Poniedziałek, 29 kwietnia 202429/04/2024
690 680 960
690 680 960

Między Lublinem, Lubartowem i Łukowem będą kursowały składy elektryczne. Skróci się też czas podróży

Kolej przymierza się do elektryfikacji linii łączącej Lublin z Łukowem. Dzięki temu nie będzie konieczności wymiany lokomotyw ze spalinowych na elektryczne.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na elektryfikację linii kolejowej łączącej Lublin z Łukowem. Tym samym zapowiadana od kilku lat inwestycja wchodzi w kolejny etap. Całość ma na celu zapewnienie atrakcyjnej oferty podróży między Lubelszczyzną i Mazowszem. Chodzi o realizację połączeń ekologicznymi pociągami, dzięki czemu nie będzie konieczności wymiany lokomotyw ze spalinowych na elektryczne. To z kolei wpłynie na sprawniejszą i krótszą podróż.

Zadanie będzie realizowane w ramach rządowego „Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus”. Szacowana wartość projektu wynosi ok. 378 mln zł. Jest to jednocześnie kolejny etap rozwoju tej linii, która przypomnijmy, przez 13 lat była nieczynna. Pociągi powróciły na nią wiosną 2013 roku, początkowo na odcinku Lublin – Lubartów. Później pociągi wydłużono do Parczewa a po remoncie przywrócono ruch pasażerski i towarowy na całej długości między Lublinem a Łukowem.

– Program Kolej Plus w województwie lubelskim wkracza w fazę realizacji. Ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla elektryfikacji linii kolejowej Łuków – Lublin to bardzo ważna wiadomość dla mieszkańców Lubartowa, którzy zyskają dzięki temu więcej połączeń do stolicy województwa. Skróci się również czas przejazdu do Warszawy ze względu na brak konieczności wymiany lokomotyw w Łukowie ze spalinowych na elektryczne. Konsekwentnie modernizujemy polską kolej, czyniąc ją bardziej przystępną i atrakcyjną dla wszystkich pasażerów – powiedział doradca wiceministra infrastruktury, Piotr Kaliszewski.

Elektryfikacja linii kolejowej Lublin – Łuków jest jednym z pięciu projektów Programu Kolej Plus w województwie lubelskim. Do tego dochodzi budowa szlaku Szastarka – Janów Lubelski – Biłgoraj, utworzenie nowego połączenia Lublin – Łęczna – Bogdanka, rewitalizację połączenia Chełm – Włodawa oraz elektryfikację linii na odcinku Rejowiec – Zamość Szopinek wraz z odbudową łącznicy kolejowej omijającej stację Zawada.

(fot. archiwum/zdjęcie ilustracyjne)

7 komentarzy

  1. Myślałem że z tej okazji będzie tam po torach chodził ten no ksionc i kropił beton z metalem, i wiecie no bo jakby ten tego pociąg nagle nadjechał..

  2. „Dzięki temu nie będzie konieczności wymiany lokomotyw ze spalinowych na elektryczne”. Dwa razy pada to stwierdzenie, bo w tytule i w treści artykułu. Ale nie potrafię zrozumieć dlaczego. A gdyby nie było elektryfikacji linii kolejowej to wtedy byłaby konieczność wymiany lokomotyw spalinowych na elektryczne?

  3. taaa gdybyście nie kradli z wielebnymi to by te pociagi jezdzily caly czas po złotych torach i za darmo !

  4. Jak do tej pory w Łukowie jest wymiana lokomotyw bo z Łukowa do Warszawy jest prąd, a z Łukowa do Lublina przez Parczew prądu nie ma..

  5. Niech PKP poda liczbę pasażerów jaka jezdzi tą linią przez rok .Mieszkam w Lubartowie i widzę czesto jakie „nabite” te ich pociągi ,kilku pasażerów na krzyż ,ale jest kasa to trzeba ładować ,nie ważne że pociągi latają prawie puste

  6. Dlaczego tego nie zrobiono w 2013?
    Tak samo jak z psuedoekspresówką S19 w okolicach Sokołowa Małopolskiego.

Dodaj komentarz

Z kraju