowa tu o infrastrukturze torowej, taborze trakcyjnym, maszynach i urządzeniach oraz obiektach inżynieryjnych i kubaturowych. Na ten cel wydano ok. 12 mln złotych. Do tego dochodzą zadania w zakresie modernizacji stacji kolejowych, automatyzacji prowadzenia ruchu pociągów, remontów lokomotyw oraz zakupu urządzeń przeładunkowych. Nakłady inwestycyjne w pierwszym półroczu 2023 r. wyniosły prawie 60 mln złotych i w porównaniu do analogicznego okresu w ub.r. zwiększyły się o 148 proc.

Obecnie realizowana jest budowa Terminala Przeładunkowego na stacji Wola Baranowska, powstaje plac ładunkowy na stacji Szczebrzeszyn, do tego wymieniono drugi etap rozbudowy i zagospodarowanie stacji Hrubieszów oraz przebudowę układu torowego oraz placu ładunkowego wraz z infrastrukturą na stacji Zamość Bortatycze.

Zarząd PKP LHS wskazuje, że spółka jest świadoma aktualnych wyzwań i potrzeb w zakresie realizacji zwiększonych przewozów pomiędzy Polską a Ukrainą. Dlatego też podejmowane obecnie działania inwestycyjne i organizacyjne pozwolą w przyszłości na dalsze rozwinięcie dotychczasowej zdolności transportowo-logistycznej.

Licząca prawie 400 km linia, zaczyna się na polsko – ukraińskim przejściu granicznym w Hrubieszowie i biegnie przez 5 województw: lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie do Sławkowa w Zagłębiu Dąbrowskim koło Katowic. Linią Hutniczą Szerokotorową transportowana jest ruda żelaza, do tego węgiel kamienny, cement, wapno, wyroby metalowe, a także produkty rolne, artykuły spożywcze i pasze. Do tego dochodzi transport kontenerów. Spółka odpowiada również za kompleksową organizację przewozów towarów humanitarnych z Polski do Ukrainy

14 komentarzy

  1. I z czego tu się cieszyć. Ktoś przeczyta artykuł zobaczy, że import wzrósł o te 100ileś %, a eksport o 200ileś % i pomysli sobie, że jednak więcej od nas zabierają i przywożą. Dla uzmyslowienia przykładowo. Jesli Ukraina brała od nas 1000 ton kabaczkow go teraz bierze ponad 2000 ton, ale jeśli zalewała nas 1mln ton zboża to teraz mamy grubo ponad 2 mln ton. To są takie zależności.

  2. Dziadek ze Slamsowa

    Spółka PKP LHS, która od „braci” którzy przywykli od nas brać za darmo, drze kasę za przewóz, działa niehumanitarnie i nie empatycznie. Nie rozumiem czym sie tu chwalić ?!

  3. Wywożą Polskę a wwożą barachło z wukrainy.

  4. kurła jak to jest…. łapią szpiegów monitorujących kolej. sukces odtrąbiony na cały świat. a tutaj jedna ze spółek sama się chwali, co i gdzie robi, ile na tym zarabia. dziwne to wszystko, wchodzisz na mapy bierzesz widok z satelity i wszystko widać jak na dłoni…. teraz coś trąbią o ustawie zakazującej robienia zdjęć pewnym obiektom, czyli robiący zdjęcie = szpieg???

  5. Teraz pewnie rzepak jedzie.

    • Dziadek ze Slamsowa

      Wszystko zależy w którą stronę rzepak podróżuje, bo jak do Polski to płatny, a jak w przeciwną stronę to darmowa pomoc dla walczącej Ukrainy

      • W stronę banderlandu to wszytko jedzie za friko.
        Saszki jeszcze dumajo jak tam samochody wsadzić żeby płetwami tego nie ciągać

  6. Z Polski do Ukrainy a z Ukrainy dalej na wschód. To czyli już wiadomo o co w tym wszystkim chodzi.

  7. Szanowni komentujący

    Jak uczy historia, czas wojny , to czas robienia najlepszych interesów . I nie jest ważne czy to handel bronią , żywnością czy też logistyka . Biznes to biznes . Jeżeli LHS zarabia to chyba dobrze .

Dodaj komentarz

Z kraju