Wtorek, 21 maja 202421/05/2024
690 680 960
690 680 960

Samoloty nad Lublinem zaniepokoiły mieszkańców (zdjęcia)

W środę nad Lublinem można było zobaczyć dwa typy samolotów odrzutowych. Rano na niebie pojawił się M-346, zaś wieczorem F-16D. Ten drugi nieco zaniepokoił mieszkańców miasta.

W środę na niebie nad Lublinem można było zobaczyć dwa typy odrzutowców. Przed południem pojawił się „Bielik” Alenia Aermacchi M-346, zaś po południu F-16D (Air Force Lockheed Martin F-16D block 52+Jastrząb 4083 oraz 4062) z bazy w Krzesinach pod Poznaniem. Jak nam przekazano, piloci wykonywali low pass, czyli niski przelot nad pasem startowym w Porcie Lotniczym Lublin.

Wielozadaniowe samoloty F-16 stanowią trzon lotnictwa bojowego Sił Powietrznych i są przeznaczone do wykonywania zadań w ramach walki o powietrzną przewagę, do wsparcia innych rodzajów sił zbrojnych oraz do prowadzenia rozpoznania. Samoloty te osiągają prędkość maksymalną 2124 km/h. Od 1993 roku produkowane są przez Lockheed Corporation (obecnie Lockheed Martin). F-16 jest użytkowany przez siły powietrzne 26 krajów, w tym Polski, do której pierwsza para trafiła 8 listopada 2006. Załoga może się składać z jednego lub dwóch pilotów.

Alenia Aermacchi M-346 są zaś samolotami szkolno-treningowymi. W dniu 24 listopada 2018 roku podczas uroczystości w Dęblinie, polskim M-346 nadano imię „Bielik”. Matką chrzestną została Agata Kornhauser–Duda. Maszyny produkowane są przez włoskie konsorcjum Alenia Aermacchi. Załoga samolotu składa się z dwóch osób. Samoloty te osiągają prędkość maksymalną 1059 km/h.

 

(fot. lublin112.pl)

69 komentarzy

  1. Widziałem orła cień,do góry wzbił się niczym wiatr…..

  2. Mieszczuchy mają mokro ze strachu samolot ich przeraził haha.

  3. oczekuję bluzgów

    sami wybitni znawcy militariów i polityki.

    • Nie jest trudno się znać w jakimś temacie. Ja np czytam dużo komentarzy na lbn112 i wyśmienicie się orientuję w praktycznie każdym temacie.

    • drogi znawco ludzkiej natury, oczekujący bluzgów – ludzie elokwentni, oczytani, mający szerokie zainteresowania, potrafią sobie wyrobić zdanie praktycznie w każdym temacie. nie tylko piłki nożnej i taniego piwa 🙂

  4. Pabloo(oryginał)

    Tomcat był lżejszy i miał mniejsze możliwości posiadania paliwa. Suma sumarum, dzięki zmiennej płatów nośnych F16 o wiele bardziej zwrotne i większy zasięg nie wspominając o nośności uzbrojenia. Tomcat jest przystosowany do lotniskowców, podobnie jak F15

    • Tomcat był lżejszy, a F-15 przystosowany do lotniskowców? Co ty pleciesz? Przecież sama masa własna Tomcata jest większa od maksymalnej masy startowej F-16.