Skrzyżowania na Felinie już po przebudowie, dziś komunikacja miejska wróci na swoje trasy
07:35 31-10-2023 | Autor: redakcja

– Zakończyliśmy realizację kluczowych inwestycji dla mieszkanek i mieszkańców dzielnicy Felin, ale także z punktu widzenia całego układu komunikacyjnego w tej części miasta. Nowa infrastruktura drogowa znacznie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i płynność ruchu. Oba zadania są współfinansowane z funduszy europejskich, jako rozszerzenie projektu unijnego – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
Ma być płynniej i bezpieczniej
Po przebudowie powstały dodatkowe pasy do skrętu w lewo i w prawo z al. Witosa w ul. Doświadczalną oraz dodatkowy pas do skrętu z ul. Doświadczalnej w al. Witosa. Prace objęły również sygnalizację świetlną. Dostosowano też długości pasów do obecnego natężenia ruchu, co pozwoli na to, by kumulacja pojazdów odbywała się na właściwych pasach.
Wybudowano także brakujący odcinek drogi rowerowej od ul. Jagiełły do ul. Vetterów wraz z przejazdem rowerowym przez skrzyżowanie, co poprawi bezpieczeństwo rowerzystów. Prace objęły także oświetlenie uliczne, chodniki oraz zatoki autobusowe. Całość dopełniła nowa infrastruktura do obsługi komunikacji miejskiej – wiaty przystankowe, biletomat i punkt dynamicznej informacji pasażerskiej.
Zmiany na drugim skrzyżowaniu
Zmiany objęły jeszcze jedno skrzyżowanie na Felinie. Nowa sygnalizacja świetlna powstała też przy ulicach: Franczaka „Lalka”, Skalskiego i Jagiellończyka. Drogowcy zbudowali tam nowe „światła”, dwie zatoki autobusowe oraz chodniki. Powstała także nowa infrastruktura przystankowa – biletomat i punkt dynamicznej informacji pasażerskiej.
Prace za ponad 13,6 mln złotych
Koszt prac na obu skrzyżowaniach wyniósł ponad 13,6 mln zł. Realizacja zadań to dodatkowe elementy projektu unijnego pn. „Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej w Lublinie”, z którego m.in. zakupiono nowoczesny i ekologiczny taboru do obsługi linii komunikacji miejskiej, przebudowano ul. Grygowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Pancerniaków do łącznicy z ul. Mełgiewską wraz z budową dwóch wiaduktów. W ramach projektu przebudowano także rondo Lubelskiego Lipca’ 80. Rozszerzenie zakresu projektu było możliwe dzięki powstałym oszczędnościom na zrealizowanych już wcześniej zadaniach.
Zakończenie objazdów pojazdów komunikacji miejskiej
Z uwagi na zakończeniem prac na skrzyżowaniu al. Witosa i ul. Doświadczalnej od dnia 31 października br. (wtorek) od początku kursowania komunikacji miejskiej, linie nr 7, 21, 23, 36, 47, 70, 73 i N2 powracają na swoje podstawowe trasy.
Teraz tylko wylać asfalt na Witosa
Ale po co, ”Prawdziwym Polakom” poczebne są kościoły a nie jakaś tam gospodarka lub drogi .
A co Ci Kościół przeszkadza i co ma to do Witosa? To ta tzw tolerancja „ale tylko po Twojej mysli”
Zabiera moje pieniądze z podatków siłą, konkordatem, precz.
Spokojnie, już za chwilę Tuskowi migranci nie dość, że cię okradną na ulicy to jeszcze, jak będziesz miał podwójnego pecha, przelecą cię. Ot, taki europejski standard dzięki lewakom u sterów UE..
Łatwiej postawić ograniczenie do 30.
Czyli przepustowość będzie na styk, deweloperka stawia, a właściwie już postawiła tam nowe molochy co oznacza znaczny wzrost natężenia ruchu i będą korki tak jak były
Przebudowa nie była po to, aby zmniejszyć korki. Była po to, aby ameby z prawkiem z czipsów nie powodowały wypadków.
To patodeweloperzy powinni najpierw budować skrzyżowania, światła itd.
Zapomniałeś o parkingach.
Jeżeli chodzi o deweloperów, to im jest absolutnie bez różnicy na czym zarobią. Czy na mieszkaniach, czy na parkingach, czy na skrzyżowaniach. To, że ludzie w pierwszej kolejności są skłonni zapłacić za mieszkanie – to deweloperzy budują mieszkania.
Dranie zamknęli Wojciechowską na cały rok, żeby zrobić kanalizację burzową dla kilku znanych zaprzyjaźnionych deweloperów, którzy mają tam banki ziemi.
Jak to zamknęli? Autobusem można przejechać. Własnym samochodem też – objazdem. Najgorzej to tam z przejściem jest, bo z chodnika zrobił się pas ruchu. To jest skandal, a nie to, że objazdem jest 2km dalej.
Jak 7-letnie dziecko ma dojść tamtędy do szkoły? Ma iść pomiędzy koparką, wywrotką, razem z potokiem pojazdów i jeszcze omijając dziury i wykopy na nieoświetlonej drodze?
Ten kto tą organizację ruchu zaakceptował powinien za to odpowiedzieć, bo to jest narażanie ludzi na niebezpieczeństwo.
A drugim odpowiedzialnym powinien być ktoś z policji za przymykanie oczu na ewidentne niestosowania się do zakazu ruchu. 80-90% tamtędy przejeżdżających łamie tam zakaz ruchu/jazdu, bo wcale nie dojeżdża do położonych tam posesji.
No to teraz trzeba ochrzcić to skrzyżowanie , zobaczymy kto będzie pierwszy.
i tak sie pukna jak nic
Jeszcze co do przebudowy Wojciechowskiej.
Dlaczego tam nie lata dron by rejestrować kto łamie zakaz ruchu/wjazdu?
Dlaczego tam policja nie mandatuje za wjazd na czerwonym na wahadle? Nie widziałem jeszcze by 1-5 pojazdów nie wjechało tam już przy czerwonym.
Szanowna redakcjo. Czy kierowca i pasażer z Forda co ochrzcili już to skrzyżowanie kilka dni temu przeżyli?
I dlaczego nie było uroczystego otwarcia ze wstęgą, pokropkiem itd.?
To kiedy ma być otwarcie??? Bo obecnie wszystko jest jak było. Zakazy skrętu wiszą, zakaz ruchu od osiedla też wisi.
Bezpieczniej nie wiem czy będzie ale płynniej na pewno nie będzie. Na Witosa/ Doświadczalna obstawiam korki pod wiadukty z każdej strony.
„ciekawie” też będzie na rondzie