Znaczny wzrost ruchu na prowadzącym na Ukrainę szerokim torze. LHS notuje rekordowe zyski
16:19 28-07-2023
Mająca swoją siedzibę w Zamościu spółka PKP LHS, która zarządza Linią Hutniczą Szerokotorową, osiągnęła kolejne rekordy, jeżeli chodzi o zakres zrealizowanych przewozów. Już ubiegły rok był najlepszy w całej historii spółki patrząc na zakres zrealizowanych przewozów.
Wyniki za pierwsze półrocze b.r. wskazują, że wzrost przewozów intermodalnych, a więc wykorzystujących więcej niż jedna gałąź transportu, w imporcie wzrósł o 122 proc. a w eksporcie o 235 proc. względem roku ubiegłego. Od początku stycznia do końca czerwca szerokim torem przewieziono 4,8 miliona ton ładunków.
To wszystko przekłada się na wyniki finansowe. Te znów są rekordowe. W ciągu pierwszego półrocza spółka osiągnęła ok. 49,5 mln zł, z czego odprowadziła do Skarbu Państwa podatek w kwocie ok. 11,6 mln zł.
Dzięki temu PKP LHS bez problemu realizuje program remontowy i inwestycyjny. Mowa tu o infrastrukturze torowej, taborze trakcyjnym, maszynach i urządzeniach oraz obiektach inżynieryjnych i kubaturowych. Na ten cel wydano ok. 12 mln złotych. Do tego dochodzą zadania w zakresie modernizacji stacji kolejowych, automatyzacji prowadzenia ruchu pociągów, remontów lokomotyw oraz zakupu urządzeń przeładunkowych. Nakłady inwestycyjne w pierwszym półroczu 2023 r. wyniosły prawie 60 mln złotych i w porównaniu do analogicznego okresu w ub.r. zwiększyły się o 148 proc.
Obecnie realizowana jest budowa Terminala Przeładunkowego na stacji Wola Baranowska, powstaje plac ładunkowy na stacji Szczebrzeszyn, do tego wymieniono drugi etap rozbudowy i zagospodarowanie stacji Hrubieszów oraz przebudowę układu torowego oraz placu ładunkowego wraz z infrastrukturą na stacji Zamość Bortatycze.
Zarząd PKP LHS wskazuje, że spółka jest świadoma aktualnych wyzwań i potrzeb w zakresie realizacji zwiększonych przewozów pomiędzy Polską a Ukrainą. Dlatego też podejmowane obecnie działania inwestycyjne i organizacyjne pozwolą w przyszłości na dalsze rozwinięcie dotychczasowej zdolności transportowo-logistycznej.
Licząca prawie 400 km linia, zaczyna się na polsko – ukraińskim przejściu granicznym w Hrubieszowie i biegnie przez 5 województw: lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie do Sławkowa w Zagłębiu Dąbrowskim koło Katowic. Linią Hutniczą Szerokotorową transportowana jest ruda żelaza, do tego węgiel kamienny, cement, wapno, wyroby metalowe, a także produkty rolne, artykuły spożywcze i pasze. Do tego dochodzi transport kontenerów. Spółka odpowiada również za kompleksową organizację przewozów towarów humanitarnych z Polski do Ukrainy
I z czego tu się cieszyć. Ktoś przeczyta artykuł zobaczy, że import wzrósł o te 100ileś %, a eksport o 200ileś % i pomysli sobie, że jednak więcej od nas zabierają i przywożą. Dla uzmyslowienia przykładowo. Jesli Ukraina brała od nas 1000 ton kabaczkow go teraz bierze ponad 2000 ton, ale jeśli zalewała nas 1mln ton zboża to teraz mamy grubo ponad 2 mln ton. To są takie zależności.
Kabączków? A co to?
Aż takim analfabetą jesteś, czy tylko udajesz?
Witold Janusz to znany agent 😉
Dzięki za dobre słowo, Ale bez przesady-„Skromny” to moje trzecie imię. :))
Udaję.
Spółka PKP LHS, która od „braci” którzy przywykli od nas brać za darmo, drze kasę za przewóz, działa niehumanitarnie i nie empatycznie. Nie rozumiem czym sie tu chwalić ?!
Wywożą Polskę a wwożą barachło z wukrainy.
kurła jak to jest…. łapią szpiegów monitorujących kolej. sukces odtrąbiony na cały świat. a tutaj jedna ze spółek sama się chwali, co i gdzie robi, ile na tym zarabia. dziwne to wszystko, wchodzisz na mapy bierzesz widok z satelity i wszystko widać jak na dłoni…. teraz coś trąbią o ustawie zakazującej robienia zdjęć pewnym obiektom, czyli robiący zdjęcie = szpieg???
Teraz pewnie rzepak jedzie.
Wszystko zależy w którą stronę rzepak podróżuje, bo jak do Polski to płatny, a jak w przeciwną stronę to darmowa pomoc dla walczącej Ukrainy
W stronę banderlandu to wszytko jedzie za friko.
Saszki jeszcze dumajo jak tam samochody wsadzić żeby płetwami tego nie ciągać
Z Polski do Ukrainy a z Ukrainy dalej na wschód. To czyli już wiadomo o co w tym wszystkim chodzi.
Szanowni komentujący
Jak uczy historia, czas wojny , to czas robienia najlepszych interesów . I nie jest ważne czy to handel bronią , żywnością czy też logistyka . Biznes to biznes . Jeżeli LHS zarabia to chyba dobrze .